Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 'Terreur van Marokkanen bij zorg overdreven'

jihad12
21-10-2003, 13:50

De mate van overlast die Amsterdamse Marokkaanse jongeren geven bij twee zorginstellingen in Geuzenveld, is lang niet zo erg als jeugdonderzoeker Jaap Noorda van Vrije Universiteit stelt in zijn rapport. Dat meent tenminste de hoofdstedelijke hoofdofficier van justitie Leo de Wit. Noorda rapporteerde dat jonge Marokkanen het gemunt hebben op bejaarden en psychiatrische patiënten. Hij stelde ook nog 'dertig andere locaties' te kennen waar problemen zijn. Nu zegt Noorda tegen het Parool dat het aantal 'symbolisch' is. ''Wat ik wilde zeggen, is dat in sociaal-economisch kwetsbare buurten in Amsterdam veel plekken zijn waar groepen jongeren op straat hangen. Zij zorgen soms voor overlast en zijn soms crimineel. Het gaat om anonieme plekken in de openbare ruimte. Daarbij gaat om jongeren in het algemeen, niet per se Marokkanen''., zegt Noorda nu. Volgens hoofdofficier van justitie De Wit ''zal er best iets gebeurd zijn, maar niet in de omvang en intensiteit zoals Noorda dat beschrijft''. Burgemeester Job Cohen en De Wit hebben de politie gevraagd de zaak uit te zoeken. Woordvoerder Elly Florax van de politie zegt: ''Vanaf juni waren er signalen over problemen. Er hingen jongens rond. Ze zorgden voor lawaai, gevoel van onveiligheid en ook is er een insluiping geweest. Er zijn daarop aanhoudingen verricht. Maar vanaf augustus en september ging het juist weer de goede kant op''. Ze twijfelt aan de betrouwbaarheid van Noorda's onderzoek. Niettemin houdt Noorda staande dat behalve Nieuw-Geuzenveld ook vier andere zorgcentra vergelijkbare problemen hebben. ''In Osdorp kende ik al een geval voordat ik aan mijn onderzoek in Geuzenveld begon. En lopende het onderzoek hoorde ik nog van drie andere zorgcentra, waarvan één in Geuzenveld. Het gaat om 'ernstige vormen van overlast''. Noorda zegt niet specifieker te kunnen zijn omdat hij zelf de details niet kent. De instellingen willen zelf niet meer reageren, maar lieten eerder in andere media weten blij te zijn dat er aandacht voor de zaak is gekomen, alhoewel men het rapport liever niet openbaar had gezien.

DUTCHIEXL
21-10-2003, 14:08
het begint erop te lijken dat of die marokaantjes uit amsterdam het te bont maken of de media doet dat wat ik wel zeker weet is dat als het zo door gaat het echt gaat escaleren in kakkadamsco

rnaj
21-10-2003, 14:10
Origineel gepost door DUTCHIEXL het begint erop te lijken dat of die marokaantjes uit amsterdam het te bont maken of de media doet dat wat ik wel zeker weet is dat als het zo door gaat het echt gaat escaleren in kakkadamsco Ik zie hier nog wel wat positiefs. Een fout bericht wordt door de media rechtgezet, werd dat 6mnd geleden ook gedaan? Sterker nog, die 'vervloekte Cohen' die zet het recht. Natuurlijk het is beter dat foute berichten niet in de krant komen.

Willemien
21-10-2003, 14:20
Origineel gepost door rnaj Ik zie hier nog wel wat positiefs. Een fout bericht wordt door de media rechtgezet, werd dat 6mnd geleden ook gedaan? Sterker nog, die 'vervloekte Cohen' die zet het recht. Natuurlijk het is beter dat foute berichten niet in de krant komen. En dat noem jij "positief" :rolleyes: Dat is wel heeeeeel erg "relatief positief" hoor :D Als jij ooit 1 miljoen euro op straat verliest en je vindt nog een dubbeltje in je broekzak .... volgens mij sta je dan te juichen of zo, "toch nog iets positiefs" :D :D

DUTCHIEXL
21-10-2003, 14:26

Origineel gepost door Willemien En dat noem jij "positief" :rolleyes: Dat is wel heeeeeel erg "relatief positief" hoor :D Als jij ooit 1 miljoen euro op straat verliest en je vindt nog een dubbeltje in je broekzak .... volgens mij sta je dan te juichen of zo, "toch nog iets positiefs" :D :D Hahahahaha die is goed

rnaj
21-10-2003, 14:33
Origineel gepost door Willemien En dat noem jij "positief" :rolleyes: Dat is wel heeeeeel erg "relatief positief" hoor :D Als jij ooit 1 miljoen euro op straat verliest en je vindt nog een dubbeltje in je broekzak .... volgens mij sta je dan te juichen of zo, "toch nog iets positiefs" :D :D Tja ik sta nu eenmaal positief in het leven. (Saima, kom maar op met de grap) Maar ik krijg echt het gevoel dat de gemeente Amsterdam, Job daarin voorop, besloten heeft om er voor te zorgen dat de berichtgeving over de problemen klopt en dat onjuiste of stigmatiserende berichtgeving officieel wordt tegen gesproken En dat vindt ik poersoonlijk nog steeds een goede ontwikkeling, hoe relatief die ook is

DUTCHIEXL
21-10-2003, 14:40
Over Job moeten ze helemaal niet klagen want als hij er niet was hadden we in plaats van deze probleempjes en heuse burgeroorlog in amsterdam en denk maar niet dat die marokaantjes deze oorlog winnen.

rnaj
21-10-2003, 14:44
Origineel gepost door DUTCHIEXL Over Job moeten ze helemaal niet klagen want als hij er niet was hadden we in plaats van deze probleempjes en heuse burgeroorlog in amsterdam en denk maar niet dat die marokaantjes deze oorlog winnen. Bedankt voor deze mooie woorden, zelf voel ik altijd medelijden met de stad rotterdam. LR en Opstelten.

DUTCHIEXL
21-10-2003, 14:49
Origineel gepost door rnaj Bedankt voor deze mooie woorden, zelf voel ik altijd medelijden met de stad rotterdam. LR en Opstelten. Wat ik je wel kan vertellen is dat het goed gaat de media wordt zoet gehouden met prefentief fouilleren en antillianen En leefbaar rotterdam doet t zo slecht niet en opstelten is niet veel op aan te merken. Mischien een beetje sneller praten maar dan is tie helemaal nie verstaanbaar. Hier is t geordend bro. Rotterdam is in veel opzichten en zeker cultuureel een heel goed voorbeeld voor Amsterdam.

rnaj
21-10-2003, 14:52
Heb wel het gevoel dat de voedings bodem voor -nieuw- rechts groter is dan in amsterdam, dat zou op termijn wel eens een val kuil kunnen worden.

DUTCHIEXL
21-10-2003, 14:57
je zegt t zelf nieuw rechts. een andere aanpak zonder leugens en poespas gewoon vertellen wat er moet gebeuren. Wij Rotterdammers zijn altijd op zoek naar een oplossing en we zijn ook altijd bereid om als eerste te willen veranderen. En we blijven zeker niet bij de pakken neer zitten als t een keer mislukt gewoon weer overnieuw. Wat je ziet in adam het lijkt net of ze t opgeven.

mokromike
21-10-2003, 15:08
te laat... de schade is allang aangericht.

rnaj
21-10-2003, 15:10
Origineel gepost door DUTCHIEXL je zegt t zelf nieuw rechts. een andere aanpak zonder leugens en poespas gewoon vertellen wat er moet gebeuren. Wij Rotterdammers zijn altijd op zoek naar een oplossing en we zijn ook altijd bereid om als eerste te willen veranderen. En we blijven zeker niet bij de pakken neer zitten als t een keer mislukt gewoon weer overnieuw. Wat je ziet in adam het lijkt net of ze t opgeven. ik weet niet hoe jij over nieuw rechts denkt, maar volgens mij is dat gewoon de fasictische afdeling van de LPF. En met dat soort clubjes heb ik niet zoveel.

DUTCHIEXL
21-10-2003, 15:26
nee de lpf heeft hier niet veel in de soep te brengen of te roeren