Bekijk originele versie : Amerikaanse honden (GI's) geen respect voor Koran
24/10/03 Een hond, een vrouw met een handtas en de koran waren afgelopen week het middelpunt van een van de vele rellen in Bagdad die het gevolg zijn van het totale onbegrip van de Amerikanen voor de Iraakse cultuur.
De ongeregeldheden die uitbraken voor het ministerie van olie in Bagdad vonden hun oorprong in de handtas van de 28-jarige ministeriële medewerkster Amal Karim. Toen Karim op een morgen het ministerie binnen wilde gaan werd zij tegengehouden door Amerikaanse soldaten die bij de ingang veiligheidsinspecties uitvoerden.
De soldaten vroegen Karim haar tas af te geven voor inspectie door een speurhond, die mogelijke explosieven of wapens in de tas kan ruiken. Karim, die bekend is met de veiligheidsvoorschriften bij het ministerie dat al sinds april streng bewaakt wordt door Amerikaanse troepen, weigerde echter haar tas af te geven. Ze verklaarde dat er in de tas een koran zat, waar een voor de moslims onrein en ziekten verspreidend dier als de hond niet bij in de buurt mag komen.
De door de weigering gealarmeerde soldaten pakten volgens Iraakse getuigen vervolgens de tas af, haalden er de koran uit en gooiden het boek op de grond. De koran mag zich volgens islamitische wetgeving echter nooit onder het middel van een mens bevinden. Karim werd bovendien gearresteerd.
De Iraakse omstanders van het schouwspel en andere medewerkers van het ministerie reageerden furieus. De 25 Amerikaanse soldaten werden aangevallen en moesten zich verdedigen met hun geweerkolven. Toen de groep Iraakse betogers was uitgegroeid tot zo'n honderd man leidde het schijnbaar kleine incident tot een veldslag. De Amerikanen schoten in de lucht om de betogers uiteen te drijven en er verschenen twee helikopters boven de menigte. Officieren uit het kersverse Iraakse leger wisten de gemoederen uiteindelijk tot bedaren te brengen. Karim werd ten slotte weer vrijgelaten.
Lang leve de amerikaanse bevrijding
Bidawi_Mazlot
24-10-2003, 15:30
La 7awla wa la qouata illa billah, allahou mousta3an....moet je kijken hoe onrespectvol die Hollywood aanbidders zijn....maar wat ik ook niet helemaal begrijp van die vrouw is dat ze een Koran meeneemt, wetende dat er honden(lees: militairen) daar bewaken en wetende dat dit soort Hollywood aanbidders nergens respect voor hebben....ze had 10X moeten nadenken alvorens een Koran mee te dragen....een Koran lijkt op het eerste gezicht 'maar' een boek maar dit is het woord van Allah(swt) wat op de grond gesmeten werd en dit had zij kunnen voorkomen door het niet mee te nemen naar een plek dat bewaakt wordt door onrespectvolle honden....
Allah(swt) ziet en weet alles en hij zal deze Hollywood aanbidders insha Allah spoedig straffen hier op aarde voor het hiernamaalse. :kwaad:
Pistaa hou jie zionistische gevoelens voor je wil je. En je praat over het provoceren van de vrouw, hoezo provoceren. Zij is een Irakese, woont in haar eigen land en neemt het heilige boek de Koran mee naar haar werkplek, de ongelovige cowboy daarentegen bezet een ander land en wil zijn macht laten zien tegenover deze vrouw.
Ook jij kunt moslim worden Pistaa, toon berouw, erken Allah (swt) en de profeet (swt) en gedraag je niet arrogant en het komt goed.
Bidawi_Mazlot
24-10-2003, 15:43
Origineel gepost door Abracadaver
Respect krijg je niet, respect verdien je....
En mensenlevens zijn in deze maatschappij meer waard dan de zoveelste herdruk van een boek.
Welke rezpect bieden jullie westerlingen aan mensen?....totaal niks, vrouwen zijn lopende etalage vlees, mannen worden systematisch geholpen naar de verdoemenis, drugs kan iedereen legaal verkrijgen om het hoekje, ook minder jarige kunnen gewoon een via derden aan drugs komen, drank hoort in deze westerse maatschappij en men praat er stoer over wanneer men zat achter het stuur reed, plaatsen waar een vrouw onteert wordt voor geld zijn er aan de lopende band, parkjes, verlichte straten in alle soorten felle kleuren etc etc....kortom welke liefde en respect bieden jullie een mens?....de Koran(woord van Allah) verbied deze zaken, of ze nou legaal bestaan of illegaal underground gebeuren, deze zaken ontwrichten de samenleving en worden door de westerlingen gezien als een uitkomst voor het probleem....dan kom jij mij vertellen dat een boek waarin alleen maar barmhartige, respectvolle, gezonde zaken in vermeld worden minder waard is dan jouw westerse vernietiging van de mensheid....word wakker en loop je ego niet zo achterna want als het zover is dat jij je moet verantwoorden(of je het gelooft is jouw probleem) bij jou Schepper dan kent jouw moeder je zelfs niet meer dus laatstaan jouw ego en de shaytan.
Origineel gepost door Bidawi_Mazlot
Welke rezpect bieden jullie westerlingen aan mensen?....totaal niks, vrouwen zijn lopende etalage vlees, mannen worden systematisch geholpen naar de verdoemenis, drugs kan iedereen legaal verkrijgen om het hoekje, ook minder jarige kunnen gewoon een via derden aan drugs komen, drank hoort in deze westerse maatschappij en men praat er stoer over wanneer men zat achter het stuur reed, plaatsen waar een vrouw onteert wordt voor geld zijn er aan de lopende band, parkjes, verlichte straten in alle soorten felle kleuren etc etc....kortom welke liefde en respect bieden jullie een mens?....de Koran(woord van Allah) verbied deze zaken, of ze nou legaal bestaan of illegaal underground gebeuren, deze zaken ontwrichten de samenleving en worden door de westerlingen gezien als een uitkomst voor het probleem....dan kom jij mij vertellen dat een boek waarin alleen maar barmhartige, respectvolle, gezonde zaken in vermeld worden minder waard is dan jouw westerse vernietiging van de mensheid....word wakker en loop je ego niet zo achterna want als het zover is dat jij je moet verantwoorden(of je het gelooft is jouw probleem) bij jou Schepper dan kent jouw moeder je zelfs niet meer dus laatstaan jouw ego en de shaytan.
Zoals wel vaker ben je weer ontzettend aan het generaliseren!!!
Veel van wat je schrijft, gebeurt inderdaad, maar dat wil toch echt niet zeggen dat elke westerling daaraan mee doet. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
De bijbel verbiedt deze zaken ook.
Ik vind het ook fout dat er zo onrespectvol met een voor die vrouw zeer belangrijk boek wordt omgegaan.
Maar aangezien ik een westerling ben, lieg ik zeker, of ben ik zeker weer hypocriet?
Bidawi_Mazlot
24-10-2003, 15:50
Origineel gepost door Pistaa
De manier waarop hier over anderen gesproken wordt versterkt alweer mijn vastberadenheid om nooit een islamiet te worden.
Ik hou niet van zgz religieuzen die over anderen als honden praten en die menen dat ze de goede moslims zijn..
Bah......walgelijker kan niet...schijnheiligaard.
Jij bent het niet eens waard om doorheen te kijken, hou die achterlijke schijnmenselijkheid maar voor je...zoek het bij iemand anders op want jij bent niet meer dan een dwalende, om Moslim te worden moet je teneerste zelf kunnen nadenken en controle hebben over jezelf.
Bidawi_Mazlot
24-10-2003, 15:54
Origineel gepost door redcat
Zoals wel vaker ben je weer ontzettend aan het generaliseren!!!
Veel van wat je schrijft, gebeurt inderdaad, maar dat wil toch echt niet zeggen dat elke westerling daaraan mee doet. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
De bijbel verbiedt deze zaken ook.
Ik vind het ook fout dat er zo onrespectvol met een voor die vrouw zeer belangrijk boek wordt omgegaan.
Maar aangezien ik een westerling ben, lieg ik zeker, of ben ik zeker weer hypocriet?
Tja nu voel jij een keer ZELF hoe Marokkanen of Moslims zich voelen als zij gegeneraliseert worden door westerlingen....als jij je niet aangesproken voelt dan zou jij ten minste inhoudelijk kunnen reageren zonder jezelf te verdedigen....zelfkritiek you know....
Wat is er dan niet inhoudelijk aan mijn reactie?
Elberfeld
24-10-2003, 15:57
Origineel gepost door Bidawi_Mazlot
en zo is het maar een klein stapje van een paar niet al te begripvolle GI Joe-nitwits naar iemands oordeel over 'jullie westerlingen'.
Een paar Amerikanen zonder respect voor de irakese normen en waarden zijn een mooie kapstok om aan te tonen dat Bidawi_Mazlot ook geen respect heeft voor de lokale normen en waarden alhier.
Bidawi_Mazlot
24-10-2003, 16:01
Origineel gepost door redcat
Wat is er dan niet inhoudelijk aan mijn reactie?
Reageren met een mening over datgene wat ik typ zonder jezelf te hoeven verantwoorden, als jij jezelf niet aangesproken voelt en denkt dat hetgene ik heb getypt wel enigzins klopt maar niet van toepassing is in jouw leefpatroon , daarmee is het verhaaltje af...toch?
Bidawi_Mazlot
24-10-2003, 16:06
Origineel gepost door Elberfeld
en zo is het maar een klein stapje van een paar niet al te begripvolle GI Joe-nitwits naar iemands oordeel over 'jullie westerlingen'.
Een paar Amerikanen zonder respect voor de irakese normen en waarden zijn een mooie kapstok om aan te tonen dat Bidawi_Mazlot ook geen respect heeft voor de lokale normen en waarden alhier.
Nou sorry als ik de stand van zaken in Nederland op dit moment bekijk dan kan ik het vergelijken met die nitwits(grappige benaming trouwens) uit Amerika....sommige leden op deze forum hebben dezelfde gedachte goed als die nitwits maar gelukkig bevind ik me niet tussen hun klauwen want alléén Allah(swt) weet wat zij wel niet voorhebben voor de Moslim populatie in Nederland.....het denken in cirkeltjes moet helaas wel binnen de westerse samenleving....het ene sluit het andere niet uit dus afstanden en plaats zie ik niet.....
Origineel gepost door Mikkel
Alweer die slachtofferrol!
Weet je hoe dat komt? Omdat jij en vele andere hier je zoveel persoonlijk aantrekt van wat er met andere moslims op de wereld gebeurt.
Dat is een onbegonnen zaak! Als je dat gaat doen, word je verbittert en ga je op den duur last krijgen van alles en nog wat.
En kom goddomme niet aan met een antwoord als "Maar het zijn mijn broeders en zusters".
Want in dat geval moet je je koffers pakken en je "broeders en zusters" mee gaan helpen.
1. Persoonlijk aantrekken wat met moslims elders gebeurt is eigen aan de moslim.
2. Koffers pakken omdat meneer dat vraagt is uitgesloten.
Bidawi_Mazlot
24-10-2003, 16:21
Alweer die slachtofferrol!
Weet je hoe dat komt? Omdat jij en vele andere hier je zoveel persoonlijk aantrekt van wat er met andere moslims op de wereld gebeurt.
Dat is een onbegonnen zaak! Als je dat gaat doen, word je verbittert en ga je op den duur last krijgen van alles en nog wat.
En kom goddomme niet aan met een antwoord als "Maar het zijn mijn broeders en zusters".
Want in dat geval moet je je koffers pakken en je "broeders en zusters" mee gaan helpen.
Jij ziet het helemaal verkeert beste Mikkel, ik kan me niet vinden in de generaliserende uitlatingen van de media, ik ben geen dief, werk hard voor mijn centen, geniet een hoge educatie, heb respect voordiegene die respect voor mij tonen kortom ik voel me nooit aangesproken.....het is mijn plicht als Moslim om mijn religie te verdedigen tegen leugens en een Moslim ziet de Ummah als een lichaam, doet een lichaamsdeel pijn dan doet de gehele lichaan pijn....ik bekijk vanuit religieuse perspectief en wat er maatschappelijk gebeurt binnen een een klein groepje trek ik me niets van aan, het enigste wat ik als Moslim kan doen is deze groep mensen steunen op de juiste weg dus hen mijn kennis over Islam over brengen en hen proberen te weerhouden van zaken die verboden zijn in de Islam.....maar Allah(swt) leidt en dwaalt wie hij wil, ik ben maar een sabab(marionette) daartussen.....koffers pakken is gelukkig niet aan jou om dat te bepalen want Nederland is evengoed voor mij een land als voor jou, ik betaal netjes belastinggeld en draai mee in de samenleving, het verschil tussen mij en jou is dat ik 2 zaken probeer samen te smeden, mijn religie en het leven in een westers land met haar waarden en normen(als die bestaan tenminste).....dus houd dat zgm vaderlandse sentiment voor je in het vervolg...want ik verzeker je wanneer Nederland jou niets meer te bieden heeft jij en je vriendjes als eerste plassen op de Nederlandse vlag en jezelf als het ware Mohamed noemt in het land waar je wel weer kansen hebt....vaderlandse liefde heeft een mens alleen wanneer de buik vol is, is deze eenmaal leeg dan zie je geen rood, wit, blauwe vlag meer voor je.....
Dan ligt het lot van andere moslims je ook niet aan je hart als je niet bereidt bent om mee te vechten.
Nog een kenmerk van vele marokkanen hier: Niet consistent.
Dus wat hebben al:
slachtofferrol (alles en iedereen de schuld geven, behalve zichzelf), paranoide (overal een complot theorie achter zoeken) , niet consistent (het ene zeggen, maar niet nakomen), .....en zo vult het Riagg lijstje zich vanzelf.
Paranoide ben ik niet. Ik geef de schuld aan de schuldigen, bevalt mensen dat niet balen, voor ze. Het ene zeggen en andere niet nakomen is ook flauwekul we hoeven niet allemaal te vechten om voor de islamitische zaak op te komen.
Bidawi_Mazlot
24-10-2003, 16:31
Dan ligt het lot van andere moslims je ook niet aan je hart als je niet bereidt bent om mee te vechten.
Nog een kenmerk van vele marokkanen hier: Niet consistent.
Dus wat hebben al:
slachtofferrol (alles en iedereen de schuld geven, behalve zichzelf), paranoide (overal een complot theorie achter zoeken) , niet consistent (het ene zeggen, maar niet nakomen), .....en zo vult het Riagg lijstje zich vanzelf.
1.000.000 Nederlanders lijden aan zware depressies, ipv parfum en verzorgingsattributen in hun nachtkasjes of op de wastafel hebben zij een hele lading aan depressiepillen....doe je niet voor als de perfect levende mens....want geloof mij de Nederlandse maatschappij geniet misschien wel welvaart maar het welzijn is ver te zoeken.....over Riagg gesproken :giechel:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.