Bekijk originele versie : Schop Wetsovertreders eruit !?
Wie vindt dat iedere allochtoon die de wet overtreedt eruit moet worden gestuurd.
Ik vind dat niet kunnen maar mijn pa wel, dus het is iets wat niet alleen veel Nederlanders een goed idee vinden maar ook sommige Marokkaantjes..
navigator
22-10-2003, 22:42
Ik zou willen zeggen: schop hier illegaal verblijvende wetsovertreders eruit. Legale overtreders moeten gewoon hier aangepakt worden, maar nu eens met harde hand in plaats van het softe geneuzel dat hier vaak wordt gehanteerd.....
Missy_Hanaa
22-10-2003, 22:51
Juist!
Yahya, er zijn inderdaad ook genoeg marokkanen die dat vinden. Ik vind het maar vreemd, want los je het dan op? Nee dan verschuif je het probleem alleen maar. Maar bijv. Antilliaanse of Marokkaanse wetsovertreders. Stel dat ze hier zijn geboren, zijn het eigenlijk Nederlandse burgers. Hun geboorterecht zou dus worden afgepakt op het moment dat ze de wet overtreden? Dat slaat toch nergens op? Het komt er dus op neer dat op het moment dat het hun uitkomt, zij misbruik kunnen maken van je dubbelde nationaliteit. En zolang jij op het juiste pad blijft zul je in hun ogen een 'Nederlander' zijn en wanneer je op het slechte pad bent een 'Buitenlander'.
Ik zie niet in wat voor nut het zou hebben om Nederlandse wetsovertreders met een Niet-Nederlandse afkomst op het moment dat zij niet op het rechte pad zitten ze 'terug'schopt naar hun land van herkomst. En dan, heb je dan het probleem helemaal verholpen...neej want er zijn ook genoeg autochtone wetsovertreders...waar laten ze die dan? Dat heb ik al een keer eerder gevraagd, schoppen ze die naar de andere kant van Nederland ofzo......??
En het probleem hier in nederland ook is, doe eens wat aan die vier sterren gevangenissen!!! Ze moeten een straf uitzitten niet verwend worden en beloond worden voor hun daden....Een tv? Om de tijd die ze moeten zitten zeker draaglijk te maken.? Hallo, die tijd die ze moeten zitten moet juist ondraaglijk worden, zodat ze de volgende keer wel beter nadenken voordat ze weer het slechte pad op willen. Een huisdiertje in de cel? Hoezo om zich thuis te voelen zeker?
SabroenDjamiel
22-10-2003, 23:01
Origineel gepost door Yahya
Wie vindt dat iedere allochtoon die de wet overtreedt eruit moet worden gestuurd.
Ik vind dat niet kunnen maar mijn pa wel, dus het is iets wat niet alleen veel Nederlanders een goed idee vinden maar ook sommige Marokkaantjes.
Niet mee eens!....Want ze begaan toch een "fout" in Nederland, dus moeten ze ook hier berecht worden....De meeste hebben de Nederlandse nationaliteit....Dus geen onderscheid maken tussen Jan en Hassan....Op papier ben je gewoon Nederlander klaar uit!....
DonAgewan
22-10-2003, 23:05
exactly
Voor de wet is iedereen gelijk.
Dus je mag niet zeggen dat als Piet een moord pleegt hij de gevangenis ingaat en als Mohamed dat doet, hij het land uitmoet.
HaagseMoCro
23-10-2003, 12:27
Origineel gepost door Nawera
Niet mee eens!....Want ze begaan toch een "fout" in Nederland, dus moeten ze ook hier berecht worden....De meeste hebben de Nederlandse nationaliteit....Dus geen onderscheid maken tussen Jan en Hassan....Op papier ben je gewoon Nederlander klaar uit!....
Heemaal mee eens,
Ook vind ik dat op deze manier niet de probleem oplost, sterker nog, je schuift het alleen naar anderen toe.
DUTCHIEXL
23-10-2003, 12:39
het probleem is niet hoe je moet straffen hoe streng de regels zijn of wat dan ook de begeleiding van mensen die fouten begaan schort eraan. Wanneer iemand is gestraft voor een fout maak t dan verplicht dat hij/zij in een goed reclasserings over zorg instelling beland die hem/haar begeleid in de maatschappij hulp bij het opbouwen van discipline hulp bij arbeid of school.
intensieve begeleiding blijf ze volgen en observeren zodat je tijdig kan ingrijpen.
ik geloof dat je hiermee veel verder komt als mensen terug sturen naar hun vaderland. hiermee is iedereen geholpen de ex gedetineerde zelf en de samenleving.
Niet er uit.
Ik ga der vanuit dat allochtonen ook Nederlanders zijn en je zet toch niet je eigen land genoten over de grens.
Als het over buitenlanders gaat, kan ik er nog wel anders overdenken. BV de bolletjes slikkers, Dan ben ik van mening leeg schudden en terug, laat die groep niet ons rechtssysteem verstoppen
DUTCHIEXL
23-10-2003, 12:57
rnaj bolletjes slikkers zijn meestal antilianen en die zijn burgers van het nederlands koningsrijk ik vertel t alleen maar
DUTCHIEXL
23-10-2003, 13:39
en wat doen ze met de volkertjes van der geetjes
Bidawi_Mazlot
23-10-2003, 14:02
Origineel gepost door Kruisvaarder69
Als mensen een buitenlands paspoort hebben en ze kunnen zich na een aantal overtredingen nog niet normaal gedragen, kunnen ze wat mij betreft terug naar het land van herkomst en de komende 15 jaar Nederland niet meer in.
Je verplaatst het probleem niet want op de een of andee manier denk ik dat al die vervelende Marokkaantjes zich in Marokko heel anders zouden gedragen. Dat is mijn bescheiden mening.
Als je dit een bescheiden mening noemt dan is de wereld nabij :D
Bidawi_Mazlot
23-10-2003, 14:09
De wereld is ook nabij Bidawi, ik loop er dagelijks op :confused:
Wat is dat voor Belgisch taalgebruik. Spreche Niederlandisch bitte. ;)
Ik praat zoals ik wil en als je het niet begrijp, kbad fih ou klas 3lih ya wzah a zab! :D ....misschien begrijp je mij nu beter.
Bidawi_Mazlot
23-10-2003, 14:34
Als je geen Nederland paspoort heb en je kan je bent vervalt herhaaldelijk in crimineel gedrag dan kan je wat mij betreft na een aantal waarschuwingen weggestuurt worden.
Waarom zou Nederland opgezadelt moeten worden met buitenlandse criminelen, die een niet-Nederlandse nationaliteit hebben? Laten ze die lekker in het buitenland houden.
Je herkauwt veelste veel, je bent saai aan het worden :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.