Bekijk originele versie : Aardbeving in Groningen
Ezzedine
24-10-2003, 11:51
Aardbeving in Groningen
11:44 - Bron: KNMI
Melch en bumberklevers hadden ons via de newssubmit het volgende te melden:
In Groningen heeft zich vannacht een aardbeving voorgedaan. Volgens het KNMI betreft het een zware aardbeving voor Nederlandse begrippen en werd deze veroorzaakt door gaswinning in het gebied rond Loppersum. De beving had een kracht van 3.0 op de schaal van Richter.
De beving vond plaats om 03.53 uur. Het epicentrum lag bij Hoeksmeer. Tot op heden zijn er in het gebied een kleine 50 aardbevingen geteld met magnitudes tussen 1,5 en 2,7.
babyvanbelisma
24-10-2003, 12:28
Nou dan zal de melk van groningse koeien wel zuur zijn deze week...
http://www.locatienet.nl/maps/MAP_172_22_0_72_1508_24_4636481.gif
De kortste route naar Loppersum, dit voor iedereen die aan ramp toerisme wil doen..
Ben wel benieuwd of RedCat nog iets gevoeld heeft, volgens mij woont zei het dichts bij het episcentrum
babyvanbelisma
24-10-2003, 13:15
nou da's me toch net iets te ver weg voor ramptoerisme...
Ik heb genoeg rampen hier in rotterdam....of in ieder geval geweld.
Gisteren liep ik naar centraal station en toen zag ik twee jongens vechten. Natuurlijk blijf ik dan staan. Maar de ene jongen was duidelijk een stuk sterker dan de andere en die kreeg echt klappen! Toen ze klaar waren zat ie helemaal onder het bloed bij z''n hoofd. Ik vond het echt erg, maar het ergste vind ik nog dat er ruim 100 mensen waren die het gezien hebben en NIEMAND heeft een poot uitgestoken (inclusief ik). Ik snap wel dat het moeilijk is in je eentje iets te beginnen maar als er nou zoveel mensen zijn, waarom doet niemand dan iets?? Zoooo frustrerend.
Maar goed, dit hele verhaal is een beetje off topic, laten we het weer over groningen hebben dan....
Ik hoorde laast dat iemand woestijn gebieden heel mooi vond, dat gebied van Nederland valt er wel een beetje mee te vergelijken.
Vlak en niets te zien, alleen iets groener dan de gemiddelde woestijn.....
babyvanbelisma
24-10-2003, 13:20
Weet je wat wel heel mooi is? Heide, vooral als al die paarse heideplantjes er staan......
Origineel gepost door babyvanbelisma
Weet je wat wel heel mooi is? Heide, vooral als al die paarse heideplantjes er staan......
Waar bedoel je, in dat gebied in Groningen.
Daar groeid alleen koolzaad, voor heide moet je in Drente zijn.
En misschien ook wel in de woestijn, dat weet ik niet zo goed
babyvanbelisma
24-10-2003, 13:25
Ik bedoel vooral in drenthe, ik ben daar vaak op vakantie geweest vroeger en mijn oom en tante wonen daar. Je kan er echt heerlijk wandelen en fietsen dus als je een beetje een rustige vakantie wil is drenthe ideaal. Ik ben nog nooit in groningen geweest dus ik weet niet wat ze daar hebben
Volgens mij is de woestijn ook ontzettend mooi om te zien, en dan bedoel ik die grote zoutvlaktes die ze daar hebben en ook de gebieden van rood steen. De woestijn is ook qua dieren lang niet zo dood als het lijkt.
Origineel gepost door rnaj
Ben wel benieuwd of RedCat nog iets gevoeld heeft, volgens mij woont zei het dichts bij het episcentrum
Nee, maar ik zit er ook nog wel een eindje vanaf hoor!
Nou ja, de laatste echte/zware aardbeving in Limburg was in Amsterdam te voelen. Dus ik dacht, moet kunnen.
Maar ik begrijp dat je lekker hebt geslapen....
Origineel gepost door rnaj
Maar ik begrijp dat je lekker hebt geslapen....
Héérlijk!
:D
Volgens mij is de woestijn ook ontzettend mooi om te zien, en dan bedoel ik die grote zoutvlaktes die ze daar hebben en ook de gebieden van rood steen. De woestijn is ook qua dieren lang niet zo dood als het lijkt.
Zelf qua mensen kan je nog verbaast zijn.
En ik dan maar denken, wat in vredesnaam doe je in deze kale vlakte. en waar leef je van, en hoever moet je rijden voor de eerste AH.
babyvanbelisma
24-10-2003, 13:40
Nou de eerste de beste AH is best een eindje lopen. Maar de plaatselijke medicijnman heeft ook nog wel een paar huishoudelijke boodschapjes voor je hoor.
Zolang ie mijn ziekenfons pas en mijn credietkaart maar accepteerd.....
babyvanbelisma
24-10-2003, 13:51
Ja maar alleen geen American Express...:D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.