Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Irak een oplossing.

Pagina's : [1] 2

LZN
20-10-2003, 11:21

Speciaal voor Ezzedine, Saima, Appie666 en consorten. Stel je voor jullie droomwens komt uit, morgen vertrekken de Amerikanen uit Irak. Maar daarmee zijn de problemen nog niet uit de wereld, wat is jullie oplossing voor die problemen. Schets mij eens een gestructureerd plan met knelpunten en oplossingen voor de problemen van Irak. Is misschien wel eens verhelderend om jullie toekomstvisie te laten horen i.p.v. je elke dag te verkneukelen om een aantal doden wat op zijn zachts gezegt niet echt opbouwend is. Dus doe eens een gooi naar een oplossing in dit topic......

rnaj
20-10-2003, 11:24
Kunnen ze der ook nog wat mee winnen. Ik stort 10,00 euro in de pot voor de meest originele oplossing.

Ezzedine
20-10-2003, 11:27
De verzetstrijders stichten een Islamitsche republiek. Maar al zouden ze winnen dit is pas de eerste slag. De slag om de Islamitsche wereld moet nog beginnen

jihad12
20-10-2003, 11:30
1. Amerika moet weg, definief weg opzouten en nogmaals weg: er blijft geen enkele amerikaan die zogenaamd in het belang van het iraakse volk blijft, nee wegwezen. 2. VN stuurt een vredesmacht onder leiding van een Islamitisch land. Blijven daar enige tijd: kijken wat reeel is, bijvoorbeeld1-2 jaar max. 3. Amerika betaald de volledige wederopbouw van Irak van deze oorlog , de sancties en de vorige oorlog die allen door amerika zijn ingesteld/gestart: miljarden dus. 4. Amerika blijft ook via allerei tussenpartijen en landen weg uit Irak, dus niet bijv. via bijvoorbeeld de verrader king of jordan of via saudies of kuwaities aan de touwtjes blijven trekken. Dit is dus uit de losse pols en ik ben voor aanvullende opmerkingen bereikbaar.

babyvanbelisma
20-10-2003, 11:31

Dat zijn op zich goede punten en wat belangrijk is: ze zijn haalbaar (als we er even niet vanuit gaan dat amerika alles zal doen om zich te verzetten)

yousssef
20-10-2003, 11:32
ik vind dat amerika een nieuw Iran heeft gemaakt zonder dat ze weet! en na het vertrek toch weer terug zal komen met een andere reden om het bestuur te veranderen.

babyvanbelisma
20-10-2003, 11:42
Wat dacht je van Islamitisch volgens de Koran en op geen enkele andere manier? Dus ook niet op z'n Bin Ladens of op z'n Saddams...

Ezzedine
20-10-2003, 11:47
Nou de sharia is gelijk bij de soennieten en sjieeten. Dus er moet een soort coalitie komen en de sjieeten moeten niet te ver gaan daar in Karbal en Najaf Al-Ashraf dan komt het allemaal goed. En de koerdische verraders moeten het accepteren en stil zijn

yousssef
20-10-2003, 11:58
Origineel gepost door Ezzedine Nou de sharia is gelijk bij de soennieten en sjieeten. Dus er moet een soort coalitie komen en de sjieeten moeten niet te ver gaan daar in Karbal en Najaf Al-Ashraf dan komt het allemaal goed. En de koerdische verraders moeten het accepteren en stil zijn zo had sadam hossein ook gedacht

babyvanbelisma
20-10-2003, 11:59
Origineel gepost door Abracadaver Tja, maar waar vind je nog islamieten van dat slag.... Misschien ligt hier een schone taak voor de babybelismas van deze wereld. If only..... :)

Ezzedine
20-10-2003, 12:48
Saddam had geen sharia systheem meer een republikeinse grondwet.

babyvanbelisma
20-10-2003, 12:56
Ja maar hij duldde geen tegen- en inspraak..

yousssef
20-10-2003, 13:23
irak bestaat uit verschillnde partijen dat het heel moeilijk is om te kiezen wie het land mag besturen. ieder partij wil aan de macht komen. enige oplossing is of alle partijen hard samenwerken voor een veilige vredzaame irak of het terug keer van sadam of een nieuwe sadam.

yousssef
20-10-2003, 13:55
Origineel gepost door Abracadaver Waarom niet opdelen in drieen met een gelijke verdeling van de natuurlijke grondstoffen zodat er drie staten ontstaan die allemaal levensvatbaar zijn. De grenzen die er nu zijn, zijn ooit opgetrokken door de Engelsen en houden geen rekening met de diverse stammen. Ik denk dat vreedzaam samenleven geen haalbare optie is en dit heeft het verleden ook bewezen. now als je irak wilt delen dan komen meer problmen te voor schijn. en dat willen de koorden zeker niet ze worden dan meteen aangevalen door de Turks leger. en het onderste deel sluit zich bij Iran. dan heb je de soeniten als minderheid en dat zullen de andere arabische landen niet leuk vinden

Peej
20-10-2003, 17:52

Origineel gepost door Ezzedine Saddam had geen sharia systheem meer een republikeinse grondwet. Saddam had alleen een dictatoriaal gestuurde moordmachine die hij gebruikte voor zijn zelfverrijking... Leuke topic trouwens Abracadaver. Ik had dezelfde vraag al in een andere thread gesteld maar toen kwamen er geen zinnige antwoorden.

Pagina's : [1] 2