Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : AELers temmen INTEGRATIECOMMISIE :)))

mokromike
22-10-2003, 10:43

'Hoog tijd dat de Nederlanders integreren' Harde kritiek in De Wielewaal Rotterdam _ Wie klagende, blanke, oude mannen uit Zuid verwachtte op de openbare hoorzitting over integratie in Rotterdam, kwam gisteren bedrogen uit. Het waren voornamelijk jonge, hoogopgeleide allochtonen die hun verhaal kwijt wilden voor de Kamercommissie. Nee, de integratie van minderheden is niet mislukt, vertelden ze. Wel de integratie in het algemeen. En dat komt volgens hen vooral door gebrek aan acceptatie van de autochtone bevolking. Het ging er hard aan toe gisteravond in activiteitencentrum De Wielewaal in Charlois. Sommige autochtone bewoners schrokken van wat ze hoorden. De frustratie onder jonge, gekleurde Nederlanders bleek erg groot. Iedereen kreeg er van langs. Politici, de media, onverdraagzame autochtonen, wetenschappers, docenten. ,,Het wordt hoog tijd dat de Nederlanders gaan integreren. Ze moeten leren om in een multiculturele samenleving te leven,'' zei een jonge vrouwelijke studente. Toen ook Leefbaar Rotterdam werd bekritiseerd, werd dit het extreem-rechtse gemeenteraadslid M. Smit te veel. ,,Ga lekker terug naar je eigen land,'' schreeuwde hij boos door de zaal. ,,Oprotten. Wij zullen ons nooit aanpassen, we leven in Nederland.'' De politicus kreeg vervolgens allerlei verwensingen naar zijn hoofd geslingerd en de situatie dreigde even te escaleren. Smit bond echter in en hield de rest van de bijeenkomst zijn mond. Ook de Arabische Europese Liga was vertegenwoordigd op de hoorzitting. Integratie kan niet van een kant komen, hield bestuurslid A. Achamrouk de commissie voor. En: ,,Wij verzetten ons tegen de gedachte dat iedereen hetzelfde moet zijn.'' Hij riep, net als veel sprekers voor en na hem, de Nederlandse overheid en media op om op te houden met het criminaliseren van minderheden en moslims in het specifiek. Bespottelijk geslijm ,,Wij hebben meer dan genoeg van uitsluiting, verdachtmakingen, beschimpingen en de beledigingen die wij dagelijks moeten ondergaan,'' zei studente Ilham. Daarna haalde ze uit naar 'geassimileerde' allochtonen, zoals VVD'er Hirshi Ali, SP'er Lazrak en LPF'er Varela. ,,Ik, en velen met mij, verachten jullie om jullie bespottelijk geslijm en kissing-butt-gedrag,'' sneerde ze Varela, die in de commissie zit, toe. Hiervoor kreeg ze luid applaus van het aanwezige publiek. Behalve woede, frustratie en verbittering, was er af en toe ook ruimte voor humor. Met de integratie gaat het geweldig, hield een man de commissie voor. ,,We hebben Ali El Khattabi gisteren toch twee keer zien scoren.'' Volgens de Rotterdammer, die ook een meer serieuze boodschap had, zitten de meeste minderheden op niveau drie. ,,Ze zullen nooit op niveau vier komen, want dat is erkenning. En die krijgen ze nooit.'' De Kamerleden hadden geen antwoord op de vraag van een jongere van Marokkaanse afkomst die wilde weten wat integratie nou precies inhield. ,,Zijn daar criteria voor? Ik heb er echt problemen mee, vraag me de hele dag af of ik wel of niet geïntegreerd ben,'' vertelde hij sarcastisch. ,,Definieer eerst wat integratie is en ga het dan pas onderzoeken,'' raadde hij de commissieleden daarna serieus aan. Behoud van de eigen identiteit is voor allochtonen heel belangrijk, bleek uit de reacties gisteren. Een Indische Nederlander vertelde hoe zijn gemeenschap in het verleden door de Nederlandse overheid werd gedwongen om te assimileren. De man, die zijn cultuur, identiteit en islamitisch geloof heeft herontdekt, ziet dat de geschiedenis zich nu herhaalt. Nu zijn het andere bevolkingsgroepen die hun identiteit moeten verloochenen. De overheid zou volgens hem moeten leren van het verleden. ,,Aanvaard ons als gelijkwaardige burgers,'' riep hij politici op. Als het integratiebeleid tot doel heeft mensen hun eigen identiteit te ontnemen, zal dat in ieder geval nooit slagen, was te horen. ,,It's better to be hated for what you are, then to be loved for what you're not ,'' verwoordde een van de aanwezigen het. Het waren niet alleen bewoners die het woord voerden. Ook een enkele politicus wilde gisteren nog iets kwijt. Dagelijks bestuurder Carlos Gonçalves van de deelgemeente Delfshaven bijvoorbeeld. ,,Het beleid gaat nu niet uit van gelijkheid,'' vindt ook hij. ,,We moeten kijken hoe we de acceptatie kunnen bevorderen. Daar hebben we grote problemen mee.'' Het minderhedenbeleid was tot nu toe vooral gericht op allochtonen, meent hij. Volgens de PvdA'er wordt het nu hoog tijd om de ontvangende partij aan te spreken. Gesluierd De Kamercommissie kreeg ook een boodschap mee van enkele gesluierde vrouwen. Die zijn de vooroordelen over en de discriminatie van islamitische vrouwen zat, vertelde een van hen. Zij willen ook helemaal niet worden gered door types als Hirshi Ali. ,,Moslimvrouwen worden inderdaad onderdrukt. Niet door de islam, maar door autochtone Nederlanders die hen niet accepteren,'' zei een jonge vrouw. Als de Kamerleden iets hebben opgestoken in Rotterdam, dan is het wel dat de harde toon van de discussie over integratie juist veel goed geïntegreerde jongeren in Nederland enorm heeft geradicaliseerd. Een autochtone bewoonster, die zich gediscrimineerd voelde door wat er gezegd werd over Nederlanders, vond het beangstigend. Zij riep de jonge allochtonen op milder te worden naar autochtonen. bron: R'dam's Dagblad

mokromike
22-10-2003, 12:29
AEL is gewoon Tha Bomb.... :D.....helaas alleen dat veel mensen dit nog niet weten. Of gewoon te lui zijn om verantwoordelijkheid te nemen en de handen uit de mouw te steken.

MR_OUJDA
23-10-2003, 04:43
tegenlicht???

Peej
23-10-2003, 08:33
Origineel gepost door mokromike AEL is gewoon Tha Bomb.... :D.....helaas alleen dat veel mensen dit nog niet weten. Of gewoon te lui zijn om verantwoordelijkheid te nemen en de handen uit de mouw te steken. AEL is inderdaad Tha Bomb...om precies te zijn een fragmentatiebom. Als ze er al ooit in slagen om politieke macht te krijgen zal dit bij elkaar geraakte zooitje machtswellustelingen al snel uit elkaar spatten als een fragmentatiebom. Net zoals dat destijds gebeurde met de ouderenpartij en recentelijk met de LPF. Ze kunnen niet eens goede bestuurders vinden. En de goede bestuurders die er zijn in arabische kringen in Nederland kijken wel link uit om zich in te laten met een groep schreeuwlelijkerds als de AEL. Laat ze maar aanklooien. Ze gaan volgens mij vanzelf hun eigen ondergang tegenmoet.

Willemien
23-10-2003, 09:29

Origineel gepost door Defender De titel alleen al: AELers temmen INTEGRATIECOMMISIE. :D De AEL-er A. Achamrouk was maar een van de "vele sprekers voor en na hem" maar van AEL DUS broeder M. claimt meteen DE OVERWINNING: AEL heeft de commissie de mond gesnoerd. Dat het feit dat de commissieleden niet veel zeggen, voort komt uit het feit dat ze komen om te LUISTEREN ontgaat hem daarbij een beetje...maar luisteren is een woordt wat bij AEL nog moet worden uitgevonden. Die kennen alleen Dicteren. Ja, ik begrijp het ook niet helemaal. De integratiecommissie is toch niet alleen opgericht voor klagende hollanders in de wijk, maar juist ook een goede gelegenheid voor allochtonen om van zich te laten horen ?? Ik zou me eerder verbaasd hebben als alle allochtonen thuis waren gebleven. Ik ben blij dat ze dat niet gedaan hebben, en lekker van zich af hebben gebeten. Dat de AEL dan in termen van "winnen en verliezen" gaat denken, dat begrijp ik niet. Een Goed integratiedebat heeft alleen maar winnnaars, allochtoon EN autochtoon.

DUTCHIEXL
23-10-2003, 09:39
ael ael ael alle arabiertjes in een luchtbel die tekst is echt goed maar wat heeft ael er mee te maken zijn zei de vertegenwoordiging van ons rotterdamse allochtonen waaronder 160 verschillende nationaliteiten zitten er was 1 ael er en die was er voor zich zelf

Willemien
23-10-2003, 09:52
Origineel gepost door DUTCHIEXL ael ael ael alle arabiertjes in een luchtbel die tekst is echt goed maar wat heeft ael er mee te maken zijn zei de vertegenwoordiging van ons rotterdamse allochtonen waaronder 160 verschillende nationaliteiten zitten er was 1 ael er en die was er voor zich zelf Helemaal mee eens :D

Asdaq
23-10-2003, 10:31
Origineel gepost door Defender De titel alleen al: AELers temmen INTEGRATIECOMMISIE. :D De AEL-er A. Achamrouk was maar een van de "vele sprekers voor en na hem" maar van AEL DUS broeder M. claimt meteen DE OVERWINNING: AEL heeft de commissie de mond gesnoerd. Dat het feit dat de commissieleden niet veel zeggen, voort komt uit het feit dat ze komen om te LUISTEREN ontgaat hem daarbij een beetje...maar luisteren is een woordt wat bij AEL nog moet worden uitgevonden. Die kennen alleen Dicteren. Onnozele defender van de naïviteit. De hoorzitting werd gehouden in Charlorois (R'dam) een puur witte buurt. Massaal kwamen de aanhangers van de Leefbaren opdagen om te klagen over de mislukte integratie van allochtonen. Maar de onwaarschijnlijk grote aanwezigheid van hoogopgeleide welbespraakte felle tegenstanders van het assimilatiebeleid domineerde, nee overheerste de hoorzitting. Zo erg dat alle extreem-rechts aanhangers hun bek hielden. (Op Michiel Smit na). Ik ben in A'dam geweest en ik ben in R'dam er naar geweest. No freaking way dat het een toevallige bijeenkomst was van anti-assimillatiebeleid aanhangers was. Ik hoopte dat het loodzware kwartje bij de pers viel op het moment dat het bestuurslid van de AEL aan het woord kwam. Maar tja sommige zijn traag van begrip en dat is alleen maar goed. Want organisaties zijn niet toegestaan een hoorzitting over te nemen.:giechel:

mokromike
23-10-2003, 10:58
hahaha....heb je dat hierboven goed gelezen Defender ? mooi zo :D

DonAgewan
23-10-2003, 11:49
Gesluierd De Kamercommissie kreeg ook een boodschap mee van enkele gesluierde vrouwen. Die zijn de vooroordelen over en de discriminatie van islamitische vrouwen zat, vertelde een van hen. Zij willen ook helemaal niet worden gered door types als Hirshi Ali. ,,Moslimvrouwen worden inderdaad onderdrukt. Niet door de islam, maar door autochtone Nederlanders die hen niet accepteren,'' zei een jonge vrouw. Zouden de dames en heren in het pannel hiernaar geluisterd hebben?

Willemien
23-10-2003, 11:56
Origineel gepost door DonAgewan Zouden de dames en heren in het pannel hiernaar geluisterd hebben? Dat hangt er waarschijnlijk vanaf hoe het gebracht werd. Als een scheldkannonade vol frustraties, of als een goed beargumenteerd verhaal en een beetje beschaafd gedrag.

mokromike
23-10-2003, 11:59
Origineel gepost door Willemien Dat hangt er waarschijnlijk vanaf hoe het gebracht werd. Als een scheldkannonade vol frustraties, of als een goed beargumenteerd verhaal en een beetje beschaafd gedrag. het laatste :cool:

jihad12
23-10-2003, 12:10
Origineel gepost door mokromike 'Hoog tijd dat de Nederlanders integreren' Bespottelijk geslijm ,,Wij hebben meer dan genoeg van uitsluiting, verdachtmakingen, beschimpingen en de beledigingen die wij dagelijks moeten ondergaan,'' zei studente Ilham. Daarna haalde ze uit naar 'geassimileerde' allochtonen, zoals VVD'er Hirshi Ali, SP'er Lazrak en LPF'er Varela. ,,Ik, en velen met mij, verachten jullie om jullie bespottelijk geslijm en kissing-butt-gedrag,'' sneerde ze Varela, die in de commissie zit, toe. Hiervoor kreeg ze luid applaus van het aanwezige publiek. bron: R'dam's Dagblad Helemaal mee eens :goedzo:

Asdaq
24-10-2003, 13:28
Origineel gepost door Willemien Dat hangt er waarschijnlijk vanaf hoe het gebracht werd. Als een scheldkannonade vol frustraties, of als een goed beargumenteerd verhaal en een beetje beschaafd gedrag. Dat was heel mooi gebracht. Met de nodige sarcasme. Geen frustraties maar helder opbouw met voorbeelden uit de praktijk.