Bekijk originele versie : Vrouw verdient respect, jongens ...!
Nou, hier wat nieuws voor de dames. Ik ben het helemaal mee eens, maar dat komt door mijn opvoeding waarin geleerd heb reepecte te hebben voor dames.
Ik ben het met schrijfster eens dat de houding van dat schoolhoofd belachelijk was. Zijn houding laat zien hoe geintimideerd veel Nederalnders zijn door moslimsgevoeligheden. Met de meest zotte gevoeligheden wordt rekening gehouden. Het schoolhoofd heeft begrip voor de woede van de vader die boos wordt op het schoolhoofd als gebleken is dat zijn ettertjes beschuldigd worden van aanranding. Die vader kent het woord excuses niet en ook niet begrip voor of medeleven met de slachtoffers van die lekkere zoontjes van hem. Net als die Marokkaanse moeder die ontkent dat haar zoon een pscyhopaat is die net een jongen met zijn scooterhelm heeft doodgeslagen: "Kaan"niet, onze Achmed zo lieffe jongen ..."
Respect werd bij onst door onze moeder er bij en mijn broer op geheel democratische ingeslagen .....
Vrije vrouw verdient respect
Megafestatie Utrecht 2003, beurs voor jongeren.
Allochtone jongens bedreigen met hun
intimiderende gedrag op straat de verworven onafhankelijkheid van vrouwen. meent
Nienke van Renssen.
Het artikel over Marokkaanse jongens, 'Nederlandse vrouw is de h.o.e.r' (Forum, 13 oktober) heeft mij geschokt. Niet omdat vrouwen aangerand worden in bosjes, dat is niets nieuws. De schok werd veroorzaakt door de constatering dat de belangrijkste oorzaak gezocht moet worden in 'het verwrongen vrouwbeeld' van deze jongens. Wat mij daarbij echt hevig verontrustte was, dat in het artikel alleen wordt gespeculeerd over mogelijke oorzaken en hoc die aan te pakken.
Als jongens van nog geen 10 jaar er makkelijk mee weg komen een 22-jarige vrouw aan te randen omdat ze zich vrij kleedt, is dan niet vier decennia vrouwenemancipatie weggegooid? Gerept wordt over de arme jongens en hun boze vader maar nergens wordt gesproken over het immense cultuurverschil dat langzaamaan de gelijkwaardigheid van vrouwen ondermijnt. Het gaat hier om een belangrijke verworvenheid in de samenleving: de gelijkwaardigheid van vrouwen. Daarbij hoort de vrijheid zich ook in het donker veilig te kunnen verplaatsen.
Verschrikkelijk vond ik de herfst van 2001 toen in Utrecht de serieverkrachter-hetze weer uitbrak en het studentes werd afgeraden nog alleen over straat te gaan. Niet meer op je eigen tijd kunnen komen en gaan en afhankelijk zijn van anderen (vaak mannen) die mee willen fietsen naar sport of kroeg. Na drie dagen had ik er schoon genoeg van en fietste ik met mijn (illegale!) flesje pepperspray weer alleen rond. Maar dit verlies aan onafhankelijkheid is niks vergeleken bij het gebrek aan respect voor Nederlandse vrouwen onder allochtone jongens.
Om te constateren dat het gaat om een Madonna-hoercomplex hoef je niet een pedagoog of psycholoog te zijn. Wanneer ik allochtone tieners van de school aan de overkant erop attendeer dat het echt niet nodig is te plassen in de achtertuin van mijn studentenflat, ben ik een 'kanker-h.o.e.r'. En terwijl ik op een zonovergoten middag door een arbeiderswijk in Utrecht fiets, krijg ik van een 14-jarige de vraag of hij mijn k.u.t.je zal likken'. Dit kan ik best aan en ik voel me niet aangerand door elke fluitende man, alhoewel dit wel erg grof is. Waar wel het daadwerkelijk probleem ligt, is dat dit uit kan monden in heel praktijken zoals dat in Zeist is gebeurd. Banlieu-taferelen van sociaal-geaccepteerde groepsverkrachtingen zoals Samira Belil die beschreef, dringen zich dan op.
Natuurlijk kan seksuele voorlichting dit eventueel beperken. Maar meer nog is het nodig om deze allochtone jongens te laten weten dat dit soort opvattingen niet wordt geaccepteerd in de samenleving die Nederland hoog houdt, dat vrouwen die rokjes aan hebben net zo goed respect verdienen en dat ronduit intimiderend en beledigend gedrag verwerpelijk is. Het begrip van basisschool directeur Ronday voor de vader die boos wordt omdat zijn jongens van 8 en 11 worden verdacht van aanranding vind ik dan ook totaal misplaatst. Ronday had er beter aan gedaan de vader er op te wijzen hoe het gedrag van zijn zoons tegen alle normen indruist. Wanneer alleen geredeneerd wordt vanuit de dader en er op typische Nederlandse wijze nog een jongerenactiviteitencentrum tegen aan wordt gegooid, zullen deze jongens nooit leren dat hun gedrag niet acceptabel is.
Iedereen, van politieagent tot schooldirecteur, zou moeten uitdragen dat Nederlandse vrouwen respect verdienen zoals ieder ander en ook in hun gedrag of eventuele straffen duidelijk moeten maken wat de ernst van de zaak is. Wanneer ogen worden gesloten, teveel begrip wordt getoond en niet of matig straffend wordt opgetreden, vrees ik voor mijn onafhankelijkheid.
Nienke van Renssen is student.
Scottie je maakt jezelf weer eens belachelijk.
"Maar meer nog is het nodig om deze allochtone jongens te laten weten dat dit soort opvattingen niet wordt geaccepteerd in de samenleving die Nederland hoog houdt"
Ps. welk respect krijgen moslima's die hoofddoeken dragen van nederlanders in de Nederlandse samenleving.
Elberfeld
20-10-2003, 12:45
Ik zie anders geen moslima's slachtoffer worden van Nederlandse aanrandingen.
Ik had het over respect en die is in de nederlandse samenleving met respect voor de vrouw ver te zoeken
babyvanbelisma
20-10-2003, 12:49
Nee dat niet maar ze worden wel minachtend behandeld en nagekeken.Ik draag nog niet altijd een hoofddoek maar ik merk heel duidelijk dat ik anders wordt behandeld in winkels bijvoorbeeld dan wanneer ik als gewone autochtone meid door de stad loop...
Nou, Jihad, stil maar, in mijn Lidl worden de mosimdames door de opgevoedde blanke man en vrouw met meer respect behandeld dan door haar moslim 'mannenbroeders'.
Wat zeur je toch over die hoofddoek? Dat mag toch, die doek dragen, en Ramadan doen, en besnijden en ritueel slachten?
Wat wil je nou toch, ik word een beejte moe van je.
Toon nou maar eens met cijfers aan dat dames met doek aangerand en/of verkracht worden.
Scottie, cijfernest.
babyvanbelisma
20-10-2003, 12:54
Vrouwen met een hoofddoek worden minder vaak aangerand, zeker weten. Maar hoe komt dat volgens jou? Ik denk dat het toch met respect te maken heeft.
Elberfeld
20-10-2003, 12:58
Origineel gepost door jihad12
Ik had het over respect en die is in de nederlandse samenleving met respect voor de vrouw ver te zoeken
Jihad had het er misschien over, maar deze topic had een andere insteek.
Overigens ben ik benieuwd met wat voor lelijke worden babyvanbelisma door Nederlanders wordt bejegend als zij met hoofddoek rondloopt. Wordt zij ook beschouwd als vrouw van lichte zeden met een hele erge ziekte? Willen 14-jarige jongetjes bij haar ook ... gadver, laat ook maar verder.
Origineel gepost door Scottie
Nou, Jihad, stil maar, in mijn Lidl worden de mosimdames door de opgevoedde blanke man en vrouw met meer respect behandeld dan door haar moslim 'mannenbroeders'.
Wat zeur je toch over die hoofddoek? Dat mag toch, die doek dragen, en Ramadan doen, en besnijden en ritueel slachten?
Wat wil je nou toch, ik word een beejte moe van je.
Toon nou maar eens met cijfers aan dat dames met doek aangerand en/of verkracht worden.
Scottie, cijfernest.
"Dat mag toch": dank je wel scottie "
Toon jij nou eens aan met cijfers dat aanrandingen een gevolg zijn van allochtonen (marokkanen in het bijzonder) i.p.v. aan te komen met een eenzijdig verhaal dat gevuld is met voorordelen.
Nederlanders zijn uiterst braaf toch :zwaai:
Ezzedine
20-10-2003, 13:03
Lang leve de Anti-Marokkanen laster campagne
Elberfeld
20-10-2003, 13:05
Anti-Marokkanen laster campagne? Houden die weer een bijeenkomst op het mercator-plein?
Origineel gepost door jihad12
"Dat mag toch": dank je wel scottie "
Toon jij nou eens aan met cijfers dat aanrandingen een gevolg zijn van allochtonen (marokkanen in het bijzonder) i.p.v. aan te komen met een eenzijdig verhaal dat gevuld is met voorordelen.
Nederlanders zijn uiterst braaf toch :zwaai:
Nou, het staat in de krant, er zijn onderzoeken naar gedaan door de Vrije Universteit in verband met het bejaardenhuis in Amsterdam. Cijfers in de geweldsaangigften tonen aan dat het om grote groepen verwaarloosde jongeren gaat die hier nog stammentradities ontplooien. A
Doe die doek van je ogen af en face reality. Jezus, God zij met hem, nog aan toe, waar heb jij op school gezeten ....
Daarnaast, dat er in onze samenleving ook door Nederlanders gediscrimineerd en gefraudeerd wordt, is erg en dient bestraft. Dat geeft de losgeslagen Nederlands Marokkaanse jeugd niet het recht hetzelfde te doen. Zo van"Die ongelovigen doen het, dus mogen wij dat ook ....".
Scottie, respect van kindsbeen af aan.
babyvanbelisma
20-10-2003, 13:10
Origineel gepost door Elberfeld
Jihad had het er misschien over, maar deze topic had een andere insteek.
Overigens ben ik benieuwd met wat voor lelijke worden babyvanbelisma door Nederlanders wordt bejegend als zij met hoofddoek rondloopt. Wordt zij ook beschouwd als vrouw van lichte zeden met een hele erge ziekte? Willen 14-jarige jongetjes bij haar ook ... gadver, laat ook maar verder.
Nee het gaat hier niet om scheldwoorden maar om wat er niet gezegd wordt maar wel gedacht. Je voelt het verschil tussen niet met hoofddoek en wel. Maakt niet uit want het is mijn eigen keuze dus ook mijn consequenties. Maar het is voor een vrouw niet alledaags dat ze wordt uitgescholden of voor h.oer uitgemaakt of door 14 jarige jongetjes wordt gewatdanookt. Normaal gesproken kan een vrouw gewoon over straat, uitzonderingen daar gelaten..
Origineel gepost door KingMasinissA
Vrouw verdient respect.
klopt! geef haar een hoofddoek dan en laat haar niet als sexobject flaneren door de straten. de hedendaagse vrouw denkt dat alleen haar uiterlijk telt. meisjes van 10 dragen al make up en strings.
wat een opvoeding die kaasjes
Je hebt gelijk, de gemiddelde maroc-boy loopt er een stuk beter bij dan die meisjes.
Maar goed dat is mijn mening :D
babyvanbelisma
20-10-2003, 13:36
Origineel gepost door rnaj
Je hebt gelijk, de gemiddelde maroc-boy loopt er een stuk beter bij dan die meisjes.
Maar goed dat is mijn mening :D
:lol:
Ja je moet het allemaal toch een beetje kunnen relativeren he?!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.