Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Religieuze landen zijn corrupter dan seculiere

Scottie
23-10-2003, 17:03

Nou, en niet tegen mij beginnen, want je gooit de boodschpper van het slechte nieuws niet van de rotsen alleen maar omdat hij vervelend nieuws bracht. Het stond in Trouw, en dat ben ik ook. Leest en bezint Onderzoek / Religieuze landen zijn corrupter dan seculiere van onze verslaggevers 2003-10-23 - lezersreacties op dit artikel (20) Helpt religie tegen fraude? Godsdiensten beweren van wel, maar nieuw corruptie-onderzoek weerspreekt die pretentie. Secularisatie past bij eerlijkheid; onder de twintig eerlijkste landen bevindt zich geen enkel islamitisch land. Lees verder en zie de statistiekjes; www.trouw.nl/religieenfilosofie/artikelen/1066886461881.html

jihad12
23-10-2003, 17:09
Al was het onderzoek juist. Men heeft het over islamitische landen en dat is er maar 1 (iran), andere landen waar de meerderheid aan moslims woont is niet islamitisch te noemen aangezien de machthebbers daar losse handjes hebben en leven absoluut niet volgens islamitische regels. Deze landen kun je daarom het best vergelijken met seculiere landen. Vergelijk je het dus met moslim-landen, dan zou het onderzoeken kunnen kloppen.

AdamX
23-10-2003, 17:12
wat versta je onder een religieuze landen? afghanistan was de enige islamitische staat,verder bestaan er geen islamitische landen

DonAgewan
23-10-2003, 17:25
Er bestaan geen religieuze landen slechts landen en personen die religie gebruiken om hun politieke doelen te bereiken.

Scottie
23-10-2003, 18:54

Origineel gepost door DonAgewan Er bestaan geen religieuze landen slechts landen en personen die religie gebruiken om hun politieke doelen te bereiken. Nou, wat en geluk dan, dat Nederland een seculiere staat is. Hier dienen de dienaren van de wet en de gekozen leiders het belang van het volk, in plaats van hun eigen belang. Er zijn wel degelijk religieuze landen, landen die worden bestuurd op basis van een boek, bijvoorbeeld de koran. Is Koeweit een religieus bestuurd land? Ja. Iran? Ja. Jemen? Ja. En zo maar door. Jouw reactie pleit dus voor een ont-religieuzering van die landen. Je zegt eigenlijk dat een land dat bestuurd wordt door religieuzen slecht bestuurd wordt. Dus er zijn geen democratische moslimstaten, is dat wat je zegt, DonAgewan? Scottie,

Scottie
23-10-2003, 20:37
Nou, lieverd dat je daar bent, wat goed dat je reageert. Luiers, vraag je? Ik zit er tussen in: de luiers van toen en de seniorenpamper voor straks. Wordt nou toch niet zo boos op mij, ik heb het artikel niet geschreven maar een ander. Het gaat mij niet om zwart maken, maar ik geef toe, bij een beetje overbelichting kleuren Marokkaanse Nederlanders vaak verbazend zwart op. Je kunt met jullie ook niet een gesprekje aanknopen of jullie overgevoelige tenen steken door die *******en lederen puntmuiltje heen. Pas op anders zet ik hem op die rode fez en lees met die hoed op mijn kop jou de les .... Vooruit, heb je je Ramadan al voorbereid? Scottie.

FBtje
06-11-2003, 12:39
Origineel gepost door achmad zielig figuur ben je zeg, vraag me af hoe jong je bent, net uit de luiers kereltje? jij post werkelijk alles om de islam en de marokkaan zwart te maken he? door wie is het onderzoek gepleegd dan? .................stop deze waanzin en grow up Hier heb je de hele lijst, heb je meteen je bron http://www.transparency.org/pressreleases_archive/2003/2003.10.07.cpi.en.html