Bekijk originele versie : Sociale kontrole...tot hoever reikt ze?
Mijn buurvrouw wordt geslagen...:(
Al een tijdje heb ik haar niet gezien, mijn buurvrouw die rechts van me woont. Dat gebeurt weleens vaker, maar deze keer is het wel erg lang geleden naar mijn gevoel...ik maak me zorgen om haar, al drie nachten hoor ik geschreeuw en iemand heel hard huilen. Vanmiddag wist ik het zeker, door het open raam kon ik een gedeelte verstaan wat er gezegd werd...of liever gezegd: ik kon de geluiden horen, een geluid alsof iets tegen de muur gesmeten werd, nog een mindere harde knal en dan de deur hard dicht...even later hoor ik de voordeur dichtslaan en zie de buurman zichtbaar boos naar zijn auto steven en weggaan...bijna gelijk tijdig hoor ik haar huilen... :(
Mijn man zegt dat ik me er niet mee bemoeien, maar het laat me niet los..stel dat hij haar erger toe takkelt?
Het is nu drie dagen rustig, nog steeds geen buurvrouw gezien...de man wel, ook de kinderen gaan zo te zien rustig hun gangetje...maar waar is zij? Arme vrouw denk ik maar steeds... :(.
Misschien kan je, als je zeker weet dat haar man weg is, even bij haar aankloppen, kijken wat er aan de hand is en of je haar op welke manier dan ook kan helpen??? :(
Maar je moet je wel indenken dat ze zich misschien zal schamen en je hulp afwijst, dat is in de meeste gevallen wel zo, denk ik :(
Lady_moi
24-10-2003, 18:50
ik weet nie wat ik zou doen...misschien heeft ze zelf iets gedaan wat nie goe is?..ik kwee nie ik zou me er nie mee durven bemoeien als ik nie weet waar het over gaat..zien da haar problemen zich nie naar u keren..
Origineel gepost door shahinda35
Ik zou dat wel willen doen, maar mijn man verbied het me min of meer, hij zegt dat ik het zelf moet weten maar verstandig vind hij het niet.. ;)
'tuurlij schaamt ze zich, ik bedoel...wat zou jij voelen in haar situatie? Dat ze mijn hulp afwijst is een natuurlijke reactie, perslot ken ik haar niet...maar ik vind het belanglijker dat als ze hulp nodig heeft ze bij me kan aankloppen. Helaas ziet mijn man het anders..
JA, ik kan het standpunt van je man wel een beetje begrijpen, hij wil problemen tussen jullie en jullie buren voorkomen.
Het is een moeilijke situatie en ik hoop dat je eruitkomt met steun van je man natuurlijk. Het zou goed zijn als hij 100% achter je stond...
Lady_moi
24-10-2003, 18:55
hmm ja..ik weet nie..misschien haar gewoon troosten ofzo zoals ge zegt..
Lady_moi
24-10-2003, 18:57
ma ge kent haar ook weer nie..ma tis u buur..stel da haar man boos word da ge haar troost..
alhamdoelilah, ik heb een goede relatie met mijn man, we praten in alle redelijkheid hierover, en ik weet dat hij het beste met ons voor heeft. Toch ligt het prettig bij me, wetende dat een vrouw naast me slaag krijg....mijn dochter heeft het gehoord, vertelde ze me en tegelijkertijd vroeg ze me of haar vader mij ook slaat... :confused: wat niet het geval is..
Ik kijk het nog een tijdje aan, ik moet in ieder geval voorzichtig zijn..Insha Allah gaat het straks goed met haar en haar gezin..
Ja, insha allah komt alles goed ;)
Je moet zeker voorzichtig zijn, want haar man is een agressief type :(
Als jouw eigen kinderen het ook al opmerken is het wel heel extreem :eek: In dat geval zou ik in ieder geval proberen duidelijk te maken aan die vrouw, dat als ze hulp of troost nodig heeft, of gewoon haar hart wilt luchten, dat ze bij mij terecht kan.
Gaat het hier trouwens om een Marokkaanse vrouw?
Lady_moi
24-10-2003, 19:06
zekers moeilijk..gewoon troosten denk ik..
Nee, het is een nederlandse vrouw, wat overigens niet uit maakt voor mij..er zijn ook andere wegen om haar te helpen, een vertrouwensarts bellen maar dat vind ik zo sneaky... :confused:
Nee maakt ook niet uit van welk afkomst ze is...
T is wel sneaky om te bellen, misschien maakt je het dan alleen maar erger voor haar........
Lady_moi
24-10-2003, 19:25
Origineel gepost door nouhaila18
Salamoe aleikoem oeghtie,
Wat ze ook (eventueel) gedaan heeft, niets geeft hem toch het recht om haar zo toe te takelen..?
Als ze iets heel ergs gedaan heeft moet hij maar van haar scheiden, maar dit is niet menselijk..meskiena..
Liefs,
Nouhaila :o
ja das waar..en natuurlijk isda nie menselijk..ze kan ook zelf hulp gaan zoeken ofzo..klacht indienen ofsow..bij haar ouders gaan..
wat voor gezeik!!!!!!!!!!!!!
heb je niets origeneler....sociale controle....ha,
heb jij wel controle over jezelf....?
mijn buurvrouw? heb je wel een buurvrouw, met zo'n ingesteldheid?
de enige waarvan ik denk dat hier rammel krijgt zul jij wel zijn!!!!!!!!!!!!!!
Zeg, wat is er met jou aan de hand?
ik heb zeker controle over mezelf!
scheer je weg als je niets anders te melden hebt!
sukkel!
denk toch na voor je je begeeft aan internet,
wellicht doe je dat met goeie bedoelingen.... maar besef je niet wat je ermee aanricht. liegen is een zware zonde, zonder twijfel zal de lasteraar gestraft worden. en gezien ik je verhaal niet geloof ben ik er zeker van dat je gestraft zult worden of reeds de straf aan de lijfe ondervindt. met alle respect groet ik je en hoop ik je wat bijgebracht te hebben.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.