Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Bijna Ramadan alhamdulillah

LZN
22-10-2003, 18:19

Het is weer bijna Ramadan... Hoe bereiden jullie je erop voor?? En kijken jullie er al naar uit? Ik wel ;) Liefs Nashira :zwaai:.

miss_saliha
22-10-2003, 19:46
ik oook!! heb er wel zin in...maaar hoe ik me moet bereiden weet ik nog niet...dus alle tips welkom..:)

Bidawi_Mazlot
22-10-2003, 20:07
Ramadan moubaraq said!! :D

kariagirl
22-10-2003, 20:31
hm ik heb zin in de ramadan

foolish_belgie
22-10-2003, 22:24

ik vind het een heel gezellige periode de ramadan zo zeker als het etenstijd is altijd samen op hetzelfde tijdstip aan tafel vind ik echt gezellig.

fawzia
23-10-2003, 00:49
Morgen alvast beginnen met sabakia maken gezellig met mijn zus en 2 vriendinnen we doen er wel 3 dagen over want we maken echt kilos en verdelen dat dan en is zekers genoeg voor heel de ramadan!! en nog gezellig ook ihihih

Bidawi_Mazlot
23-10-2003, 00:57
Het is juist de bedoeling om de ramadan als een spirituele maand te zien en niet als feestmaand. Uiteraard heeft deze heilige maand iets speciaals maar het moet niet overdreven worden, overdrijven in spirituele zin is altijd goed dus veel koran lezen, gebed in de moskee, zieke mensen bezoeken(thuis of ziekenhuis), voedsel delen met buren etc....het maken van de lekkerste shabakia of hrira is een bijzaak want het voldoet al met een glas melk en dadel bij wijze van.

Farida_zina
23-10-2003, 10:28
Dat is waar Bidawi.... je hebt gelijk.... Het is de heilige maand waar we veel aandacht moeten schenken aan de dingen die er om ons heen gebeuren... .., we moeten eigenlijk voelen hoe het is om arm te zijn...en toen ik de ramadan voor het eerst deed besefte ik hoe zwaar het allemaal wel niet is...! Wij vasten maar een maand..en de armen heel hun leven..! Daarom ben ik blij dat we ook nog zakat kunnen geven aan de armen en dat Allah (swt) er inshallah ook voor de armen is en ze helpt met het doorstaan van alles! Liefs... moi..