Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokkaanse meiden komen negatief in het nieuws!!

mocro4life16
24-10-2003, 14:34

Marokkaanse meisjes maken inhaalslag Meisjes van Marokkaanse afkomst doen het in Nederland, in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, helemaal niet zo veel beter dan Marokkaanse jongens. Soms doen de jongens het zelfs beter. Een en ander blijkt uit het rapport 'Een ander succes; de keuzes van Marokkaanse meisjes' van het Instituut voor Maatschappijwetenschappen Siswo en het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP). De meisjes zijn overigens wel bezig met een ,,spectaculaire'' inhaalslag, blijkens de rapportage. Uit het onderzoek blijkt dat Marokkaanse meisjes op de basisschool van alle etnische groepen het slechtst scoren op de Cito-toets. Op het voortgezet onderwijs halen de meiden hun achterstand echter binnen drie jaar in. De afgelopen 10 jaar stegen de onderwijsprestaties van de meisjes van Marokkaanse komaf sneller dan die van andere allochtone en autochtone jongeren. Marokkaanse meisjes vinden het in Nederland fijn om naar school te gaan. Dat komt vooral omdat ze thuis te beperkt worden gehouden. Opvallend is dat schoolsucces een familieproject blijkt en dat de meisjes thuis door de familie worden gestimuleerd om te leren. Alle Marokkaans meisjes vinden het belangrijk te trouwen en kinderen te krijgen. Wel willen zij dit anders doen dan hun moeder: ze willen zelf een man kiezen, minder kinderen krijgen en blijven werken.

mocro4life16
24-10-2003, 14:41
Origineel gepost door elmoemien in het onderwijs doen de meisjes het schijnbaar toch niet beter dan de jongens zoals velen dachten. ik wijt dat aan het gedrag van die spijbelende mar. meisjes die alle party's en disco's in het land de revue laten passeren:D ben ik helemaal mee eens!! :D

elmoemien
24-10-2003, 14:42
in het onderwijs doen de meisjes het schijnbaar toch niet beter dan de jongens zoals velen dachten. ik wijt dat aan het gedrag van die spijbelende mar. meisjes die alle party's en disco's in het land de revue laten passeren:D

miss_sweety
24-10-2003, 14:54
eh ben pas nieuw hier zo maar 1 vraag jullie hebben allemaal leuke teksten na wat jullie hebbe getypt hoe moet dat wel domme vraag maar jah xxxxxxxx

rnaj
24-10-2003, 15:11

Origineel gepost door miss_sweety eh ben pas nieuw hier zo maar 1 vraag jullie hebben allemaal leuke teksten na wat jullie hebbe getypt hoe moet dat wel domme vraag maar jah xxxxxxxx Dan moet je in je 'profiel' een onderschrift in vullen en opslaan. Je komt in je 'profiel' via 'mijn hoekje' en dan op de knop 'wijzig profiel' drukken

tonk
24-10-2003, 15:15
Ik vind het veel leuker om te denken dat de Marokkaanse meiden het wel erg goed doen!

amina01
24-10-2003, 16:41
Origineel gepost door tonk Ik vind het veel leuker om te denken dat de Marokkaanse meiden het wel erg goed doen! Marokkaanse meiden doen het ook goed :rolleyes: Het is leuker om te denken dat Marokkaanse meiden het goed doen :D

miss_sweety
24-10-2003, 20:10
Je komt in je 'profiel' via 'mijn hoekje' en dan op de knop 'wijzig profiel' drukken [/B][/QUOTE] nou bedankt het si gelukt dank je

miss_sweety
24-10-2003, 20:11
je denkt niet dat marokaanse meiden het goed doen want dat doen ze ook aha logisch he denk niet te veel

Scottie
24-10-2003, 20:18
Nou, ik ben niet blij dat dit artikel bestaat en ook niet dat het hier staat maar ik ben wel blij dat ik het niet heb geplaatst. Goh, ik voelde me even een Marokkaan toen ik zo veel kritiek kreeg omdat ik "alleen" maar negatieve berichten zou plaatsen.... Au! Elk bericht is positief, ook al hoor je niet wat je wilt horen, je kunt toch leren van fouten en misstanden. Maar kijk nou toch: "Alle Marokkaans meisjes vinden het belangrijk te trouwen en kinderen te krijgen. Wel willen zij dit anders doen dan hun moeder: ze willen zelf een man kiezen, minder kinderen krijgen en blijven werken. Die meiden dan het hartstikke goed, net als hun autochtone Medemeiden! Scottie, in pre-vasten ....

amina01
24-10-2003, 20:50
Origineel gepost door Scottie Nou, ik ben niet blij dat dit artikel bestaat en ook niet dat het hier staat maar ik ben wel blij dat ik het niet heb geplaatst. Goh, ik voelde me even een Marokkaan toen ik zo veel kritiek kreeg omdat ik "alleen" maar negatieve berichten zou plaatsen.... Au! Elk bericht is positief, ook al hoor je niet wat je wilt horen, je kunt toch leren van fouten en misstanden. Maar kijk nou toch: "Alle Marokkaans meisjes vinden het belangrijk te trouwen en kinderen te krijgen. Wel willen zij dit anders doen dan hun moeder: ze willen zelf een man kiezen, minder kinderen krijgen en blijven werken. Die meiden dan het hartstikke goed, net als hun autochtone Medemeiden! Scottie, in pre-vasten .... Aub, begin aan uw vasten

amina01
24-10-2003, 21:23
Origineel gepost door Mikkel Behalve dat Marokkaanse meiden het op school goed doen, zijn ze ook heel mooi. Alleen al daarom moet die hoofddoek af! Stel je nou eens voor als je dat kruist met een mooie gespierde blonde arier van 2.05m zoals ik, wat je dan voor mooie kindjes krijgt.....;) Hahahahaha, en toen werd je wakker :giechel: