Bekijk originele versie : Joden.....
Mensen haten wordt niet in de islam geaccepteerd, ieder is gelijk en je dient jezelf vredelievend op te stellen........
Daarom haat ik de joden niet maar lach ze gewoon uit :melig2:
dit doe ik om hun laffe gedrag, alle overtredingen die ze verrichten, en hun zogenaamde medeleven die ze tonen voor de palestijnen.......
Wie lagt er mee........
:zwaai:
doe waar je zin in hebt.......
Weet je het verschil tussen jood en zionist ?
Iemand die zijn religie of iets anders misbruikt om iemand te doden en van zijn land te beroven is fout.
Iemand die gewoon een keppeltje draagt, of kerstmis viert, of helemaal niet gelooft, is iemand die gewoon anders denkt. Of misschien wel al samenleefde met moslims. Waarom zou je deze haten ?
Lady_moi
22-10-2003, 15:12
ik mag hen gewoon nie..ik heb een hekel aan hen..ik heb zo een grote hekel aan hen dat ik hen net nie haat...dont ask me why...k
Lady_moi
22-10-2003, 15:14
Origineel gepost door MüeZli
Weet je het verschil tussen jood en zionist ?
Iemand die zijn religie of iets anders misbruikt om iemand te doden en van zijn land te beroven is fout.
Iemand die gewoon een keppeltje draagt, of kerstmis viert, of helemaal niet gelooft, is iemand die gewoon anders denkt. Of misschien wel al samenleefde met moslims. Waarom zou je deze haten ?
deze verschil kende ik al..ik heb het over de zionisten..
CarlosTheJackal
22-10-2003, 15:14
Origineel gepost door adiltje
Mensen haten wordt niet in de islam geaccepteerd, ieder is gelijk en je dient jezelf vredelievend op te stellen........
Daarom haat ik de joden niet maar lach ze gewoon uit :melig2:
dit doe ik om hun laffe gedrag, alle overtredingen die ze verrichten, en hun zogenaamde medeleven die ze tonen voor de palestijnen.......
Wie lagt er mee........
:zwaai:
wat heb je nu aan lachen>>
Voor zover ik weet is er nog nooit dmv lachen vermoord.
Als wij lachen dan lachen de Joden gewoon terug
Dus wat heb je er aan :)
Origineel gepost door CarlosTheJackal
wat heb je nu aan lachen>>
Voor zover ik weet is er nog nooit dmv lachen vemoord.
Als wij lachen dan lachen de Joden gewoon terug
Dus wat heb je er aan :)
De grote vraag is wat heb je aan haten......ze haten trouwens gewoon terug......
voor duidelijkheid, ik kan het me niet inbeelden, dat jij zit te lachen wanneer je naar tv kijkt en ziet hoe jou broeders en zuster worden mishandeld en vermoord
Lady_moi
22-10-2003, 15:26
tfoe sem! trots da ze ne leven hebben afgenomen..lah yatihoem shi mosiba die jood..
Ik vond dit een heldere uitleg die geplaatst stond op ma.roc.nl:
Geplaatst door Couscousje
Kheb hier op dit forum al genoeg onzinnige discussies gezien over het probleem in het Midden Oosten... Soms word ik zelfs aangevallen op het feit dat ik me "zogenaamd" bij de Joden sGaar, omdat ik geen racistische uitspraken wil doen jegens hen...
Wat Bischa zojuist heeft gezegd, er is een groot versGil tussen een Zionist en een Jood.
Een Jood is een aanhanger van de Joodse religie... Het Jodendom is zoals jullie weten de oudste religie, gevolgd door het Christendom, met als laatste natuurlijk onze Islam. Een Jood is dus iemand die gelooft in het feit dat de Joodse staat zal bestaan na de komst van de Messias... Deze Messias zal de Joden verenigen en hen verlossen van het "juk" dat ze nu dragen...
Een Zionist is iemand die deze Joodse staat wil afdwingen voordat de Messias ze heeft verenigd. Dit gaat natuurlijk gepaard met geweld. Het woord Zionist is afgeleid van de berg Zion, waar Jeruzalem op ligt... Het Arabische woord voor Zionist is Sahyounie, afgeleid van het Arabische woord voor Zion, Sahyoun.
Veel mensen maken de grote fout een Jood aan te zien voor een Zionist. Echter, het Zionisme staat haaks tegenover het Joodse geloof...
Ariël Sharon is een Zionist. Hij streeft naar de verwezenlijking van de Joodse staat...
Een Jood is een gelovige, net als een Christen en een Moslim. Heb daar alsjeblieft respect voor.
Cc
Bij deze nog een dankwoord voor Qays en Kid Capri, die mij het versGil tussen een Jood en een Zionist uit hebben gelegd... Ik was net als een heleboel anderen onwetend over het precieze versGil.
Dank je wel.
De palestijnen beseffen maar al te goed wie de bezetter is. Heb jij ooit een actie tegen joden buiten bezet palestina gezien ? Neeh, omdat wie kwaad doet daar wordt tegen gevochten.
De bezetters zijn zionisten die hun religie misbruiken vanwege neokolonialistische motieven.
Zelfs de palestijnen weten en kennen het verschil en zijn niet verblind.
Bovendien vraagt de Islam van ons om niet te generaliseren en goed te definiéren waar we tegen zijn !
Ik neem aan dat je niets hebt tegen iemand die een keppeltje draagt, zn baard laat groeien, leest uit de thora of naar de synagoge gaat ? We delen zelfs n fundament namelijk het monotheïsme ?
Stel dat het geen europese joden waren die palestina hadden bezet, maar amerikanen, dan hadden we als moslims op dezelfde manier gereageerd. Wie land steelt, moord en verkracht, welke nationaliteit of religie deze aanhangt is zwaar verkeerd bezig.
Hoe kunnen we dan tegen het jodendom als religie zijn ? We zijn dan toch tegen onrecht.
Jou joodse buurman die op 3 hoog woont, kan je dan toch niet aanrekenen wat sharon met zijn bulldozers doet in westbank ?
Waarom gedroeg de profeet zich heel vriendelijk tegen zijn joodse buurman, en ging hij met de welwillende joodse stammen contracten aan in medina ?
Pcies wat jij zei, de Islam en moslims moeten rechtvaardig zijn. Het goede uit de mens halen. Voor een betere wereld zorgen. Dat betekent heel streng zijn tegenover onrecht, maar ook uit kijken dat je niet generaliseerd en dat je niet vervalt in blinde haat.
Dat is niet wat er zal gebeuren als jonge pubertjes op deze forum ( en ik doel niet op jou)..haat en fitna gaan zaaien. Dat is nl heel kwalijk als moslims dat doen.
Willen ze iets tegen onrecht doen ? Goed je best doen door de geschiedenis van palestina te kennen. Bewust worden, beter je best doen op de maatschappelijke ladder ( zodat je ze later kunt verdedigen op misschien wel wereldnivo). Je best doen in dit leven, om ALLAH swt te dienen. Boycotten, geldinzamelen, dua's, op de hoogte blijven van de onmenselijkheden ..etc etc etc.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.