Bekijk originele versie : wat mij zo vreselijk irriteert!
als ik hier een topic open over een haramrelatie en natuurlijk als iemand anders het opent dan is er altijd commentaar.
dan krijg je altijd wel een reactie als: tja, met een haramrelatie gaat het nooit goed etc etc.
ik vind dat ze 100 % gelijk hebben en ik wou dat het anders kon!
maar ik weet dat het haram is en daarom doe ik zo min mogelijk fout en streef ik ernaar dat er zo snel mogelijk duidelijkheid komt om dan te trouwen met diegene waar je die relatie mee hebt!
ik snap niet dat er ALTIJD zo'n reactie tussen zit. wat doe je bij "liefde en relaties van marokkaanse jongeren" als je er tegen bent???
ze hebben gelijk, maar we kennen onze grenzen en hopen dat het zo snel mogelijik halal wordt, we voelen ons sowieso schuldig! we zijn goede mensen en vasten en bidden en zijn goed voor onze medemens! maar zodra je iets kwijt wilt over je partner dan ben je opeens slecht en zo!
dit irritteert me echt mateloos!
natuurlijk zijn er ook meisjes die te ver gaan, ik ken er zat die roken, uitgaan, geen goede kleren dragen, piercings hebben, en het al gedaan hebben, en dan nog noemen ze zichzelf moslim!
wedden dat ik op deze topic weer zo'n reactie krijg!!!
i told you so!
jamila_zina18
25-10-2003, 00:50
Je moet skit hebben aan anderen.. jij bent de enigste die weet hoe je bent.. deze mensen zijn vaak vooroordelend.. alsof ze je kennen :maf:
ChOcOtOfFfF
25-10-2003, 00:52
lieverd zie het niet als aanval alleen maar dat die persoon het beste met je voorheeft, en je misschien wil behoeden voor iets dat niet goed is. Denk je niet?
Origineel gepost door ChOcOtOfFfF
lieverd zie het niet als aanval alleen maar dat die persoon het beste met je voorheeft, en je misschien wil behoeden voor iets dat niet goed is. Denk je niet?
jazeker! advies is altijd goed meegenomen, maar de meeste van ons weten dat het verkeerd is! ze hebben er zelf voor gekozen om het te doen, en ook heel vaak is dit verkeerd!
maar ook heel veel meisjes hebben de goede intentie en willen iemand leren kennen en dan inshallah ermee trouwen en weten waar hun grenzen liggen! is dat verkeerd?
ChOcOtOfFfF
25-10-2003, 01:06
Origineel gepost door LadyLo
jazeker! advies is altijd goed meegenomen, maar de meeste van ons weten dat het verkeerd is! ze hebben er zelf voor gekozen om het te doen, en ook heel vaak is dit verkeerd!
maar ook heel veel meisjes hebben de goede intentie en willen iemand leren kennen en dan inshallah ermee trouwen en weten waar hun grenzen liggen! is dat verkeerd?
Niemand kent jouw intensie behalve jijzelf en Allah, iemand kan je waarschuwen maar niet veroordelen omdat hij/zij jou niet kent. Jij moet je eigen keuzes maken. Het kan zijn dat jij als meisje een goede intensie hebt, dat je serieus bent en wil trouwen met een jongen. Het punt is dat je niet weet als die jongen ook dezelfde intensie heeft, anders was hij wel meteen je hand komen vragen toen jullie elkaar leerden kennen. Dit zijn dingen waar ik bang voor ben en ook de reden dat ik absoluut geen relatie wil, en ook omdat ik doodsbang zou zijn als ik tegenover Allah later sta en moet vertellen waarom ik Zijn regel niet opgevolgd heb. Maar nogmaals meid, iedereen moet voor zichzelf beslissen van hoe of wat.
Origineel gepost door ChOcOtOfFfF
Niemand kent jouw intensie behalve jijzelf en Allah, iemand kan je waarschuwen maar niet veroordelen omdat hij/zij jou niet kent. Jij moet je eigen keuzes maken. Het kan zijn dat jij als meisje een goede intensie hebt, dat je serieus bent en wil trouwen met een jongen. Het punt is dat je niet weet als die jongen ook dezelfde intensie heeft, anders was hij wel meteen je hand komen vragen toen jullie elkaar leerden kennen. Dit zijn dingen waar ik bang voor ben en ook de reden dat ik absoluut geen relatie wil, en ook omdat ik doodsbang zou zijn als ik tegenover Allah later sta en moet vertellen waarom ik zijn regel niet opgevolgd heb. Maar nogmaals meid, iedereen moet voor zichzelf beslissen van hoe of wat.
je kunt neit van te voren weten of die jongen dezelfde intensie heeft, maar ik weet wel dat als iemand om mijn hand komt vragen ik meteen nee zeg, want ik ken hem niet. dus waarom zou hij met mij meteen willen trouwen??? liefde op het eerste gezicht bestaat niet! hij zou je denk ik ook eerst willen leren kennen!
Oke ik zal je niet meer lastig vallen met de islam. Doe wat je wilt. Ik heb mijn plicht gedaan.
De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd:"Laat degene die iets slechts ziet, proberen het met zijn hand te veranderen, als hij daartoe niet in staat is dan met zijn tong en als hij zelfs daartoe niet in staat is dan met zijn hart en dat is de zwakste vorm van geloof."(Moeslim).
Origineel gepost door Najib26
Oke ik zal je niet meer lastig vallen. Doe wat je wilt. Ik heb mijn plicht gedaan.
De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd:"Laat degene die iets slechts ziet, proberen het met zijn hand te veranderen, als hij daartoe niet in staat is dan met zijn tong en als hij zelfs daartoe niet in staat is dan met zijn hart en dat is de zwakste vorm van geloof."(Moeslim).
lees goed wat ik zeg!!! ik zeg niet dat je me lastig valt! lees aub, je hebt een verkeerd beeld over me!
Lady_moi
25-10-2003, 11:15
mja ik begrijp da wel se..das hun plicht als moslimszuster/broeder om da te zeggen..als ze da nie doen isda ook nie goe eh..ge zijt nie de enigste..nie iedereen doe alles perfect..
als je ergens iemand iets verkeerds ziet doen, dan moet je dat zeggen, dat is ons opgedragen! ben ik het mee eens! maar hij (najib) heeft meteen zn oordeel klaaar, en geeft geen advies maar beschuldigt je!!!!
taourirtlady
26-10-2003, 00:49
Laat em dan lekker als hij denkt dat hij alles weet.
Jij weet toch wat je doet en je weet toch dat je nix verkeerds doet...
Origineel gepost door taourirtlady
Laat em dan lekker als hij denkt dat hij alles weet.
Jij weet toch wat je doet en je weet toch dat je nix verkeerds doet...
:goedzo:
taourirtlady
26-10-2003, 00:58
maarja ik ken er zo nog wel een paar hoor....gaan ze over meisjes roddelen die echt niks weet je wel...`terwijl die zusjes het ergste van de ergste zijn
diesel49
26-10-2003, 02:36
als ik hier een topic open over een haramrelatie en natuurlijk als iemand anders het opent dan is er altijd commentaar.
dan krijg je altijd wel een reactie als: tja, met een haramrelatie gaat het nooit goed etc etc.
ik vind dat ze 100 % gelijk hebben en ik wou dat het anders kon!
maar ik weet dat het haram is en daarom doe ik zo min mogelijk fout en streef ik ernaar dat er zo snel mogelijk duidelijkheid komt om dan te trouwen met diegene waar je die relatie mee hebt!
ik snap niet dat er ALTIJD zo'n reactie tussen zit. wat doe je bij "liefde en relaties van marokkaanse jongeren" als je er tegen bent???
ze hebben gelijk, maar we kennen onze grenzen en hopen dat het zo snel mogelijik halal wordt, we voelen ons sowieso schuldig! we zijn goede mensen en vasten en bidden en zijn goed voor onze medemens! maar zodra je iets kwijt wilt over je partner dan ben je opeens slecht en zo!
dit irritteert me echt mateloos!
natuurlijk zijn er ook meisjes die te ver gaan, ik ken er zat die roken, uitgaan, geen goede kleren dragen, piercings hebben, en het al gedaan hebben, en dan nog noemen ze zichzelf moslim!
wedden dat ik op deze topic weer zo'n reactie krijg!!!
i told you so!
Wat is je telefoon nummer van jou thuis, ik wil je ouders ff bellen om ze te bedanken. ;) :p
ghabiba82
26-10-2003, 14:17
lady lo,
Najib heeft meteen al een oordeel klaar over een paar zinnetjes die hij leest. Meteen aanvallen en het meteen op het slechtste van de slechtste gooien. Niet dat hij eerst door vraagt van hoe, wat , wanneer je bent meteen slecht in zijn ogen.
Een tip meid ben een goed mens en je weet zelf wel wanneer je wel of niet geod bezig bent.
Kuzzies
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.