Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Je komt in een ZEER moeilijke dilemma terecht! WAT DOE JIJ?

Pagina's : [1] 2

LZN
21-10-2003, 18:44

De volgende situatie doet zich voor: De tijd is aangebroken. Moslims worden letterlijk en figuurlijk op modiaal niveau uitgemoord zoals Hitler dat deed in de tweede wereld oorlog tegen de Joden. Je wordt opgepakt met nog 100 mannen, vrouwen en kinderen. De groep wordt samen op een terrein in 10 rijen geplaatst. Jij wordt naar voren geroepen door zwaar bewapende militiemensen. Er wordt aan je gevraagd of je 5 mensen eruit wilt kiezen die tegen de muur moeten gaan staan en vervolgens worden zij dood geschoten. Weiger je 5 mensen uit deze groep aan te wijzen, blijft een optie over en dat is de hele groep doodschieten. Wat doe je??? 5 Man dood laten schieten, omdat je hen aangewezen hebt of de hele groep. De keus is aan jou! Ben benieuwd!!!.

Feminine
21-10-2003, 18:49
Ik wijs er vijf aan!

Parkwijk
21-10-2003, 18:57
Waar heb je deze fantasie gedachte vandaan gehaald. En als het zo was dan zouden ze de moslims niks kunnen maken.

nessa
21-10-2003, 19:01
diffucult!!! Als ik er vijf aanduid ben ik schuldig aan 5 moorden. Als ik er geen aanduid ben ik medeplichtig (moreel in ieder geval) aan 101 moorden!! Ik zou er geen kunnen uitkiezen denk ik

Miss_Banana
21-10-2003, 19:02

Origineel gepost door Feminine Ik wijs er vijf aan! Dus je hebt liever 5 doden op je geweten, dan dat de kans er is dat alle honderd zullen overleven? Het is een moeilijke vraag, maar ik zou in elk geval nooit over de leven van een ander kunnen beslissen en zal dat in die situatie dan ook niet doen.

nessa
21-10-2003, 19:05
Oke ik kies er geen! en dan zijn er 101 doden want degene die moet kiezen zullen ze ook niet laten leven. Ik kan niet over leven en dood beslissen. ben net gaan stemmen.

Feminine
21-10-2003, 19:08
Origineel gepost door Miss_Banana Dus je hebt liever 5 doden op je geweten, dan dat de kans er is dat alle honderd zullen overleven? Het is een moeilijke vraag, maar ik zou in elk geval nooit over de leven van een ander kunnen beslissen en zal dat in die situatie dan ook niet doen. Miss Banana, De kans dat die honderd zullen overleven is dus niet van sprake. Staat toch duidelijk in de tekst. Vijf mensen direct dood door jouw beslissing of Honderd mensen INdirect dood door jouw beslissing... Want of je nu wel of niet beslist om er vijf aan te wijzen, INdirect beslis je dan toch! Een keuze niet maken is ook een beslissing. F.

ChOcOtOfFfF
22-10-2003, 01:50
Ik zou niet 5 mensen uitkiezen, maar wachten tot Allah een uitweg biedt Insha Allah. Zo niet dan is het mekteb dat we met zijn allen gaan, en Insha Allah zullen we dan het paradijs krijgen.

Miss_Banana
22-10-2003, 02:02
Origineel gepost door Feminine Miss Banana, De kans dat die honderd zullen overleven is dus niet van sprake. Staat toch duidelijk in de tekst. Vijf mensen direct dood door jouw beslissing of Honderd mensen INdirect dood door jouw beslissing... Want of je nu wel of niet beslist om er vijf aan te wijzen, INdirect beslis je dan toch! Een keuze niet maken is ook een beslissing. F. Je weet niet zeker of ze allemaal dood zullen gaan (tjees, wat een onderwerp trouwens, maar goed), want als de kans groot is dat de hele groep wordt neergeschoten. Dan blijft er altijd nog een kans dat ze allemaal overleven. Maargoed, andere vraag: aangezien jij voor 5 mensen zou kiezen, zou je zelf dan één van die 5 zijn? En als jouw dierbaren tussen de honderd staan, zou je daar dan één van kiezen? Aangezien de kans toch groot is dat de hele groep eraan gaat!

naadje83
22-10-2003, 10:25
One For all, and all for One...........We gaan er toch allemaal aan, dus hou de eer aan jezelf, en sterf moedig.....

Feminine
22-10-2003, 10:32
Origineel gepost door ChOcOtOfFfF Ik zou niet 5 mensen uitkiezen, maar wachten tot Allah een uitweg biedt Insha Allah. Zo niet dan is het mekteb dat we met zijn allen gaan, en Insha Allah zullen we dan het paradijs krijgen. En als Allah (swt) jou nu als de oplossing ziet om 95 moslims te redden?

deheks
22-10-2003, 10:34
[QUOTE]Origineel gepost door temsamni Jij moet er 5 aanwijzen...dan beslis je dus over leven en dood...volgens mij was er maar 1 die dat mag doen. Aan de andere kant gaan die 5 toch dood als je ze niet aanwijst! Je dood dus 5 mensen en redt daarmee 95 andere levens! Kweet niet of het de goede beslissing zou zijn, maar ik zou er 5 uitkiezen om de andere 95 te redden! [/QUOTE Ik geloof niet dat je er 95 red want dan wordt er weer iemand uitgekozen en die mag er weer 5 uit kiezen enz enz dus met andere woorden laat ze maar gelijk de heleboel naar ze mallefillestijne knallen. Blijf je ook niet met een geweten die aan je blijft knagen of je het wel goed of niet goed gedaan heb toch??? BTW als je als martelaar sterf is je plaatje in jenna gegarandeerd!!!!

Feminine
22-10-2003, 10:37
Origineel gepost door Miss_Banana Je weet niet zeker of ze allemaal dood zullen gaan (tjees, wat een onderwerp trouwens, maar goed), want als de kans groot is dat de hele groep wordt neergeschoten. Dan blijft er altijd nog een kans dat ze allemaal overleven. Maargoed, andere vraag: aangezien jij voor 5 mensen zou kiezen, zou je zelf dan één van die 5 zijn? En als jouw dierbaren tussen de honderd staan, zou je daar dan één van kiezen? Aangezien de kans toch groot is dat de hele groep eraan gaat! Banana, ik antwoordde op de situatie die de topicstarter schetste. Keuze moet gemaakt worden uit: 1) Vijf mensen dood, 95 mensen levend omdat jij dat kiest. 2) 100 mensen dood, omdat jij niet kiest Geen andere keuzemogelijkheden. Nogmaals, ik heb liever direct de dood van vijf moslims op mijn geweten doordat ik daar voor heb gekozen... Dan dat ik 100 moslims dood laat gaan omdat ik niet kies. Verder als ik zou gaan kiezen zou ik dat willekeurig doen. Ik zou de mensen niet eens aankijken. Ik zou zoiets opnoemen als de vijfde van links in de derde rij... als daar iemand dierbaar tussen zit dan is dat maar zo. Mektaab. Kijk naar wat je dan wel overhoudt ipv niet. Je houdt 95 moslims over die dus in dit plaatje wel overleven en dus nog een hele natie kunnen oprichten. Bedenk eens hoeveel afstammelingen die 95 er kunnen hebben.

Feminine
22-10-2003, 10:39
Origineel gepost door naadje83 One For all, and all for One...........We gaan er toch allemaal aan, dus hou de eer aan jezelf, en sterf moedig..... En wat is dat bullshit van all for one, one for all? Pak dan een enkeltje Palestina waar daar zitten dagelijks moslims in de misere omdat ze geen hulp krijgen. Geen woorden maar daden dan!

MissBlaBla
22-10-2003, 10:51

Ik ben ervan overtuigd dat deze tijden ooit zullen aanbreken :( Het gaat nu al mis overal op deze aardbol en dit is de weg ernaartoe. Allah ihfadna. BlaBla

Pagina's : [1] 2