Bekijk originele versie : soap serie door media over marokkanen
hasna__88
23-10-2003, 19:56
soap serie
ik heb gemerkt dat de feiten worden verdraait en sterk aangepapt. kijk maar eens naar de media, zolang het maar interresant is voor de kijker kunnen ze er nog wel uren op door kauwen. ik zal een voorbeeld geven (het is een beetje doorgezaagd maar toch moet er MEER naar gekeken worden) je hebt die die marokkaanse jongeren die zorgen voor wat onrust en geloof mij dat die jongeren niet alleen onder de marokkaanse bevolking voorkomen. het is als het ware een hype geworden om marokkanen negatief in het beeld te stellen. het gevolg is dat mensen vooroordelen krijgen doordat de media hun mening vormt.
het gaat enkel klein percentage het word gewoon extreem opgeblazen en gedaan alsof het alleen onder de marokkanen is!!! maar ondertussen vullen hun hun zakken door de stijgende kijkcijfers het is als het ware een grote soap serie!!!!
hasna__88
24-10-2003, 13:46
ewa mensen geef effe als je wil je mening....
mocrogirl1985
24-10-2003, 13:54
IK BEN HET MET JE EENS
En wie heeft de uitzendrechten????
Willemien
24-10-2003, 13:59
Origineel gepost door rnaj
En wie heeft de uitzendrechten????
en waarom krijgen de hoofdrolspelers geen riant salaris :D
nou dat weet ik nog niet.
Volgens mij krijgen de hoofdrol spelers uit Den Haag genoeg betaald
DUTCHIEXL
24-10-2003, 14:04
Origineel gepost door Yahya
Die negatieve publiciteit is slecht, het vormt een beetje de mening van de Nederlanders en Marokkanen.
Als ik als Marokkaan van jongs af aan te horen krijg dat ik anders ben en dat Marokkanen crimineler zijn etc.
Dan heeft dat zeker invloed op mij, je krijgt het idee dat criminaliteit bij je hoort en het geen probleem is als je crimineel bent, want dat is toch normaal als je Marokkaan bent ?
En Nederlanders krijgen van jongs af aan te horen dat Marokkanen slecht zijn etc, en de haat groeit maar door in de loop der jaren.
en wat luidt de conclusie je kinderen opvoeden op de manier zoals het hoort. zonder vooroordelen dus niet die zijn slecht of niet hem omgaan want..... nee gewoon eerlijk.
Origineel gepost door Yahya
Die negatieve publiciteit is slecht, het vormt een beetje de mening van de Nederlanders en Marokkanen.
Als ik als Marokkaan van jongs af aan te horen krijg dat ik anders ben en dat Marokkanen crimineler zijn etc.
Dan heeft dat zeker invloed op mij, je krijgt het idee dat criminaliteit bij je hoort en het geen probleem is als je crimineel bent, want dat is toch normaal als je Marokkaan bent ?
En Nederlanders krijgen van jongs af aan te horen dat Marokkanen slecht zijn etc, en de haat groeit maar door in de loop der jaren.
Klopt, tenminste dit is ook mijn mening.
Daarom vertel ik alleen nog positieve dingen over marokkanen.
Nu hoop ik dat jullie dat ook over Hollandse Nederlanders gaan doen :cool:
Er wordt door veel Marokkanen steeds beschuldigend gewezen naar de media. Maar die zijn echt niet in eerste instantie de schuldigen van het slechte beeld wat er momenteel bij veel mensen leeft over de Marokkanen.
De schuld ligt in eerste instantie en voor 95% bij de groep criminele jonge Marokkanen die door hun gedrag de aandacht op zich vestigen. Deze criminele Marokkaanse jongeren gaan over de schreef en de pers registreert dat.
Dat veel goedwillende Marokkanen zich dat (onterecht) aantrekken als een aanval op henzelf is misschien een probleem. Door de trots en de gemeenschapszin (naar elkaar toe) die de meest Marokkanen voelen denken zij dat ze allemaal aangevallen worden. Terwijl er in de pers toch echt alleen gedoeld wordt op de criminele Marokkaanse jongeren.
Ik als Nederlander voel me echt niet aangevallen als er weer zo'n walgelijke kinderverkrachter of bejaardenverkrachter wordt opgepikt. Dit soort tuig vormt slechts een klein deel van de Nederlandse bevolkingsgroep en is niet representatief voor alle Nederlanders.
Datzelfde geldt voor de criminele Marokkaanse jongeren.
Er is een groot probleem met een klein deel van de Marokkaanse jeugd. Het gaat om circa 1,5 % op het totaal van alle Marokkanen in Nederland (het kan wat meer of minder zijn maar daar gaat het even niet om).
In hun leeftijdsgroep vormt deze groep echter een schrikbarend hoog percentage in vergelijking met de hoeveelheid criminele jongeren in andere etnische groepen.
Op een gegeven moment kan het niet anders of het komt in de pers. Men gaat zich toch afvragen hoe deze problemen zijn ontstaan. Mijns inziens mag dit best in de media komen. het heeft absoluut geen zin om dit probleem onder het tapijt te vegen.
Helaas is er natuurlijk ook een deel van de Nederlandse bevolking die dan meteen alle Marokkanen over één kam scheert. Maar geloof me, dit is een minderheid.
Maar ik kan me levendig voorstellen hoe frustrerend het is voor een Marokkaan als hij bij een sollicitatiegesprek of in een andere situatie net zo'n Nederlandse klootzak tegenkomt die alle Marokkanen wel op één hoop gooit.
Maar het blijft een feit dat de pers registreert wat er gebeurt en dat de politiek zich steeds grotere zorgen begint te maken over de ontspoorde criminele Marokkaanse jongeren.
Maar ga niet allemaal naar de pers staan wijzen...Ga eens praten met die KLEINE GROEP k.utmarokkanen die het voor jullie aan het verpesten is.
hasna__88
24-10-2003, 14:52
de schuld moet niet uit de handen van de jongeren geschoven worden die echt misdrijven begaan maar het moet gewoon niet oipgeblazen worden, zoals ik al zei ze zitten fout en moeten aangepakt worden maar ook chinezen zitten weleens fout (als je snapt wat ik bedoel)
Origineel gepost door hasna__88
de schuld moet niet uit de handen van de jongeren geschoven worden die echt misdrijven begaan maar het moet gewoon niet oipgeblazen worden, zoals ik al zei ze zitten fout en moeten aangepakt worden maar ook chinezen zitten weleens fout (als je snapt wat ik bedoel)
Dat zei de burgemeester van Amsterdamn Job Cohen gisteravond ook nog op AT5
hasna__88
24-10-2003, 16:53
we moeten kijken naar de positieve kanten maar daar is geen mogelijkheid toe omdat alleen het negatieve gepubliceerd wordt omdat daar natuurlijk meer geld aan te verdienen is en zoalng die mensen in hilversum geen nieuwe onderwerp hebben (ofterwijl zwarte schaap) gaan ze lekker door en komen ze er telkens op terug
zwarte_schaap prikt hier niet, die zit op www.maroc.nl ..
Doe der maar de groeten van mij
Ik ben het er mee eens dat sommige criminele jonge marokkanen het voor andere landgenoten verpesten. Rotte appels heb je nou eenmaal overal tussen zitten. Als ik het voor het zeggen had dan had ik speciaal voor deze boosdoeners (geld voor alle boosdoeners trouwens in het algemeen) een hardere aanpak gecreërd.
Wel is het zo dat de media overdreven veel water bij de wijn doet. Laten we eerlijk blijven. Als ik het nieuws volg en ik hoor dat de journalisten nieuwsgierig vragen "waren er Marokkanen bij betrokken?" Dan heb ik zoiets van SHUT UP MET JE MAROKKANEN! Waarom vraagt hij niet, waren er NL of Antilianen of Polen bij betrokken?! Bedoel het gaat met name om het woord Marokkanen. Als dat ergens in voorkomt in negatieve zin dan knikken de Nederlanders....ja zie je...hun weer. De media doet er alles voor om kijkcijfers op te krikken en dat kan alleen met het woord MAROKKANEN. Aangezien ik een optimistische marokkaanse meid ben...denk ik maar zo... We krijgen teveel aandacht...we staan bekend....en we zijn onmisbaar in een journaal of waar dan ook. Dank zij ons...bezorgen wij de mensen thuis veel kijkplezier!
Peej: Ik als Nederlander voel me echt niet aangevallen als er weer zo'n walgelijke kinderverkrachter of bejaardenverkrachter wordt opgepikt. Dit soort tuig vormt slechts een klein deel van de Nederlandse bevolkingsgroep en is niet representatief voor alle Nederlanders.
Nee en zal ik je zeggen waarom niet? Omdat er verder ook geen aandacht aan besteed wordt! Dat is het frustrerende van alles. Een NL doet iets..en daar wordt maar iets van 2min woorden aan vuil gemaakt. Doet een Marokkaan iets...dan is er weken maanden discussies op tv, kranten staan vol met het woord Marokkaan. Als een NL jonge crimineel wat doet dan wordt er in de kranten vermeld... 18 jarig jongen uit Amsterdam ....enz enz, was het een marokkaan geweest dan las je dit...Een 18 jarige jongen van Marokkaans afkomst...
Dat is het verschil en DAAROM boeit het je ook niet.
Peej: Maar het blijft een feit dat de pers registreert wat er gebeurt en dat de politiek zich steeds grotere zorgen begint te maken over de ontspoorde criminele Marokkaanse jongeren.
Maar ga niet allemaal naar de pers staan wijzen...Ga eens praten met die KLEINE GROEP k.utmarokkanen die het voor jullie aan het verpesten is.
Waarom praat jij niet met ze? Bedoel jij woont hier ook! En jij ergert je er duidelijk ook aan. Bedoel als ik een NL jochie dingen zie doen die niet mogen dan doe ik wel mijn mond open hoor. Voordeel is dat ik erna nog leef... :D
Nou, maar wat een enig idee: een lekkere vlotte soap over die leuke Marokkaanse familie aan de overkant. Zeg maar; "De familie Doorsnee op z'n Marokkaans.
Hoe die vader zijn zoon niet de baas kan en die jongen maar doet alsof hij die oude broekriem voelt, hoe moeder tobt over haar fietsles en of ze wel zedelijk fietst, waarom vader steeds het zadel eraf haalt, en hoe die Sidi alsmaar zit te emailen met Hollandse dames die hem dan per ongeluk "Sissi" noemen...
Bedenken jullie nou eens wat, een soap is de meest ontspannen manier om mensen die je wel ziet maar niet kent te leren kennen.
Als een Maropunk kan rappen, Marokkaanse mensen boeken schrijven die in ieder geval door Hollanders gelezen worden en stand-uo comedians hebben, nou, dan is het na veertig jaar tijd dat we jullie leren kennen in een soap.
Deel 1: Kariempje, het bokje blijkt ontvoerd, het arme dier heeft niet eens een GeitgekeurdeVergunning. Gelukkig, hij blijkt in het lokale abbatoir ondergedoken en heeft inmiddels een verblijfsvergunning. Ook wil hij die lieve Saima, dat lieve berberse geitje importeren. Maar de slager heeft andere plannen ....
Deel 2: Hollanders hebben de waslijn leeggehaald, gierig als ze zijn. "Het hing daar zo mooi en wit aan de lijn, dat kon nooit van Marokkanen zijn ... "
Deel 3: Eeen kopje couscous lenen bij de buren maar de enige die thuis zijn heten "Jansen, Wilbert en Jannie en poes Truusje".
Deel 4 kan gaan over ruzie over het precieze moment dat de Ramadan begint. Kariempje heeft de kalender meegenomen naar z'n bak, de buren heten Jansen en op Marokko.nl staat alleen die kalender van die geintegreerde el Fes. Bel nu Balkenende die zo te zien ook graag wil vasten of Beatrix, die ook wel wat wil afvallen ... ?
Waar wachten jullie nou op?
Vooruit, schuimen ....
Scottie, zeep.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.