Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Life deel II :)

Pagina's : [1] 2

Safira75
20-08-2002, 09:32

Waarom heeft Allah ons gemaakt? Als Allah almachtig is. En alwetend. En hij weet alles. Dus hij weet wat er gaat gebeuren, wat er is gebeurt. Gewoon ALLES. Wat is dan de point van ons bestaan? Paradijs of hel misschien? Maar waarom zijn die er dan? Wat wij aan Allah hebben is duidelijk. Maar wat heeft Allah aan ons? Wat bracht Hem ertoe ons te scheppen. Vooral als hij al wist wat er ging gebeuren. Als hij dus al wist hoe we hem teleur gingen stellen. Hoe we zijn regels niet na zouden gaan leven. Hoe wij elkaar zouden pijnigen. Maar toch ook Hem. Waarom zou Hij ons testen. Als Hij de uitkomst al weet? Waarom heeft Hij niet gewoon enkel de dieren geschapen? Die elkaar wel pijn doen, maar enkel om te overleven. Niet om het pijn doen zelf, zoals mensen dat kunnen. Waarom heet Hij zich de teleurstelling niet bespaard, door ons niet enkel het paradijs uit te zetten, maar ons te vernietigen? Wat is onze meerwaarde voor Hem??

Junkie
20-08-2002, 09:38
Origineel gepost door Safira75 Waarom heeft Allah ons gemaakt? Als Allah almachtig is. En alwetend. En hij weet alles. Dus hij weet wat er gaat gebeuren, wat er is gebeurt. Gewoon ALLES. Wat is dan de point van ons bestaan? Paradijs of hel misschien? Maar waarom zijn die er dan? Wat wij aan Allah hebben is duidelijk. Maar wat heeft Allah aan ons? Wat bracht Hem ertoe ons te scheppen. Vooral als hij al wist wat er ging gebeuren. Als hij dus al wist hoe we hem teleur gingen stellen. Hoe we zijn regels niet na zouden gaan leven. Hoe wij elkaar zouden pijnigen. Maar toch ook Hem. Waarom zou Hij ons testen. Als Hij de uitkomst al weet? Waarom heeft Hij niet gewoon enkel de dieren geschapen? Die elkaar wel pijn doen, maar enkel om te overleven. Niet om het pijn doen zelf, zoals mensen dat kunnen. Waarom heet Hij zich de teleurstelling niet bespaard, door ons niet enkel het paradijs uit te zetten, maar ons te vernietigen? Wat is onze meerwaarde voor Hem??  Misschien is ie toch niet zo goed als dat ie ons wil doen geloven.:confused:

inakreb
20-08-2002, 09:41
misschien zijn we een onderdeel van een nintendo spel en worden wel getest of we naar de volgende level mogen. hoeveel punten heb jij al? ik ben er bijna, moet alleen sommige mensen nog ontwijken

Safira75
20-08-2002, 10:12
Origineel gepost door inakreb misschien zijn we een onderdeel van een nintendo spel en worden wel getest of we naar de volgende level mogen. hoeveel punten heb jij al? ik ben er bijna, moet alleen sommige mensen nog ontwijken je zou best 's ghelijk kunnen hebben:D

The_Jackal
20-08-2002, 11:19

ik zal mijn mening staven met de kennis die ik bezit, een vanuit islamitisch oogpunt bekeken viesie kan ik niet echt geven omdat ik op dit gebied nooit bij dergelijke zaken stil sta, uiteindelijk heeft Hij alles met een bedoeling geschapen en als moslim weet ik dat er sommige vragen bestaan die eigenlijk beter nietg esteld mogen worden, ik ben al overtuigd van Zijn bestaan en ik heb genoeg bewijzen gezien, vandaar dat ik niet hoef na te gaan waarom dit en waarom dat (soms zijn dergelijke vragen noodzakelijk, maar anderen weer niet) maar om toch wat te zeggen, zeg ik het volgenden: voor ons waren altijd volkeren geweest die hun profeten hadden vermoord en die erge slechte daden stelden, Allah wou nu een volk schapen dat niet uit was op moorden (allessinds niet zo erg als de volkeren vóór de islam kwam :)) en die elkander zouden respecteren enz. Allah zei dat Hij een volk wil dat bereid was om berouw te tonen wanner ze slechte daden begingen, het is alsof Hij van ons 'verlangde' om foutjes te maken zodat we van Zijn barmhartigheid en Vergevensgezindheid zouden gebruik mogen maken(niet letterlijk opvatten !), nu, dat ons lot bepaalt is, weet ondertussen iedereen al MAAR we hebben het eigenlijk ook een beetje in onze eigen handen, we kunnen ook hetgen Hij had geschreven 'doen veranderen' wanneer we ons 'beter' gaan gedragen, ooit zal ik hierover, wanneer ik de nodig kennis hierover heb vergaard, een uitweiding over houden inshallah, als afsluiter wil ik nog meedelen dat wanner shaitaan Adam (ra) niet had overhaald om ongehoorzaam te zijn aan de Almachtige, de Alwetende, dat we dan niet op aarde zouden geweest zijn(maar erfzonder is haram, dus dit mogen we niet gebruiken als 'dekmantel'!) dit is mijn persoonlijke mening, moge Allah mij vergeven als ik iets vereerd heb weergegeven

Safira75
20-08-2002, 11:21
Ten eerste bedankt voor je reactie. Echter mijn vraag gaat nog terug naar de tijd VOOR ewr uberhaupt mensen waren.... waarom zijn er uberhaupt mensen is meer mijn vraag. Zonder mensen hoeft Allah ook niet teleurgesteld te zijn. Hoeft hij het lijden niet aan te zien.

The_Jackal
20-08-2002, 11:23
Origineel gepost door Safira75 Ten eerste bedankt voor je reactie. Echter mijn vraag gaat nog terug naar de tijd VOOR ewr uberhaupt mensen waren.... waarom zijn er uberhaupt mensen is meer mijn vraag. Zonder mensen hoeft Allah ook niet teleurgesteld te zijn. Hoeft hij het lijden niet aan te zien. geef me de tijd om een antwoord hierop te zoeken, :) Insha'Allah zal ik snel een reactie geven

Safira75
20-08-2002, 11:24
okiedokie.....!! thanks:) Enne andere mensen nog wat zinnigs te zeggen verders???

ZiLaaL
20-08-2002, 11:26
Wij mensen brengen toch niet alleen verdriet? Elk geboren nieuwe ziel op deze wereld is een hele vreugde, die elk sprankje verdriet en lijden om de wereld doet verdwijnen... Heb hoop, Ook Allah (swt) gelooft in ons, anders waren wij er niet. zie ondertekening.. :)

Safira75
20-08-2002, 11:28
ja Allah gelooft in ons. Maar zonder ons had Hij misschien de vereugde niet. Maar ook het verdriet niet! Waarom creeerde Hij geen wezens die hem niet teleur zouden stellen. Wat dat betreft zijn dieren leuker dan mensen.:)

The_Jackal
20-08-2002, 11:32
Origineel gepost door Safira75 ja Allah gelooft in ons. Maar zonder ons had Hij misschien de vereugde niet. Maar ook het verdriet niet! Waarom creeerde Hij geen wezens die hem niet teleur zouden stellen. Wat dat betreft zijn dieren leuker dan mensen.:) misschien wou Hij zien in hoeverre een mens zijn grenzen zou verleggen, in hoeverre we uit onze fouten zouden leren, in hoeverre we gehoorzaam of ongehoorzaam zijn, in hoeverre we gelovig zouden zijn na het zien van duidelijke tekens, ... een perfecte volk kan je niet testen omdat ze niets verkeerds doen, terwijl een volk als ons nog berouw kan tonen na het plegen van een misdaad, wij gedenken Hem dan, terwijl een perfect volk dat niet zou doen, omdat ze alles perfect doen enz... DENK IK !

Safira75
20-08-2002, 11:33
Maar is Allah dan een wetenschapper- en zijn wij een proef. En wat als de proef is afgelopen? Wat gebeurt er met de ratten in het laboratorium wanneer de testen voorbij zijn?

ZiLaaL
20-08-2002, 11:34
Nee,... dieren snap ik niet. Ze hebben hun eigen vorm van communicatie en hebben minder hersencapaciteit dan wij. Hun leven bestaat uit: *Eten *Paren *Moorden *Sterven Ons leven is veel gecompliceerder. Wij hebben veel bereikt als mens zijnde. Zie de wereld om je heen; Wij hebben ons boven het dierenrijk kunnen plaatsen. We hebben gevoelens, en kunnen over onze gevoelens praten... Je zal nooit 2 vissen in een kom horen blubben: Hey, hoe voel je je vandaag? Kvoel me nat... Nee, dat maakt ons zo speciaal... Wij hebben gevoelens en hersenen. Das moeillllijk! KEn je het spel: The Sims? Dan ben je zelf een soort God over die personages in het spel. Ook zij hebben emoties, maken ruzie, raken verliefd en zo.. En het is een leuk spel! Een soort Soap! Misschien zijn wij de Soap voor Hierboven? :)

Safira75
20-08-2002, 11:36
Ja, ik ken het spel de sims! Verslavend:) Zijn we dan toch een computerspel?:) Dieren moorden trouwens niet voor de lol zoals mensen doen. Ze doden uit zelfverdediging, honger, instinct. Wij hebben goeie dingen bereikt. Maar wat is in dit geval goed. Noem wat dingen die goed zijn??? Die wij bereikt hebben pls??

The_Jackal
20-08-2002, 11:37

Origineel gepost door Safira75 Maar is Allah dan een wetenschapper- en zijn wij een proef. En wat als de proef is afgelopen? Wat gebeurt er met de ratten in het laboratorium wanneer de testen voorbij zijn? ons leven op aarde is een proef voor ons, het is net een examen, voor een examen op school moet je ook grondig je boeken doornemen, hoe meer je doet, des te groter de slaagkans, en op school heb je dan uiteindelijk twee mogelijkheden(na en tweede herkansing), slagen of niets slagen, zo ook met dit leven aanschouw de Koran als ons leerstof en de regels als de normen en waarden van de maatschappij, en als je goed hebt gewerkt op aarde(lees : jouw geloof belijdt !) en op de Dag des Oordeels moet je je dan gaan verantwoorden, wel, je neemt dan enkel je kennis mee, en dan jah ook twee mogelijkheden(na je straf) ofwel hel ofwel paradijs

Pagina's : [1] 2