Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : maagdelijkheid

Pagina's : [1] 2

LZN
24-10-2003, 10:11

Broeders en zusters, Ik heb een belangrijke vraag voor de mensen die in Marokko zijn getrouwd, namelijk: Ik ga insha allah in Marokko trouwen, met een leuke eerlijke betrouwbare jongen ook uit Nederland. Nou zal je denken, van ja erg leuk voor je: Mijn vraag is, wij hebben sex gehad, moet je in marokko een inwendige onderzoek ondergaan voordat je trouwt, om te kijken of je maagd ben. Hoe gaat dat allemaal in Marokko. Dit is een serieuze vraag voor mijn broeders en zusters, aub ik wil geen kinderachtige reacties hierop terug alleen serieuze reacties. Wat ik graag wil weten: Wat je zoal moet regelen, medisch, wat je moet doen, voor de consulaat, kan jehet het hier in Nederland ook regelen bij het consulaat, of moet dat in Marokko. Zit er hier en daar een verschil in. Ik heb ook te horen gekregen, dat je je maagdelijkheid moet bewijzen, vlak voor je gaat trouwen is dat waar. Dit soort vragen heb ik, misschien dat er meiden zijn, die dit weten, die in marokko zijn getrouwd, en mij kunnen vertellen hoe het is gegaan. Please help me. Graag zie ik je reacties prive op maghrebia_24@hotmail.com Alvast hartelijk dank, jullie zuster..

houria22
24-10-2003, 10:46
meid dat is niet zo...mij zus is afgelopen zomer op papieren getrouwd en zei hoefde dat ook niet te tonen het is alleen als je zelf wilt

zoya
24-10-2003, 11:08
ik weet ook niet hoe dat gaat. Veel geluk met je toekomstige partner :Iluvu:

fidjus
24-10-2003, 12:27
In principe moet je bewijzen -via zo n onderzoek- dat je nog maagd bent, dit om te voorkomen dat je achteraf van het tegendeel wordt beschuldigd. In het verleden was dit een hele effectieve manier voor mannen om snel van hun ongewenste partners af te komen zonder maar 1 rooie cent te hoeven betalen. Echter we hebben het over MAROC, dus een beetje geluk bij ongeluk , concreet wil dat zeggen dat je tegen betaling van DH 50,- een certificaat kan krijgen waarop staat dat je de maagdelijkheid zelve bent (mits jouw toekomstige partner daarmee instemt natuurlijk!!). En als ik een beetje aan je eigenlijke vraag voorbij mag gaan, wil ik je er op attenderen dat je je eerder zorgen moet maken over hoe je het met god goed moet maken dat wat dan ook … dit tussen hakjes.

oem_roekaya
24-10-2003, 22:07

salaam eleykoem ASTAFIRULLAH je hebt duidelijk zonde begaan!!!!! maar vraag vergeving bij Allah swt die zogenaamde onderzoekjes zijn SHIRK en weet je wel hoe erg Allah swt shirk verafscheuwd????

oem_roekaya
24-10-2003, 22:16
Wa alaikoem assalam warhamatoe ALLAH, beste zuster Ontucht (zina) behoort tot de grootste zondes die een mens kan begaan. In een hadith die overgeleverd is door Abou Hoerayra zegt de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem heeft gezegd:" Drie mensen zal Allah niet ernaar kijken op de dag Des opstanding: Een imam die leugens verteld, een oude man die ontucht pleegt en een arrogante arbeider" In een andere hadith die overgeleverd is door Abdellah ibn Abou Mas'ood dat de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd heeft:"Allah heeft degene die rente gebruikt en degene die het geeft en wie het noteert vervloekt. En hij zei:"Als rente en ontucht in een volk voorkomen dan staan ze het straf van Allah de Almachtige op hen" In Soerat Annoure vinden we verschillende verzen die over ontucht spreken. "1. Dit is een hoofdstuk, dat Wij hebben geopenbaard en verplichtend gesteld en Wij hebben er duidelijke tekenen in nedergezonden opdat gij er lering uit moogt trekken. 2. Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan Allah niet afhouden indien gij in Allah en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuige zijn van hun bestraffing. 3. De echtbreker zal alleen een echtbreekster of een afgodendienares huwen, en met de echtbreekster zal alleen een echtbreker of een afgodendienaar huwen. En dit is de gelovigen verboden. 4. En zij, die kuise vrouwen beschuldigen en geen vier getuigen brengen - geselt hen met tachtig slagen en aanvaardt hun getuigenis nooit meer, want dezen zijn overtreders. 5. Met uitzondering van hen die daarna berouw tonen en zich verbeteren; waarlijk, Allah is Vergevensgezind, Genadevol. (Vertaling Soerat an Noer, ayas 1-5) Alle lof zij Allah die het beste voor zijn dienaren wil, Hij de verhevene heeft berouw tonen opgesteld. Degene die zondes begaan kunnen door het tonen van berouw de vergiffenis van Allah ontvangen mits zij aan de volgende punten voldoen: Onmiddellijk stopzetting van de zonde. Spijt van wat men begaan heeft. Vastbeslotenheid om niet terug te keren naar de zonde. Teruggave van de rechten aan de slachtoffers, of hun vragen om vergiffenis. Ik raad je aan zuster, om berouw te tonen aan Allah. En Zijn weg te volgen. Door de verplichtingen die Allah op je gesteld heeft te praktiseren, en de vergiffenis van Allah vragen. Ik vraag Allah de Verhevene om u zijn vergiffenis te schenken, ons en alle moslims boven en beneden de grond. Wat betreft het wel of niet vertellen van wat u begaan hebt aan uw toekomstige. Berouw tonen wist wat er voorheen gebeurt is, mits men aan bovenstaande 4 regels houdt, die gebaseerd zijn op de Qor-aan en de soenna. (Om meer verduidelijking lees: http://www.islam-qa.com/Books/WantRepent/english.shtml ). U hoeft de begane zondes niet aan je toekomstige man te vertellen, moge Allah uw en onze zondes vergeven. Ieder dienaar is een zondaar, maar de succesvolle dienaar is degene die wel van zijn zondes en begane fouten leert en berouw toont aan Allah. "De goede daden wissen de slechte daden uit. Dat is een onderricht voor degenen die zich laten onderrichten" Hoed:114. Moge Allah onze en uwer zondes vergeven. Allah en zijn boodschapper (Allah's vrede en genade zij met hem) weten het beste.

oem_roekaya
24-10-2003, 22:18
Origineel gepost door fidjus In principe moet je bewijzen -via zo n onderzoek- dat je nog maagd bent, dit om te voorkomen dat je achteraf van het tegendeel wordt beschuldigd. In het verleden was dit een hele effectieve manier voor mannen om snel van hun ongewenste partners af te komen zonder maar 1 rooie cent te hoeven betalen. Echter we hebben het over MAROC, dus een beetje geluk bij ongeluk , concreet wil dat zeggen dat je tegen betaling van DH 50,- een certificaat kan krijgen waarop staat dat je de maagdelijkheid zelve bent (mits jouw toekomstige partner daarmee instemt natuurlijk!!). En als ik een beetje aan je eigenlijke vraag voorbij mag gaan, wil ik je er op attenderen dat je je eerder zorgen moet maken over hoe je het met god goed moet maken dat wat dan ook … dit tussen hakjes. inderdaad broeder.... en dan nog iets waarom bewijzen?? bovendien er valt niets te bewwijzen want je bent ook nog ontmaagd 3 zondes in klap...denk hier maar over na 1 zina gepleegd 2 mee doen aan shirk 3 het afleggen van een valse getuigenis

najat20
25-10-2003, 01:39
hoi meid ik ben vorig jaar op papier getrouwd en ik hoefde het ook niet te doen dus je hoeft nergens bang voor te zijn

nadorya
03-12-2003, 19:54
ben je wel getrouwd op papieren dat je al sex hebt gehad kon je niet wachten werd je te warm . tfoe tfoe echt een h...

Larisa
03-12-2003, 20:13
Hoi Meid, Alvast gefeliciteerd met je bruiloft. ALs je graag in marokko wil trouwen dan hoef je maar met de volgende dingen rekening te houden. Je moet je papieren in orde hebben, dat wel zeggen een uitreksel uit het bevolkingsregister waar je bent geboren, als dat in nederland is moet je dat ook van hier meenemen. Verder een geldig paspoort. Al die andere indianne verhalen moet je maar niet aanhoren daar is niets van waar. Als een man zijn toekomstige echtgenoot niet vertrouwd dan wordt er wel eens om een certificaat van maagdelijkheid gevraagd. Maar in jou geval weten jullie allebei hoe laat het is. Meid ga lekker naar maroc en geniet van je bruiloft maak je geen zorgen. Heel veel geluk samen. Groetjes Larisa

Bent_Fes
03-12-2003, 21:58
Origineel gepost door maghrebia_24 Ik ga insha allah in Marokko trouwen, met een leuke eerlijke betrouwbare jongen ook uit Nederland. Dat ie betrouwbaar is hoop ik voor je, en hoop ook voor je dat het tot een huwelijk zal leiden. Moge Allah swt jou vergeven.

sihamtje
04-12-2003, 08:50
ja het licht eraan of je ouders streng zijn of je het moet laten zien dat je die nacht was ontmaagd????

chaouniaibn
04-12-2003, 10:10
7SOUMA MAN.JE WILT JE ALLEEN BEWIJZEN VOR JE MAN MAAR TEGENOVER ALLAH????????WAT DENK JE DAT HIJ ERVAN VINDT IK ZEG 1DING:BEGIN VERGIFFENIS TE VRAGEN ALSIK JOU WAS,HET KOMT MISCHIEN WEL HARD AAN MAAR IK ZEG HET ALLEEN OMDAT JE MIJN ZUSTER BENT!DOEDAT EERST EN DAN IETS ANDERS,WANT DE WERELDIS NIKS MAAR HET HIERNAMAALS!DENK JE ERWEL AAN OF IS HET ALLEEN MAARGENIETEN VAN DEWERELD?????????

rozendaal
04-12-2003, 15:49
Eindelijk een normale reactie, ;) euromonstertje maar je hoeft in marokko helemaal niets te laten zien, tenzij jouw familie (of de zijne) dat wilt, dan kunnen ze je naar een kliniek brengen.Maar dat zal toch wel niet. Ik hoop wel voor je dat je verloofde wel de eerste en de enige is, dan is er VOLGENS MIJ niets mis mee. Met nadruk op VOLGENS MIJ, dus dat is MIJN mening ( alvast bedoeld voor de komende agressieve reacties). :zwaai:

Aichake
05-12-2003, 21:21

salaam de tong is de grootste zonde

Pagina's : [1] 2