Bekijk originele versie : projecten marokko
hallo
ik vroeg me af of iemand tips of contacten of ideeen heeft om een project in marokko te starten. een ontwikkelings/sociaal/maatschappelijk project.
zijn er misschien mensen die ook zoiets willen gaan doen in marokko? misschien kunnen we samen gaan werken :)
baslamaa
Ik zou ook graag iets willen doen met weeskinderen
weet alleen niet zo goed hoe ik het moet aanpakken.
wat had jij in gedachten?
nisrin83
03-10-2007, 12:30
hallo
ik vroeg me af of iemand tips of contacten of ideeen heeft om een project in marokko te starten. een ontwikkelings/sociaal/maatschappelijk project.
zijn er misschien mensen die ook zoiets willen gaan doen in marokko? misschien kunnen we samen gaan werken :)
baslamaa
Ben momenteel zelf ook bezig met een project, maar dat is voor een bedrijf, dus kan het niet met je delen, maar zou ook wel met je mee willen doen als je iets anders wilt starten.
Heb je al ideeen en weet je al hoe je aan subsidies gaat komen?
Dat lijkt mij ook wel interessant. Als je mensen nodig hebt dan zeg je het maar!
met weeskinderen is inderdaad interresant.
ik leer dit jaar (heb vorig jaar een begin gehad) het vak MO daar leer ik ook hoe ik aan het geld door bijv. sponsoren en subsidies moet komen. ook heb ik een leraar die heel goed is in het vak en mij wel wil helpen door tips etc. te geven.
ik zie zelf ook zoveel wat in marokko beter kan. als help je maar met een school of een plek voor weeskinderen idd.
ik heb zelf een site gezien waar je een idee voor een project moet sturen en als je uitgekozen wordt ook een bedrag krijgt. zelf heb ik volgende week ook een hoorcollege over stages dus dan weet ik mssn meer.
maar ik dacht zelf dat alles in je eentje moeilijker gaat dus als we samen een mooi idee uit kunnen voeren zou dat geweldig zijn.
we kunnen een idee gaan uitwerken en kijken of het gaat lukken om het werkelijkheid te maken als jullie het ook egt willen :D dan hoor ik het graag en houden we contact...
groetjessss
Mocro_Genius
03-10-2007, 16:00
Ik wil ook altijd mee doen aan zo een project. Ik hoor van naasten dat het echt een leuke ervaring is.
Ik wil ook altijd mee doen aan zo een project. Ik hoor van naasten dat het echt een leuke ervaring is.
alle steun en ideen zijn welkom :D
Mocrobrains
03-10-2007, 19:31
Een sportcomplex, voetbald veld met gras en niet met zand en stenen, basketbal veld, speeltuin voor de kinderen, etc.
Dit mis je echt in Marokko, ik merk het nu dagelijks als de jongens zie voetballen met de Ramadan, allemaal op zand met slechte doelen en slechte ballen.
Een sportcomplex, voetbald veld met gras en niet met zand en stenen, basketbal veld, speeltuin voor de kinderen, etc.
Dit mis je echt in Marokko, ik merk het nu dagelijks als de jongens zie voetballen met de Ramadan, allemaal op zand met slechte doelen en slechte ballen.
daar heb je wel gelijk in jah bij mij in de buurt zie ik ze ook op straat en stenen als goals....
bedankt voor het ideeeee!!
Count me in!!! Als er genoeg mensen zijn die graag mee willen helpen, fantasie rijk zijn, creatief etc etc zouden we eens een meeting moeten organiseren wie weet wat voor leuks daaruit zou komen?? Super!
FK_DenHaag
03-10-2007, 23:48
EVEN LEZEN !
Salaam lieve broeders en zusters,
Vandaag was ik op een iftar in Amsterdam.
Het Marokko fonds was daar..Allemaal heel masha'Allah wat zij echt al bereikt hebben in marokko.
Nu is ons daar de kans gegeven om zelf een project te starten..
Ik en mij beste vriendin hebben het aanvraag formulier meegenomen.
Je mag je eigen stichting starten en krijgt van hun dan 2.500 euro om te beginnen. Alhamdoelilah en Insha'Allah ga ik hier van de week mee beginnen. Mensen die me willen helpen jullie zijn bi idni'Allah allemaal welkom..
Nou is het zo dat ik deze zondag naar de ziekenhuizen in Amsterdam ga met een paar vriendinnen. Ik deel daar dadels uit met een doua eraan voor de Moslims die nu een moeilijke tijd hebben daarzo. Ook ga ik meteen door met de dawah.. Echt masha'Allah dat ik nu eindelijk wat kan doen.
Anyway er is nog 1 stichting die me hart heeft geraakt en dat is Dar ElHouda, ik weet niet of jullie deze stichting kunnen? Maar deze mensen bouwen weeshuizen voor kinderen en bejaarden ! Echt tbarkellah deze mensen hebben ook al veel bereikt maar kunnen altijd meer. Binnenkort komt dr een container waar me letterlijk alles in mogen doneren. Lakens, rolstoellen, kleding, zeep, schoenen en ga zo maar door ! Ik vraag jullie omwille van Allah swt om dit te doen ! info@darelhouda.nl hier kun je vragen stellen Insha'Allah. Toen ik dit project zag heb ik tranen gelaten lieve broeders en zusters..er is 1 man Subhan'Allah hij heet Ahmed deze man is bejaard en heeft tumoren in zijn lichaam hij leeft in een kamertje van 1m bij 1,5m hij heeft niks, geen geld, geen kleding of medicijnen voor zijn pijn.
Dar elhouda probeert zijn operatie nu te financieren maar geen 1 ziekenhuis in Marokko wil hem fisbaill'Allah voor niks opereren. Deze mensen aasen naar geld maar weten niet dat er een broeder op sterven ligt..Doneer aub en steun onze broeders en zusters in Tanger. http://darelhouda.nl/home.php
Voor vragen/opmerkingen pm me even Insha'Allah.
En vergeet deze arme mensen niet in jullie doua.
Alikoem salaam.
Count me in!!! Als er genoeg mensen zijn die graag mee willen helpen, fantasie rijk zijn, creatief etc etc zouden we eens een meeting moeten organiseren wie weet wat voor leuks daaruit zou komen?? Super!
je hebt gelijk.
als we even inventariseren wie echt met me mee willen doen kunnen we met zijn allen een bijeenkomst organiseren. daar zullen we denkik wel verder mee komen...
dus als iedereen die serieus mee wil doen zich weer meld kunnen we kijken wanneer het beste uit zal komen :)
baslamaaaa
saadia267
04-10-2007, 13:57
salam
ik loop ook altijd een tijdje met het idee rond om een soort vrouwen atelier op te starten. Ik heb hier verder op ook een topic over geopend. een sociaal project maar wel met een winstdoelstelling. Hier staat mijn topic waar ik er meer over vertel.
http://forums.marokko.nl/showthread.php?p=37746342#post37746342
salam
ik loop ook altijd een tijdje met het idee rond om een soort vrouwen atelier op te starten. Ik heb hier verder op ook een topic over geopend. een sociaal project maar wel met een winstdoelstelling. Hier staat mijn topic waar ik er meer over vertel.
http://forums.marokko.nl/showthread.php?p=37746342#post37746342
okee
ik ga even bij je topic kijken :)
just4you
04-10-2007, 16:28
hallo
baslamaa
Klink interessant, mijn steun heb je, ik wil heel graag mee helpen.
Wat denk je van een soort " blijf van mijn lijf huis" voor vrouwen die in elkaar geslagen worden?
Voor weeskinderen is ook super!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.