Bekijk originele versie : Jonge Moslima van 9 jaar Afgewezen om Deel Te Nemen aan Judo Toernooi in Frankrijk
Een jonge britse moslima van negen jaar mocht in een vriendschappelijk Judo Toernooi in Frankrijk niet mee doen vanwege haar hoofddoek. De britse team waar zij dus voor speelde was naar Houilles (noordwesten van Parijs) gekomen om mee te doen met deze vriendschappelijke toernooi. Na het voorval hebben de britse sporters niet willen deelnemen aan het toernooi als protest. Uiteindelijk is de toernooi grimmig toch begonnen. Alle britse meisjes die wonnen gooiden uiteindelijk hun medaille op de grond als teken van protest.
De trainer van de britse team, Li Davos, zegt heel erg verbaasd te zijn geweest en zelfs geshockeerd van de beslissing van de leiding van de organisatie in Frankrijk. Hij voegde er aan toe dat Zeyneb, rode band Judo, de sport al jaren beoefend in Engeland, zonder maar enige problemen ermee te hebben ervaren.
"Het moest een vriendschappelijke toernooi worden, en het is de eerste keer na 7 jaren dat zo’n voorval moest gebeuren." Gilles Limousine, de organisator/promoter van de franse toernooi heeft verklaard dat zijn beslissing van het niet laten participeren van Zeyneb, gebaseerd was op het feit dat een hoofddoek dragen tijdens zo’ n toernooi tegen de regels was.
Na protesten te hebben gehad van dat Zeyneb zo altijd in Engeland heeft gespeeld, blijft de heer Limousine voet bij stuk houden dat het tegen de franse regels is. Hij kon jammer genoeg niet concreet een bewijs daarvan geven.
Zeyneb draagt haar hoofddoek op zo’n manier dat er makkelijk mee wedstrijden kan worden gedaan. Dus er is geen enkel risico dat het dragen van haar hoofddoek het spel zou verstoren als reden van gevaarlijk of anders, zegt Li Davos, de britse trainer.
"De enige en echte reden waarom Zeyneb niet mee mocht doen aan dit toernooi is haar religie. Er is namelijk al een sterke nationale campagne gestart tegen alles wat een hoofddoek draagt.
De franse politiek is verantwoordelijk voor de anti islamitische propaganda die de moslims in Frankrijk steeds meer in een hoek probeert te duwen. Op de tribune zit de kleine Zeyneb met tranen in haar ogen te kijken naar de wedstrijden. Ik heb zo keihard getraind voor dit toernooi, zegt ze. Ik voel me erg verdrietig dat ik niet mee mocht doen omdat ik een hoofddoek draag. Haar trainer troost haar en zegt tegen haar dat ze nooit meer in Frankrijk terugkomen.
De franse wetten staan het dragen van de joodse "kippah" toe, en ook bijvoorbeeld symbolen van christus. De haatcampagne tegen de moslima’s in Frankrijk is niet alleen geoorloofd maar ook ondersteund en gestimuleerd door vele hooggeplaatste franse politici. Was het nou die Frankrijk die o zo trots was op haar eeuwenoude : Les Droits de L’Homme. Moslima’s met hoofddoek hebben in Frankrijk nog steeds geen recht op onderwijs.
France.AP..
Mysteriousgirl
20-10-2003, 13:19
Origineel gepost door KingMasinissA
Een jonge britse moslima van negen jaar mocht in een vriendschappelijk Judo Toernooi in Frankrijk niet mee doen vanwege haar hoofddoek. De britse team waar zij dus voor speelde was naar Houilles (noordwesten van Parijs) gekomen om mee te doen met deze vriendschappelijke toernooi. Na het voorval hebben de britse sporters niet willen deelnemen aan het toernooi als protest. Uiteindelijk is de toernooi grimmig toch begonnen. Alle britse meisjes die wonnen gooiden uiteindelijk hun medaille op de grond als teken van protest.
De trainer van de britse team, Li Davos, zegt heel erg verbaasd te zijn geweest en zelfs geshockeerd van de beslissing van de leiding van de organisatie in Frankrijk. Hij voegde er aan toe dat Zeyneb, rode band Judo, de sport al jaren beoefend in Engeland, zonder maar enige problemen ermee te hebben ervaren.
"Het moest een vriendschappelijke toernooi worden, en het is de eerste keer na 7 jaren dat zo’n voorval moest gebeuren." Gilles Limousine, de organisator/promoter van de franse toernooi heeft verklaard dat zijn beslissing van het niet laten participeren van Zeyneb, gebaseerd was op het feit dat een hoofddoek dragen tijdens zo’ n toernooi tegen de regels was.
Na protesten te hebben gehad van dat Zeyneb zo altijd in Engeland heeft gespeeld, blijft de heer Limousine voet bij stuk houden dat het tegen de franse regels is. Hij kon jammer genoeg niet concreet een bewijs daarvan geven.
Zeyneb draagt haar hoofddoek op zo’n manier dat er makkelijk mee wedstrijden kan worden gedaan. Dus er is geen enkel risico dat het dragen van haar hoofddoek het spel zou verstoren als reden van gevaarlijk of anders, zegt Li Davos, de britse trainer.
"De enige en echte reden waarom Zeyneb niet mee mocht doen aan dit toernooi is haar religie. Er is namelijk al een sterke nationale campagne gestart tegen alles wat een hoofddoek draagt.
De franse politiek is verantwoordelijk voor de anti islamitische propaganda die de moslims in Frankrijk steeds meer in een hoek probeert te duwen. Op de tribune zit de kleine Zeyneb met tranen in haar ogen te kijken naar de wedstrijden. Ik heb zo keihard getraind voor dit toernooi, zegt ze. Ik voel me erg verdrietig dat ik niet mee mocht doen omdat ik een hoofddoek draag. Haar trainer troost haar en zegt tegen haar dat ze nooit meer in Frankrijk terugkomen.
De franse wetten staan het dragen van de joodse "kippah" toe, en ook bijvoorbeeld symbolen van christus. De haatcampagne tegen de moslima’s in Frankrijk is niet alleen geoorloofd maar ook ondersteund en gestimuleerd door vele hooggeplaatste franse politici. Was het nou die Frankrijk die o zo trots was op haar eeuwenoude : Les Droits de L’Homme. Moslima’s met hoofddoek hebben in Frankrijk nog steeds geen recht op onderwijs.
France.AP.
:eek: :kwaad: :(
Ik kan het nog steeds niet bevatten :verdriet:
Elberfeld
20-10-2003, 14:15
Origineel gepost door KingMasinissA
Provocerende taal. Zoek je aandacht??? Wat is er met je? Ben je alleen op de wereld? Loopt iedereen je voorbij? Hoop je met je reactie eindelijk een gesprekspartner te hebben na al die jaren? :zwaai:
Ga ga je haring eten, want je bierbuik knort van hier al
Hm. Ik zie dat KingMasinissA weet wanneer iemand hem probeert op te naaien, en hij weet vakkundig deze mislukte grappenmaker kort te houden.
Mijn complimenten.
Nou, nou, wat een taaloverbodigheid: heb je ook oude moslima's van 9 jaar?
Scottie, zuinig, helder.
Even een vraagje gedeeltelijk off-topic:
Is het niet link om met een hoofddoek om een sport als judo te beoefenen?
Ik weet dat er sporthoofddoeken zijn, maar zit daar dan elastiek in of iets dergelijks, zodat als de tegenstander bijvoorbeeld met zijn elleboog op de hoofddoek steunt, de draagster ervan niet gesmoord wordt?
Bij judo mag de tegenstander alleen aan de kleding en ledematen vastpakken. Als daarbij de hoofddoek vastgepakt wordt kan dat voor de nek vervelende consequenties hebben.
Elberfeld
20-10-2003, 16:56
En bij judo mag je in de kraag beetpakken, en verwurgingstechnieken toepassen. Dat kan allebei lastig worden. Bovendien bestaat bij verschillende heupworpen het risico dat je vingers blijven haken tussen hoofd en hoofddoek. Het gevolg zou kunnen zijn dat het meisje, dat de worp maakt, met haar volle gewicht en met grote snelheid op het hoofd van Zeyneb terecht komt.
Ik weet natuurlijk niet hoe die hoofddoek eruitzag, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het GEEN problemen geeft. In het gunstigste geval denk ik dan aan een soort waterpolobadmuts, maar ook daar kun je met je vingers in de nek blijven haken.
Het verbaast me trouwens dat dat meisje wel zo godsdienstig is dat ze al op 9-jarige leeftijd een hoofddoek wil dragen, maar ondertussen wel meedoet met een contactsport als judo, waar je dan over je hele lichaam betast kan worden.
Laat ik het er maar op houden dat ik het een erg vreemd verhaal vind.
Origineel gepost door Mikkel
Het is zelfbescherming voor dat meisje. Stel dat in het gevecht haar hoofddoek wordt afgerukt, dan wordt ze niet meer door Allah (swt) als puur ontvangen en dan moet ze voor straf 70 mannen voor 1001 nacht beminnen.
;)
Mikkel? Als je iets probeert aan te geven, wat op niets slaat doe het dan goed.
Ik zou je haast ***** noemen
Ammahoela,
Reageer ook eens inhoudelijk op de bezwaren van hoofddoeken bij een judogevecht zoals eerder aangedragen!!
Elberfeld
21-10-2003, 08:01
Origineel gepost door Amazoeloe
Inhoudelijk ? Het probleem met Kaaskoppen is dat ze niet geintereseerd zijn in inhoudelijke reacties. Enkel hoempalahoem interesseert hen. Zielig eigenlijk.
AMAZOELOE
DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN
dat is wel een heel mooie manier van Amazoeloe om toe te geven dat hij geen argumenten heeft.
Elberfeld
21-10-2003, 12:26
En HAP zei Amazoeloe. Hij is zo voorspelbaar...
mojojojo
21-10-2003, 12:47
Origineel gepost door Elberfeld
En bij judo mag je in de kraag beetpakken, en verwurgingstechnieken toepassen. Dat kan allebei lastig worden. Bovendien bestaat bij verschillende heupworpen het risico dat je vingers blijven haken tussen hoofd en hoofddoek. Het gevolg zou kunnen zijn dat het meisje, dat de worp maakt, met haar volle gewicht en met grote snelheid op het hoofd van Zeyneb terecht komt.
Als dat een probleem zou zijn geweest hadden ze haar in United Kingdom ook niet toegelaten met hoofddoek. Dat meisje heeft jaren gewoon met hoofddoek de judosport kunnen beoefenen in Engeland. En nu zou het ineens gevaarlijk zijn??
Ik weet natuurlijk niet hoe die hoofddoek eruitzag, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het GEEN problemen geeft. In het gunstigste geval denk ik dan aan een soort waterpolobadmuts, maar ook daar kun je met je vingers in de nek blijven haken.
Dat meisje is het bewijs dat het GEEN problemen geeft. Zoals zovaak is het de omgeving die er een probleem van maakt
Het verbaast me trouwens dat dat meisje wel zo godsdienstig is dat ze al op 9-jarige leeftijd een hoofddoek wil dragen, maar ondertussen wel meedoet met een contactsport als judo, waar je dan over je hele lichaam betast kan worden.
Judo is een contactsport dat klopt, maar zoals je zelf ook weet is het GEEN gemengde sport waar dames met heren wedstrijdjes moeten spelen. En naar mijn weten is het geen probleem als een moslimvrouw door een andere vrouw wordt aangeraakt?
Laat ik het er maar op houden dat ik het een erg vreemd verhaal vind.
Laat ik het er maar op houden dat jij erg onwetend bent
Elberfeld
21-10-2003, 13:17
onwetend? Ik? Ik judo al 20 jaar! Was mojojojo dan op het toernooi aanwezig? Weet hij wel hoe die hoofddoek eruitziet?
Overigens: De leraar is een man. Die moet toch wel eens wat bij haar voordoen, zou ik zeggen. Daarbij, het trainen gaat (bij mijn club) gemengd. Weet mojojojo wel hoe het er bij die enelse club er aan toegaat?
Heeft mojojojo wel eens een uchi-mata gemaakt? Kan hij zich dan niet voorstellen wat voor blessures het kan geven als je met je vingers dan achter de hoofddoek van dat meisje verstrikt blijft, tijdens de val? Of wat er gebeurd als je vinger blijft haken als het meisje zich uit een kesa-katame vecht? En dan heb ik het nog niet eens over de extra problemen bij (voornamelijk de achterwaartse) verwurgingen, of de uchi-goshi.
Maar mocht mojojojo meer van het toernooi weten, informeer me maar.
Elberfeld
21-10-2003, 13:39
Origineel gepost door Mikkel
En hap zei Elberfeld..
Joh, je hebt al in je postings laten zien dat je verstand van judo hebt.
Dan ga je tegen zo'n onbenul als mojojojo toch niet bewijzen?
Maar ja, enerzijds begrijp ik het wel. Ik maak me d'r ook schuldig aan.
Klopt. Ik ben vergeten tot tien te tellen. Niets menselijks is een Elberfeld vreemd, zie ik.
mojojojo
21-10-2003, 16:30
Origineel gepost door Elberfeld
onwetend? Ik? Ik judo al 20 jaar! Was mojojojo dan op het toernooi aanwezig? Weet hij wel hoe die hoofddoek eruitziet?
Overigens: De leraar is een man. Die moet toch wel eens wat bij haar voordoen, zou ik zeggen. Daarbij, het trainen gaat (bij mijn club) gemengd. Weet mojojojo wel hoe het er bij die enelse club er aan toegaat?
Heeft mojojojo wel eens een uchi-mata gemaakt? Kan hij zich dan niet voorstellen wat voor blessures het kan geven als je met je vingers dan achter de hoofddoek van dat meisje verstrikt blijft, tijdens de val? Of wat er gebeurd als je vinger blijft haken als het meisje zich uit een kesa-katame vecht? En dan heb ik het nog niet eens over de extra problemen bij (voornamelijk de achterwaartse) verwurgingen, of de uchi-goshi.
Maar mocht mojojojo meer van het toernooi weten, informeer me maar.
Neen, mojojojo was niet aanwezig bij het toernooi! Net zomin als Elberfeld aanwezig was bij dat toernooi. En ik weet net zomin als jij hoe het er bij die engelse club aan toegaat. Wat ik wel weet is dat ze die sport niet zou hebben beoefend als haar ouders weten dat ze gemengd dient te sporten.
mojojo heeft vele uchi-matas gemaakt. En bij ons was er geen sprake van gemengde traininen! De dames oefenden met elkaar en de heren oefenden met elkaar!
En hou a.u.b op over de kesa-katame en de wurggrepen, want je praat hier over kinderen met een leeftijd van 9 jaar. Die houden zich alleeen bezig met de schouderworp de heupworp en de voetveeg. Wurggrepen en het (pijnlijk) klemmen van ledematen kennen ze nog niet en hebben ze nog niet geleerd (als ze een goede leraar hebben).
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.