Bekijk volle/desktop versie : HELP ayaat el koersie



Pagina's : [1] 2

23-10-2003, 21:36
HE MENSEN WILLEN JULLIE MIJ AUB HELPEN MET HET VINDEN WAAR IK AYAAT EL KOERSIE KAN BELUISTER IK HEB HET ECHT NODIG!!1
A
SHOEKRAN,MOGE ALLAH JULLIE BELONEN

23-10-2003, 22:04


Assalamoe alaikoem warahamtoellahi wabarakatoeh
Oeghti, Ik heb ayaat Al koesie die je insha allah kan beluisteren
via msn..!

wassalamoe alaikoem.

23-10-2003, 22:18
kazaa downloaden via sodais

24-10-2003, 09:55

Citaat:
Origineel gepost door CHNIEWLA
HE MENSEN WILLEN JULLIE MIJ AUB HELPEN MET HET VINDEN WAAR IK AYAAT EL KOERSIE KAN BELUISTER IK HEB HET ECHT NODIG!!1
A
SHOEKRAN,MOGE ALLAH JULLIE BELONEN
salaam alaikoem wa rahmatoe allah wa barakatoe

ik heb ayat al koersi op mail staan.. maar weet bijgod niet hoe ik het hierop kan zetten als je me ff pm t met je mail adres dan stuur ik het je alvast door.. hieronder nog kleine info over de Troonvers

ma3a salaam


Ayatul Koersi betekent het troonvers en is daarmee de hoogste vers van de Koran. De beloning voor de recitatie van dit vers is heel groot. In de traditie van de profeet is het gebruikelijk om dit vers na iedere verplichte gebed te reciteren. Het mag daarbuiten ook ten alle tijden worden gereciteerd.
Hoewel men met dit vers bescherming bij Allah kan zoeken tegen de invloed van Satan, is het ook heel belangrijk dat het begrepen wordt. Hoe goed we ons best ook doen om het te begrijpen, we zullen de ware inhoud van de goddelijke verzen nooit 100% begrijpen, simpelweg omdat Allah in Ayatul Koersie zegt: "En zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten dan wat Hij wil."

Als je gaat slapen, reciteer Ayatul Koersie , dan zal Allah voor jou een engel in dienst stellen en je zult tot in de ochtend beschermd worden tegen de duivel. Evenals voor het slapen, kan de troonvers ook gereciteerd worden wanneer men wakker wordt. Ieder dienaar van Allah die Ayatul Koersie met een oprechte hart reciteert met de bedoeling om bescherming krijgen.

Nederlandse vertaling:
Allah, er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestandige,sluimer noch slaap kan Hem treffen.Aan Hem behoort toe wat er in de hemelen en wat er op de aarde is.Wie is degene die voorspraak doet bij Hem zonder Zijn verlof?
Hij kent wat er voor hen is en wat achter hen is. En zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, behalve wat Hij wil.
En Zetel (1) strekt zich uit over Hemelen en de Aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Almachtige.
(Al Baqarah:255)
(1) Koersie: wordt letterlijk als Zetel vertaald

Tawhied is niet alleen een zin die we vanuit ons hart moesten uitpreken maar is ook een levenswijze. Het eist van ons dat we onze waarde, normen en manier van denken naar de inhoud hiervan moeten instellen.
De getuigenis is een belofte die we aan Allah doen, we sluiten daarmee een verband en beloven Hem dat we iedere vorm van afgoden zullen verwerpen, waar en wanneer we ze ook maar tegenkomen. Pas nadat we dit doen acht Allah ons in staat om Zijn Eenheid te erkennen.

Gebeurtenis:
Er was een handelaar die in de maand Ramadan in Basra dadels wilde verkopen. Hij moest tijdens zijn verblijf een onderdak hebben en vond een huis, waarvan de eigenaar hem vertelde dat het behuisd werd door een ifriet genaamde djinn.
De man vertelde verder dat iedereen die in het huis woonde door hem werd gedood of weggejaagd.
De handelaar zei dat hij alleen vrees had voor Allah en niet bang was voor de djinn.

De man huurde het huis, gelijk de eerste nacht toen hij in bed lag kwam de djinn in een zwarte gedaante op hem af. De man begon gelijk Ayatul Koersie te reciteren, maar tot zijn verbazing reciteerde de djinn iedere regel mee tot en met de laatste regel:

" Wa la ja'oedoehoe hief-dhoehoema wa hoewa al aliyoe al adiem"

De dijnn kon die regel niet uitspreken, de man had de zwakke punt ontdekt en bleef de zin achterelkaar herhalen totdat de zwarte gedaante verdween.

Toen de man de volgende ochtend wakker werd zag hij op de plek waar de djinn was as op de grond liggen, waarschijnlijk was de djinn door Ayatul Koersie verbrand

26-10-2003, 19:22


ik heb hem hier op me comp staan zal ook via msn moeten dus als ik hem moet sturen stuur je me dan een pm ?

salam alikom

30-01-2006, 11:00
Salame alykom..

hierbij een mp3 bestand van Ayat el Koersie
http://s43.yousendit.com/d.aspx?id=08QYIAXPVMB7J2OF4JK5DZ0OU8

Wa alykom salaam

Transcriptie

Allahu la ilaha illa huwa alhayyu alqayyoomu la ta/khuthuhu sinatun wala nawmun lahu ma fee alssamawati wama fee al-ardi man tha allathee yashfaAAu AAindahu illa bi-ithnihi yaAAlamu ma bayna aydeehim wama khalfahum wala yuheetoona bishay-in min AAilmihi illa bima shaa wasiAAa kursiyyuhu alssamawati waal-arda wala yaooduhu hifthuhuma wahuwa alAAaliyyu alAAatheemu
salamalaikom

Ma'salaam

01-02-2006, 11:15
Ik heb 'm op m'n telefoon staan. Elke keer als ik er naar luister dan krijg ik gewoon letterlijk tranen in mijn ogen omdat ik nog nooit zo een mooie soerat heb gehoord met zo veel inhoud. Ik doe mijn best om 'm vanavond op de computer te zetten Inscha' Allah.

04-02-2006, 11:22
heeft iemand de transcriptie ervan, betekenis in het nederlands?

04-02-2006, 11:44
As salaam wa3lekom

Je heb vele Transcripte alleen somige zijn echt helemaal fout geschreven dus hele fouten uitspraken en somige sijn echt erg onduidelijk maar goed


as salaam wa3lekom

04-02-2006, 11:47
Aya El-Coursie

http://www.al-islam.nl/details.php?image_id=71&sessionid=14a0b40c73e19d40 99bf37eace4421d5

04-02-2006, 17:29
Aya Al-Coursie

Allahoe laa ie-laha ie lla hoewa al7ayyoel qayyoem

la ta goe-dhoe-hoe sienatoe wala nawm

llahoe ma fiessamaa wa tie wal arD

men dhalledhie yasj fa-3oe 3iendahoee iella bie iedh-nieh

ya3-lamoe ma bayna ay die-him wa ma gal-fa-hoem wala ya 7ieToena bie sjay mmin 3iel-miehie iela biema sjaa wa-sie3a koer sie-yyoehoe ssamaa-wa tie wal arD

wa la ya-oew doe 7ief Zoehoe-ma wa hoewal 3alieyyoel 3aZiem

http://www.al-islam.nl/details.php?i...bf37eace4421d5

17-02-2006, 15:00

Citaat door ^Elvise^:
Salame alykom..

hierbij een mp3 bestand van Ayat el Koersie
http://s43.yousendit.com/d.aspx?id=08QYIAXPVMB7J2OF4JK5DZ0OU8

Wa alykom salaam

Transcriptie

Allahu la ilaha illa huwa alhayyu alqayyoomu la ta/khuthuhu sinatun wala nawmun lahu ma fee alssamawati wama fee al-ardi man tha allathee yashfaAAu AAindahu illa bi-ithnihi yaAAlamu ma bayna aydeehim wama khalfahum wala yuheetoona bishay-in min AAilmihi illa bima shaa wasiAAa kursiyyuhu alssamawati waal-arda wala yaooduhu hifthuhuma wahuwa alAAaliyyu alAAatheemu
salamalaikom

Ma'salaam
Salaam 3alaiki zuster,

Zou je dat mp3 bestandje van Ayaat Elkoersie alsjeblieft nog een keer voor mij willen uploaden?


Djazaka Allahoe ghairan.

17-02-2006, 19:50



Citaat door al_imraan:
Aya El-Coursie

http://www.al-islam.nl/details.php?image_id=71&sessionid=14a0b40c73e19d40 99bf37eace4421d5

09-10-2006, 06:39

Citaat door khalidthamocro:
heeft iemand de transcriptie ervan, betekenis in het nederlands?

Nederlandse vertaling:
Allah, er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestandige,sluimer noch slaap kan Hem treffen.Aan Hem behoort toe wat er in de hemelen en wat er op de aarde is.Wie is degene die voorspraak doet bij Hem zonder Zijn verlof?
Hij kent wat er voor hen is en wat achter hen is. En zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, behalve wat Hij wil.
En Zetel (1) strekt zich uit over Hemelen en de Aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Almachtige.
(Al Baqarah:255)
(1) Koersie: wordt letterlijk als Zetel vertaald


09-10-2006, 06:42
salaam wa3aleykom, hier een hele goede leerzame site. suc6http://www.mounthira.com/learning/ayat/alkursi/ayatulkursi/

Pagina's : [1] 2