Bekijk originele versie : Marokaanse mannen willen vaak BAAS spelen
Fitfwyuh
20-10-2003, 10:14
Wat denken jullie hierover\ je hoort in de marokaanse maatschappij nog heel vaak dat mannen over veel zaken van hun echtgenoot beslissen. :rolleyes:
over welke generatie marok mannen heb je het nu?
HoneyBee
20-10-2003, 10:34
Origineel gepost door Fitfwyuh
Wat denken jullie hierover\ je hoort in de marokaanse maatschappij nog heel vaak dat mannen over veel zaken van hun echtgenoot beslissen. :rolleyes:
De Marokkaanse moslim man hoort zijn vrouw te respecteren op haar mening, en te vertrouwen op haar mening. Ik denk dat menig Marokkaan van tegenwoordig weinig imaan heeft, en hierdoor denkt dat hij zijn vrouw alles wijs kan maken. Een moslim vrouw hoort op alle vlakken haar man te gehoorzamen, maar hopelijk van de moslim man, want deze zal zeker niets doen zonder haar toestemming. De relatie tussen moslim man en moslim vrouw is gebouwd op wederwijdse vertrouwen. Ik wens geen enkele vrouw toe dat ze wordt onderdrukt door haar man, dit hoort niet bij ons geloof.
Allah weet het beste.
groetjes Rotterdamse
Als ik kijk naar mijn ouders, is dit niet het geval en als ik kijk naar mijn eigen man, is dit al HELEMAAL niet het geval
maar het kan zijn dat het voorkomt..
Liefs Safia
Origineel gepost door nisrine21
mijn moeder is de baas thuis ze geeft gewoon haar mening,en ik vind vooral de berberse mannen zo een houding hebben,ik ben een sousia uit agadir en onze mannen laten hun vrouw gewoon uit gaan.
Het heeft niets met berbers of Arabisch te maken, mijn ouders zijn ook berbers en mijn vader laat mijn moeder gewoon vrij
Ik hoop niet dat je met uitgaan, disco en cafe's bedoeld.. want mannen die hun vrouw dat toestaan vind ik grote slappelingen
Liefs Safia
HoneyBee
20-10-2003, 10:59
Origineel gepost door nisrine21
mijn moeder is de baas thuis ze geeft gewoon haar mening,en ik vind vooral de berberse mannen zo een houding hebben,ik ben een sousia uit agadir en onze mannen laten hun vrouw gewoon uit gaan.
Hallo Nisrine,
Een vrouw kan de baas zijn als haar man alles aan haar overlaat omdat hij het volledige vertrouwen heeft in haar. Dit is heel normaal. En wat betreft dat berberse mannen zou een houding hebben vind ik een rare reactie. Het ligt aan de man in het algemeen, en niet alleen aan de berberse man. En wat bedoel je met de hun vrouw laten uitgaan.
Ik hoop niet uitgaan naar uitgangs gelegenheden. Want zulke mannen zijn geen moslims. En als je bedoelt dat een vrouw boodschappen mag doen, mag werken, buitenshuis activiteiten ondernemen (wel in de waarde als moslima), dan is dit inderdaad heel normaal.
Dit slaat in ieder geval niet op mijn man, hij is absoluut niet de baas.
Wij beslissen en overleggen gewoon alles samen.
;)
missesyou
20-10-2003, 20:34
yah het is over al verschilt maar sommige mensuh leven nog in de mideleuwe daar ken k nix tegen doen! ofwel?
maghrebgirl20
21-10-2003, 11:05
Origineel gepost door Safia21
Het heeft niets met berbers of Arabisch te maken, mijn ouders zijn ook berbers en mijn vader laat mijn moeder gewoon vrij
Ik hoop niet dat je met uitgaan, disco en cafe's bedoeld.. want mannen die hun vrouw dat toestaan vind ik grote slappelingen
Liefs Safia
ik denk dat het wel met het arabisch of berbers zijn te maken heeft. berbers zijn over het algemeen strenger en baziger. ik ben zelf half berber half arabisch. zie het ook wel in mijn familie terug. en mijn berberse vriendinnen zeggen zelf ook dat hun ouders strenger zijn dan arabische.
nora_020
22-10-2003, 10:52
Ik vind dat het helemaal niets heeft te maken met berbers of arabisch. Ik ken genoeg berberse mensen die niet streng zijn. En wat is streng zijn nou????????????Wat verstaan jullie onder streng zijn?????? Het ligt er niet aan waar je vandaan komt , het ligt aan de persoon zelf!!!
20arimas20
22-10-2003, 13:53
aan een kant vind ik het goed, maar het hoeft voor mij niet te overdreven!! hij hoeft niet te zeggen dat ik niet mag werken of zo!!
een man mag best zeggen dat hij bepaalde dingen liever niet heeft dat je dat doet, en het is dan aan jou wat je hier mee doet!!
maar ik vind wel dat je er over moet praten met elkaar en er zo achter proberen te komen waarom hij dat liever niet heeft
Ougti, Vertrouw op Allah(swt) en alles komt goed...Dit hoort zo niet, maar kunnen we er iets aan doen??? Gewoon vertrouwen op Allah(swt), Hij luistert wel naar je :)
peligroso
08-11-2003, 11:03
Attentie alle marokkanen (vooral onze meisjes)
Fitfwyuh deze persoon dus, die niet marokkaans is (formage) opent topics die hij / zij graag wilt dat jullie daarover moeten discuseren. zie al haar / zijn berichten dan snap je wat ik bedoel.
zie je voortaan berichten van de boven genoemde persoon, dan moet je ze maar negeren. geef het meteen ook door aan je kennissen.
ook prive.
lees alle topics die de bovengenoemde khanzira heeft geopent dan snap je wel wat ik bedoel. :D
gefrustreerde lelijke niet marokkanen doen alles maar dan alles om je maar op het verkeerde been te zetten.
eigenlijk wel zielig dat bleke uitschot :p
Zo'n mannen hebben zo'n boere denkwijze van thuis meegekregen en denken dat een vrouw één recht heeft en dat is de keuken.Zo heb je van die mannen die niet kunnen hebben dat een vrouw zelfstandig is en hoog gestudeert ;)
Anouar_B
08-11-2003, 21:14
Origineel gepost door Selly
over welke generatie marok mannen heb je het nu?
Dat vraag ik me ook af
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.