Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wie kent recept van gevulde lemsemen

romiassa
23-10-2003, 16:15

assalaamo 3aleikoum wie kent het recept van gevulde lemsemen met gehakt? ik hoop dat iemand mij kan helpen.

gelovigmeisje
23-10-2003, 18:25
Salaam Romiassa Ik weet niet of je het recept van gewone lemsemens kent?? Het is exact hetzelfde alleen die vul je dan met gehakt. Ik doe altijd 1 deel bloen en 1 deel smida, een heel klein beetje gmira en kneed het met water (zout is standaard). Ik maak r gelijk bolletjes van ter grootte van een flinke manderijn en laat ze rusten. Ondertussen maak je je gehakt aan met alles wat je lekker vindt. Ik doe het met gehaktkruiden en marokkaanse, koriander uien, knoflook, paprika en tomaat heel fijn gensneden. Dit alles megn je bij elkaar samen met een beetje olijfolie en dan bak je het. Laten afkoelen en vullen maar. Je hebt verschillende vullingen: kan ook met kip bijv. en verschillende handelingen. Ik doe het op deze manier en oja bij het uitrollen gebruik ik altijd echte boter en smida. Ik hoop dat t zal lukken en natuurlijk smakne Ma3a salama

romiassa
23-10-2003, 21:53
salaamo 3aleikoum gelovigmeisje heel erg bedankt voor het uitleggen.

Liloesh
24-10-2003, 17:12
Mmmmmmmmmmmmmmmmmmm ik vind dat echt HEEEEEEEL LEKKER...vullen met kip, of kafta, mmmmmmmmm echt lekker, en helemaal niet moeielijk te maken Veel succes ougti

gelovigmeisje
24-10-2003, 23:00

Graag gedaan!!!!

noal03
25-10-2003, 20:29
eh...nog een vraagje ...weet iemand hoe je ze dan moet vouwen?

gelovigmeisje
25-10-2003, 23:01
Ja lieve schat. Je moet eerst het balletje helemaal plat maken dus net een brood een mooie rondje van maken. Het is heel belangerijk dat je tijdens het kneden flink heb zitten kneden zodat het een soepele deeg wordt. Nadat het een filterdunne mooie ronde vorm heeft strooi je er wat snida op. Dan vouw je de ene helft naar het midden toe. Dat doe je ook met de andere helft. Nou pak je de zijkanten van de ene helft en die vouw je weer. De andere idem. Als het goed is heb je nu een mooie vierkantje. Je moet tijdens het uitslaan van het deeg wel gesmolten boter of olie gebruiken he anders gaat t heel moeilijk met het uitslaan. Dat vierkantje laat je rusten en dat sla je zeg maar weer uit. Niet te dun maar ook niet te dik. Als het goed is heb je nu een mooie lemsemmen die klaar is om gebakken te worden. Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest en als je nog vragen hebt hoor ik t wel. Ma3a salama en veel suc6

noal03
26-10-2003, 11:47
ik bedoel wanneer doe je die vulling erin?en hoe vouw je het als die vulling erin zit?een gewone pannekoek kan ik zeg maar wel vouwen maar niet als er vulling inzit.alvat bedankt.

gelovigmeisje
27-10-2003, 11:31
Oke wanneer je het balletje zeg maar helemaal hebt uitgerolt dan doe je je vulling erin en dan vouw je hem zoals ik hierboven heb beschreven. Wat je welmet gevulde lemsemmens doet is de deeg niet te dun uitrollen zoals bij niet gevulden en wanneer je een vierkantje hebt moet je met een kleinere stuk deeg weer helemaal uitvouwen en die doe je dan over je gevulde lemsemmen heen. Zo voorkom je dat je vulling eruit gaat omdat er dan nog een dun laagje deeg omheen zit. Ik hoop dat je me kan volgen.

Moslima_05
28-10-2003, 15:12
Dankjewel!!! ;) Ik ga het zometeen inshallah maken!!!

gelovigmeisje
28-10-2003, 23:08
laat me weten hoe het geworden is, ben benieuwd

Moslima_05
29-10-2003, 14:23
Asalamo alaikom gelovigmeisje Het was echt lekker :p !!!!De eerste paar lemsemen waren mislukt hahaah... maar ja,dat is altijd zo als jeiets nooit hebt gemaakt! Maar als het gevuld is het lekker, want ik had het met kefta , paprika,! maar volgende keer moet ik ze wat dunner maken!!!......het was een beetje te dik!! Maar bedankt voor je receptje, als je nog meerd ingen hebt, moet je een topic plaatsen!! :) :zwaai:

gelovigmeisje
30-10-2003, 00:13
Nou ben blij dat het gelukt is enjemoet gewoon handigheid in hebben. Je weet wat ze zeggen: oefening baart kunst. Mocht je nog wat willen weten hoor ik t graag. Bslama

Moslima_05
30-10-2003, 06:33
Origineel gepost door gelovigmeisje Nou ben blij dat het gelukt is enjemoet gewoon handigheid in hebben. Je weet wat ze zeggen: oefening baart kunst. Mocht je nog wat willen weten hoor ik t graag. Bslama Inderdaad!!! maar bedankt he!! zuster!! beslama!!! ;)