Bekijk originele versie : Help Hiermee Je Moslimzusters!!! Hulp Gevraagd!!!!!!!!
Salaam,
Om meteen ter zaken te komen, zit ik met een probleem op school. We mogen tijdens gym geen hoofddoek dragen, dit is pas dit jaar ingevoerd omdat we een nieuwe directeur hebben. Wij(moslima's) geven niet op..we hebben vergaderd en besloten om een petitie te starten op school, een een brief te schrijven die de ouders dan ondertekenen.
Ik wil jullie hulp inschakelen met het schrijven van de brief..Ik moet het toch nog formeel houden...Het zit zo dat we de 'sporthoofddoek' willen voorstellen, en hoofddoek waaraan helemaal geen gevaar aan verbonden is....WIE HELPT ME!!!
ik ben niet zo goed in opstellen van formele brieve :(
Choekran...
Ma3asalaam Liloesh
ps: liefst vandaag nog...;)
wat wil je allemaal in je brief verwerken?
Dat het zo hoort in de godsdienst(Islam)dat de hoofddoek moet worden aangehouden...De school weigert hem voor veiligheid(wegens speld) maar we willen de sporthoofddoek voorstellen, op een goede manier dan....Wij zien met de sporthoofddoek geen gevaar...
Snappie?
riffiatetouania
23-10-2003, 14:31
ik wens jullie heel veel sterke!! ik wou dat ik jullie ook kon helpen maar spijtig zal dat niet gaan!! ik zit veel te ver van jullie ik ben namelijk uit belgië!! ik hoop dat er een oplossing komt!!!!!
xXxXxXx
ilhame_m
23-10-2003, 14:34
ik wil je wel helpen.. als je me een note stuurt met alles wat erin moet staan.. dan mail ik je die brief wel...
:zwaai:
appiegogogo
23-10-2003, 14:53
VOORWAAR LEES==========
ik zal je een voorbeeldbrief geven hier komt ie;
geachte schoolbestuur,
namens alle moslimmeisjes op deze school spreek ik onze ongenoegen uit over de mogelijke beslissing die door u genomen zal worden. u wilt onder het mom van de veiligheid ons ontnemen van onze vrijheid van geloofsovertuiging en beleidenis. wij vinden dat u hiermee een wezenlijk grondrecht, waar de westerse wereld zo hard voor heeft gevochten, mee naar de laars lapt. tevens zien wij deze mogelijke beslissing als weer een teken van verharding tegenover onze moslimcultuur, welk een slecht effect zal hebben tussen moslims en niet-moslims in de maatschappij als geheel, maar specifiek ook voor deze twee culturen op onze school. daarom vinden wij dat u als schoolbestuur zich over deze zaak extre moet beraden. hier staan immers gevoeligheden als grondrechten en tollerantie op het spel.
doet u dit niet dan staat ons niets anders te doen dan naar de rechter te stappen, waardoor hiermee onze verstandhouding alleen nog meer verziekt gaat worden. maar wij kunnen niet anders;veel staat in het spel.
ik dank u voor uw aandacht en wij hopen snel van u een positief bericht te ontvangen....
moslimmeisjes-vertegenwoordigster: Liloesh
=============================================
Origineel gepost door riffiatetouania
ik wens jullie heel veel sterke!! ik wou dat ik jullie ook kon helpen maar spijtig zal dat niet gaan!! ik zit veel te ver van jullie ik ben namelijk uit belgië!! ik hoop dat er een oplossing komt!!!!!
xXxXxXx
Ik ben ook uit belgië ;)
Origineel gepost door appiegogogo
VOORWAAR LEES==========
ik zal je een voorbeeldbrief geven hier komt ie;
geachte schoolbestuur,
namens alle moslimmeisjes op deze school spreek ik onze ongenoegen uit over de mogelijke beslissing die door u genomen zal worden. u wilt onder het mom van de veiligheid ons ontnemen van onze vrijheid van geloofsovertuiging en beleidenis. wij vinden dat u hiermee een wezenlijk grondrecht, waar de westerse wereld zo hard voor heeft gevochten, mee naar de laars lapt. tevens zien wij deze mogelijke beslissing als weer een teken van verharding tegenover onze moslimcultuur, welk een slecht effect zal hebben tussen moslims en niet-moslims in de maatschappij als geheel, maar specifiek ook voor deze twee culturen op onze school. daarom vinden wij dat u als schoolbestuur zich over deze zaak extre moet beraden. hier staan immers gevoeligheden als grondrechten en tollerantie op het spel.
doet u dit niet dan staat ons niets anders te doen dan naar de rechter te stappen, waardoor hiermee onze verstandhouding alleen nog meer verziekt gaat worden. maar wij kunnen niet anders;veel staat in het spel.
ik dank u voor uw aandacht en wij hopen snel van u een positief bericht te ontvangen....
moslimmeisjes-vertegenwoordigster: Liloesh
=============================================
:goedzo: Ziet er goed uit :D
Choekran, Moge Allah(swt) je belonen voor je hulp
snoe moeten jullie daar gemengd gymen ofzo:(
Origineel gepost door LevisKontje
:lol:
funny???
:giechel: :giechel:
Voeg wel hoofdletters en punten bij. En jullie voorstel dat jullie willen gymen met een 'veilige' hoofddoek. Zamel ook handtekeningen in bij niet-islm medestanders die zich kunnen vinden in jullie voorstel, omdat het probleem ligt bij die speld. Dat laat zien dat jullie niet uit zijn wij/zij maar op samenwerking.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.