Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : kouwde hande..!

Pagina's : [1] 2 3

miss_ielhem
29-09-2007, 11:53

wie heeft er ook altijd van die ijskoude hande? of ben ik de eniige.?? in de winter zijn ze gt suppper koud bij mij gewoon niet normaal man weet iemand hoe dat komt?

K0eniit__
29-09-2007, 12:03
Jaaa is ook bij mij zoo ook in de zomer gewn maar in de winter nog erger k weet zelf nie hoe dat komt.. :D :confused:

jussra
29-09-2007, 12:17
wie heeft er ook altijd van die ijskoude hande? of ben ik de eniige.?? in de winter zijn ze gt suppper koud bij mij gewoon niet normaal man weet iemand hoe dat komt? Ik heb 't ook heel erg lieverd niet normaal...........nederlanders zeggen dat je dan gezond bent en de marokkaanen zeggen dat je erg verliefd bent................nou ik weet niet of ik het moet geloven. Maar ik heb het even gezocht wat de artsen zeggen!! Oorzaak koude handen en voeten Wie gemakkelijk koude handen of voeten heeft, denkt al gauw dat zijn bloedvaten niet deugen. Maar daarmee heeft het probleem zelden iets te maken. 'De oorzaak ligt meestal bij de bezenuwing van de bloedvaten', weet prof. dr. Paul Van Schil, diensthoofd thorax- en vaatheelkunde. 'Bij de mensen in kwestie reageren bepaalde delen van het autonome zenuwstelsel - dat is het zenuwstelsel dat we niet kunnen controleren - overgevoelig op koudeprikkels, waardoor de bloedvaten gemakkelijk gaan verkrampen. Als gevolg daarvan krijgen vooral de uiteinden van onze ledematen, de vingers en de tenen, minder bloed. Ze gaan daardoor koud aanvoelen en wit wegtrekken. Het probeem doet zich vooral voor bij plots contact met koude, bijvoorbeeld als je je handen in ijskoud water steekt.' In feite gaat het om een normale lichamelijke reactie. Alleen hebben sommige mensen er meer last van dan anderen. Bij hen blijven de witte kleur en het koudegevoel langer duren en kunnen de vingers en tenen ook echt pijn doen. Maar dan nog gaat het bijna altijd om een vrij onschuldig verschijnsel. Als het fenomeen onder invloed van warmte vrij snel weer overgaat, is er in principe geen probleem

miss_ielhem
29-09-2007, 12:39
Ik heb 't ook heel erg lieverd niet normaal...........nederlanders zeggen dat je dan gezond bent en de marokkaanen zeggen dat je erg verliefd bent................nou ik weet niet of ik het moet geloven. Maar ik heb het even gezocht wat de artsen zeggen!! Oorzaak koude handen en voeten Wie gemakkelijk koude handen of voeten heeft, denkt al gauw dat zijn bloedvaten niet deugen. Maar daarmee heeft het probleem zelden iets te maken. 'De oorzaak ligt meestal bij de bezenuwing van de bloedvaten', weet prof. dr. Paul Van Schil, diensthoofd thorax- en vaatheelkunde. 'Bij de mensen in kwestie reageren bepaalde delen van het autonome zenuwstelsel - dat is het zenuwstelsel dat we niet kunnen controleren - overgevoelig op koudeprikkels, waardoor de bloedvaten gemakkelijk gaan verkrampen. Als gevolg daarvan krijgen vooral de uiteinden van onze ledematen, de vingers en de tenen, minder bloed. Ze gaan daardoor koud aanvoelen en wit wegtrekken. Het probeem doet zich vooral voor bij plots contact met koude, bijvoorbeeld als je je handen in ijskoud water steekt.' In feite gaat het om een normale lichamelijke reactie. Alleen hebben sommige mensen er meer last van dan anderen. Bij hen blijven de witte kleur en het koudegevoel langer duren en kunnen de vingers en tenen ook echt pijn doen. Maar dan nog gaat het bijna altijd om een vrij onschuldig verschijnsel. Als het fenomeen onder invloed van warmte vrij snel weer overgaat, is er in principe geen probleem dus dan ben ik 2 jaar verliefd??hahaa grappig:hihi:

Tangaouia04
29-09-2007, 12:47

Dat is vreemd ik heb er sinds mijn kindertijd heel veel last van mijn handen vallen mee maar ik heb nooit het gevoel gekent van warme voeten altijd ijskoud ik draag zelfs in de zomer kousen om te slapen. ben ik dan heel mijn leven verliefd? hihihihi ik dacht da da kwam door een te lage ijzergehalte dat heb ik eens gehoord

MarokkaanseLady
29-09-2007, 12:57
Ik heb dat ook, heb eerlijk gezegd er nooit echt bij nagedacht..Heb er ook geen last van gelukkig..

flippie
29-09-2007, 13:20
Ik heb ook altijd koude handen en ook nog eens koude voeten.

rifia117
29-09-2007, 14:25
Ik heb ook altijd koude handen en voeten.. Als ik geen sokken aan heb dan kan ik echt niet slapen.. :(

oujda_meisje
29-09-2007, 14:29
Ja dat heb ik ook, vooral nu met de Ramadan als je niks eet..

WildeRoos
29-09-2007, 14:39
wie heeft er ook altijd van die ijskoude hande? of ben ik de eniige.?? in de winter zijn ze gt suppper koud bij mij gewoon niet normaal man weet iemand hoe dat komt? hahahha, jij ook al??? hahah ik dacht dat ik de enige was......bij mij zijn het ook mijn voeten:moe:

Wassima_Riffia
29-09-2007, 16:35
heb nu zelfs handschoenen aan, en nog koud:huil:

loekie
29-09-2007, 22:03
Ik heb dat ook. Zowel handen als voeten. Ik heb gehoord dat het iets vrouwelijks is. Ik kan me nog een winter herinneren dat m'n voeten overdreven koud waren en dat m'n tenen blauw werden. Toen dacht ik safi, m'n tenen vallen eraf. Ik meteen naar de huisarts voor m'n blauwe tenen. Hij lachte me in m'n face uit. Sindsdien neem ik vaak een voetenbad en masseer ik m'n voeten. Nu zijn ze al7amdulilah in orde. Normaal kleurtje maar nog steeds koud. Maar goed, alles beter dan blauwpaarse tenen.

flippie
30-09-2007, 15:23
Als ik thee drink worden mijn voeten meestal wel warm. Of douchen helpt altijd.

La_Toensia_
30-09-2007, 15:35
Ik heb dat altijd ook nu dus .

tkobe3t
30-09-2007, 15:57

Ik heb dat ook. Zowel handen als voeten. Ik heb gehoord dat het iets vrouwelijks is. Ik kan me nog een winter herinneren dat m'n voeten overdreven koud waren en dat m'n tenen blauw werden. Toen dacht ik safi, m'n tenen vallen eraf. Ik meteen naar de huisarts voor m'n blauwe tenen. Hij lachte me in m'n face uit. Sindsdien neem ik vaak een voetenbad en masseer ik m'n voeten. Nu zijn ze al7amdulilah in orde. Normaal kleurtje maar nog steeds koud. Maar goed, alles beter dan blauwpaarse tenen. :hihi: meskienaa Jaa ik heb ook altijdd koude handen en voeten, k ben dus over over gevoelig voor de kou!!

Pagina's : [1] 2 3