Bekijk originele versie : Marokkanen + Media = Trend
T-ManiaC
24-10-2003, 13:10
Het is weer zover. De Marokkaanse jongeren volop in het nieuws, negatief uiteraard.
- Eens of oneens?
- Indien eens met de stelling: rechtvaardig of discriminatie?
Ik heb besloten om alleen de positieve berichten te lezen, is beter voor mijn humeur
'ze willen onze fans zijn
Ik stel een beursgang voor: koop aandelen marokkanen, aandacht hebben we al :D
T-ManiaC
24-10-2003, 15:59
Origineel gepost door rnaj
Ik heb besloten om alleen de positieve berichten te lezen, is beter voor mijn humeur
Is die er dan?
Ik denk dat je het niet kan ontlopen. Je wordt er echt overal mee geconfronteerd...
Origineel gepost door T-ManiaC
Is die er dan?
Ik denk dat je het niet kan ontlopen. Je wordt er echt overal mee geconfronteerd...
Ik zie ook nog wel positieve berichten, maaar ben danook zeer positief ingesteld persoon. misschien ligt het daar een beetje aan
Pistaa, op welke zaken doel je eigenlijk. Begrijp het noiet helemaal
Ik zou het geen masochisme willen noemen.
Ik noem het selectief doof voor goed en positief nieuws. Maar ik merk wel dat ook hier op marokko.nl een aantal mensen bij de oor-dokter zijn geweest.... . ..
maar ja dan komt er weer zo'n Mikkel langs (LPFer) en dan raken de oren weer een beetje verstopt maar daar mogen we onze marok broeders en zuster niet alleen de schuld van geven
Bidawi_Mazlot
25-10-2003, 01:38
Origineel gepost door rnaj
Ik zie ook nog wel positieve berichten, maaar ben danook zeer positief ingesteld persoon. misschien ligt het daar een beetje aan
Rnaj ik zou maar oppassen met wat jij zegd, kaaskoppen zullen je als een verrader zien omdat je de positieve dingen wel ziet en zij niet....pas maar op joh, je weet hoe ze zijn :D
Bidawi_Mazlot
25-10-2003, 01:48
Origineel gepost door Pistaa
Wil ik ook niet doen, maar ik merk dat veel van die broeders en zusters hetzelfde handelen als de andere zijde.
Zijn ze dus aan elkaar gewaagd en hebben ze geen poot om op te staan.
Ze gedragen zich even dom.
Ach donder toch op, ouwe zak!.....wie zegd dat Marokkanen hetzelfde zijn als de, LPF'ers bijvoorbeeld?....hoe kan een Marokkaan, in een nog steeds erg vreemde land, andere nu discrimineren?.....wij worden nog als gast gezien door de wel heel erg gematigde kaaskop, dus hoe gewaagt zijn wij aan bijvoorbeeld LPF?......we moeten al blij zijn dat wij niet gediscrimineerd worden om onze huidskleur, je gaat mij nu weer verwijten dat ik een zielig-doen-rolletje speel maar ik weet wel beter als Marokkaan, ervaringen zijn niet te vergelijken met hete lucht dat heet is gemaakt door de media als je begrijpt wat ik bedoel.....schaam je eigen viezerik.
T-ManiaC
26-10-2003, 02:18
Volgens advocaten Eveline Groenendaal en Gerard Hamer van een Marokkaanse verdachte in de zaak Anja Joos, heeft de Amsterdamse burgemeester Job Cohen de Marokkaanse gemeenschap onnodig gestigmatiseerd. Volgens hen is de hoofdverdachte namelijk een achttienjarige jongen die is geboren in Tunesië. Hij zou Joos tweemaal in de rug hebben geschopt toen ze op de grond lag. Hij verklaart 'boos' te zijn geweest omdat Joos een stoel naar een groepje dat om haar heen stond had gegooid.
De jongen van Tunesische komaf is één van de negen jongens die het na een vermeende winkeldiefstal aan de stok kregen met de drugsverslaafde Joos. De ruzie liep uit de hand toen zij de jongens een term als '***-Marokkanen' naar het hoofd wierp. Onder de verdachten is nóg een niet-Marokkaanse jongen. Hij is geboren in Ghana.
''Het is te bizar voor woorden dat zelfs de burgemeester de Marokkaanse jongens ten onrechte zo in een hoek heeft gezet. En dat terwijl hoofdofficier van justitie Leo de Wit en Cohen heel snel hadden kunnen weten dat belangrijke verdachten geen Marokkanen waren. Maar ja, zoals zo vaak hadden de Marokkanen het weer eens gedaan'', aldus de advocaten in een verklaring.
De advocaten stellen ook dat nog helemaal niet vaststaat dat de jongens door het schoppen bewust het risico namen dat Joos daaraan zou overlijden. ''Ze was erg verzwakt en had al een zeer beschadigde milt. Een gezond mens was waarschijnlijk niet overleden. Dat mevrouw Joos zo ziek was, wisten de jongens natuurlijk niet.''
Cohen gaat er volgens zijn woordvoerder nog steeds van uit dat de verdachten, merendeels medewerkers van supermarkt Dirk van den Broek, Marokkanen zijn. Justitie laat weten dat 'de groep hoofdzakelijk uit Marokkanen bestond'.
Bewijs dat de Marokkanen in de media een trend is... tja het verkoopt als hel!! :rolleyes:
Origineel gepost door Bidawi_Mazlot
Rnaj ik zou maar oppassen met wat jij zegd, kaaskoppen zullen je als een verrader zien omdat je de positieve dingen wel ziet en zij niet....pas maar op joh, je weet hoe ze zijn :D
Ik heb inderdaad wel eens wat uit te leggen, maar ik doe het wel. De vraag is of jij daar ook toe bereidt bent :cool:
pinkeyedbiatch
27-10-2003, 14:28
Origineel gepost door Pistaa
Omdat ik er niets mee te maken heb...als ik Marokkaan ben ga ik mezelf niet associëren met 1 van die probleemjongeren noch met een of andere extremistische moslim..dat zou ik enkel doen als ik er zelf deel van ben.
Het feit is dat het een probleem was en is en misschien associeeer je jezelf er niet mee. de maatschappij doet dat wel. Dat is de reden van dit hoe jij het noemt "klaaggezang"
wel ben ik het met je eens dat er 1000x dezelfde topic wordt geopend, wat zal blijven gebeuren
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.