Bekijk originele versie : Afslanken hoe/wat enz.?
Hallo allemaal,
Ok ik denk dat het onderwerp wel meerdere malen ter sprake is gekomen en wellicht ook helemaal uitgekauwd is.
Maar toch heb ik jullie hulp nodig. Ik ben nu ongeveer een jaar getrouwd en sinds die tijd ben ik al ongeveer 14 KILO aangekomen. Ja jullie lezen het goed.
Het is gewoon niet leuk meer. Al mijn kleren passen bijna niet meer en die heb ik dan ook alleen al uit frustratie weg moeten doen.
De pil is hierin de grote boosdoener geweest.
Ik ben sindskort ook begonnen met sporten alleen gaat dit gewoon niet snel genoeg voor mij. En ik ben ook weer zo iemand die best wel snel de hoop opgeeft.
Mijn grootste probleem is denk ik wel dat ik gewoon teveel eet en snoep. Nu ben ik altijd wel aan de brede kant geweest maar ik ben nog nooit zo zwaar geweest.
Ik merk ook nu dat ik mij gewoon niet zo lekker voel in mijn vel.
Nu wil ik graag weten of er meer mensen zijn met hetzelfde probleem en zo ja, hoe gaan jullie ermee om? Of wat hebben jullie gedaan om al dat overtollig gewicht kwijt te raken?
Ik hoop dat er iemand met het verlossend antwoord is.
Groetjes,
I.
P.s. gelieve alleen serieuze reacties.
Imaani,
Heb ook iemand gekend die veel aangekomen is tijdens haar huwelijk. Later was zeker geloof ik shen 16 kg afgevallen, dit allemaal dankzij "Weight Watchers". Dat raad ik je echt aan,
Het is een weekelijks bijeenkomst(hier in Belgie althans) en geloof me, 90% zijn tevreden.
Al die dieëten, begin er niet aan, je zal wel afvallen maar nadien komen ze er allen bij.
Dus meid zoek wat informatie over Weight Watchers,
Gegroet Tissar
je zegt dat het door de pil komt! maar vraag maar aan elke dokter, van de pil kun je maximaal 2 kilo aankomen en niet 14!!!
het is iets psygisch! Het is algemeen bekend dat je door de pil KAN aankomen! en dan gaan de vrouwen automatisch veel eten en geven ze de pil de schuld terwijl het gewoon tussen hun oren zit en het gewoon lekker vinden en er nu een excuus voor hebben. heel veel vrouwen komen aan zodra ze trouwen, dat komt meestal omdat ze of heel gelukkig zijn of heel ongelukkig zijn en als reactie daarop veel gaan eten! na een tijdje neemt dit af en blijft je gewicht hopelijk stabiel! als ik jou was zou ik dus gewoon een streng dieet gaan volgen en neit de pil de schuld geven! zo'n pilletje weegt geeneens een gram en al helemaal niet 14 kilo, dat is dus gewoon een excuus voor vele vrouwen!
heel belangrijk is om veel water te drinken en nu de ramadan voor de deur staat is het belangrijk om niet veel te eten in de avond! 1 maaltijd en voor de rest geen tussendoortjes, alleen fruit, en heeel veeeel melk!!!
succes ermee! laat ons weten hoe het is gegaan!
ik schreef dat je heel veel melk moest drinken, maar ik bedoelde water, snap ook niet waarom ik melk opschreef.
dus heel veel water drinken!
Mocro4eva
24-10-2003, 17:19
Asalaam wa aleikoum wr wb Imaani,
Ik heb dit probleem zelf niet, maar ik denk dat je het beste je eetpatroon kunt aanpassen. Dus gezond eten, niet snoepen en vooral geen tussendoortjes. Neem je avondeten zo vroeg mogelijk en drink elke ochtend twee glazen lauw/warm water. Ik heb gehoord dat het werkt.
Veel succes ermee!
Wa aleikoum asalaam wr wb
Elfniewna
25-10-2003, 21:01
Hmm de pil heeft toch allerlei werkingen? Werkt toch op iedereen anders?
Meid ik zou je het sporten volhouden, en gewoon de lekkere dingen aan de kant zetten.. dat is de enige oplossing denk ik ( zo doe ikt tebminste)
GangstaLovin
26-10-2003, 15:01
ik heb nog nooit gehoord dat iemand 14 kilo is aangekomen van de pil ...maar zoals je zelf zegt: "Mijn grootste probleem is denk ik wel dat ik gewoon teveel eet en snoep"
Ewa minder eten ..minder suikers (want suikers zijn de grote boosdoeners). het beste wat je kunt doen is carbohydrates (koolydrathen) afschaffen. En veel bewegen!!!!
Het eerste waar je mee moet beginnen is sporten ..en stap voor stap pas je je dieet aan.
Nou het kan zeer zeker kloppen dat je 14 kilo kan aankomen, ikzelf was binnen notime 10 kilo zwaarder en ik heb echt niet mijn voedingspatroon veranderd toen ik ging trouwen.
De volgende stappen hebben mij weer op mijn oude gewicht geholpen:
Stop met de pil en stap over op condooms of andere voorbehoedsmiddel
Begin met sporten, je hoeft geeneens naar de sportschool, schaf een sportvideo/dvd aan en je kan thuis aan de slag. Een half uurtje s ochtends en half uurtje s avonds iedere dag doet wonderen.
Let op je voeding, vervang suiker door zoetjes, eet met mate en drink veel water. Ben je het water zat dan kan je vruchtensap met water aanlengen, krijg je ook een oppepper van.
Volhouden, niet opgeven binnen een week en zeker niet elke dag op de weegschaal gaan staan!
Origineel gepost door LadyLo
je zegt dat het door de pil komt! maar vraag maar aan elke dokter, van de pil kun je maximaal 2 kilo aankomen en niet 14!!!
het is iets psygisch! Het is algemeen bekend dat je door de pil KAN aankomen! en dan gaan de vrouwen automatisch veel eten en geven ze de pil de schuld terwijl het gewoon tussen hun oren zit en het gewoon lekker vinden en er nu een excuus voor hebben. heel veel vrouwen komen aan zodra ze trouwen, dat komt meestal omdat ze of heel gelukkig zijn of heel ongelukkig zijn en als reactie daarop veel gaan eten! na een tijdje neemt dit af en blijft je gewicht hopelijk stabiel! als ik jou was zou ik dus gewoon een streng dieet gaan volgen en neit de pil de schuld geven! zo'n pilletje weegt geeneens een gram en al helemaal niet 14 kilo, dat is dus gewoon een excuus voor vele vrouwen!
heel belangrijk is om veel water te drinken en nu de ramadan voor de deur staat is het belangrijk om niet veel te eten in de avond! 1 maaltijd en voor de rest geen tussendoortjes, alleen fruit, en heeel veeeel melk!!!
succes ermee! laat ons weten hoe het is gegaan!
Meisje als je hier in mijn buurt stond zou ik je eerst een pak slaag verkopen en dan een cursus geven hoe vriendelijker om te gaan met mensen. Want jouw reply heeft mij echt boos gemaakt.
Teneerste stel ik je voor om op het internet te zoeken naar forums over de pil en daaruit kun je wel degelijk opmaken dat de pil allerlei bijwerkingen heeft. En 1 van die bijwerkingen is dat je ervan aankomt. En als je de bijsluiter (beter gezegd boekje) leest dan wordt je daar echt niet vrolijk van. De pil heeft namelijk talloze bijwerkingen. Het is gewoon troep wat je slikt. En het is zeker dat elk lichaam er anders op reageert. De een reageert dus meer op een bepaalde bijwerking dan de ander.
Met mijn geluk reageer ik niet alleen op de bijwerkingen moeheid, depressiviteit maar ook op gewichtstoename. Mijn arts heeft dat ook bevestigd!!!!
Ik heb vanaf jongs af aan altijd gesport omdat ik het leuk vond. Ik heb altijd veel gegeten maar dat komt ook omdat we in de familie nu eenmaal veel eten. Mijn gewicht is voor de afgelopen 10 jaar rond de 63 geweest. Daarin waren er periodes dat ik niet sportte. Toen ik trouwde zijn mijn eetgewoontes niet drastisch veranderd. Het enige verschil was dat ik wel regelmatiger at. Ik merkte wel dat ik voortdurend honger had. En ja natuurlijk heb je dan van die momenten dat je zondigt en gaat snoepen. Maar dat had ik vroeger ook en toen bleef ik altijd rond 63 kilogr hangen.
En voordat ik het weet blijk ik nu dan 14 kilo aangekomen te zijn. Ra ra hoe komt dat???? Toevallig waren er meerdere vriendinnen die precies met hetzelfde probleem kampten. Jah dan moet het toch wel echt aan de pil liggen hoor!! Natuurlijk weet ik dat ik zelf er ook schuld aan heb. Maar zonder die pil was ik nu echt niet 14 kilo verder!!! MIsschien wel 2 of 4 maar echt niet 14 kilo!!!
Wat betreft je advies ben ik sinds een maand of drie begonnen met sporten en 3 liter water drinken per dag. Alleen gaat het water drinken nu moeilijk met de ramadan. Het wil ook niet echt zo snel gaan met afvallen. en dat is de frustratie waar ik mee zit. Dus als je me daar nog bruikbare, vriendelijke advies voor kunt geven, dan heel graag!!!
Ik ben nu ook definitief gestopt met de pil. Ik wil er niks meer van hebben van die troep. En raad eens, de moeheid en depressiviteit is nu helemaal weg. Nu alleen die stomme kilootjes nog!!
Ik hoop dat je me nu misschien beter begrijpt.
gr.
p.s. Voor de overige mensen die mijn verhaal niet in twijfel trekken dank ik hun voor de reacties.
Wat betreft het lauw water drinken dat heb ik vaker gehoord. Ik denk dat ik vanaf nu bij het vasten verbreken begin met een dadel en deze laat volgen door twee glazen lauw water.
Het sporten is voor mij elke keer weer een drempel. als ik er eenmaal ben is het niet zo'n probleem maar om er naar toe te gaan moet je me min of meer slepen. Daarom heb ik nu bewust twee sportmaatjes opgezocht. Maar ik merk dat ik qua aantal keren per week laks begin te worden. Moet mezelf weer gaan oppeppen om dat dus toch vol te blijven houden.
Wat betreft voedsel probeer ik nu langzamer, minder en gezonder te eten. Soms gaat dit goed en soms ook weer niet. Als daar nog adviezen voor zijn dan hoor ik dat graag!!
ummyahya
27-10-2003, 13:50
Salaam u Aleikom Imaani
Ik wil je ten eerste veel succes wensen met afvallen, ik weet hoe moeilijk het is.
Ik ben net zelf bijna 10 kilo afgevallen. Ik heb dat ook gedaan door veel water te drinken, zoals al eerder werd gezegd.
Maar wat nog beter is, is in plaats van 1 keer in de week intensief te gaan sporten, gewoon overdag meer bewegen. Loop een paar keer extra de trap op en neer, en als je naar de winkel gaat ,loop dan, in een lekker tempo. Echt, je zult zien dat dat meer effect heeft dan de sportschool.
Verder, ja, het gebruikelijke, geen dikmakende tussendoortjes, fruit is altijd goed natuurlijk.
Enne, dat stoppen met de pil.....goed van je hoor!!! Als je nog geen kinderen wilt, zijn er echt wel gezondere voorbehoedsmiddelen.
Ik wens jou en iedereen een ramadaan mubarak.
Ma'a Salama
Umm Yahya
Origineel gepost door ummyahya
Salaam u Aleikom Imaani
Ik wil je ten eerste veel succes wensen met afvallen, ik weet hoe moeilijk het is.
Ik ben net zelf bijna 10 kilo afgevallen. Ik heb dat ook gedaan door veel water te drinken, zoals al eerder werd gezegd.
Maar wat nog beter is, is in plaats van 1 keer in de week intensief te gaan sporten, gewoon overdag meer bewegen. Loop een paar keer extra de trap op en neer, en als je naar de winkel gaat ,loop dan, in een lekker tempo. Echt, je zult zien dat dat meer effect heeft dan de sportschool.
Verder, ja, het gebruikelijke, geen dikmakende tussendoortjes, fruit is altijd goed natuurlijk.
Enne, dat stoppen met de pil.....goed van je hoor!!! Als je nog geen kinderen wilt, zijn er echt wel gezondere voorbehoedsmiddelen.
Ik wens jou en iedereen een ramadaan mubarak.
Ma'a Salama
Umm Yahya
Aleikum a salaam Umm Yahya,
Dank je wel!!1 Je lieve gemeende woorden doen me echt goed. En jouw ervaring geeft me hoop.
En erg goed van je dat je gewoon 10 kilo kwijt bent!! echt goed!!! Ik hoop dat ik dat ook ooit kan zeggen.
Mag ik vragen hoeveel water je ongeveer per dag dronk en hoelang het duurde voordat je echt resultaat begon te zien????
Ma3salama,
ummyahya
27-10-2003, 21:53
salaam u aleikom imaani
ik heb niet echt bijgehouden hoeveel water ik dronk. Wel veel eigenlijk telkens als ik er aan dacht dronk ik een glas. Als ik even in de keuken kwam om wat te drinken te halen voor mijn zoontje, hup een glas water, het lege flesje terug zetten, weer een glas. Ik denk niet dat je je moet spitsen op 2 of 3 liter. Dat is toch per persoon verschillend. Kijk gewoon naar je behoefte. Je voelt zelf het beste aan wat goed voor je is...Zorg wel dat je niet te veel drinkt. Eten blijft ook belangrijk natuurlijk! Als je bijvoorbeeld met wat minder olie en vet kookt en met verse groenten heb je al een heel wat gezondere maaltijd en niet minder lekker.
Je moet verwachten dat je heel snel resultaat ziet met op deze manier afvallen. Het is niet zo´n superdieet. Bij die dieeten is het, binnen 2 weken 10 kilo weg, maar die komen er dan ook gelijk weer aan. Op deze manier verander je je levensstijl. Immers je eet gezonder en beweegt structureel meer. Na een maandje of anderhalf begon ik het zelf echt te merken aan rokken die te groot werden enzo....
Nou, ughti, succes en als je een hart onder de riem nodig hebt(of hoe je dat ook zegt), ik ben er voor je hoor....
Veel liefs, wa ma'a Salama,
Ught Umm Yahya
Ismahane82
30-10-2003, 12:11
minder eten!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.