Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : studeren belangrijk?

Pagina's : [1] 2

ghorotia
16-10-2007, 13:05

wie van de meiden studeert er nog? is het belangrijk? zoja waarom? zo nee waarom? ik moet nog 3 jaar doen, tegen mijn zin pfff wie ook??

unknown_layD
16-10-2007, 13:11
Ik ga ook met tegenzin naar school.. pfff.. Het liefst wil ik thuis zitten op dit moment lekker in mn pyama, huishouden, lekker doen waar ik zin in heb. Ik weet dat school belangrijk is, maar wat als je gewoon écht niet wil!? Ik wil er nog niet mee stoppen omdat ik bang ben dat ik later spijt ga krijgen.. Jeetje, wat is dit lastig zeg!

rachke113
16-10-2007, 13:16
Ik ben 20, heb gwn men middelbaar onderwijs afgemaakt, diplomake & nu werk ik:) Ik persoonlijk vind studeren onnodig in mijn situatie, omdat als ik ooit inshallah ga trouwen dat ik niet ga werken dus eigenlijk geen hoger diploma nodig heb Mja de meeste willen carriere hebben & heel hun leven werken Wil jij dat ook?

Mevrtje
16-10-2007, 15:13
Ik zit nu in het laatste jaar van mn mbo opleiding. Ik wil hierna verder naar het HBO, niet omdat ik super graag naar school wil. Maar ik wil iedergeval een basis hebben. Het leven is onvoorspelbaar, stel ik sta er later alleen voor. Dan wil ik wel een goede baan hebben.. Dit is de reden dat ik een hogere opleiding wil gaan doen... :)

Mevrtje
16-10-2007, 15:35

Ik heb een MBO diploma behaald en ben nu full time aan het werk, Vind het wel goed zo, ik vind werk belangrijker als school. Maar je moet maar het geluk hebben een goede baan te vinden enz.. Maar haal in ieder geval je MBO diploma Het behalen van een MBO diploma is inderdaad belangrijk. Daar kun je al een hoop mee doen.

rachke113
16-10-2007, 17:01
Wat is Mbo in nederland? is dat middelbaar

Siham_1987
16-10-2007, 17:56
wie van de meiden studeert er nog? is het belangrijk? zoja waarom? zo nee waarom? ik moet nog 3 jaar doen, tegen mijn zin pfff wie ook?? Ik moet ook nog 3 jaar :jammer: En het is belangrijk om later je droom baan te kunnen krijgen.. Want hier in HOLLANDA KOM JE NIET VER ZONDER DIPLOMA :moe:

Siham_1987
16-10-2007, 17:57
Ik zit nu in het laatste jaar van mn mbo opleiding. Ik wil hierna verder naar het HBO, niet omdat ik super graag naar school wil. Maar ik wil iedergeval een basis hebben. Het leven is onvoorspelbaar, stel ik sta er later alleen voor. Dan wil ik wel een goede baan hebben.. Dit is de reden dat ik een hogere opleiding wil gaan doen... :) Gelijk heb jij zeker!! :)

Lella_Roosje
16-10-2007, 18:08
Jullie moeten leren als een GUNST zien, niet als een LAST.... Sommige mensen op deze wereld zouden een moord doen om te kunnen studeren...

rara200
16-10-2007, 19:29
ik doe rechten aan de uni

sweet_berber
27-10-2007, 13:18
ik zelf woon in belgie en studeer aso.da wil zeggen dat ik MOET verderstuderen want met een diploma van aso KAN je gewoon niet werken!maar ik wil da wel.ik wil een goede carierre hebben(insha allh)!en ik wil insha allha ook mijn rijbewijs halen!!!deze 2 dingen vind ik HEEL HEEL belangrijk en die dingen wil ik insha allah zeker waarmaken!studeren is messchien wel stom maar het is wel zeer nuttig(voor bv later u eigen kinderen te helpen met hun huiswerk,etc)

moslima_z
27-10-2007, 14:37
Jullie moeten leren als een GUNST zien, niet als een LAST.... Sommige mensen op deze wereld zouden een moord doen om te kunnen studeren... :goedzo:

Oem_Prinsesje_
28-10-2007, 03:36
Ligt eraan wat je wilt. Ik heb m'n diploma's gehaald maar doe er bewust niets mee, ik zit gewoon lekker thuis met m'n kindjes. Ik studeerde door omdat ik erg werd gestimuleerd door m'n ouders en heb leren altijd leuk gevonden. Ik heb nog nooit van m'n leven gewerkt. :moe:

yemmainou
28-10-2007, 10:25
Heel belangrijk, want wil je ergens komen dan zul je d'r echt voor moeten knokken :). en ik hoef/wil nu en later van niemand afhankelijk te zijn.

LadyRabat
28-10-2007, 16:17

het is niet alleen de theorie die belangrijk is, maar ook de praktijk. Studeren is zeker een gunst zoals 1 van de dames het al intikte, maar het is tevens een recht wat je als vrouw hebt in de islam, namelijk het recht op het opdoen van kennis. Of dat nou in de vorm van een MBO HBO UNI of in de vorm van cursussen, workshops etc is.. dat is terzijde. Het gaat er (naar mijn bescheiden mening) om dat je als vrouw kennis opdoet en levenservaring, dmv theorie en praktijk. Niet alleen voor jezelf maar ook voor je gezin en je omgeving en de maatschappij. Als je straks incha Allah moeder bent is het belangrijk dat je veel weet en ook veel levenservaring hebt opgedaan om zo je kinderen zo goed mogelijk op te voeden en bij te kunnen staan als er iets aan de hand is (denk aan pubertijd e.d.). Dus conclusie... doe zo veel mogelijk kennis op !!!

Pagina's : [1] 2