Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Excuus aan marokkanen...

Pagina's : [1] 2

sahira
25-10-2003, 21:24

Misschien heb je het gezien, gisteren de uitzendig van Barend en van Dorp? Oud-premier Kok was te gast, en tijdens het goed nieuws rondje bood een journalist/schrijver zijn excuses aan de Marokkanen, de naam ben ik vergeten...zou hij het gemeend hebben? Wie heeft het gezien?

Dorita
25-10-2003, 21:55
Ik heb het helaas niet gezien. Ik denk dat hij oprecht zijn excuses heeft aangeboden. Of hij was gewoon bang omdat er een aantal dreigbrieven binnen kwamen die misschien namens marokanen naar hem toe verzonden waren. Ik denk zelf dat je geen excuus moet aanbieden als je het toch niet meent. Dat is buitenweg hypocriet. De tijd zal het leren..... Ook al is de leugen o zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel...... xxx Dorita

jihad12
25-10-2003, 22:38
Origineel gepost door sahira Misschien heb je het gezien, gisteren de uitzendig van Barend en van Dorp? Oud-premier Kok was te gast, en tijdens het goed nieuws rondje bood een journalist/schrijver zijn excuses aan de Marokkanen, de naam ben ik vergeten...zou hij het gemeend hebben? Wie heeft het gezien? Nou de scheinheiligheid droop er vanaf, hij deed maar alsof hoor.

sahira
27-10-2003, 12:27
Ben dus niet de enige die hem ongeloofwaardig vond over komen...:(

DUTCHIEXL
27-10-2003, 12:32

when will a blind see when will a deaf hear we are living in a world so curropt lies they sell cheaper then bread wrote by david 'ziggy' marley

Guy
27-10-2003, 12:40
Wordt het nog herhaald en zo ja wanneer??

rnaj
27-10-2003, 12:44
Jammer genoeg heb ik het niet gezien, had Kok graag weer eens horen praten. Enne dat over die journalist, dat klinkt toch wel een beetje als. Ze praten slecht over Marokkanen Dan heet het discriminatie Ze praten goed over marokkanen Dan heet het hypocriet en liegen. Met andere woorden laten we de marokkanen maar vergeten, het is toch nooit goed.....

DUTCHIEXL
27-10-2003, 12:47
Origineel gepost door rnaj Jammer genoeg heb ik het niet gezien, had Kok graag weer eens horen praten. Enne dat over die journalist, dat klinkt toch wel een beetje als. Ze praten slecht over Marokkanen Dan heet het discriminatie Ze praten goed over marokkanen Dan heet het hypocriet en liegen. Met andere woorden laten we de marokkanen maar vergeten, het is toch nooit goed..... hahaha el kathabbi scoort 3 in 7 minuten als het een nederlander was was hij een wereld spits nu hij marokkaan is is hij een goaltjes dief wel goed verzonnen he door die jack spijkerman.

RitaMaria
27-10-2003, 13:12
Origineel gepost door DUTCHIEXL hahaha el kathabbi scoort 3 in 7 minuten als het een nederlander was was hij een wereld spits nu hij marokkaan is is hij een goaltjes dief wel goed verzonnen he door die jack spijkerman. Ja, kopspijkers :melig: altijd leuk om te zien.

DUTCHIEXL
27-10-2003, 13:20
Origineel gepost door RitaMaria Ja, kopspijkers :melig: altijd leuk om te zien. hij is echt goed. De realiteit met een knip oogje laten zien.

Scottie
27-10-2003, 13:34
Nou, ik ben het met rnaj eens, maar ook met Kok, verontschuldigingen horen soms en wellicht ook hier aan de MarokaansNederlandse gemeenschap. Ik gelook ook niet het echt belangrijk is of Kok het meende, maar het gaat om het gebaar naar de MarokkaansNederlandse gemeenschap. Dat er aandacht is voor de keerzijde van de medaiile, namelijk dat heel veel Marokkaanse mensen zich lullig en boos voelen over al die negatieve dingen. En ik kan me voorstellen dat die aandacht even voor hen, dat gebaar van Kok goed doet, hen even steunt in het gevoel van er alleen voor staan. Maar rnaj heeft gelijk: als Kok excuses aanbiedt dan liegt hij, als hij of Balkenende het niet doet, dan worden de Marokkanen weer niet gezien en weer niet serieus genomen. Het lijkt ook nooit goed. Ze moeten straks maar eens op een verlanglijstje schrijven wat ze nou eigenlijk willen en dat in hun schoen stoppen en die bij de schoorteen zetten. Voor als Sint Nicolaas komt, de goedheiligman ..... Scottie, veront-schuldigd

Asdaq
27-10-2003, 13:45
AEL-NL eist excuses voor stigmatisering en stemmingmakerij in Amsterdam (Woensdag 22 Oktober 2003 16:28:13) Criminoloog Korf schat het aantal harde kernjongeren in Amsterdam op 300, waarvan driekwart Marokkaans is. Dat is een zeer groot verschil als men dat naast het eerder genoemde 1500 zet. De afgelopen dagen zijn de kranten vol geweest van berichten over grote aantallen criminele Marokkaanse jongeren die de politie met de dood zouden bedreigen en bejaarden zouden terroriseren. Minderhedenhatende minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie Verdonk, lanceerde een plan om ouders te straffen vanwege de kinderen en dreigt denigererend, in lijn met haar collega-politici, met het korten op de uitkeringen. Alsof de gehele Marokkaanse gemeenschap van de uitkering leeft! Alleen de AEL heeft het hoofd koel gehouden en heeft niet meegedaan met het gehuil over stoute jongens die zielige autochtonen mishandelen. AEL-NL bestuurslid Nabil Marmouch bezocht de troosteloze buurt en stelde vast dat Marokkanen getreiterd worden door de politie en niet andersom. Voorzitter Dyab Abou Jahjah ontlokte sceptische reacties op zijn ontkenning tijdens de Nova -uitzending van 20 oktober 2003 dat 30 bejaardetehuizen belaagd zouden zijn. Maar wat blijkt vandaag?! Dezelfde kranten die de demonisering en criminalisering van de Marokkaanse gemeenschap versloegen, staan nu bol van ontkenningen, nader uitleg en misverstanden. De hoofdstedelijke hoofdofficier van justitie, De Wit, gaf aan dat de mate van overlast die Amsterdamse Marokkaanse jongeren geven bij twee zorginstellingen in Geuzenveld, lang niet zo erg is als jeugdonderzoeker Jaap Noorda (Vrije Universiteit) stelt in zijn rapport. Noorda zegt nu dat het aantal 'symbolisch' is. Daarbij gaat om jongeren in het algemeen, niet per se Marokkanen. Criminoloog Korf schat het aantal harde kernjongeren in Amsterdam op 300, waarvan driekwart Marokkaans is. Dat is een zeer groot verschil als men dat naast het eerder genoemde 1500 zet. AEL-NL veroordeelt de bevooroordeelde onderzoekers, media, publiek, politici en politie. Zij dienen publiekelijk excuses aan te bieden aan de gehele Marokkaanse gemeenschap voor de negatieve uitlatingen die discriminatie, uitsluiting en criminalisering in de hand helpen. Zij zijn excuses verschuldigd aan de Marokkaanse jongeren en hun ouders. Onderzoekers, media, politici, publiek en politie hebben wederom laten zien elke kans graag aangrijpen om stemming te maken en te stigmatiseren. Deze manier van berichtgeving is bedoeld om een tweespalt te creƫren in de maatschapij met als doel de Marokkaanse jongeren te frustreren, wantrouwen te scheppen, verdeeldheid te zaaien en de aandacht af te leiden van de successen van de Marokkaanse artsen, advocaten, ingenieurs, journalisten, welzijnswerker en ondernemers die het heel goed doen en waar, zoals onderzoek heeft aangetoond, autochtonen jaloers op zijn. AEL-NL verwerpt deze politiek. AEL-NL zal met de jongeren en hun ouders strijden voor rechtvaardigheid en gelijke rechten! :)

sahira
29-10-2003, 20:02
Origineel gepost door Dorita Ik heb het helaas niet gezien. Ik denk dat hij oprecht zijn excuses heeft aangeboden. Of hij was gewoon bang omdat er een aantal dreigbrieven binnen kwamen die misschien namens marokanen naar hem toe verzonden waren. Ik denk zelf dat je geen excuus moet aanbieden als je het toch niet meent. Dat is buitenweg hypocriet. De tijd zal het leren..... Ook al is de leugen o zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel...... xxx Dorita Normaliter zou je denken dat als iemand zijn/haar excusus aanbied het ook gemeend is, anders stelt het niets voor. Bij deze man had ik mijn twijfels. Dreigbrieven? Hij heeft niets gezegd over dreigbrieven...weet jij er meer van?... :D

sahira
29-10-2003, 20:04
Origineel gepost door DUTCHIEXL hahaha el kathabbi scoort 3 in 7 minuten als het een nederlander was was hij een wereld spits nu hij marokkaan is is hij een goaltjes dief wel goed verzonnen he door die jack spijkerman. :D ja, dat was een leuke woordspeling...die spijkerman slaat wel eens vaker de spijker op zijn kop! :D

sahira
29-10-2003, 20:09

Origineel gepost door Scottie Nou, ik ben het met rnaj eens, maar ook met Kok, verontschuldigingen horen soms en wellicht ook hier aan de MarokaansNederlandse gemeenschap. Ik gelook ook niet het echt belangrijk is of Kok het meende, maar het gaat om het gebaar naar de MarokkaansNederlandse gemeenschap. Dat er aandacht is voor de keerzijde van de medaiile, namelijk dat heel veel Marokkaanse mensen zich lullig en boos voelen over al die negatieve dingen. En ik kan me voorstellen dat die aandacht even voor hen, dat gebaar van Kok goed doet, hen even steunt in het gevoel van er alleen voor staan. Maar rnaj heeft gelijk: als Kok excuses aanbiedt dan liegt hij, als hij of Balkenende het niet doet, dan worden de Marokkanen weer niet gezien en weer niet serieus genomen. Het lijkt ook nooit goed. Ze moeten straks maar eens op een verlanglijstje schrijven wat ze nou eigenlijk willen en dat in hun schoen stoppen en die bij de schoorteen zetten. Voor als Sint Nicolaas komt, de goedheiligman ..... Scottie, veront-schuldigd Niet Kok maar een andere man, een journalist waarvan ik de naam niet weet, bood zijn excusus aan. Mijn inziens terecht, de media heeft aan de negatieve beeldvorming van marokkanen meegeholpen, als het gemeend was dan was het een man met ballen... :D Die laatste alinea ...flauw hoor.. :rolleyes:

Pagina's : [1] 2