Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Weten jullie waarom vrouwen een Hajib (a.k.a hoofddoek, sjaal) moeten dragen?????????

Pagina's : [1] 2 3 4 5

Jemal2002
18-08-2002, 02:24

Weten jullie waarom vrouwen een Hajib (a.k.a hoofddoek,sjaal) moeten dragen........?? Ik zie heel veel "moslima's" rond lopen met een hajib maar weten ze waarom ze een hajib moeten dragen. Heel veel weten het niet, ze doen het uit gewoonte.......en dat is gewoon triest. Wordt de Islam niet meer door gegeven?? Waar gaat het mis? :confused: Hajib --> weten --> doen :idee: :goedzo:

Junkie
18-08-2002, 03:06
Nee, vertel eens even. Maar hou 't kort wil je?

Jemal2002
18-08-2002, 23:24
Origineel gepost door Faissa Het nut van hijab?....Zodra een meisje een "vrouw" aan het worden is, moet ze eigenlijk hijab gaan dragen....Waarom?....Om datgene waar Allah swt je mee heeft geschapen niet bloot te stellen aan mensen die daar geen recht op hebben...Om zo geen "verkeerde" gedachten op te wekken bij mannen....... Dit klopt maar waarom weten sommige vrouwen dit niet?

Ismahane82
18-08-2002, 23:51
wie zegt dat vrouwen dit niet weten, dat een vrouw bewust zonder hoofddoek loopt hoeft nog niet te zeggen dat ze ontwetend is, de keuze om geen hoofddoek te dragen kan heel bewust genomen zijn net als het begaan van andere zondes de groeten

Sahra22
19-08-2002, 16:30

Hé jamal, Alle Marokkaanse mannen weten toch ook dat ze geen seks mogen hebben voor het huwelijk? Waarom houden ze zich er dan niet aan? Stel geen retorische vragen ok? groet! Samira

Sista
19-08-2002, 16:53
IK VIND DAT EEN VROUW EEN HOOFDDOEK MOET DRAGEN NADAT ZE ER KLAAR IS IN HAAR HART IEMAND VOORLEGGEN WAT TE DOEN LUKT TOCH NI ALS ZE HET NI DOET VAN HAARZELF OMDAT ZIJ HET WILT OMDAT HAAR HART HET ZEGT MAAR OMDAT IEMAND HET ZEGT DA ZE HET MOET DOEN WEL DAN TELT DA NIET WIST JE DAT

mhaidra
19-08-2002, 17:00
Er zijn inderdaad vrouwen die een hooddoek dragen vanwege de gewoonte. Ik ken genoeg vrouwen die het doen om gerespecteerd te worden door de marokkaanse samenleving. En niet te vergeten dat sommige van deze vrouwen niet eens bidden. Conclusie: er wordt een hoorfddoek gedragen voor de mensen en niet voor jezelf en Allah. P.s: ik heb het hier over sommige vrouwen.

ZwarteNico
19-08-2002, 19:07
Alle Marokkaanse mannen weten toch ook dat ze geen seks mogen hebben voor het huwelijk? Waarom houden ze zich er dan niet aan? je hebt gelijk, maar op een een of andere reden wordt daar niet zo moeilijk om gedaan in onze cultuur, maar op de dag des oordeels zullen wij ook moeten boeten

mrs_jamila
19-08-2002, 20:37
Salamu alaikum, Beste Nico.. inderdaad gelijk heb je. Op de Dag des Oordeels zal alles bekend worden. De kleinste daad..ter grootte van een atm.. zels daar moet je verantwoording voor afleggen. May Allah Show Mercy Th SWT Genadevol en Vergo Us All. Ameeen Ya Rabbi Al Alamien. p.s: Toon berouw en ls je echt werkelijk gelooft in je hart dat Allah SWt Genadevol en Vergevensgezind is.. Dan Insja Allah zal hij je vergeven. Ameen. Wa salaam, jullie zuster in islam, zusje van mrs_jamila.

MueZli
19-08-2002, 20:42
OP de dag der opstanding, zal iedereen naakt in de hitte moeten wachten op, de veroordeling. Hoe meer zonden, hoe minder je gekleed zal zijn. Als JIJ als moslim ( met heel wat zonden op j geweten), je kuisheid hebt kunnen bewaren, zul je bij Gratie vd Barmhartigheid van Allah swt, een plek krijgen in de schaduw. Al die mannen die hun kuisheid hebben verloren, en daarnaast ook nog es heel slecht hebben, geleefd, hebben dat ene strohalm..waar ze zich nog aan konden grijpen..gebroken. Kapot. Drom is het heel zielig, dat die hypocrisie er in ons cultuurtje is. En niet even op n man's kuisheid, wordt gelet als die van de vrouw. Op indirecte manier is de man, slachtoffer.

Tifah
22-08-2002, 14:58
Vroeger droeg zowel vrouw als man een doek om het hoofd voor bescherming tegen de zon en de zandstormen. Wie zegt dat het geen foutieve interpretatie is? Veel wetenschappers die de Koran proberen te zuiveren van de corrupte en godslasterlijke hadiths hebben namelijk iets ontdekt las ik een keer op een Iraanse site waar ik de naam ervan niet hebben kunnen onthouden. Er werd namelijk gezegd dat er nergens werd gezegd dat vrouwen hun haren moeten bedekken, maar juist hun boezem. Ze zeggen dat er met hoofddekking HAAR wordt bedoeld. Hoofdhaar dus, die je over je boezem moet laten vallen. Misschien is dat dus ook de reden waarom vrouwen geen kort haar mogen hebben zoals een man. Tegenwoordig heb je verschillende soorten hoofddoeken, maar bestonden die vroeger ook? Vroeger had men alleen een sjaal (zowel man als vrouw) om hun hoofd dus tegen de zon en zandstormen te beschermen.

Najib26
22-08-2002, 15:23
Origineel gepost door Tifah Vroeger droeg zowel vrouw als man een doek om het hoofd voor bescherming tegen de hitte en de zandstormen. Wie zegt dat het geen foutieve interpretatie is? Veel wetenschappers die de Koran proberen te zuiveren van de corrupte en godslasterlijke hadiths hebben namelijk iets ontdekt las ik een keer op een Iraanse site waar ik de naam ervan niet hebben kunnen onthouden. Er werd namelijk gezegd dat er nergens werd gezegd dat vrouwen hun haren moeten bedekken, maar juist hun boezem. Ze zeggen dat er met hoofddekking HAAR wordt bedoeld. Hoofdhaar dus, die je over je boezem moet laten vallen. Misschien is dat dus ook de reden waarom vrouwen geen kort haar mogen hebben zoals een man. Tegenwoordig heb je verschillende soorten hoofddoeken, maar bestonden die vroeger ook? Vroeger had men alleen een sjaal (zowel man als vrouw) om hun hoofd dus tegen de zon en zandstormen te beschermen. De koran is tijdloos en kent geen grenzen. Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat jij en andere vrouwen heel erg hun best doen om de koran zo uit te leggen dat de hoofddoek eigenlijk helemaal niet hebt. De koran is echter heel duidelijk: 2431. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar HOOFDDOEKEN over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen. Het lijkt mij logisch dat een hoofddoek ook op je hoofd doet :)

Tifah
22-08-2002, 15:38
Iets wat ik heb gekopieerd gister en heb opgeslagen. Nogmaals ik heb helaas geen link meer. Ik zal mijn uiterste best doen om het terug te vinden. Het is wel in het Engels en ik zou zeggen veel leesplezier en trek je eigen conclusies maar. 'I am totally AGAINST the hejab,and I want you to say there is absolutely NO word or sentence which tells us it is even in the Quran. You mentioned the Khemar (in the Quran,it is only written as khumur,that is in the plural) The meaning of the word khemar is not a headcover,but simply a peace of veiling cloth,which may be used to veil ones head,face,breasts,bottom,or any other part of the body.You may even veil a thing or practically anything.The original meaning of the verb khamara is veiling or covering in general.It is possible the muslims changed the meaning to their own wishes,and so the word derived from the verb,khemar,is generally accepted as being a headcover.But that is absolutely NOT so. In the ayah concerned (nur-31) it is written in the PLURAL,and not in singular,so it is obviously not talking about a certain cloth,but more about the quality of the cloth which is veiling.When you read the sentence well about the veiling with the KHUMUR in the ayah,you will understand the subject of veiling is not one's hair,face or neck)(the word sha'r,wajh,or raqbah is NOT there),but the breasts.If hair was so important,it should have been written there.Tell me,at which part of the women,men like to gaze more?At her hair or at her eyes,or lips? Face it,there is NO religiously obligated veil to cover the hairs.Only later on,muslims incorporated the veil in their religion,especially during or after the conquering of Iran,where the Zoroastrian women used to veil in accordance with their religion.The early muslims may have taken the Zoroastrians as an example,by incorporating the veil in Islam.It was done easily because it already was a cultural phenomena in the whole region of the Middle East.It is possible that the word "khimar"(which is NOT in the Quran,only khumur is)got it's contemporary meaning short after the conquering of Iran.(see www.brittannica.com under the word "veil" and "dress". If you want to read more about the Zoroastrian influence in veiling,see www.avesta.com. It was a normal way of dressing in those times when women (and men too!) covered their heads to protect against sun-light and sandstorms,so when the ayah came in that geographical area to those people with that particular culture,it just said to them to pull the veiling (NOT VEIL,hence the PLURAL) to their breasts(be the veil a turban,or a piece of cloth covering any place on the body),but NOTHING is said about if the hair should stay veiled or not.In those times it was irrelevant,because everyone,man or woman was veiling their hair,either with a piece of cloth or a turban. If everyone was veiled or covered allready according to cultural traditions and climatic situations,wasn't it logical that the breasts of women was veiled too?So wouldn't the ayah become irrelevant?The answer is not necessarily.Women could show their breasts for sexual arousement,and if there was no ayah or rule which would forbid that,and tell them to veil their breasts,it would continue to happen. The covering of the womens' hair is experienced by the vast majority of the women as an annoying and opressing phenomenon.I don't think even in the name of justice or compassion,that God would want something like that.We all know that the veiling of the women like the sunna or resalat says,does absolutely NOT stop moral corruption,it may even increase it due to the unclearness by concealment...We all hear what is going on in Iran,and other so called muslim countries where veiling is compelled by law.If you conceal something,corruption may grow freely. You said: "The holly Qura`n in soure Nur verse 31 says " ..... they must draw their head covers over their chests....". In this verse Qura`n uses the word "khomor" which is the plural of " khemar". And in the old and new Arabic dictionaries "khemar" has been defined as head cover. Thus, hair should be covered." According to me,you made a very quick conclusion.Don't you think that if the religious establishments during Islamic history who so deeply corrupted Islam by making up lies against the profet through the hadis,and corrupting Islam by degrading the Quran to the word of man by adapting it to the sunna,and even ABROGATE Quranic verses and making up hadis Qodsi (so called sayings of God outside the Quran),wouldn't even change the meaning of vocabulary to fulfill their evil wishes? One question: If we translate the crucial sentence of nur-31 like this, " ..... they must draw their head covers over their chests....",then tell me:HOW MANY HEADCOVERS DOES A WOMAN HAVE?HOW MAY HEADS DOES A WOMAN HAVE? I know about the different headcoverings which exist today,but how many did exist then?And why didn't God say the women had to keep covering their hair after drawing their "headcoverings" over their breasts? Other question: If women were already covering themselves,and the covering of the hair was an obligation because it belongs to the "zeynat" of a woman,then why does God say in nur-60 that women of age may put off their clothes but WITHOUT DISPLAYING THEIR ZEYNAT?So if hair belongs to the ZEYNAT of a woman,WHAT may she put off when she reaches age?NOT her headcoverings,according to your interpretation,because those veil her zeynat,or hair.And zeynat is zeynat,and should always be covered,or not?Maybe she could pull off ONE of her "headcovers"?But doesn't that expose a bit of her zeynat?If it doesn't,then what's the purpose of 2 or more headcovers,when one can be enough?Why doesn't God say how many obligatory headcovers she has?Why doesn't God say "hair" while we are arguing about hair,but instead God says BREASTS and not even one word about hair?The point is not the hair,but the breasts.You are looking at the wrong point. Sura ahzaab-59 says :"O Prophet! say to your wives and your daughters and the women of the believers that they let down upon them their over-garments; this will be more proper, that they may be known, and thus they will not be given trouble; and Allah is Forgiving, Merciful." It will not help you in your view about the hejab or headcovering,because although it does imply covering with something OVER the body,it does NOT imply the hair as the subject to be covered explicitely,but the purpose is something totally different.It says the believing women are recommended but NOT OBLIGATED to wear "over-covering",to be RECOGNISED and to prevent HARRASMENT.There is no emphasis on the beauty of a women,the word zeynat is not mentioned here too.The meaning of this verse is that it is more proper (in the sense of better) to draw overgarments upon them,but not to cover any zeynat,but to prevent harassment and to be recognised.Look at the word "adna",or "more proper",which is written in the comparative,and does not imply a certain obligation.To ease the ayat on women even more,at the end of the ayat,God's attributes as a FORGIVER and a MERCIFUL GOD are shown,to let us remember that there will be women who do not use the RECOMMENDED over-garments.Muslim women were harassed because they were MUSLIMS,not because they were more beautiful than non-muslimwomen,and if they would be recognised,harassment would certainly lessen,out of fear from retalliation or more social and political turmoil.Furthermore,such a law would not be practical in a country where muslims make up the majority,and harassment is not to be feared from fellow muslims.Because recognition and harassment are called in one sentence,it's logical that the harassing and recognising is being done by one and the same party,that is,the society of idol-worshipping men of 7th century Arabia,where muslims were the minority in the beginning.Or did the early muslims harass their own women,or had they any necessity of recognising their own women while the muslims consisted of a minority who knew all of eachother? There is NO headcovering in the Quran. The words HEAD(RA'S),HAIR(SHA'R),FACE(WAJH),OR NECK(RAQBAH) ARE NOT MENTIONED IN THE QURAN.Only the breasts,the bottom and the genitals. I hope I helped you in your quest to know the truth about Islam. '

Tifah
22-08-2002, 17:15
Up!! (Bericht is te kort...)

ZwarteNico
23-08-2002, 20:24

2431. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar HOOFDDOEKEN over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen. Het lijkt mij logisch dat een hoofddoek ook op je hoofd doet :) [/B][/QUOTE NAIJB!!!!!!!!! Tifah heeft gelijk.. Ik bedoel ik hoef jou niet te vertellen dat er in de koraan veel beeldspraak is en dat je het op verschillende manieren kan interpreteren.. Je hoofdoeken over je boezem laten hangen, wordt volgens bij ook je haren bedoeld.. en dus gewoon dat je je borsten moet bedekken!! Zo zeggen ze ook dat mannen met vier vrouwen mag trouwen.. maar in de koran staat dat een man met vier vrouwen mag trouwen als hij ze hetzelfde kan behandelen, maar dat dat hem toch niet zal lukken... MET ANDERE WOORDEN mag dat niet... En iedereen weet het ook wel dat je ze hetzelfde moet behandelen toch?? maar dat kan gewoon niet.. Weetje vroeger hebben de mannen de koran naar hun hand gezet, daarom dames, neem niets vanzelfsprekend, verdiep je zelf in het geloof en doe wat je zelf het beste lijkt...!! en Naijb, je moet meer open staan voor andere gedachtes en meningen wat betreft de islam.. want zoals een imam weleens gezegd heeft: ISLAM IS ALS WATER, HET NEEMT DE KLEUR AAN VAN DE GROND WAAR HIJ OVERHEEN STROOMT!! En dat is zo!! of je nu wilt of niet greetz

Pagina's : [1] 2 3 4 5