Bekijk originele versie : Niet aangenomen wegens mijn afkomst...
najat2170
07-10-2007, 23:00
Salam Alaykoem broeders en zusters,
Ik ben een 17 jarige studente die in mijn vijfde jaar Handel zit, ik zocht al 3 maanden lang werk en vond het raar dat ik dit jaar zo moeilijk aan werk geraakte. Ze vroegen me altijd om langs te komen en dan zeiden ze dat ze me wel iets gingen laten weten. Weer met een grote teleurstelling verliet ik de zoveelste bezochtte interim. Want is wist goed genoeg dat ze niks gingen laten weten. Ik werd dit stilaan beu, maar gaf nog steeds niet op, ik moest en zou werk vinden! Ik bezochtte de interims elke dag, ze moesten mijn kop beu gezien worden! Eindelijk kreeg ik iets aangeboden: elke zondag in bakkerij. Het was wel zeer vroeg en ze hadden me praktisch gesmeekt om te gaan opdagen om de uitzendkracht niet int zak te zetten, natuurlijk ging ik, de uren speelden voor mij geen rol, zolang ik maar werk had. Als afgesproken vertrok ik op een zaterdag naar de bakkerij voor een gesprek. Goed, heel blij en met veel verwachtingen opende ik de deur en stelde mezelf voor. Het was een zeer vriendelijke vrouw die naar mijn studierichting vroeg etc. Toen keek ze mij zielig aan en zei: " Ik zit wel met één probleempje..." Ik heb namelijk op een zondag al 3 allochtonen hier staan en maar 2 autochtonen, ik heb daar geen enkel probleem mee maar af en toe krijg ik klanten over de vloer die niet door de allochtoonse meisjes bediend willen worden. Ik moet het aantal allochtonen in beperking houden anders verlies ik mijn klanten. Ik vind dit echt heel erg voor u maar je moet het ook bekijken vanuit mijn standpunt." Eerlijk gezegd voelde ik mij beledigt, het was wel eerlijk en lief van haar om dat "face to face" duidelijk te maken maar toch. Wegens mijn afkomst geraakte ik niet aan simoele studentenjob, waarom studeer ik nog? Waarom doe ik nog de moeite om iets te maken van mijn leven? Uiteindelijk moeten wij allochtonen toch telkens duppel zo hard presteren om iets