Bekijk originele versie : mensen nogmaals liefde en harmonie is de oplossing
DUTCHIEXL
22-10-2003, 09:49
mensen mensen mensen toch. Soms moet je laten zien dat je sterk en vastbesloten bent. Maar nu is dat niet ter sprake. We moeten nu een oplossing vinden voor deze probleempjes die groot worden gemaakt door de media wat overigens hun werk is dat vind ik ten eerste al niet gek de telegraaf is niet voor niets het meest gelezen. En als de mens die heel veel weg heeft van de kudde dieren zoals ossen en zo maar dr achter aan rent ga je echt amerikaanse taferelen krijgen. YOu KNow WAR where is it good for. oe ah. ABSOLUTLY NOTHING. geef liefde. Zolang je geen liefde geeft zul je nooit liefde krijgen. waarom elkaar haten als t makkelijk kan.
Waarom zullen wij marokanen elkaar extra ophitsen op zulke forums met topics als rassenrellen opkomst en dat soort onzin.
laten wij nou als eenheid lief tegen elkaar zijn elkaar vergeven.
Samen komen we dr uit. Ik weet dat veel mensen gefrustreerd raken omdat ze iedere keer weer in de krant lezen marokaan dit marokaan zus marokaan zo. **** it. Laat ze lullen tot ze een ons wegen. Wij blijven gewoon werken studeren of wat we ook doen.
laat je niet kisten broeder/zuster. Zoals ik al vaker heb gezegd in dit land kunnen ze niet leven zonder een zwart schaap zondebok of wat dan ook. Alleen hier heb je de kans je te verdedigen op een goede eerlijke manier door je te bewijzen en als je je niet wil bewijzen is dat jou probleem. Maar dan moe je ook nie lullen dat ze je demoniseren achterstellen of wat die ophitsertjes ook roepen. Hoe willen wij als marokaanse jongens roepen onrechtvaardig we worden achtergesteld bla bla, terwijl we niet eens kunnen accepteren dat onze zusjes ook gewoon gezellig willen zijn en doen. Gaan we nou nog accepteren dat lles is veranderd we zijn niet meer in onze kleine kempo maar in een grote stad. Wij hier in nl zijn ouderwetser als de marocs in marokaanse grote steden.
Ik wil niet zeggen dat we slecht bezig zijn wat t is met ons waar we zijn vallen we op en niet altijd op een goede manier.
Laten we dat nou eens eerst veranderen dat we minder opvallen en beter aan onze fouten werken.
(Overcome the devils with athing called love)
(Bob Marley)
Willemien
22-10-2003, 11:16
Origineel gepost door DUTCHIEXL
mensen mensen mensen toch. Soms moet je laten zien dat je sterk en vastbesloten bent. Maar nu is dat niet ter sprake. We moeten nu een oplossing vinden voor deze probleempjes die groot worden gemaakt door de media wat overigens hun werk is dat vind ik ten eerste al niet gek de telegraaf is niet voor niets het meest gelezen. En als de mens die heel veel weg heeft van de kudde dieren zoals ossen en zo maar dr achter aan rent ga je echt amerikaanse taferelen krijgen. YOu KNow WAR where is it good for. oe ah. ABSOLUTLY NOTHING. geef liefde. Zolang je geen liefde geeft zul je nooit liefde krijgen. waarom elkaar haten als t makkelijk kan.
Waarom zullen wij marokanen elkaar extra ophitsen op zulke forums met topics als rassenrellen opkomst en dat soort onzin.
laten wij nou als eenheid lief tegen elkaar zijn elkaar vergeven.
Samen komen we dr uit. Ik weet dat veel mensen gefrustreerd raken omdat ze iedere keer weer in de krant lezen marokaan dit marokaan zus marokaan zo. **** it. Laat ze lullen tot ze een ons wegen. Wij blijven gewoon werken studeren of wat we ook doen.
laat je niet kisten broeder/zuster. Zoals ik al vaker heb gezegd in dit land kunnen ze niet leven zonder een zwart schaap zondebok of wat dan ook. Alleen hier heb je de kans je te verdedigen op een goede eerlijke manier door je te bewijzen en als je je niet wil bewijzen is dat jou probleem. Maar dan moe je ook nie lullen dat ze je demoniseren achterstellen of wat die ophitsertjes ook roepen. Hoe willen wij als marokaanse jongens roepen onrechtvaardig we worden achtergesteld bla bla, terwijl we niet eens kunnen accepteren dat onze zusjes ook gewoon gezellig willen zijn en doen. Gaan we nou nog accepteren dat lles is veranderd we zijn niet meer in onze kleine kempo maar in een grote stad. Wij hier in nl zijn ouderwetser als de marocs in marokaanse grote steden.
Ik wil niet zeggen dat we slecht bezig zijn wat t is met ons waar we zijn vallen we op en niet altijd op een goede manier.
Laten we dat nou eens eerst veranderen dat we minder opvallen en beter aan onze fouten werken.
(Overcome the devils with athing called love)
(Bob Marley)
Liefde en harmonie helpt niet hoor, als je omringt wordt door 10 miljoen nederlanders die je achterdochtig en vol vooroordelen aankijken.
Persoonlijk denk ik dat het heel veel te maken heeft met de "importhuwelijken", Nederlanders hebben hierbij de indruk dat marokkanen alleen maar uit zijn op geld, geld, geld en alleen de betere economie waarderen en totaal niet het land zelf, maar de "belangen" van marokkanen en marokko ver boven belangen van nederland stellen. En vervolgens denken ze: waarom zou ik marokkanen accepteren als landgenoot, als zij zelf Nederland geen warm hart toedragen en alleen in eigen belangen handelen.
Willemien
22-10-2003, 11:30
Origineel gepost door Saima20
Waren dat niet de motieven van je voorouders in Indonesie, Antillen en Suriname. Steek je hand in je eigen roze boezems zou ik zeggen..............
Je zult mij niet horen zeggen dat marokkanen in dat opzicht "slechter" dan de nederlanders zijn.
Als er ergens een groep op aarde rondloopt die rekenen, handelen en voordeel halen in de genen heeft zitten, zijn de hollanders het wel !
Willemien
22-10-2003, 11:32
Ik waardeer je oproep, maar het is veel effectiever om als k.ut Marokkaan groep, waar ik ook bij hoor, een bom op het RTL4 nieuws gebouw of NOS gebouw te gooien als "statement" dat het nu echt eens afgelopen moeten zijn met dat gekrakeel over Marokkanen. Als er een paar dikbuikige veertige jarige journalisten blijvend gehandicapt raken en worden vervangen zul je zien wat een frisse wind door media land zal varen.
Dit is het enige taal die de "Hollanders" spreken. In Dialoog gaan en aardig doen en de een na de ander geintegreerde Marokaanse Kabouter plop, die zijn afschuw spreekt over de probleem jongeren is de juiste stramien wat de "Hollanders" fijn vinden. Ik zie ze al verkneukelen op een stoel, en denken Goh er zijn ook nog fatzoenlijke Marokkanen. Hoe lief degene is helpt niet. Het is tijd voor keiharde acties! Lief doen en harmonieus doen die fase zijn we naar mijn inziens voorbij! Ze willen oorlog en ze kunnen het krijgen ook!
Waarom ga je niet naar de integratiedebatten ?? Dan kun je die blanke veertigers eens recht in hun gezicht zeggen hoe je er over denkt. Lijkt me een stuk effectiever.
DUTCHIEXL
22-10-2003, 11:32
Origineel gepost door Willemien
Liefde en harmonie helpt niet hoor, als je omringt wordt door 10 miljoen nederlanders die je achterdochtig en vol vooroordelen aankijken.
Persoonlijk denk ik dat het heel veel te maken heeft met de "importhuwelijken", Nederlanders hebben hierbij de indruk dat marokkanen alleen maar uit zijn op geld, geld, geld en alleen de betere economie waarderen en totaal niet het land zelf, maar de "belangen" van marokkanen en marokko ver boven belangen van nederland stellen. En vervolgens denken ze: waarom zou ik marokkanen accepteren als landgenoot, als zij zelf Nederland geen warm hart toedragen en alleen in eigen belangen handelen.
In nederland heb je geen mensen die dit land een warm hart toedragen als een man uit nederland zo een meisje uit de filipijnen trouwt praten ze zeker over trouwen uit liefde.
Een importhuwelijk maken ze een probleem van. Er valt ook niet te ontkennen dat er nadelen aan vastzitten. Maar zoals ik in mijn omgeving kijk zie ik meer problemen met nederlandse huwelijken.
hier zijn alleen mensen die uit eigen belang handelen
je moet niet vergeten dat we in een kapitalistische individualiteitsstaat leven. Maar dat betekent nog niet dat we gelijk niets voelen voor de mensen.
Wil je alles overwinnen inclusief de duivel, dan heb je zeker liefde en harmonie nodig
DUTCHIEXL
22-10-2003, 11:34
Ik waardeer je oproep, maar het is veel effectiever om als k.ut Marokkaan groep, waar ik ook bij hoor, een bom op het RTL4 nieuws gebouw of NOS gebouw te gooien als "statement" dat het nu echt eens afgelopen moeten zijn met dat gekrakeel over Marokkanen. Als er een paar dikbuikige veertige jarige journalisten blijvend gehandicapt raken en worden vervangen zul je zien wat een frisse wind door media land zal varen.
Dit is het enige taal die de "Hollanders" spreken. In Dialoog gaan en aardig doen en de een na de ander geintegreerde Marokaanse Kabouter plop, die zijn afschuw spreekt over de probleem jongeren is de juiste stramien wat de "Hollanders" fijn vinden. Ik zie ze al verkneukelen op een stoel, en denken Goh er zijn ook nog fatzoenlijke Marokkanen. Hoe lief degene is helpt niet. Het is tijd voor keiharde acties! Lief doen en harmonieus doen die fase zijn we naar mijn inziens voorbij! Ze willen oorlog en ze kunnen het krijgen ook!
Ik kan je alleen zeggen dat je met deze onzin al die nos en rtl 4 fanaten gelijk geeft denk daar maar s over na
Willemien
22-10-2003, 11:35
In nederland heb je geen mensen die dit land een warm hart toedragen als een man uit nederland zo een meisje uit de filipijnen trouwt praten ze zeker over trouwen uit liefde.
Een importhuwelijk maken ze een probleem van. Er valt ook niet te ontkennen dat er nadelen aan vastzitten. Maar zoals ik in mijn omgeving kijk zie ik meer problemen met nederlandse huwelijken.
hier zijn alleen mensen die uit eigen belang handelen
je moet niet vergeten dat we in een kapitalistische individualiteitsstaat leven. Maar dat betekent nog niet dat we gelijk niets voelen voor de mensen.
Wil je alles overwinnen inclusief de duivel, dan heb je zeker liefde en harmonie nodig
Het pct. nederlanders dat een partner uit het buitenland haalt is sowieso veel lager.
De meeste nederlanders trouwen uit liefde en hebben liefde voor hun vaderland. Als je echt denkt dat dat niet zo is, heb jij een raar beeld van nederlanders wat totaal niet klopt.
Maar je hebt wel gelijk dat liefde, begrip, naar je medemens toe, ons een stuk vooruit zou helpen, als de allochtonen wat meer autochtonen een beetje zouden kunnen ontdooien mbt "allocthonen" zodat ze ook wat meer open komen te staan voor hun landgenoten met voorouders uit den vreemde, zou dat een mooi ding zijn !
DUTCHIEXL
22-10-2003, 11:42
Het pct. nederlanders dat een partner uit het buitenland haalt is sowieso veel lager.
De meeste nederlanders trouwen uit liefde en hebben liefde voor hun vaderland. Als je echt denkt dat dat niet zo is, heb jij een raar beeld van nederlanders wat totaal niet klopt.
Ow ja hoeveel feitelijke voorbeelden over rijke hopeloze nederlanders wil je horen dat het procentueel lager ligt kan ik niet ontkennen maar als je 10 procent hebt is t nog steeds drie keer meer als dat er marokanen in nederland zijn. Procentueel kan je l.ullen wat je wil maar als we per hoofd gaan rekenen kom je op heel andere getallen uit.
jhe hebt 100 mensen dat is hier 100%
nu heb je 10 mensen en dat is nu ook 100%
hoeveel heb je bij de 100 mensen om op 20% te komen en wat bij die 10. dat zijn wel 18 mensen verschil maar even veel in percentage
Willemien
22-10-2003, 11:50
Ow ja hoeveel feitelijke voorbeelden over rijke hopeloze nederlanders wil je horen dat het procentueel lager ligt kan ik niet ontkennen maar als je 10 procent hebt is t nog steeds drie keer meer als dat er marokanen in nederland zijn. Procentueel kan je l.ullen wat je wil maar als we per hoofd gaan rekenen kom je op heel andere getallen uit.
jhe hebt 100 mensen dat is hier 100%
nu heb je 10 mensen en dat is nu ook 100%
hoeveel heb je bij de 100 mensen om op 20% te komen en wat bij die 10. dat zijn wel 18 mensen verschil maar even veel in percentage
Er zijn in nederland meer ongelukkige, meer criminele, meer gefrustreerde ....
hollanders dan marokkanen
Er zijn in marokko meer ongelukkige, meer criminele, meer gefrustreerde....marokkanen dan hollanders
Er zijn in duitsland meer ongelukkige, meer criminele, meer gefrustreerde .....duitsers dan nederlanders en marokkanen .
U heeft helemaal gelijk. U mag door voor de koelkast :D
DUTCHIEXL
22-10-2003, 11:52
Er zijn in nederland meer ongelukkige, meer criminele, meer gefrustreerde ....
hollanders dan marokkanen
Er zijn in marokko meer ongelukkige, meer criminele, meer gefrustreerde....marokkanen dan hollanders
Er zijn in duitsland meer ongelukkige, meer criminele, meer gefrustreerde .....duitsers dan nederlanders en marokkanen .
U heeft helemaal gelijk. U mag door voor de koelkast :D
;) capiche procentueel kun je alles mooi maken.
Willemien, je bent echt een lieve meid en ik zou graag een keertje met je willen eten.
Maar ik ben bang dat we het hier niet over eens worden.
Jij schrijft
En ik ben wel degelijk van mening dat je als marokkaan iets aan het achterdocht bij Nederlanders kan doen.
Gewoon door met Nederlanders te communiceren en dingen te vertellen. Wat weet een gemiddelde nederlander nou van een marokkaan, helemaal niets.
En dan gaan Nederlanders zelf hun vooroordelen invullen
Dan kan je voor de AEL methode kiezen en zeggen dat zoeken de kaaskoppen zelf maar uit, maar je kunt ook de methode DutchieXL kiezen en zeggen we nemen zelf het voortouw om de vooroordelen weg te nemen.
Moet zeggen dat ik met deze laatste methode voor mijn minderheid veel goede resultaten heb geboekt.
Het is ook niet de schuld bvan de gemiddelde nederlander dat ze een slecht beeld over marokkanen krijgen voorgeschoteld.
En nog even over het pct import huwelijken door hollandse Nederlanders, volgens mijn bronnen worden er aanzienlijk meer buitenelanders door kaaskoppen naar nederland gehaalt dan door marok/turkse nederlanders.
als je omringt wordt door 10 miljoen nederlanders die je achterdochtig en vol vooroordelen aankijken
S.hit , das wel erg veel,.............ik ga emigreren :D
(Saima, ga je mee, schatje :D )
Volgens mij overdrijf je een beetje,
je bent een lieve meid en ik zou ook wel een met je willen eten :D , maar dit doet me een beetje denken aan die "miljoenen" criminele Marokkaantjes die als een duveltje uit de doos zijn gesprongen.
;)
DUTCHIEXL
22-10-2003, 12:06
kijk daar zegt iemand wat zinnigs je kan schreeuwen wat je wilt maar als je het over decibel hebt hoor je alles beter als t zacht is omdat je er dan voor concentreert daarnaar te luisteren.
zo moeten wij dat ook doen alles zachtjes aan accepteren dat de tijden veranderd zijn. Dat mensen ond verkeerd aankijken is niet alleen de schuld van die mensen wij (sommigen van ons) dragen daar bij aan en wij (sommigen onder ons) kunnen dat ook weer veranderen. de oorzaken zijn dr al nu zo aanpakken dat de gevolgen gunstig uitkomen voor ons, dus vergeef heb lief en laat leven
Willemien
22-10-2003, 12:08
Origineel gepost door grendel
als je omringt wordt door 10 miljoen nederlanders die je achterdochtig en vol vooroordelen aankijken
S.hit , das wel erg veel,.............ik ga emigreren :D
(Saima, ga je mee, schatje :D )
Volgens mij overdrijf je een beetje,
je bent een lieve meid en ik zou ook wel een met je willen eten :D , maar dit doet me een beetje denken aan die "miljoenen" criminele Marokkaantjes die als een duveltje uit de doos zijn gesprongen.
;)
Mensen met vooroordelen zijn nog geen racisten hoor !
Het zijn gewoon de 10 miljoen mensen die elke dag de krant, het internet, het journaal lezen, en persoonlijk geen marokkanen kennen. Dus ja, hoe zouden ze dan beter moeten weten ??
Misschien is 10 mijoen wat hoog .. maar het zijn er echt veel !!
Het zou beter zijn als er wat meer marokkanen zouden zijn met wat meer hollanders in hun kennissenkring, vooral buiten de grote steden. Volgens mij is dat getal dan zo gereduceerd tot een klein percentage ervan. Maar ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Om ff een praktijk voorbeeldje te geven.
Mijn moeder was altijd heel erg anti-marokkaan en verschrikkelijk bezorgd dat het helemaal slecht met me ging aflopen. En nu ze 'm kent, begint ze die arme jongen zelfs te zoenen als ie weer weg gaat :D
DUTCHIEXL
22-10-2003, 12:11
ik durf te wedden dat in elke boeren gehuchtje een marokkaan woont maar die marokkaan is in dat dorpje een goed hard werkend mens die per ongeluk marokkaan in de dorpen hebben ze last van dorpsgekken en dorps jeugd dat uitsluitend nederlands is maar dat is niet interresant genoeg
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.