zindelali
11-10-2007, 00:48
Wie kent de drank Samd dit woord geserveerd in restaurant Le Saveur de poissons in Tanger , deze word ook wel l3achaab genoemd , de restaurant zit naast hotel el minzah in een steegje , je betaald 150 -dirham per persoon en je word bediend zonder te bestellen en je hebt r ook geen menu kaart , je krijgt eerst een bakje warme amandelen en noten , daarna een extreem lekker gekruide sharmila , dan een tajjin met een grote dorada vis , en als dessert krijg je een bordje met daarin 2 verse vijgen in een zeeeeeeeeeeeer extreem lekker honing , je drinkt (onbeperkt) een speciale drank die heet SAMD , het is een soort van wijn maar dan zonder alcohol , het is een paars kleurige drank , de smaak is zoet en t smaakt niet naar iets bekends , wat zit er nou in godsnaam in , deze drank was vroeger heel populair onder de islamitische koningen omdat wijn verboden was en omdat in deze drank zeeeeeeeeer veel proteines zaten goed om de hele nacht je vrouw te shaken , ik heb gehoord van een oude kruiden man in tanger dat het moeilijk te maken is , want er zitten 14 soorten kruides in en verschillende fruit en een bepaalde soort melk , bij een verkeerd mengsel kan t giftig zijn ????????? , ik ben op zoek naar deze recept omdat onze voorraad van 50 liter op is ( gekocht voor ( 250euro ) en binnen 2 maanden gedronken , en iedereen die t heeft gedronken heeft toch t gevoel dat die drank zeer goed is voor de lichaam , wie kan mij helpen , ik heb aan de eigenaar van die restaurant gevraagd over de recept en die antwoorde dat mensen veel geld willen betalen voor de recept en hij wees naar een krantenstukje aan de muur van de New York Times , idd hij geeft niks vrij voor geen goud, bazz voor de riffie uit benabdelah lhoceima , ( enige wat hij losliet was 20 soorten kruiden , fruit en een speciale soort honing ), zoiets lekker heb ik nooit ergens gedronken en dat zeggen al mijn vrienden die dit hebben gedronken, wie in tanger komt moet er eens langs gaan ,