Bekijk volle/desktop versie : wat WEL is toegestaan tijdens het vasten!



Pagina's : [1] 2

25-10-2003, 20:36

Citaat door ouiam_tet1:
Wat is toegestaan tijdens het vasten.
1. Iemand die zijn vasten is begonnen in de staat van Djoenoeb (als men seksuele omgang heeft gehad) zonder dat men Ghoesl (grote wassing) heeft verricht, kan zijn vasten voortzetten en daarna alsnog Ghoesl verrichten.
2. Het gebruik van de Siwak ( een takje, meestal van de Arak boom, waarvan het uiteinde zacht is en gebruikt wordt om de tanden schoon te maken).
3. Tijdens het vasten mag een man zijn vrouw omhelzen en kussen en vice versa, zolang dit geen seksuele gevoelens opwekt. De profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) verbood eens een jongen man dit te doen en gaf toestemming aan een oudere man omdat deze wel in staat was zijn gevoelens te beheersen.
4. Het wassen van de neus en mond
5. Het gebruik van Kohl.
6. Het proeven van voedsel zolang het niet wordt doorgeslikt, bv tijdens het koken.
7. Een bad nemen of water over het hoofd gooien is toegestaan.
.

25-10-2003, 21:03


thanks girl

26-10-2003, 18:03
wat een hoop informatie allemaal

26-10-2003, 18:28

Citaat:
Origineel gepost door ouiam_tet1
ik raad het je echt aan om te lezen claoudio

ramadan mubarek nog


wallah er stonden zoveel dingen in die ik nog niet wist dus lees het even door
ja jij ook ramadan mubarak!

en ik heb ook een groot deel al gelezen... maar veel van die medische aspecten zijn een beetje overbodig

26-10-2003, 18:34


Nou ik kus en omhels mijn vrouw maar liever niet tijdens het vasten want ik wil geen risico lopen om opgewonden te raken en mijn vasten te verbreken om vervolgens in te halen

26-10-2003, 18:45

Citaat:
Origineel gepost door ouiam_tet1
Wat is toegestaan tijdens het vasten.
1. Iemand die zijn vasten is begonnen in de staat van Djoenoeb (als men seksuele omgang heeft gehad) zonder dat men Ghoesl (grote wassing) heeft verricht, kan zijn vasten voortzetten en daarna alsnog Ghoesl verrichten.
weetje zeker dat dit mag?

26-10-2003, 18:50

Citaat:
Origineel gepost door Karim_nour
weetje zeker dat dit mag?
Wallahila

Je mag zelfs geen sex hebben tijdens het vasten dus Ghoesl komt dan al helemaal niet aan de orde. wa Allahou 3lam.

27-10-2003, 13:54

Citaat:
Origineel gepost door nouhaila18
Salamoe aleikoem oughtie,

Dankjewel voor je reactie..moge Allah Subhana wa Taala je belonen,amin.
Maar bedoel je dus die khol die je in Beverwijk kunt kopen?En dan alleen dat poeder, of mag je ook die 'vaste' vorm van khol gebruiken?

Liefs,Nouhaila
.


maar wel binnenshuis je mag er niet zo mee naar buiten .en ibn baaz rahimoelah heeft gezegt het is beter om het te doen bij soehoer of eerder .

27-10-2003, 14:03
wat bedoel je ouiam zo mee naar buiten gaan .

27-10-2003, 14:10
Do kohl and creams used by a woman during the day break her fast?.

Answer :

Praise be to Allaah.

If a person applies kohl during the day in Ramadaan whilst fasting, that does not invalidate the fast, but if he feels a trace of it in his throat then to be on the safe side he should make up that fast. It is better not to use kohl during the day when fasting.

If a person applies oil or cream to his hair during the day in Ramadaan when fasting, that does not invalidate his fast.

And Allaah is the Source of strength. May Allaah send blessings and peace upon our Prophet Muhammad and upon his family and companions.



Standing Committee for Academic Research and Issuing Fatwas, 10/253 (http://www.islam-qa.com)

27-10-2003, 14:20
Ouiam, bedankt voor alle informatie, ik heb het aandachtig doorgelezen en ik heb dingen ervan geleerd! Ramadan Mabrouk!

Even een vraagje over die losse kohl: hoe doe jij dat op? iK heb het wel maar als ik het probeer op te doen, komt het in mijn ogen en dan krijg ik hele rode ogen. Tips misschien?

27-10-2003, 14:37

Citaat:
Origineel gepost door ouiam_tet1
waarom mag je niet met khol naar buiten? ik dacht dat khol het enige (make-up) was waarmee je als vrouw naar buiten mag gaan.
nee ouiam dat mag niet dat dacht ik eerst ook wij magharba denken dat het wel mag maar je mag je niet ""versieren"" als je naar buiten gaat het zelfde geldt voor henna op je handen dan moet je handschoenen aan .

27-10-2003, 14:41



Citaat:
Origineel gepost door ouiam_tet1
hahah ik doe het heeeeeeeel vreemd

mijn moeder doet het stokje tussen haar oog en doet haar oog dicht en dan strijkt ze er langs haha iwa zo kan ik het niet.

ik gebruik het stokje alsof het een oogpotloodje is en dan lukt het wel altijd mooi
Ja zoals jij zegt doe ik het ook maar ik ga er steeds naast. Nog maar een beetje proberen dan...

27-10-2003, 14:48
ik ben bewijs voor je aan het zoeken . maar ik heb het in de moskee gehoord in mijn omgeving doen ook sommige kohl ik heb ze ook gezegt dat het niet mag maar ja het is niet van de islaam maar cultuur.en make-up mag je wel opdoen maar binenshuis en waar niet mahram mannen zijn .

wa alaykoum salaam

27-10-2003, 14:52
ja klopt ik bedoel buiten ramadan over make up. dat wordt moeilijk in het nederands anders vertaal ik het wel

Pagina's : [1] 2