PrinceMysterio
29-09-2007, 10:50
http://img233.imageshack.us/img233/4862/dadenlf7.jpg De belans van de Dag Salaam Maak voor jezelf een belans van de dag,vlak voor je naar bed gaat vraag aan jezelf : Wat voor goede daden heb ik vandaag verricht en wat voor slechte daden heb ik vandaag verricht? Hoe sta jij ervoor? Zorg ervoor dat je per dag zoveel mogelijk goede daden verricht en zo min mogelijke slechte daden. Je daden zullen in je graf komen Als de mens sterft zullen zijn rijkdom,zijn familie en zijn lusten hem verlaten maar zijn daden zullen mee het graf ingaan. Er zijn hadiths die het volgende vertellen: Wanneer iemand in zijn graf ligt zullen je daden een vorm krijgen,de een zegt dat het een man wordt en de ander zegt dat het een schepsel wordt,wij houden het op een schepsel omdat alleen Allah de waarheid weet. Wanneer je een mens was met goede daden zal er een schepsel naar je komen en de ziel van je vraagt : Wie ben jij?Wat zie jij er prachtig uit,en de ziel krijgt een gerust gevoel,het schepsel zal antwoorden : Ik ben je goede daden. wanneer je een mens was met veel slechte daden zal er een schepsel naar je komen en de ziel van je vraagt : Wie ben jij?Wat zie jij er gruwelijk eng uit,en de ziel zal hartsikke ongerust worden,het schepsel zal antwoorden: Ik ben je slechte daden. http://img477.imageshack.us/img477/5010/daden2bt2.jpg De weegschaal : (el-Miezaan) Op de Dag des Oordeels zal het volgende gebeuren : Wanneer de zon dichterbij zal komen dan zal het heel warm en benauwd worden, maar diegenen die beloning verdienen zullen in de schaduw verblijven. Hoe hoger je zweet komt, des te slechter zijn de daden die je hebt gedaan. De opgeschreven goede en slechte daden zullen op de Weegschaal (el-Miezaan) gewogen worden: de goede daden aan de ene kant (hele goede daden wegen extra zwaar) en de slechte daden aan de andere kant. De kant met de goede daden weegt zwaarder bij moslims die tijdens hun leven veel of alleen maar goede daden hebben gedaan en zonden hebben vermeden: zij gaan naar het Paradijs. De moslims waarvan de goede daden even zwaar wegen als de slechte daden moeten wachten voor zij het Paradijs in mogen. Bij moslims waarvan de slechte daden zwaarder wegen dan de goede daden en die geen berouw voor hun zonden hebben gehad, geldt het volgende: óf Allah vergeeft diegenen en ze worden niet gestraft, óf Allah vergeeft diegenen niet en ze worden gestraft in de Hel. Allah rekent de daden met je intensie aan Wanneer iemand goede daden verricht om te pronken,om te laten zien dat hij goede daden verricht zodat hij of zij aanzien wordt,zullen ze niet meegeteld worden,dit geld ook voor degene die de daden niet uit vrije wil doen,maar omdat het MOET,of omdat ze aangesproken voor worden. Natuurlijk nadat ik je dit heb verteld moet je goede daden verrichten maar doe het uit je hart,weet dat alleen jij de voordeel hieruit kunt trekken. Vruchteloze daden Daden die vruchtloos zijn zijn de daden die ik net opgenoemd had, die niet met de juiste intentie worden gedaan. Ook geld dit voor als jij slechte zondes pleegt dan zullen je goede daden minder worden. Iemand onrecht aandoen... JAMMER je raakt ze kwijt Wanneer iemand een ander onrecht aandoet,door bijv, pijn,roddelen, en andere zaken die haram zijn zullen zijn eigen goede daden geschonken worden aan het slachtoffer, al is het " ik heb gehoord dat zij vreemd gaat" dan gaat er wat van jou naar haar toe, en Allah is niet Onrechtvaardig in dit.Dus wees bewust en vermijd het slechte gepraat en de onrechtvaardigheid.En voor degene die onrecht is aangedaan treur niet,hou je vast aan Allah want Hij zal jou zeker helpen met wat je is overkomen. Je goede daden zijn je bagage voor de dood De dood is slechts een lange reis,net als jij een reis wilt maken naar de andere kant van de wereld,is de dood een reis naar het Hiernamaals, Jou koffer Allah heeft verteld wat je in je koffer zou moeten hebben A. Je Gebed B Je Ramadan C.Erkennen dat Allah de Enige is en dat de Profeet(saws) Zijn boodschapepr is D.De Zakaat betalen E.De Hadj indien je het kunt betalen Je Ticket Je Ticket bestaat uit Het gebed , dit is omdat het zeer belangrijk is anders zul je ervoor gestraft worden en zal je reis niet makkelijk worden. Je Veiligheid Je veiligheid zijn je goede daden,hoe meer goede daden je hebt verricht des te veiliger je zult zijn voor de bestraffing,want wie weet heeft Allah je kwijt gescholden. Tenslotte Tenslotte beste mensen,weet dat je zeer van belang is om goede daden te doen,goede daden wissen de slechte daden uit. Het is zeer belangrijk om de hasnaats te verzamelen,die hebben we nodig, en doe het met de goede intentie anders worden ze vruchteloos moge Allah ons genadig zijn,onze zondes kwijt schelden en onze goede daden aanvaarden. Allahumm Ghfirlanaa gati atina Wa djahlana wa Israfanaa fi amrina Allahumma Ghfirlanaa djiddana wa hazlana wa gata ana wa 'amdana wa kullu dhaalika 'indana Bi Rahmatika Yaa arham ar-Rahimeen Allahumma 'izzal Islaama wal Muslimeen Allahumma 'izzal Islaama wal Muslimeen Allahumma 'izzal Islaama wal Muslimeen Wa dammir a'da Ad-Deen Wagdhul man gadal ad-Deen Amin amin amin Prince