Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Heel toevallig allemaal

Pagina's : [1] 2

Safira75
20-08-2002, 10:10

Ik heb ooit al eens een topic geopend over toeval. Maar kreeg toen niet echt antwoorden. Dus hierbij nog eens. Bestaat toeval? En zo ja, hoeveel waarde moet ik die factor dan toewijzen? Ik bedoel dus. Als toeval bestaat en het is een hele grote factor. Zet dat wetenschap niet aan het wankelen dan. Als je zaken kan reconstrueren in een laboratorium. Kan het dan nog steeds zetelen op toeval? Of is het wetenschap geworden omdat het herhaalbaar is? Heb jij wel eens dingen meegemaakt die wel Heel toevallig waren? Waars chrijf je dat dan aan toe? Een voorbeeld: In de psychologie zijn testen gedaan met duiven (conditioneren). Waarbij de duiven op verschillende tijdstippen eten kregen. Dus niet op vaste tijdstippen. Dus op toevallige tijdstippen. De duiven gingen zich daardoor heel "raar" gedragen. Als ze een bepaalde gedraging vertoonden op het tijdstip dat ze eten kregen (bijv. ze hupte net), dan gingen ze die gedraging herhalen omdat ze dachten dat het eten en de gedraging (het huppen in dit geval) direct met elkaar in verband stonden. Bij mensen bijv. kan je zoiets zien als het gaat om bijgeloof. Als je onder een ladder doorloopt en toevallig gebeurt er iets negatiefs, dan zal je geneigd zijn te geloven dat de ladder en de negative gebeurtenis direct met elkaar te maken hebben. Nou ja, dat was een voorbeeld dus. Anyways, wat is toeval? Waar is toeval? Wat heb je aan toeval?

Teaser
20-08-2002, 10:23
kijk de film serendipity ik geloof niet in toeval, alles is voorbestemd. Mijn hele leven is toevallig

Safira75
20-08-2002, 10:23
Waa gaat die film over?

ZiLaaL
20-08-2002, 10:31
Een romantische film over 2 mensen, die elkaar toch weer bij toeval/door lot ontmoeten...

Safira75
20-08-2002, 10:40

bah- ik haat romantische films:D:D Maar die film bewijst iets dan?

DintelOx
20-08-2002, 10:41
toeval bestaat niet..............................

Safira75
20-08-2002, 10:42
Origineel gepost door DintelOx toeval bestaat niet.............................. want?

ZiLaaL
20-08-2002, 10:45
Koulshi Mektoub. Nou ja... niet alles... Sommige zaken in het leven heb je zelf in de hand. Maar de belangrijke dingen des levens staan volgens mij al vast. Deze behoren tot een soort test. Misschien is dit, dat gefilosofie van jou, wel een grote test voor jou om te zien of jou geloof zo sterk is en je geen twijfels krijgt! :)

The_Jackal
20-08-2002, 11:04
er bestaat geen toeval in de islam omdat alles met Allah's wil gebeurt er is niets op aarde, noch in het heelal dat Hem (swt) ontgaat, zelfs de allerkleinst microben worden door Hem geleid zo simpel is de verklaring hiervoor :)

Safira75
20-08-2002, 11:05
Origineel gepost door The_Jackal er bestaat geen toeva want???

The_Jackal
20-08-2002, 11:06
Origineel gepost door Safira75 want??? het staat er hoor, ik had per ongeluk te vroeg gepost

Safira75
20-08-2002, 11:07
Origineel gepost door The_Jackal het staat er hoor, ik had per ongeluk te vroeg gepost okiedokie....kun je dan even antwoord gaan geven op de vraag in topic: life deel II...anders heb ik aan dat antwoord maar weinig :D

ZiLaaL
20-08-2002, 11:08
Origineel gepost door The_Jackal er bestaat geen toeval in de islam omdat alles met Allah's wil gebeurt zo simpel is de vrklaring hiervoor :) Heeey Jackie :D Je bedoelt denk ik ook dat alleen belangrijke zaken die een wending kunnen geven in het leven vast staan :) MAar wat je bijvoorbeeld smorgens bij het ontbijt gaat eten of zo, das een eigen wil en keus denk ik...

LieveMeisje
20-08-2002, 11:12
Origineel gepost door Teaser kijk de film serendipity ik geloof niet in toeval, alles is voorbestemd. Mijn hele leven is toevallig volgens mij niet toeval maar LOT ik heb ook gezien wow echt mooie film hoorz :D safhira75 moet je maar een keer zien hoorz :hihi: dan weet je het genoeg......

Sista
20-08-2002, 11:17

IK GELOOF NI IN TOEVAL ik geloof meer in lot als iets bestemd is om te gebeuren gebeurd het ook bijvoorbeeld een verhaaltje van de neef van mijn vriendin (la rehmo hij is nu dood) In spanje gebeurd Zijn vader was dak aan het repareren en hij wilde hem helpen zijn moeder was er tegen en gilde zo van als je van die dak valt ben je dood niet doen dus deed hij het niet Vijf minuten daarna stond hij aan de voetpad en bingo ineens overreden door een auto het was lot: hij ging die dag sterven die minuut die uur die seconde als hij op die dak had gestaan was hij dood als hij in zijn kamer zat was er toch iets gebeurd da hij was gestorven het was dus zijn lot om te sterven die dag het was geen toeval en daarop baseer ik mijn leven WHAT MEND TO BE WILL BE YOU CAN'T CHANGE YOUR DESTINY

Pagina's : [1] 2