Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Samenvatting Interview Abu Jahjah

Pagina's : [1] 2

Peej
20-10-2003, 16:42

Hier is een korte samenvatting van het verhaal dat Abu Jahjah vertelde in zijn interview van vandaag op Radio 1. Ik heb geprobeerd het zo compleet mogelijk te plaatsen. de schuin gedrukte tekst is mijn mening over de uitspraken. Jahjah wordt geen leider van de AEL Nederland. Op die positie moet volgens hem een Nederlander komen. Op termijn wil de AEL wel mee gaan doen aan de verkiezingen in Nederland. In 2004 nog niet maar daarna wel. Daarbij verwacht Jahjah zetels in de 2e kamer te winnen. Daarna ging het een stukje over Belgische politiek waar hij liet weten dat hij de 17000 mensen vertegenwoordigd die op hem gestemd hebben. Verder vond ik dat verhaal niet boeiend en niet passen in de context van de problemen die er momenteel zijn. De problemen die de jonge Marokkaanse criminelen veroorzaken zijn volgens Abu Jahjah het gevolg van een hetze tegen deze jongeren. Het is niet de schuld van de jongeren zelf maar een gevolg van de negatieve beeldvorming in de pers en de radicalisering van de Nederlandse bevolking. Ik denk dat Jahjah hier de zaken helemaal omdraait. Die jongeren zijn niet crimineel geworden omdat de Nederlanders "radicaler" zijn geworden en omdat de pers een negatieve beeldvorming veroorzaakt. De negatieve beeldvorming en de "radicalisering" van de Nederlanders zijn een gevolg van de problemen die deze criminele Marokkanen veroorzaken. Een van de mensen die volgens Jahjah verantwoordelijk is voor deze hetze is Amsterdamdse hoofdcommissaris van Riessen. Die is volgens Jahjah alleen maar bereid om hard op te treden en niet bereid tot een dialoog met de probleemjongeren. Toen de verslaggeefster opmerkte dat Cohen al jaren een dialoog probeert aan te gaan zei Jahjah dat Cohen wel eeb dialoog maar dat van Riessen alleen maar een monoloog wil. Jahjah is van mening dat van Riessen daarom niet geschikt is om dit probleem op te lossen. Van Riessen kan beter opstappen als het aan Jahjah ligt. Van Riessen een voorstander is van de harde aanpak (ik ben het er mee eens dat de crimninele jongeren keihard moeten worden aangepakt). Abu Jahja ziet meer in de oplossing van Cohen die niets anders doet dan slap ouwehoeren met de probleemveroorzakers. De Nederlandse en met name de Amsterdamse bevolking die last heeft van de criminele jongeren is dat gepraat helemaal zat. De verslaggeefster merkt op dat er de afgelopen jaren al miljoenen zijn gepompt in de begeleiding van marokkanen en dat dat niet geholpen heeft. Jahjah is van mening dat dat geld verkeerd besteed is. het had gestopt moeten worden in onderwijs en in buurthuizen die beter gericht zijn op de culturele achtergrond van de doelgroep. Als de verslaggeefster die zich afvraagt waarom de Marokkaanse meiden en de Turkse jongeren het wel goed doen zegt Jahjah dat er in die groepen minder groepsvorming en meer individualisme is waardoor er geen problemen ontstaan. Want door de groepsvorming van de Marokkaanse jongens ontstaat criminaliteit. Ik weet niet wat ik daarmee moet. Is het dan zo dat de marokkanen alleen crimineel zijn als ze groepen gaan vormen en is die groepsvorming dan de oorzaak van de criminaliteit? Moeten we dan een samenscholingsverbod voor Marokkaanse jongens afkondigen??? Vreemd... Jahjah wil de problemen oplossen door een dialoog met de jongeren aan te gaan. Dat zou moeten gebeuren door de AEL en door de nog op te richten MDP (Moslim Democratische Partij) waarmee de AEL de politiek in wil gaan. Het heeft volgens Jahjah geen zin dat de Nederlandse overheid voor de oplossing van deze problemen gaat praten met organisaties die ze zelf in het leven heeft geroepen. Hij ziet daarin een grote rol weggelegd voor de AEL en de (nog op te richten MDP). Volgens Jahjah is de AEL bevoegd om voor deze jongeren te praten omdat zij door deze Jongeren is opgericht. Dit laatste zei hij letterlijk. Wil Jahjah het monopolie voor het oplossen van dit probleem omdat hij het probleem als enige kent? En geeft hij hier toe dat de AEL (mede) is opgericht door criminele Marokkaanse jongeren? Een harde aanpak van de criminele Marokkanen wijst Jahjah resoluut af. Met een harde aanpak van de criminelen zal de overheid alle Marokkanen tegen zich in het harnas jagen. De "intellectuele Marokkanen die zich in TV-programma's ook uitspreken voor de harde aanpak zijn mensen die zich afgekeerd hebben van de Marokkaanse gemeenschap die alleen de overheid naar de mond willen praten". Een harde aanpak van de criminele Marokkanen werkt provocerend en mag niet gebruikt worden. De oorzaken van de problemen moeten aangepakt worden. De echte oorzaak wordt door Jahjah echter niet genoemd. Iedereen behalve de criminele Marokkaanse jongeren hebben schuld aan dit probleem. Ook heropvoeding van de criminele jongeren is volgen Jahjah geen oplossing geen oplossing. Want wie moet ze heropvoeden? Als laatste onderwerp snijdt de verslaggeefster het gebrek aan respect van Marokkaanse jongeren voor Nederlandse vrouwen en meisjes (op straat en in zwembaden) aan. Ze noemt daarbij een aantal voorbeelden van recente gebeurtenissen. Jahjah schiet bij dit onderwerp zwaar in de verdediging en roept alleen maar dat hij bewijs wil zien van deze incidenten. Hij zegt dat er geen bewijzen voor zijn en ontkend dat er Marokkaanse jongeren zijn die dit soort streken uithalen. Wanneer er een aantal recente voorbeelden worden genoemd geeft Jahjah toe dat er inderdaad wel eens verbale beledigingen worden geuit. Maar die moeten volgens hem via de wet worden aangepakt. Met betrekking tot de recente fysieke aanrandingen zegt hij "Daarover wens ik niets te bevestigen, te bekennen of te verdedigen. Ik wil niet praten namens dat soort smeerlappen". Mijn conclusie/mening, Het verhaal van Jahjah bestond uit een boel gebakken lucht. Hij legt de oorzaken voor de problemen met de jonge criminele Marokkanen overal neer behalve bij die criminelen. Hij is een meester in het volledig omdraaien van de feiten. De echte oorzaken voor de problemen wil hij niet zien en hij legt de schuld vrijwel helemaal neer bij de Nederlandse overheid en bevolking. Hij wil namens als AEL graag praten met de jongeren omdat de AEL door deze jongeren gevormd is. De AEL wil deze jongeren graag vertegenwoordigen. Maar als we komen op het feit van de seksuele intimidaties en aanrandingen wil hij niets met diezelfde jongeren te maken hebben. Ik ben van mening dat Jahjah één grote draaikont is die alleen maar wil radicaliseren en polariseren. Oplossingen heeft hij echter niet. Jonge Marokkanen, gefeliciteerd met zo'n draaikont als leider.

Willemien
20-10-2003, 16:48
:confused: Waarom feliciteer je nou de marokkaanse jongeren met Abu ?? Hij is helemaal hun leider of hun held niet !!! Dat wil ie misschien graag, maar dat is heel wat anders..

Peej
20-10-2003, 16:54
Origineel gepost door Willemien :confused: Waarom feliciteer je nou de marokkaanse jongeren met Abu ?? Hij is helemaal hun leider of hun held niet !!! Dat wil ie misschien graag, maar dat is heel wat anders.. Die laatste opmerking was ironisch bedoeld en was voor diegenen die Abu Jahjah en de AEL wel zien als hun grote leidraad.

rnaj
20-10-2003, 17:02
Origineel gepost door Mikkel Jah,Willemien.......doe maar lekker dromen. Ik heb een paar posts van je gezien, maar ik heb het idee dat jij wilt pappen en nathouden en praten praten praten. Het blijkt dat dat niet werkt. Abu Jahjah Binks heeft wel gelijk dat zijn partij groeiende is doordat jonge marokkanen straks mogen stemmen. En dan zijn het echt niet alleen de zogenoemde probleemmarokkanen. Maar ook de geliberalisserde marokkanen die heimelijk de "***marokkanen" een hand onder de boezem steken. Want 't zijn tenslotte toch allemaal "broeders en zusters", nietwaar? Jan Mulder is ook lid geworden van een marokkaans forum

Willemien
20-10-2003, 17:05

Origineel gepost door Mikkel Jah,Willemien.......doe maar lekker dromen. Ik heb een paar posts van je gezien, maar ik heb het idee dat jij wilt pappen en nathouden en praten praten praten. Het blijkt dat dat niet werkt. Abu Jahjah Binks heeft wel gelijk dat zijn partij groeiende is doordat jonge marokkanen straks mogen stemmen. En dan zijn het echt niet alleen de zogenoemde probleemmarokkanen. Maar ook de geliberalisserde marokkanen die heimelijk de "***marokkanen" een hand onder de boezem steken. Want 't zijn tenslotte toch allemaal "broeders en zusters", nietwaar? Tsja, wat moet je anders op een forum dan typen he. Ik wil er voortaan ook wel plaatjes bijplakken als ik jou daarmee gelukkig kan maken :rolleyes: En ik heb geen vooropgezet "plan" op dit forum. Ik ben niet zo eentje die vooral geinteresseerd is in het kleurtje van degene die post. Ik lees gewoon hier en daar, en wil af en toe graag een bijdrage leveren. Als het oorlog wordt tussen de marokkanen en de nederlanders hierzo, daar lig ik niet wakker van hoor. Ga jullie gang. Ik ga wel met een zak chips en de afstandsbediening op de bank zitten kijken. :zwaai:

Peej
20-10-2003, 17:11
Hmmm, zit ik hiervoor mijn vingers blauw te tiepen? Ik ben wel benieuwd naar reacties van mensen die het interview gehoord hebben of mijn samenvatting hebben gelezen.

Willemien
20-10-2003, 17:17
Origineel gepost door Mikkel Vooral dat laatste kan ik je geen ongelijk geven... Ik heb vanmorgen juist gelezen dat die marokkaanse probleemjongeren al 30 jaar bestaan, en dat het de politie en justitie nog nooit wat geinteresseerd heeft. Waarschijnlijk omdat het toch vooral allochtone buurtbewoners waren die er last van hadden en geen hollanders. Dat er bendes zijn die al jaren buurten terroriseren en denken dat ze er de baas zijn omdat de politie liever een blokje omliep en ze hun ouders en de buren midden in hun gezicht uitlachen. Ik durf te wedden dat 95% van de marokkaanse nederlanders liever heeft dat die jongeren vandaag worden aangepakt dan morgen, en dat het ze al veel te lang heeft geduurd. Pappen en nathouden is nou niet bepaald wat ik in gedachten had :(

Willemien
20-10-2003, 17:30
Origineel gepost door Peej Hmmm, zit ik hiervoor mijn vingers blauw te tiepen? Ik ben wel benieuwd naar reacties van mensen die het interview gehoord hebben of mijn samenvatting hebben gelezen. Ahum. Ik heb je stukje gelezen. En de dingen die Abu over Cohen zegt, dat is natuurlijk een giller. Hij weet er dus echt helemaal NIETS van, van de situatie in amsterdam, zoals jij zelf ook al aangaf. Kennelijk zat ie er om elke opening te zoeken om de vrouwelijke interviewster af te zeiken, of zoiets. Anders weet ik het ook niet. :confused:

Peej
21-10-2003, 01:13
Het verbaasd me dat ik weinig reacties krijg. Het lijkt er toch op dat de interesse van de Marokkanen in Abu Jahjah vrij klein is. Dat wordt nog een probleem bij de verkiezingen.

Peej
21-10-2003, 01:33
Maar niet hier in Nederland, dat heeft ie zelf gezegd.

Willemien
21-10-2003, 09:26
Origineel gepost door Peej Maar niet hier in Nederland, dat heeft ie zelf gezegd. Vanwaar jouw obsessie voor Abu ?? Heb je nachtmerries of zo :D Ik zag gisteravond dat ie bij NOVA zat. Hij en Jeroen Pauw gingen een wedstrijdje afzeiken doen. Nou moet ik zeggen dat ik Abu dan wel kan waarderen, dat ie de hollanders op hun eigen gebied, afzeiken, heel aardig partij kan geven :D Ik weet niet wie er gewonnen heeft. Mijn vriend vond het niet zo boeiend, en die wilde liever een ander net :(

Peej
21-10-2003, 09:39
Ach het is niet zozeer een obsessie. Maar ik ben altijd op mijn hoede voor radicale partijen, of ze nou links of rechts zijn. Nachtmerries zal ik er niet van krijgen. Zeker niet als ik zie dat de AEL hier maar zeer weinig steun krijgt. En de steun die hij krijgt is van personen die straks waarschijnlijk dezelfde blunders gaan maken als de LPF toen ze nieuw was. Geen bedreiging dus die AEL.

DUTCHIEXL
21-10-2003, 10:25
Origineel gepost door Willemien :confused: Waarom feliciteer je nou de marokkaanse jongeren met Abu ?? Hij is helemaal hun leider of hun held niet !!! Dat wil ie misschien graag, maar dat is heel wat anders.. Wat moet ik als Berg geit naar een Hamas aanhanger luisteren. wat heeft hij mij te bieden. Ik heb er gewoon geen boodschap aan kan ik toch beter op de SP stemmen ofzo. Ik heb twee helden Nelson Mandela En mijn Moeder

mokromike
21-10-2003, 10:47
Origineel gepost door Willemien Ahum. Ik heb je stukje gelezen. En de dingen die Abu over Cohen zegt, dat is natuurlijk een giller. Hij weet er dus echt helemaal NIETS van, van de situatie in amsterdam, zoals jij zelf ook al aangaf. Kennelijk zat ie er om elke opening te zoeken om de vrouwelijke interviewster af te zeiken, of zoiets. Anders weet ik het ook niet. :confused: Dat stukje wat hier geschreven is klopt voor geen sodomieter.... Jahjah had het over de commisaris en niet over Cohen.... sterker nog......Jahjah zei dat hij zeker wist dat Job Cohen ook niet blij zou zijn met de uitspraken van de commissaris !

Peej
21-10-2003, 11:11

Origineel gepost door mokromike Dat stukje wat hier geschreven is klopt voor geen sodomieter.... Jahjah had het over de commisaris en niet over Cohen.... sterker nog......Jahjah zei dat hij zeker wist dat Job Cohen ook niet blij zou zijn met de uitspraken van de commissaris ! Waarschijnlijk ben je in de war met het interview in Nova van gisteravond. Daarin ging het inderdaad om die politiecommissaris. In het interview van gistermiddag sprak Abu Jahjah echter heel anders over Cohen. Iets wat mij zeer verbaasde toen ik het interview in Nova zag. Mijn idee dat Jahjah een draaikont is wordt hierdoor alleen maar versterkt. Het leek er wel op dat Jahjah mijn samenvatting van zijn interview in de middag gelezen had en dat hij snel zijn verhaal wat had bijgesteld. :D Maar dat zal wel niet het geval zijn.

Pagina's : [1] 2