Bekijk originele versie : Waar zou jij je leven voor geven?
Safira75
20-08-2002, 09:42
Kan je je een situatie voorstellen waar jij je leven liever kwijt zou zijn, dan eraan mee te doen?
Even los van familie, want dat is redelijk logisch (toch?)
Bijv. in een oorlog worden alle negers afgemaakt door extremistische Nederlandse partijen.
Laat je het gebeuren, of zal je met gevaar voor eigen leven toch ertegen vechten? Zou jij in het verzet gaan?
Dat is maar een voorbeeld. Misschien heb jij een ander voorbeeld.
Wat is je leven waard?
Als er een dreiging zou zijn van extremisten zoals in WOII, zou ik zeker in 't verzet gaan. Of het nou om joden, negers, moslims, ongelovigen, homo's of wat dan ook gaat. Je eigen overtuiging mag nooit een reden zijn om andere mensen in kampen, gaskamers of voor vuurpelotons te plaatsen.
Safira75
20-08-2002, 10:11
Origineel gepost door JunkieXL
Als er een dreiging zou zijn van extremisten zoals in WOII, zou ik zeker in 't verzet gaan. Of het nou om joden, negers, moslims, ongelovigen, homo's of wat dan ook gaat. Je eigen overtuiging mag nooit een reden zijn om andere mensen in kampen, gaskamers of voor vuurpelotons te plaatsen.
HEEL goed!!
Dat was een voorbeeld. Zijn er nog andere dingen die jij je leven waard vindt?
Als ik zou horen dat Marokko.nl uit de lucht gehaald zou worden, dan zou ik mezelf opgeven voor het verzet tegen de onderdrukking van vrije meningsuiting van de Marokkaanse Jugend. Maar ik zou mijn leven niet geven, Ik denk zelf dat ik een verrader zou zijn, ik zou mijn buren zeker verraden.
Safira75
20-08-2002, 11:18
Origineel gepost door Teaser
Als ik zou horen dat Marokko.nl uit de lucht gehaald zou worden, dan zou ik mezelf opgeven voor het verzet tegen de onderdrukking van vrije meningsuiting van de Marokkaanse Jugend. Maar ik zou mijn leven niet geven, Ik denk zelf dat ik een verrader zou zijn, ik zou mijn buren zeker verraden.
je mag je buren niet neem ik aan. Of gewoon, just to save your own A.ss:)
Ik zou mijn leven geven voor de mensen die onderdrukt zijn in deze wereld
als ik daaraan iets kon veranderen had ik dat allang gedaan
maar spijtig 1 persoon alleen kan de wereld ni veranderen
maar als het kon had ik het GEDAAN
En natuurlijk voor mijn twee vriendinnen ik zou mijn leven geven voor hun zou door vuur gaan voor hun zij zijn als familie voor mij
DE PERSONEN VAN WIE IK HET LEVEN ZOU NEMEN: iemand die mijn zusters of mijn broer iets doen zou ik vermoorden
en da meen ik
ik weet da het psycho achtig klinkt maar ik ben gewoon zo
EN VOOR MIJN LIEFSTE SOUSSIA SAIDA DIE ER EINDELIJK ONLINE IS HIHI SCHATJE IK ZOU DODEN VOOR U
LLLOOOVVVEE YOU SWEETYxxx
Safira75
20-08-2002, 11:27
ja jajajajaja....maar niet doden he.....sterven...daar gaat het om. Zelf sterven!!!
IK ZOU STERVEN VOOR IETS WAARIN IK GELOOF MET HEEL MIJN HART EN ZIEL
EN IK DENK DA DA VOOR IEDEREEN ZO IS SAFIRA
JE KUNT NI OP HET EERSTE ZICHT ZEGGEN WAARVOOR JE ZOU STERVEN WANT WIJ ZIJN NOG JONG JE MOET EEN DOEL HEBBEN OM DAARVOOR TE WILLEN STERVEN
OF NIET SOMS????
Safira75
20-08-2002, 11:33
Dat is zo. Maar ik kan wel wat dingen bedenken nu al waar ik voor zou sterven indien nodig.
WEL DAN BEN JE GOED OP WEG EN WEET JE WA JE WILT IN JE LEVEN
IK KAN OP DIE VRAAG MOEILIJK ANTWOORDEN WANT IK WEET NOG NIET ZO GOED WA IK WIL
mijn doelen zijn beperkt begrijp je
BELANGRIJKSTE WAARVOOR JE ZOU WILLEN STERVEN IS JEZELF DENK IK OF NIET SOMS????
Safira75
20-08-2002, 11:38
Nou voor jezelf sterven doe je sowiezo.
Ik bedoel in die zin, dat waneer je bijv. sterft omdat je in het verzet zou gaan. je eigenlijk sterft omdat je niet kan leven met het idee dat je NIKS doet. Je sterft indirect voor degene waarvoor je strijdt. maar eigenlijk, uiteindelijk voor jezelf.
JA da klopt
maar ni zo direct
JE LEVEN GEVEN VOOR EEN ANDER IS INGEWIKKELD VIND IK
ik ken meisjes bijvoorbeeld die hun leven zouden geven voor hun echtgenotes en boyfriends in mijn eigen denk ik van zijn die da echt waard
IK DENK DA UITEINDELIJK DE OPLOSSING OP UW VRAAG IS:
Niemand is da waard om voor te sterven
je sterft voor jezelf je sterft omdat je tijd is gekomen
is da geen oplossing???
Safira75
20-08-2002, 11:43
Je sterft in ieder geval voor jezelf.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Daaruit volgt dan vervolgens, dat jij dus als enige kan weten welk doel dat waard is. Of het nou je kat is, je man, je pc een bevloking, een zaak etc etc.
Ik ben slechts benieuwd wat dat voor anderen is...
lelalaila
20-08-2002, 11:45
waar ik mijn leven zeker voor zou geven is mijn moeder, mijn heldin mijn beschermer mijn rots mijn alles zonder mijn moeder was ik niet wie ik ben! en natuurlijk voor mijn broers en zussen!
en voor allah! niet te vergeten!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.