Bekijk originele versie : Vriendschap...
Betekenis:
´vriend·schap (de ~ (v.))
1 betrekking van personen tot elkaar als vrienden
2 daad waardoor men zich als vriend toont
vriend (de ~ (m.))
1 iem. aan wie men door genegenheid en persoonlijke voorkeur verbonden is => kameraad, kornuit, makker
2 jongen, man met wie iem. een liefdesrelatie onderhoudt => partner, geliefde, minnaar, levensgezel, vrijer
3 bondgenoot
4 liefhebber
Je hebt vrienden die jij alles toevertrouwt en je hebt vrienden waarvan je weet dat die niet te vertrouwen zijn. Watvoor zin heeft het om met zulke vrienden om te blijven gaan? Als er geen vertrouwen is, dan is er toch ook eigenlijk geen vriendschap? Wat zijn vrienden? Geef jou eigen interpretatie hierover.
Watvoor soort vrienden heb jij in je vriendengroep? Heb je een grote vriendengroep? Hoe heb jij je vrienden leren kennen?
Je kunt vrienden hebben die je hebt leren kennen via andere vrienden, je hebt vrienden die je buren zijn/waren, je hebt vrienden die bij jou op school/klas zaten, je hebt vrienden op het werk etc.
Wat maakt iemand tot vriend? Wat zijn vrienden?
Safira75
17-08-2002, 14:11
ik heb veeel kenissen. Maar ik heb maar 1 echte vriendin. Meer heb ik ook niet nodig. Wordt ook te verwarrend...Tenzij ik natuurlijke hele leuke nieuwe mensen ontmoet die ik kan vertrouwen enzo...dan gaat dat vanzelf....:)
Origineel gepost door Safira75
ik heb veeel kenissen. Maar ik heb maar 1 echte vriendin. Meer heb ik ook niet nodig. Wordt ook te verwarrend...Tenzij ik natuurlijke hele leuke nieuwe mensen ontmoet die ik kan vertrouwen enzo...dan gaat dat vanzelf....:)
Zo kijk ik er precies tegen aan. Ik zie iedereen die ik ken als kenissen en verder niet. Ik kan soms iemand voorstellen als:'dit is een vriendin van mij', maar dat is alleen om diegene aan wie jij deze "vriendin" voorstelt te laten weten dat je elkaar "kent". Raar eigenlijk.
Maar als je alleen maar kenissen hebt, dan wil dat zeggen dat je bijna niemand vertrouwt. Nietwaar?
Safira75
17-08-2002, 14:15
Dat klopt. Maar ervaring heeft me geleerd dat je grenzen moet stellen aan je vertrouwen.
Kijk als iemand (met de tijd) bewijst dat die persoon te vertrouwen is....dan verandert die persoon van kennis in vriendin.....maar dat gebeurt eigenlijk zelden.
SweetCheeks
17-08-2002, 14:23
Mensen niet vertrouwen is een goeie eigenlijkschap, want het is gewoon een FEIT. Kijk maar om je heen, vrienden zijn echt schaars. Ik kan het weten. Lots of people take advantage of u, unfortunately...
Ik denk dat het vertrouwen hebben in een persoon, diegene tot je vriend maakt! Je voelt je op je gemak bij die gene en hebt geen moeite om over intieme zaken te praten.
Ik heb veel vrienden hamdoulah, de een natuurlijk closer dan de ander. Sinds een jaar heb ik er 2 nieuwe vriendinnen bij en met hun heb ik echt de groooootste plezier! Komt denk ik ook omdat ze met mij studeren, en we hangen dus veel samen dus dat maakt het ook mogelijk om veel te praten en elkaar goed te leren kennen.
Ook heb ik enkele jongens als zeer goede vrienden. Aan hun durf ik ook veel kwijt (er blijven natuurlijk bepaalde vrouwenzaken die je alleen met vriendinnen bespreekt), maar hun vertrouw ik enorm en zou ze ook niet kwijt willen raken!
Wel heb ik altijd graag gewild dat ik 1 zeeeeeer goede vriendin had, die mij ook als haar beste vriendin ziet en dat we veel dingen samen doen, ze3ma een echte hartsvriendin. Maar die is er nooit echt geweest. Vrienden komen en gaan vaak....
Origineel gepost door Kenitrya
Wel heb ik altijd graag gewild dat ik 1 zeeeeeer goede vriendin had, die mij ook als haar beste vriendin ziet en dat we veel dingen samen doen, ze3ma een echte hartsvriendin. Maar die is er nooit echt geweest. Vrienden komen en gaan vaak....
Een hartsvriendin kan alleen maar een zus of zusje zijn. Tenminste daar geloof ik nu in. Ik ben flink teleurgesteld door een "harstvriendin" die ik kende vanaf kleutertijd, maar mijn zusjes zijn de enige die me nooit teleurgesteld hebben. Zij staan altijd klaar voor me en ik sta altijd klaar voor ze. En zo hoort het ook. We vertrouwen niemand en alleen elkaar. Hebben alledrie verschillende eigenschappen wat soms voor een paar ruzies zorgt, maar ruzie duren nooit lang bij ons. Binnen een paar uur praten we weer tegen elkaar. Het leuke hiervan is, je kan zoveel schelden als je wil, ze vatten het niet persoonlijk op en zien het gewoon als woede die jij even kwijt wil. Zou een ander vriendin dit ook begrijpen? Nee, denk het niet.
Kenitrya zegt vrienden komen en gaan, klopt helemaal! Alleen echte vrienden blijven aan je zij staan. That's the same with my 2 sisters.
Hey Tifah, Je hebt compleet gelijk met je woorden: "Alleen je zusjes kunnen je hartsvriendin zijn." Daar geloof ik ook in: je zusje zal altijd de waarheid spreken, is er altijd voor je, lachen, huilen alles...
Het enige probleem is...Wat als je geen zus of zusje hebt, like me? :(
Ik heb zovaak gedacht: had ik maar een zus, een voorbeeld voor mij, maar nee...ben de oudste hier thuis en heb alleen 2 broertjes. Ook fijne gozers, maar guyz stick 2 guyz.
Dus ik hoop alsnog ooit een goede vriendin tegen te komen, die niet na het vergaan van Tijd, ook verdwijnt. Zo heb ik er velen gehad, met goede herinneringen natuurlijk, maar wanneer blijf er nou eentje hangen?
Greetz, kenitrya
ja heb ookveel vriendinne en kennise..etc...
enne mn vriendinne en vriende ken ik van school.werk. buurt...etc.
maar heb 3 goede vriendinnne....... en een daarvan..die ik dagelijks spreek...en ook goedd kenn...
LELIJKERD
17-08-2002, 19:35
echt weer zo een saai onderwerp van TIFAH voor SAFIRA :o
SweetCheeks
17-08-2002, 23:23
Origineel gepost door BaByCaKe
Ik heb heeeeel veel kennissen, schoolvrienden, collegavrienden, bekenden.. maar 5 mensen zijn echte vrienden en ik heb 1 BESTE vriendin en 1 soulmate..
Jaaaaah maar met een soulmate deel je ook alles, maar dan ook ALLES:)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.