Bekijk originele versie : AEL bagatalliseert geweld
Zowel gister bij NOVA als onze AEL vriend Mokromike zijn bezig om het geweld in Amsterdam te bagatelliseren.
Dat gebeurde gisteren door Abu bij nova, door te stellen dat er 'slechts kattekwaad wordt uit gehaald door jonge kinderen'
En dat gebeurd hier op marokko.nl door Mokromike, met de methode om zoveel mogelijk 'geweld door kaas-koppen-voorbeelden' aan te halen.
Hiermee is zeker Mokromike bezig om zijn eigen broeder en zusters te stigmatiseren.
Hij maakt kennelijk zelf ook een scheiding tussen blank geweld en marokkaans geweld.
Deze scheiding wordt door Job Cohen niet gemaakt, deze wordt door Mokromike en [zijn | de] AEL in standgehouden...
In Amsterdam wordt gesproken over een groep van 1500 m/v probleem jongeren die hele buurten onveilig maken.
De probleem jongeren zijn zeker geen 'jonge kinderen die kattekwaad uithalen'. Deze probleem jongeren zijn jongeren die meervoudig crimineel gedrag vertonen.
Dit criminele gedrag uit zich in, aanranding, gewapende overvallen, tasjes roof, intimidatie.
Het is een feit dat een deel van de probleem jongeren een marokkaanse achtergrond hebben.
Door de bagatalisatie van het geweld door de AEL, wekken zij ernstig de indruk dat zij het geweld goedkeuren.
Ach die jongens hangen maar wat rond, daar is toch niets mis mee. Maar ze vergeten dat de feiten over die 1500 man anders spreken
Of ze zijn niet goed op de hoogte van de feiten en de AEL dus de problemen ernstig onderschat.
Wat ook ernstig is dat de AEL een groot gedeelte van de (potentiele) achterban in de steek laat.
Wie hebben er last van die 1500 probleem jongeren, juist de bewonders van Amsterdam west. Wie wonen er in Amsterdam west. Weer juist, heel veel Nederlanders met een marokkaanse achtergrond.
Criminelen moeten aangepakt/opgepakt worden, welke afkomst ze maar hebben punt.
Echter, Marokkanen zijn wel het pispaaltje, de zwarte piet, de dader op dit moment. Ik denk dat broeder Mokromike alleen wilde aangeven dat het 'nederlandse' geweld ook aandacht moet hebben, anders denken jan en mien die naar sbs kijken en de telegraaf lzen dat marokkanen achter alles zitten.
Dus nederlandse pers begin bij jezelf (zal wel niet, want het scoord en verkoopt nog goed) en besteed ook aandacht aan nederlanders die misdaden plegen met de aandacht voor het nedderlander zijn.
Mijn voorstel zou zijn om alleen de leeftijd van de dader te noemen en geslacht, verder maakt het toch niets uit welke afkomst hij/zij heeft zij krijgen als het goed is toch dezelfde straf. Dus voortaan geen schreeuwerige krantenkoppen : "ALWEER MAROKKANEN" en ophitserige items op tv.
salaam
Origineel gepost door jihad12
... ... Echter, Marokkanen zijn wel het pispaaltje, de zwarte piet, de dader op dit moment.... ....
Je hoort mij nergens ontkennen dat dit niet zo is.
Alleen ik bestijd de methode van de AEL om dit aan te passen.
Door het te bagatalliseren zorgen ze juist voor MEER negatieve publiciteit.
Was dan ook heel blij dat een aantal personen uit de marokkaanse gemeenschap afgelopen weekend de media hebben aangesproken op het feit dat de media mede verantwoordelijk is dat de marokkanen vooral negatief in het nieuws komen.
Ze spraken de media aan op BV (slechts een voorbeeld)
Als een marokkaan iets negatiefs zegt over Joden, dan staat het op de voorpagina en worden er mensen in praat programma's uitgenodigd om dit te verklaren.
Als koerswijziging.nl samen met een joodse vertegenwoordiger bij scholen op bezoek gaat om een beter stemming te kweken. Dan hoor je de media daar nauwelijks over, en die worden zeker niet in een praat programma uitgenodigd.
Maar wat me ook opvalt dat ook niemand hier op marokko.nl dit oppakt en post, stond toch echt in de krant. Soms lijkt het wel dat de marokkaanse gemeenschap selectief doof is en ook (nog) alleen maar reageerd op de negatieve berichtgeving.
Mischien ligt hier een taak voor de marokkanen, zorg voor positieve publiciteit.....
Origineel gepost door Mikkel
Het probleem met Marokkanen is dat het om grote groepen draaideur criminelen gaat waar veel mensen in de samenleving last van heeft.
Het probleem is dat Amsterdam west last heeft van een grote groep draaideur criminelen.
Dat een groot deel van deze groep een marokkaanse afkomst heeft maakt niet zoveel uit voor welke oplossing je kiest.
De achtergrond kan wel belangrijk zijn als je preventief wilt voorkomen dat deze problemen ontstaan.
De goede ofwel liberale marokkanen (zoals jezelf) moeten .... ....
:hihi:
Zal even een klein profiel van mezelf vrijgeven.
Ik ben een homosexuele, politiek linkse kaaskop uit Amsterdam Oost
Dit om misverstanden te voorkomen.
DUTCHIEXL
21-10-2003, 14:02
we zijn allochtoon geworden omdat ze tegen ons zeiden dat we dat waren en nu zijn we crimineel en *** marokaantjes omdat zij dat zeggen. Nou mooi niet. Nou mooi niet ik ga die *** marokaantjes in amsterdam nie verdedigen. Ze moeten mij niet met hun samenvoegen ik ben wie ik ben en doe wat ik doe Jammer genoeg heet ik marokkaan, Maar gelukkig dat ik een riffie ben. Weet wat je te doen staat. Een goed en eerlijk leven leiden dus. en hoe dat mag je zelf invullen
Origineel gepost door DUTCHIEXL
we zijn allochtoon geworden omdat ze tegen ons zeiden dat we dat waren en nu zijn we crimineel en *** marokaantjes omdat zij dat zeggen. Nou mooi niet. Nou mooi niet ik ga die *** marokaantjes in amsterdam nie verdedigen. Ze moeten mij niet met hun samenvoegen ik ben wie ik ben en doe wat ik doe Jammer genoeg heet ik marokkaan, Maar gelukkig dat ik een riffie ben. Weet wat je te doen staat. Een goed en eerlijk leven leiden dus. en hoe dat mag je zelf invullen
Maar ik vindt wel dat je voor je zelf moet opkomen, ik bedoel jij je niet moet laten ondersneeuwen door die types die het wel verkloten.
En dan bedoel ik natuurlijk die k**-marokkanen uit west maar ook die types die dit leuk vinden en de steun aan die jongens uitspreken....
Willemien
21-10-2003, 14:24
Door mensen zoals jij komt de discussie in een patstelling.
Ik vraag me af waar die haat vandaan komt.
Jij beledigt alles en iedereen en dan vind je het raar als je scherpe reacties terug krijgt. Dit is overigens niet alleen jou probleem hier op het forum.
Spreek je hardop tegen jezelf of heb je het toch tegen iemand anders :confused:
DUTCHIEXL
21-10-2003, 14:32
Origineel gepost door KingMasinissA
red je eigen hachie en wegrennen. Dat zeg je nu eigenn lijk. Valt me van je tegen Dutchie. En riffie :D, de grootste gedeelte van alles wat hier is, is riffie. :) weglopen van problemen lost niets op, ze zullen je achtervolgen en dan opeten. face the problems nu! ze zijn de grens gepasseerd door te generaliseren. en dat doen ze momenteel, dus ze hebben je min of meer bij de problemen betrokken. pik je dat of niet, je blijft erin gemengd. :D
I really begin to fly like a Dutchie
Willemien
21-10-2003, 14:33
Ik heb het al verbeterd. ;)
Ik zie het :D
Ja, sommige mensen komen hier om discussies aan te gaan om er wat van te leren, en sommigen gooien liever alleen hun frustraties eruit en dus bij voorbaat al keihard elke communicatiedeur dicht :(
It's a free country ;)
misSanae
21-10-2003, 14:39
Ik hoef maar de tv aan te zetten en het gaat weer over marokkanen, en helaas niet op een positieve manier. Het is nu eenmaal een feit dat er van de 1500 criminelen driekwart marokkaans is in amsterdam west. En ik vind dat ze allemaal aangepakt moeten worden, en dat het een keer in hun hoofd wordt gestampt dat ze het niet alleen voor zichzelf aan het verpesten zijn in dit land. Want helaas zijn het altijd de negatieve dingen die naar buiten komen. Ze kijken niet naar al die andere marokkanen in dit land die het wel goed doen. Ze moeten ze allemaal aanpakken, maar niet met geweld, want daar leren ze ook niets van. En de media die mag ook wel een keer ophouden met al dat gezeik. 1x uitzenden is echt wel genoeg, ik voel me echt niet aangesproken door de media.
mokromike
21-10-2003, 15:21
ABOU JAHJAH HAD GEWOON GELIJK !!....toen hij de cijfers en het onderzoek in twijvel trok !!!!!
'Terreur van Marokkanen bij zorg overdreven'
- Bron: Het Parool
De mate van overlast die Amsterdamse Marokkaanse jongeren geven bij twee zorginstellingen in Geuzenveld, is lang niet zo erg als jeugdonderzoeker Jaap Noorda van Vrije Universiteit stelt in zijn rapport. Dat meent tenminste de hoofdstedelijke hoofdofficier van justitie Leo de Wit.
Noorda rapporteerde dat jonge Marokkanen het gemunt hebben op bejaarden en psychiatrische patiënten. Hij stelde ook nog 'dertig andere locaties' te kennen waar problemen zijn. Nu zegt Noorda tegen het Parool dat het aantal 'symbolisch' is. ''Wat ik wilde zeggen, is dat in sociaal-economisch kwetsbare buurten in Amsterdam veel plekken zijn waar groepen jongeren op straat hangen. Zij zorgen soms voor overlast en zijn soms crimineel. Het gaat om anonieme plekken in de openbare ruimte. Daarbij gaat om jongeren in het algemeen, niet per se Marokkanen''., zegt Noorda nu.
Volgens hoofdofficier van justitie De Wit ''zal er best iets gebeurd zijn, maar niet in de omvang en intensiteit zoals Noorda dat beschrijft''. Burgemeester Job Cohen en De Wit hebben de politie gevraagd de zaak uit te zoeken. Woordvoerder Elly Florax van de politie zegt: ''Vanaf juni waren er signalen over problemen. Er hingen jongens rond. Ze zorgden voor lawaai, gevoel van onveiligheid en ook is er een insluiping geweest. Er zijn daarop aanhoudingen verricht. Maar vanaf augustus en september ging het juist weer de goede kant op''. Ze twijfelt aan de betrouwbaarheid van Noorda's onderzoek.
Niettemin houdt Noorda staande dat behalve Nieuw-Geuzenveld ook vier andere zorgcentra vergelijkbare problemen hebben. ''In Osdorp kende ik al een geval voordat ik aan mijn onderzoek in Geuzenveld begon. En lopende het onderzoek hoorde ik nog van drie andere zorgcentra, waarvan één in Geuzenveld. Het gaat om 'ernstige vormen van overlast''. Noorda zegt niet specifieker te kunnen zijn omdat hij zelf de details niet kent.
De instellingen willen zelf niet meer reageren, maar lieten eerder in andere media weten blij te zijn dat er aandacht voor de zaak is gekomen, alhoewel men het rapport liever niet openbaar had gezien.
Willemien
21-10-2003, 15:26
Origineel gepost door mokromike
ABOU JAHJAH HAD GEWOON GELIJK !!....toen hij de cijfers en het onderzoek in twijvel trok !!!!!
Abu heeft soms best wel eens gelijk ;)
Maar het is zo jammer van die man, dat als er wordt gevraagd naar zijn mening over iets concreets, dat ie eerst begint met een inleidende monoloog van 5 minuten over de "multiculturele samenleving", voordat ie een keertje de vraag gaat beantwoorden.
Tegen die tijd ben ik altijd al bij een andere zender :D
navigator
22-10-2003, 02:55
Origineel gepost door jihad12
Criminelen moeten aangepakt/opgepakt worden, welke afkomst ze maar hebben punt.
Echter, Marokkanen zijn wel het pispaaltje, de zwarte piet, de dader op dit moment. Ik denk dat broeder Mokromike alleen wilde aangeven dat het 'nederlandse' geweld ook aandacht moet hebben, anders denken jan en mien die naar sbs kijken en de telegraaf lzen dat marokkanen achter alles zitten.
Dus nederlandse pers begin bij jezelf (zal wel niet, want het scoord en verkoopt nog goed) en besteed ook aandacht aan nederlanders die misdaden plegen met de aandacht voor het nedderlander zijn.
Mijn voorstel zou zijn om alleen de leeftijd van de dader te noemen en geslacht, verder maakt het toch niets uit welke afkomst hij/zij heeft zij krijgen als het goed is toch dezelfde straf. Dus voortaan geen schreeuwerige krantenkoppen : "ALWEER MAROKKANEN" en ophitserige items op tv.
salaam
Helemaal gelijk: ALLE criminelen aanpakken! En het moet nu maar eens over zijn met die softe aanpak: tijd voor een therapeutische tik met de knuppel :zweep: , daar leren al die schoffies hun grote bek wel mee af!
saida_marokko
22-10-2003, 03:40
Criminaliteit in Nederland lijkt tegenwoordig ( in ogen van media en alle andere anti-Marokkanen) alleen nog maar uit Marokkanen te bestaan... Marokkanen dit Marokkanen dat.. Men vergeet dat er andere rassen zijn.
Ik vraag me vaak af waarom men altijd na gaat denken over een zin of er wel niet misschien een achterliggende gedachte is.. AEL is duidelijk genoeg dat je geen achterliggende gedachte hoeft te zoeken. .. dus het kweken van gevoel kan al helemaal niet van pas komen bij dit soort situaties.
Let op.. tasjes roof komt voor 30 % voor in Nederland voor ( % van gehele criminaliteit) 20% zijn de Marokkanen. 10 % de Nederlanders e.a. Wat betekend dit? SIMPELL.. ALLEBEI FOUT!!! ALLEBEI HET ZELFDE… dus het ligt niet aan MAROKANEN OF AAN NEDERLANDERS NEE HET IS FOUT EN FOUT IS FOUT EN BLIFT FOUT.. DUS ZOEK HET NIET AAN RAS OF DERGELIJKE MAAR ZOEK DE FOUTEN MAAR IN DE HERSENS VAN DIE BOYS.. dit was een voorbeeld… tuurlijk komt tasjesroof maar voor 7% bij Marokkanen en de overige 23% bij Nederlanders e.a. ;)
RNAJ ik heb vaak het idee dat zodra er AEL ergens staat dat het dan FOUT moet wezen en overal en iedereen heeft commentaar!! Wees een keer reëel en denk na en zie de fouten/problemen en oplossingen nou een keer echt!! Het is waar.. wat abu jah jah zegt… tis helemaal niet zo verkeerd.. en nee tuurlijk word het NIET goed gekeurd maar goed… er word wel anders tegen op aan gekeken als de andere… SO WHAT.. ALS PROBLEM MAAR OPGELOST WORD OF NIET SOMS?
Beste RNAJ.. af en toe word je gedwongen om je in de verdedigingspositie te zetten waardoor je de positieve dingen alweer vergeet. Het lijkt er niet toe te doen.. Immers alleen de Negatieve kopjes/onderwerpen worden hier geplaatst… door Maroc… en Nederlanders.. Een complimentje kan er wel van af.. vind je niet?? CONSTANT dat eeuwige gezeik en gezeur ja daar word je ook niet vrolijk van al leg je een bos bloemen op tafel neer!!
Mikkel..
Tuurlijk gaan er MAROKKANEN OVER DE SCHEEF.. dacht je nou werkelijk waar dat 96% van de criminele echt MAROKAANS WAS/IS.. je bent toch niet van de pot gerukt!!! Jongeman doe je ogen open en haal die bord van je kop vandaan!! Je ziet ze vliegen … met je wat MOKROMIKE doet is flauw.. Ja tuurlijk is het FLAUW IN JOU OGEN JA.. ALS JE UITGELULT WORD ja dan is het niet zo raar dat je het FLAUW VIND… valt mee dat je niet zegt dat hij lelijk tegen je doet!!! MENNNN…DAMZZ grrrrr
Ps.. de samenleving heeft er zoveel last bij he.. niet normaal meer he.. zeker als je het op de radio hoort doet het je pijn!! Tuurlijk!! Pfff…
Mikkel.. je meeeeeeent het toch niet he.. MOETEN WIJ NOU OOK NOG EENS OP GAAN STAAN EN ONZE EIGEN MAROKAANTJES OP HUN DONDER GEVEN zodat de smerissen een kwartier langer koffie kennen leuten zeker!! 1 TIP: denk na voor je er wat uit gooit.. o ja heb je koorts ofzo met je je beledigd als wat maar tegen je is.. damzz hoor je zelfpraten alatif…
HET MOT GODDOMME AFGELOPEN SJIN.. DIE KLERELIJERS ZOALS JIJ LOPEN DE HELE DAG TE K.ANKEREN OP DE K**MAROKKANEN!! Wat is dat nou joh… word je nou niet moe van je zelf?? GA WAT NUTTIGS DOEN.. leven lijden… kom op vergeet ze nou een keer.. en vertel je zus dat ze maar moet verhuizen is een goed idee… o jaaaaaaaaaaa verkrachting kan overal he.. let op haar;)
KINGMAS…. :goedzo:
Als laatste .. MIKKEL ZEER ZEKER ALS JOU OPA DIE WC HAD MOETEN SCHOONMAKEN DAN WAREN ZE NU NOG VIES JA…. En dan was je nu nog niet zo ver… ja jongen het is een wisselwerking wij hebben elkaar nodig gehad..!! Oeps erg he als de waarheid boven tafel komt….J ja dacht ik al…
MOKROMIKE.. :goedzo: Abu Jah Jah.. had gelijk en iedereen die een beetje normaal en rieeel nadenkt weet dat het natuurlijk onzin cijfers waren!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.