Bekijk originele versie : belastingvrij sparen?
Saraatje
26-09-2007, 15:08
Hoeveel mag je max. belastingvrij sparen....
Een vast bedrag van € 19.698: het heffingvrije vermogen
http://www.belastingdienst.nl/particulier/aangifte2006/aangifte2006-127.html
Saraatje
26-09-2007, 15:24
Een vast bedrag van € 19.698: het heffingvrije vermogen
http://www.belastingdienst.nl/particulier/aangifte2006/aangifte2006-127.html
Dank je wel!
Ik heb ook ergens gelezen dat ze het saldo op je spaarrekening nemen van 1 januari en het saldo op 31 december.. En hier het gemiddelde van nemen. Daarop zouden ze dan baseren of je belasting moet betalen!?
Wat als je in de maanden juni juli aug bijv 50.000 op je rekening had staan..
Dank je wel!
Ik heb ook ergens gelezen dat ze het saldo op je spaarrekening nemen van 1 januari en het saldo op 31 december.. En hier het gemiddelde van nemen. Daarop zouden ze dan baseren of je belasting moet betalen!?
Wat als je in de maanden juni juli aug bijv 50.000 op je rekening had staan..
Dat hangt af waar je dat geld dan in hebt gestopt. Als je t bijvoorbeeld in je onderneming stopt of aandelen mee koopt dan telt t wel mee.
Maar over t algemeen maakt t niet uit. Er wordt echt naar die twee momenten gekeken en je moet dan over het gemiddelde belasting betalen (voorzover dat hoger is dan het heffingvrije vermogen).
Ergens vind ik het niet kloppen
Want stel dat je je salaris spaart waar je al belasting over hebt betaald
op een renteloze spaarrekening dan moet je ook belasting betalen.
Omdat ze ervan uitgaan dat je 4% rendement per jaar hebt.
Maar dat is niet zo bij een renteloze spaarrekening.
Saraatje
26-09-2007, 16:34
ik vind het stelsel ook heel krom, we sparen idd gewoon wat we over hebben van onze salarissen. En daar betaal je al belasting over.. Nou snap ik waarom een heleboel mensen thuis hun spaarcentjes bewaren :)
Saraatje
26-09-2007, 16:36
mijn man heeft dit gevonden:
Fiscale tips:
Heb je een fiscale partner? Dan mag je het heffingsvrije vermogen aan hem of haar overdragen. Je partner heeft dan recht op een heffingvrij vermogen van 39.396 euro. Zelf heb je er dan geen recht meer op.
ik vind het stelsel ook heel krom, we sparen idd gewoon wat we over hebben van onze salarissen. En daar betaal je al belasting over.. Nou snap ik waarom een heleboel mensen thuis hun spaarcentjes bewaren :)
Dat betekend dat de mensen die geen rente ontvangen over hun spaarcentjes
Meer belasting over hun salaris betalen.
Mensen denken dat ze vrijheid hebben in nederland maar dat is niet zo.
Je wordt op de een of andere manier gedwongen om je geld uit te geven
dan wel aan shoppen oid of aan de belasting dienst
Niet iedereen heeft oogkleppen op.
Gooi nooit je oude sokken weg zou ik zeggen. zijn altijd nog ergens goed voor:)
mijn man heeft dit gevonden:
Fiscale tips:
Heb je een fiscale partner? Dan mag je het heffingsvrije vermogen aan hem of haar overdragen. Je partner heeft dan recht op een heffingvrij vermogen van 39.396 euro. Zelf heb je er dan geen recht meer op.
Als je getrouwd bent dan mag je elk een bedrag belasting vrij sparen
stel bijv je mag 19500 per persoon sparen (belasting vrij)
als je getrouwd bent dan is dat 19500x 2 is dan belasting vrij en wat daar boven komt daar moet je belasting over betalen. Blijft uiteindelijk hetzelfde
of je nu alleen bent of samen. Ieder persoon mag een x bedrag belasting vrij sparen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.