Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ik Wil Bidden Maar Iets Houdt Me Tegen

Pagina's : [1] 2

PrinceMysterio
15-10-2007, 20:20

Wat zou jij doen Marokko.nl lid ? http://img169.imageshack.us/img169/7526/ge2fe4.jpg Geruststellend ? Stel je voor dat je wist dat je over een paar dagen zou gaan sterven wat zou jij doen? Wie zou zich willen voorbereiden,en ik bedoel dus niet met afscheidsbriefjes,laatste keer samen eten enzo. Nee ik ben nu echt serieus, wat zijn de dingen waar je spijt van hebt? Wat zijn de dingen die je echt snel wilt doen voordat de dood je komt ophalen? Tip uit de koran wat Allah ons zegt : (wendt jullie) als berouwvollen tot Hem, en vreest Hem en onderhoudt de shalat en behoort niet tot de veelgodenaanbidders. Tip uit de koran wat Allah ons zegt : "Wat heeft er voor gezorgd dat jullie de hel binnentraden?" Zij zullen zeggen: "Wij behoorden niet tot degenen die hun gebeden verrichtten." (Qor'aan 74:42) Wacht marokko.nl-er.... Jij bent niet een slecht persoon, jij hoeft nu je niet depri te voelen, Want het is nog niet telaat.. Jij bent lui,je wordt te moe als je thuis komt om dan nog te bidden, of je kan het gewoon niet,nooit geleerd,je schaamt je nu, Zeg eerlijk : Als je de energie had , en de zin, dan had je elke dag 5x gebeden toch? elke dag 5min per gebed = 25min per dag en de dood is sneller dan 1 seconden Geheim : Allah leid wie Hij wil en dwaalt wie Hij wil Als mijn tekst jou raakt, als mijn tekst jou wel aan het denken zet dan moet je weten dat inshallah Allah jou nu Leid. Als Hij je wou laten dwalen dan deed mijn tekst je niet,dan zou je niet denken over dit. Dus wees Hem dankbaar , en zie het als een Teken van Hem. Hij die van je houdt, Allah leid alleen de mens van wie Hij houdt. Beste marokko.nl lid,keer terug tot het gebed en aanbid Allah en toon berouw tot Hem. Verricht je gebed op de vastgestelde tijdstippen. Tot slot herinner ik jou dat Allah het volgende gezegd heeft: "...behalve degene die berouw toont en gelooft en goede daden verricht. Voor diegenen wisselt Allah hun zonden in voor goede daden. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig" (Al Foerqaan aya 70). Moge Allah ons allemaal verder Leiden en helpen inshallah amin en iedereen vergeven die het gebed heeft nagelaten en terug laten keren op Zijn pad, inshallah amin. Leer de wassing : http://www.risallah.com/islam/gebed.php?g=leer_woedoe Leer het gebed : http://www.risallah.com/islam/gebed.php?g=leer_gebed Prince p.s voor persoonlijke tips of wil je ander hulp voor gebed of iets anders, pm gerust.

elhayet84
15-10-2007, 20:31
Broeder stel je voor dat iemand gaat bidden en ermee stopt en weer gaat bidden en daarmee weer stopt, ga zo door :( Vergeeft allah diegene? Wat kan de probleem zijn als je graag wil bidden en daarna stopt met bidden. Wat is er met zo'n mens aan de hand :(

PrinceMysterio
15-10-2007, 20:36
Broeder stel je voor dat iemand gaat bidden en ermee stopt en weer gaat bidden en daarmee weer stopt, ga zo door :( Vergeeft allah diegene? Wat kan de probleem zijn als je graag wil bidden en daarna stopt met bidden. Wat is er met zo'n mens aan de hand :( Salaam Allah vergeeft wie Hij wil maar Hij houdt er zeker niet van dat iemand spel maakt van zijn gebed Jij krijgt elke dag Gunsten van Allah en Hij verwacht van je dat je Hem 5x per dag aanbid, + jij wilt in Zijn Paradijs toch? De shaytan speelt een spel met je en lacht zich rot Hou vol en keer terug En toon zoiezo berouw voor dit Op gezag van Anas(moge Allah tevreden met hem zijn), die zei:"Ik hoorde de Boodschapper van Allah(moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen) zeggen: "Allah de Almachtige zei: "O Zoon van Adam, zo lang je een beroep op Mij doet en Mij vraagt, zal Ik je vergeven voor wat je gedaan hebt, en Ik vind dat niet erg. O zoon van Adam, al reikten je zonden tot de wolken van de hemel, als je mij om vergeving vroeg, zou Ik je vergeven. O zoon van Adam, als je tot Mij kwam met zonden, die bijna zo groot als de aarde waren en als je Mij onder ogen zou komen, zonder Mij deelgenoten toe te schrijven, dan zou Ik je vergiffenis geven bijna zo groot als dat." [72] Dit is overgeleverd door at-Tirmidhi (ook door Ahmad ibn Hanbal). De overleveringsketen is betrouwbaar. [73] Maar weet dat je goed moet nadenken over dit en niet denken dat Allah alles vergeeft, alleen Hij weet wat Hij vergeeft maar toon oprecht berouw en keer terug

elhayet84
15-10-2007, 20:39
Sukran broeder voor je mashallah woorden.

PrinceMysterio
22-10-2007, 13:20

Geen dank, dank Allah

casababe17
07-12-2007, 23:05
:goedzo: uppp !!

metalsaa
09-12-2007, 22:01
http://www.howdoipray.com/howdoipray/Fillim/

PrinceMysterio
11-12-2007, 18:47
http://www.howdoipray.com/howdoipray/Fillim/ toppie

alwatan
02-04-2009, 10:25
Wat als je iets doet waarvan je weet dat het slecht is maar denkt, ajoh Allah vergeeft me toch wel. Je doet dus eigenlijk iets waarvan je weet dat je er later spijt van gaat krijgen (eigenlijk niet maar je weet dat het moet omdat het niet goed is wat je doet)......dat heb ik altijd... Ik heb trouwens dat probleem ook dat ik bid en dan weer stop en weer begin met bidden, maar wat jij zegt je moet er geen spel van gaan maken dus dan duurt het altijd heel lang voordat ik het weer eens ga proberen (omdat ik weet dat als ik tussendoor ga proberen te bidden dat k de dag niet eens afkrijg...

fariida
02-04-2009, 14:26
bidden is geen spel,als je weet wat er de gevolgen zijn zul je zelfs op je knieen kruipen om te gaan biddenBID VOORDAT ER GEBEDEN WORDT OP JOUW

alwatan
02-04-2009, 15:01
Ik hoor van iedereen en zie ook wat de gevolgen zijn als je niet bidt, maar toch doe ik het niet...(ik wil het wel hoor).. maar op een of andere manier gaat t niet

honey_bunny
02-04-2009, 15:26
Hey, leuk onderwerp.. Ik ben sinds ruim half jaar begonnen met bidden, en ik voel echt oprect dat sinds ik bid, mij beter voel en er alleen maar goede dingen gebeuren.. Maar ik voel me vaaak zo schuldig tijdens het gebed omdat ik vaak aan andere dingen denk?? Vergeeft allah mij dit en wat moet ik doen om niet meer zoveel af te dwalen tijdens het gebed?

..DesertFlower..
02-04-2009, 20:11
Masha Allah..

etos
02-04-2009, 20:34
djazak oe lahoe gairan ik zie vaak om me heen dat onze med broeders/ zusters het gebed niet verichten. weet dat wat het eerst wat allah swt ons zal vragen: het gebed kom je daarin te kort dan zal je tot de verliezers behoren.

Samira222
03-04-2009, 11:46

ik wou dat hij nog steeds actief hier was! mis je prince!

Pagina's : [1] 2