Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Broeder In Nood!!

Pagina's : [1] 2

moslima167
24-09-2007, 11:28

Walhamdoulillaahi Rabil-3Aalamien was-Salaatou was-Salaamoe 3ala Rasoulilaah , wa 3ala Alihie wa as-habihi adjma3ien. Insha'Allah verkeer je in goede gezondheid en zit je Imaanpeil op goede hoogte en moge Allah deze peil ook laten blijven stijgen..Allahoemma Amien. Salaam Alaykoem wa Rahmatullah wa Barakatuhu, Ik wil ten eerste zeggen sorry dat ik jullie hiermee ga lastig vallen lieve broeders en zusters, maar ik heb dringend jullie hulp nodig. Er is een broeder in gouda die erg in nood zit. Hij is net alhamdoe li Allah gaan praktiseren en heeft steun en hulp nodig van zijn broeders en zusters. Hij is de beste vriend van mij man. Hij heeft een schuld van 9000 euro, maar hij mag ze alleen 3000 gaan aflossen als ij datbinnen 1 maand kan doen aan de deurwaarder en anders wordt ie zijn huis uitgegooit in de maand ramadam. Zijn familie wilt hem niet helpen en zelf heeft ie al 500 gespaard van zijn bijstanduitkering. hij heeft dus totaal 2500 euro alleen nog nodig. ik vraag jullie al is het maar 1 euro over te maken want iedere euro kan deze broeder weer een beetje lucht geven in de toekomst. En voor ons broeders en zusters is het weer vele assar en hassanaats erbij die wij zeker nodig zullen hebben op de dag der opstanding mochten jullie betreft allah swt willen helpen al is het maar 1 euro stort het dan op bankrekening nummer 90.02.65.876 Fortis bank t.a.v. Broeder in nood djazaakoem allah gharay bisef lieve broeders en zusters. Stuur dit mailtje ook aub door anders naar onze broeders en zusters aub. Alle hulp is hard nodig insha'allah As-salaamoe alaikoem warahmatoe Allah

Swiss
24-09-2007, 16:56
Hahahhahhahah

Nana_Nana
24-09-2007, 17:21
Hij kan schuldsanering aanvragen via de gemeente.

moslima167
24-09-2007, 17:43
As salaam alaikoem warahmatu allah broeder en zusters, Deze broeder heeft deze schuld gemaakt in de tijd van onwettendheid. Alhamdoe li allah heeft hij tauba (vergevenis aan allah swt) gevraagd. Iedere moslim of moslima heeft een verleden. Bij allah swt gaat het om oprechte taube en dat heeft ie miskien gedaan alhamdoe li alllah nu zijn we allemaal geld aan het verzamelen voor deze broeder zodat ie zijn huis kan behouden. Als iemand lilallah wil helpen alhamdoe li allah. weet wat de beloning bij allah swt is. ga alleen serieus op mij berichtje in en geen onnodige berichten erop zetten. Iedereen heeft problemen dat weten we en wees goed voor elkaar. De beste mensen zijn degenen op wiens goedheid men kan hopen en van wiens slechtheid men veilig gesteld is! Het zijn de mensen waarover men weet dat zij niets slechts zullen doen, en die jou bij zullen staan wanneer je hen nodig hebt; de Profeet (s) heeft gezegd: "ألا أخبركم بخيركم من شركم خيركم من يرجى خيره ويؤمن شره" “Moet ik jullie niet mededelen wie de besten, en de slechtsten onder jullie zijn? De besten onder jullie zijn degenen van wie men het goede verwacht en van wiens slechtheid men veilig gesteld is…!” (Authentiek: Sahiehoel-Djami’) De besten zijn dus degenen van wie men het goede kan verwachten, en van wie men verwacht dat zij: Jou steun geven wanneer jij triest hebt Jou financieel bijstaan wanneer zij de mogelijkheid hebben Jou onderwijzen wat zij geleerd hebben Jou woorden zeggen die jou tot rust brengen Jou niet teleurstellen door hun woorden, daden of handelingen Dat zij het goede voor jou verricht hebben niet blijven herhalen Dat zij geduldig zijn met de onwetenden Dat zij de benodigden helpen De wezen onderhouden De weduwen steunen De studenten van de kennis en de geleerden bijstaan En nog véle andere eigenschappen die men zelf zou kunnen invullen En tegelijkertijd zijn zij degenen van wiens slechtheden men denkt veilig gesteld te zijn, men verwacht van hen dus niet dat zij: Liegen Bedriegen Schelden Zonder kitaab en soennah te werk gaan Hun afspraken niet nakomen Datgene zij in bruikleen gekregen hebben niet teruggeven Jou herinneren aan het goede dat zij voor jou verricht hebben Slecht zijn voor hun vrouw Slecht zijn voor hun man Slecht zijn voor hun ouders Slecht zijn voor hun kinderen En nog vele andere eigenschappen die jij zelf kan invullen M.a.w het zijn de mensen van wie men niets dan goeds kan verwachten omdat men niets dan goeds van hen ziet, en van wie men niets slechts kan verwachten omdat zij niets slechts laten zien! Moge Allah ons laten behoren tot zij van wie men het goede verwacht, en van wiens slechtheden men veilig gesteld is, aamien! De beste mensen zijn degenen die de dienaren van Allah van nut zijn; de Profeet (s) heeft gezegd: "خير الناس أنفعهم للناس." “De beste mensen zijn degenen die de mensen het meest van nut zijn!” (Goed: Sahiehoel-Djami’) Zorg er dus voor dat je de mensen van nut bent met jou: 1 Kennis Leer de mensen wat je zelf geleerd hebt en hou deze kennis niet voor jezelf. Leer hen hoe zij hun Heer moeten aanbidden, hoe zij Hem kunnen verblijden en hoe zij Zijn kwaadheid moeten vermeiden! Want uitnodigen tot deze weg met jouw kennis is één van de zaken die de mensheid het meest van nut zal zijn en behoort tot de eigenschappen van de volgelingen van de Profeet Mohammed (s): “Zeg dit is mijn weg, dat ik uitnodig tot Allah met kennis! Evenwel ik, als degenen die mij volgen (nodigen uit tot Allah met kennis)!” (Koran) En de gemeenschap van Mohammed is juist de beste gemeenschap omdat zij de mensen van nut zijn en omdat zij uitnodigen tot het goede en het slechte verbieden; Allah zegt ons in de Koran: “Jullie zijn de beste gemeenschap die naar de mensen gekomen is, (omdat) jullie uitnodigen tot het goede en het slechte verbieden!” (Koran) 2 Met jouw geld Zorg ervoor dat je de mensen bijstaat met de gunsten die Allah jou gegeven heeft, Allah zegt ons in de Heilige Koran dat de mensen van het Paradijs het volgende deden: “Zij die (Allah) vreesden bevinden zich in tuinen en bronnen! Voorheen (op de aarde) waren zij goeddoeners! Zij sliepen weinig tijdens de nacht, en in de vroege ochtend vroegen zij (Allah) om vergeving! En in hun geld hadden zij een gekend recht dat zij gaven aan degenen die (hen) vroegen, en degene die van (bezittingen en geld) ontzegd waren!” (Koran) Zij waren de anderen dus van nut met hun geld, en er zijn mensen die meer aanspraak maken op jouw geld en bezittingen dan anderen, Allah zegt ons in de Koran: “Zij vragen jou wat zij moeten uitgeven? Zeg (hen) er is niets goeds dat jullie uitgeven, of het is voor de ouders, de nabije, de wezen, de armen en de reiziger. En er is niets goeds dat jullie verrichten, of Allah weet dit!” (Koran) En Allah zegt ons ook in de Heilige Koran: “Maar rechtschapenheid is…dat men geld geeft terwijl men het zelf nodig heeft aan de nabije, de wezen, de armen en de reiziger en aan zij die vragen…!” (Koran) Zorg er dus voor dat je deze mensen van nut bent, en weet dat er niets is dat jij uitgeeft, of dat Allah hier kennis over beschikt! 3 Met jouw glimlach Zorg ervoor dat jij de mensen van nut bent met jouw aanhoudende glimlach. Want in deze tijd zijn er nog weinig mensen die een glimlach zomaar weggeven, en is het zelfs zo geworden dat mensen enkel nog een glimlach geven omwille van geld! Zo zie je de: Kassierster glimlacht omdat dit tot haar werk behoort. De huis-aan-huis verkoper glimlacht om geld uit jouw zak te kloppen. De directeur lacht om een goed imago te hebben. De mannequin lacht om mooi op de foto te staan. De voetballer lacht wanneer hij een goal maakt omdat hij dan meer geld krijgt. Maar wie lacht er nog omwille van de goedheid zelve, wie lacht er nog om de blijheid in het hart van een medemens te plaatsen, want weten jullie niet dat het zou kunnen zijn dat je glimlacht naar: Iemand die net zijn geliefde verloren is, waardoor je hem blij maakt Iemand wiens kindje ziek is, waardoor je hem moed geeft Iemand die niet weet waar hij in de avond moet gaan slapen, omdat zijn huis in beslag genomen werd, waardoor je hem even een steun geweest bent Een slecht iemand, die na zal beginnen denken door jouw glimlach Iemand die jou iets slechts aan wil doen, waardoor hij zich verlegen zal voelen en dit zal laten Kijk dus niet neer op een glimlach en het opzetten van een goed gezicht, want de Profeet (s) heeft gezegd: "كل معروف صدقة وإن من المعروف أن تلقى أخاك ووجهك إليه منبسط." “Elke goede daad is een liefdadigheid, en jouw broeder tegemoetkomen met een goedgezind gezicht is een liefdadigheid!” (Authentiek: Sahiehoel-Djami’) En het zou zelfs kunnen zijn dat deze glimlach, dit goede woord en een goed gezicht opzetten jou redding van het Vuur zal zijn met de wil van Allah: "اتقوا النار ولو بشق التمرة فإن لم تجدوا فبكلمة طيبة." “Red jullie zelf van het Vuur al was het door een halve dadel (in liefdadigheid weg te geven), en als jullie dit niet vinden, dan met een goed woord!” (Authentiek: Sahiehoel-Djami’) Mijn raad –in de eerste plaats aan mezelf, en in de tweede plaats aan mijn broeders en zusters – is dus: Zorg ervoor dat je de mensen van nut bent met jouw goede gedrag, want de Profeet (s) heeft gezegd: “Jullie kunnen de mensen niet zo van nut zijn met jullie geld, zoals dat jullie hen van nut kunnen zijn met een glimlach en een goed gedrag!” (Hasan: Moesnadoel Bazzaar) Djazakie allah khary broeder en zusters. en een gezegend ramadam toegewenst. walaikoem salaam

Lella_Roosje
25-09-2007, 19:03

Beste zuster, Hoeveel is er inmiddels binnengekomen? Hoeveel heeft hij nog nodig?

moslima167
25-09-2007, 21:20
hellaas nog niets, we zijn aan het w8 op onze broeders en zusters. Al is het maar 1 euro wat jullie kunnen geven Lilallah. djazaaki bisef lieve zuster moge allah swt jouw hiervoor belonen voor je bezeorgheid. wassalaam

La1iela
25-09-2007, 21:37
wat is de rekening nr

Lella_Roosje
27-09-2007, 10:59
up

Chaimav
27-09-2007, 12:03
dit bericht heb ik een paar maanden geleden al eens gelezen, was bijna exact hetzelfde, en ook geplaatst op marokko.nl ik geloof er geen snars van

Chaimav
27-09-2007, 12:04
account pas aangemaakt, ook zeer toevallig he :moe:

moslima167
27-09-2007, 12:07
salaam oegtie, omdat ik nog geen account had. Dus heb ik er een aangemaakt zuster. we willen deze broeder alleen maar helpen. En dank jullie wel voor degene die wat hebben gestort of willen gaan storten nog. djazaaki allah gharya

Chaimav
27-09-2007, 12:12
salaam oegtie, omdat ik nog geen account had. Dus heb ik er een aangemaakt zuster. we willen deze broeder alleen maar helpen. En dank jullie wel voor degene die wat hebben gestort of willen gaan storten nog. djazaaki allah gharya ik heb dezelfde bericht (ook van een broeder in nood en die schulden had enz...) een tijdje terug hier op m.nl gelezen, nog niet zooooooo lang geleden wat zeg je daarop? en trouwens, het is onmogelijk dat hij 3000euro in een keer moet ophoesten echt ONMOGELIJK, hij heeft het recht (mocht dat het geval zijn, want ik geloof er geen bal van) om alles in delen af te betalen, ik weet niet hoe dat precies gaat daar in nederland, maar hij kan aankloppen bij een sociale dienstverlening en daar helpen ze hem verder, zodat hij alles in stukken kan afbetalen. haal beter deze topic weg, je moest je schamen, en dat nog in de ramadan :moe: :moe: :moe:

moslima167
27-09-2007, 12:43
[B]vrees allah alleen meer heb ik niet te zeggen. Er is niets mis mee om een berichtje te plaatsen voor om hulp te vragen aan mij mede broeders en zusters. Wil je niet helpen reageer dan niet op mij berichtje. VERPLICHT HELPEN BEN JE NIET, MAAR ZET AUB GEEN ONNODIGE COMMENTAAR. En schamen hoezo moet ik me schamen. De islaam is zo mooi dat je elkaar om hulp kunt vragen zuster.

moslima167
27-09-2007, 12:50
Red jullie zelf van het Vuur al was het door een halve dadel (in liefdadigheid weg te geven), en als jullie dit niet vinden, dan met een goed woord!” (Authentiek: Sahiehoel-Djami’) Mijn raad –in de eerste plaats aan mezelf, en in de tweede plaats aan mijn broeders en zusters – is dus: Zorg ervoor dat je de mensen van nut bent met jouw goede gedrag, want de Profeet (s) heeft gezegd: “Jullie kunnen de mensen niet zo van nut zijn met jullie geld, zoals dat jullie hen van nut kunnen zijn met een glimlach en een goed gedrag!” (Hasan: Moesnadoel Bazzaar

Chaimav
27-09-2007, 13:00

[B]vrees allah alleen meer heb ik niet te zeggen. Er is niets mis mee om een berichtje te plaatsen voor om hulp te vragen aan mij mede broeders en zusters. Wil je niet helpen reageer dan niet op mij berichtje. VERPLICHT HELPEN BEN JE NIET, MAAR ZET AUB GEEN ONNODIGE COMMENTAAR. En schamen hoezo moet ik me schamen. De islaam is zo mooi dat je elkaar om hulp kunt vragen zuster. dat is niet hulp vragen maar dat is bedelen arme mensen ja die moet je helpen, maar deze onzin? ik dacht het niet :moe:

Pagina's : [1] 2