Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Echtscheiding

warda79
20-08-2002, 02:24

Hoi Ik hoop dat jullie met een antwoord kunnen komen die natuurlijk gerelateerd is aan de islam... Ik lig nu in een scheiding en het punt is dat mijn man nog steeds met me naar bed wil gaan zolang we nog niet gescheiden zijn... Volgens hem heeft hij er nog steeds recht op..ik denk dat dat niet zo is volgens de islam..maar ja ik weet het niet zeker... Kan iemand me hiermee helpen? :confused: Alvast bedankt

Uitgeblust
20-08-2002, 09:22
De Qur'an wijst mannen die vrouwen onderdrukken of slecht behandelen terecht: "0, gij die gelooft, het is u niet geoorloofd, vrouwen te erven tegen haar wil, noch moogt gij haar tegenhouden opdat gij een gedeelte van wat gij haar hebt gegeven, moogt terug nemen, tenzij zij schuldig zijn aan een schandelijk kwaad; en bijft met haar vriendelijk omgaan en als gij afkeer van haar hebt, kan het zijn, dat gij afkeer hebt van iets, waarin Allah veel goeds kan hebben gelegd." (Quran 4:20)

Uitgeblust
20-08-2002, 09:23
Abu Hurayra verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei: "De meest perfecte mensen van de gelovigen zijn degenen wiens gedrag het meest perfect is, en het meest perfect van hen zijn degenen die zich het beste tegenover hun vrouwen gedragen". (Overgeleverd door al-Tirmidhi).

Uitgeblust
20-08-2002, 09:26
Quran(30:22) "En dit is onder Zijn tekenen, dat Hij uit Uw midden echtgenoten voor U schiep, opdat gij er rust in moogt vinden, en Hij heeft liefde en tederheid onder U geplaatst. Daarin zijn zeker tekenen voor een volk, dat nadenkt" zonder liefde en tederheid is HET Haram

tonk
20-08-2002, 09:45

Eh, je bedoelt toch niet te zeggen dat volgens de islam een man recht heeft op sex met zijn vrouw??

soraya7
20-08-2002, 11:29
sorry hoor maar ik vind dit echt een belachlijke vraag!

Selly
20-08-2002, 11:38
Dat mag niet, het is haram! die gozer is wel makkelijk zeg, wel in een scheiding maar nog wel even de voordeeltjes meepikken van het feit dat het vrouwtje nog thuis zit. By the way wat doe jij daar nog samen met hem in 1 huis?? Zelfs dat mag niet eens, ook al zijn jullie wettelijk getrouwd > je moet iemand vragen (broer, neef ofzo) of hij in jullie woning komt logeren, zo heb je meteen een chapperonne en iemand die voor je opkomt als tie zich weer wil verlekkeren aan je. Tfoe 3la mgharba!!

lelalaila
20-08-2002, 11:49
wat een misbaksel zeg het enigste waar hij recht op heeft is een dreun op zijn hoofd! warda dat heet misbruiken! pas op meid maak het hem duidelijk er is geen spraken van recht meer tussen jullie twee jullie liggen in een echtscheiding! beslama :zwaai:

lelalaila
20-08-2002, 11:50
Origineel gepost door Selly Dat mag niet, het is haram! die gozer is wel makkelijk zeg, wel in een scheiding maar nog wel even de voordeeltjes meepikken van het feit dat het vrouwtje nog thuis zit. By the way wat doe jij daar nog samen met hem in 1 huis?? Zelfs dat mag niet eens, ook al zijn jullie wettelijk getrouwd > je moet iemand vragen (broer, neef ofzo) of hij in jullie woning komt logeren, zo heb je meteen een chapperonne en iemand die voor je opkomt als tie zich weer wil verlekkeren aan je. Tfoe 3la mgharba!! helemaal mee eens meisie!

warda79
20-08-2002, 13:05
bedankt voor al jullie reacties... Als ik het dus goed heb begrepen van Uitgeblust is dat hij het niet mag doen als hij het ruw aan pakt,maar hij heeft er recht op wanneer hij het liefdevol en teder doet? Of begrijp ik je verkeerd,want we zitten wel midden in een scheiding... Selly bedankt voor je lieve reactie en hij en ik wonen niet meer bij mekaar hij woont nu bij een nederlands wijf....! Aghzil1 dat je dit een belachelijke vraag vindt dat kan,iedereen heeft een eigen mening.Maar als je een goede moslim bent dan weet je dat je van de islam iedere vraag mag stellen om er kennis mee te vergaren en dat er geen schaamte hoeft te zijn om die vragen te stellen.. Ik weet dat dit allemaal raar klinkt maar zo zie je maar eens dat de liefde van je leven heel anders kan uitvallen dan je in eerste instantie dacht. Groetjes

Selly
20-08-2002, 13:10
Ik begrijp er nix meer van...jullie wonen niet meer bij elkaar, hij leeft zelfs samen met een nederlandse...en toch speelt hij het klaar ook met jou naar bed te gaan???? Sorry hoor maar meid ik kan me voorstellen dat je misschien nog van hem houdt maar waar is in godsnaam je zelfrespect gebleven?? Ook al was het zo halal als de pest dan zou ik het nog niet doen. Opsodemieteren met die looser 1e klas. Zodra hij je niet meer nodig heeft als speeltje gooit hij je als de eerste de beste dweil weg in de afvalemmer!

warda79
20-08-2002, 13:11
hij zegt dat hij niet bij haar woont en ik weet dat hij liegt,maar op de een of andere manier wil ik goedgelovig zijn of eigenlijk met andere woorden stom doen en niets willen zien,want ik begrijp niet als hij zegt dat hij zoveel van me houdt en dat hij me terug wil en tegelijkertijd liegn dat ie barst... Ik moet drastisch mijn attitude gaan veranderen,want ik kan niet meer goedgelovig zijn in deze maatschappij en vooral niet met hem..

fatimael
20-08-2002, 15:36
IK wens u veel sbar toe weet dat het heel moeilijk kan zijn, zeker als hij met leugens afkomt. Inshallah komt alles nog wel goed..... groejtes Fatima

soraya7
21-08-2002, 10:47
beste warda79 het was niet mijn bedoeling om je aante vallen voor mij is het zo moeilijk voor te stellen dat ik nog met een man naar bed kan gaan terwijl we in een scheiding zijn, en zeker als hij vreemd gaat !ik vind wel dat je je verhaal te beknopt hebt voorgelegd,de meesten zouden denken heeft deze meid geen zelfrespect? ik wens je veel sterkte :zwaai:

Uitgeblust
21-08-2002, 11:55

Origineel gepost door warda79 bedankt voor al jullie reacties... Als ik het dus goed heb begrepen van Uitgeblust is dat hij het niet mag doen als hij het ruw aan pakt,maar hij heeft er recht op wanneer hij het liefdevol en teder doet? Of begrijp ik je verkeerd,want we zitten wel midden in een scheiding... Groetjes As Salaam Aleikoem Wr Wb Het lijkt mij als je in scheiding ligt dat er geen liefde meer is, anders zou je SAMEN vechten voor je huwlijk In dit geval komt liefde of eigenlijk lust ter sprake, als je beide in overeenstemming kunt komen met "de liefde bedrijven" had je deze vraag niet gesteld en komt liefde, lust van 1 kant, verplichten tot vrijen is niet toegestaan, dat is hetgeen er staat, jij wil niet en hij mag je niet verplichten Hoop dat het zo wel duidelijk is. Wa Aleikoem As Salaam Wr Wb