Bekijk originele versie : Probleem Of Geen Probleem?
spyhunter
23-09-2007, 09:43
Hallo mensen, ik ben nieuwe op deze forum, ik ben geen marrokaan maar wel een moslim en nee ik ben geen sumalier ofzoiets, anyway ik wil een vraag stellen en ik wil graag een net en duidelijk antwoord hierop,
Vandaag toen ik sliep droomde ik over meisjes en shit (je begrijpt me wel) en toen ik wakker was zag ik voorvocht en beetje sperm ertussen, ik deed dit onbewist ik zat niet aan mijn penis ofzoiets, het is ramadan dus drm dat ik deze vraag stel heb ik nou de ramadan verbroken of niet?
Want ik zat er niet aan en ik deed dit onbewust en als dit de ramadan breekt wat kan ik er tegen doen?
Mvg.
spyhunter.
PS:als dit op het verkeerde deel van de forum is zou een moderator zo vriendelijk willen wezen om het in de goede forum te zetten!
vreemdje
23-09-2007, 11:38
eum
wacht sorry ik moet ff lachen :hihi:
spyhunter
23-09-2007, 11:41
Effe serieus reageren AUB het gaat om iets belangrijks.
vreemdje
23-09-2007, 11:42
nou ik ging ff googlen en ik vond dit
Spontane zaadlozingen tijdens het vasten
Vraag:
Ik heb last van spontane zaadlozingen tijdens het vasten, dit gebeurt geheel zonder lustgevoelens of als gevolg van masturbatie. Heeft dit consequenties voor het vasten?
Antwoord:
Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.
En Allah weet het beter.
Als het werkelijk is zoals jij hebt beschreven dan heeft het vrijkomen van sperma zonder lustgevoelens tijdens de maand Ramadan geen gevolg voor jouw vasten en hoef je dus niet je vasten in te halen.
En alle succes is afkomstig van Allah en vrede en zegeningen zij met onze Profeet Mohammed.
Permanente commissie voor het geven van Fataawa, bestaande uit:
Zijne Eminentie sheich Bin Baaz
Zijne Eminentie sheich cAbdur-Razzaak cAfiefi
Zijne Eminentie sheich cAbdullah ibnoe Qacoed
Zijne Eminentie sheich cAbdullah ibnoe Ghadyaan
spyhunter
23-09-2007, 11:45
Hey bedankt dan weet ik dat me ramadan niet is verbroken:D
Deze topic kan dicht!
vreemdje
23-09-2007, 11:48
nou nee!!!
ga maar beter verder zoeken en als je echt niet zeker ben dan haal je een dag in?
spyhunter
23-09-2007, 11:56
nou nee!!!
ga maar beter verder zoeken en als je echt niet zeker ben dan haal je een dag in?
Moet ik niet 11 dagen inhalen ofzo omdat de ramdan zoveel dagen gelden is begonnen?
vreemdje
23-09-2007, 12:02
Moet ik niet 11 dagen inhalen ofzo omdat de ramdan zoveel dagen gelden is begonnen?
sorry dat weet ik niet... ik ben een vrouwtje weet enkel wat mij zelf aangaat:hihi:
ik vind dit op het internet maar als ik van u was zou ik maar ff op een islamitische forum wat info gaan zoeken
spyhunter
23-09-2007, 12:02
sorry dat weet ik niet... ik ben een vrouwtje weet enkel wat mij zelf aangaat:hihi:
ik vind dit op het internet maar als ik van u was zou ik maar ff op een islamitische forum wat info gaan zoeken
Is goed!
django_de
23-09-2007, 12:04
Hallo mensen, ik ben nieuwe op deze forum, ik ben geen marrokaan maar wel een moslim en nee ik ben geen sumalier ofzoiets, anyway ik wil een vraag stellen en ik wil graag een net en duidelijk antwoord hierop,
Vandaag toen ik sliep droomde ik over meisjes en shit (je begrijpt me wel) en toen ik wakker was zag ik voorvocht en beetje sperm ertussen, ik deed dit onbewist ik zat niet aan mijn penis ofzoiets, het is ramadan dus drm dat ik deze vraag stel heb ik nou de ramadan verbroken of niet?
Want ik zat er niet aan en ik deed dit onbewust en als dit de ramadan breekt wat kan ik er tegen doen?
Mvg.
spyhunter.
PS:als dit op het verkeerde deel van de forum is zou een moderator zo vriendelijk willen wezen om het in de goede forum te zetten!
je hebt gewoon ramadan maar je moet wel de grote wassing verrichten.
spyhunter
23-09-2007, 12:06
je hebt gewoon ramadan maar je moet wel de grote wassing verrichten.
Wat is dat?
django_de
23-09-2007, 12:09
Wat is dat?
weet je dat echt niet?
dat is de wassing die je moet verrichten als je seks hebt gehad of een natte droom.
spyhunter
23-09-2007, 12:10
weet je dat echt niet?
dat is de wassing die je moet verrichten als je seks hebt gehad of een natte droom.
Is dat niet wat je deot voor je gaat bidden?
vreemdje
23-09-2007, 12:12
wat betreft al madhie ( voorvocht ) dit vereist woeduw en geen ghoesel als dat voorkomt bij een vrouw of een man dan wast hij/zij haar geslachtsdeel en verricht woeduw de bewijs hiervoor is
cAli verhaalt: “Ik was een man die erg last had van het vrijkomen van al-Madiey ( voorvocht ) . En ik schaamde mij om de Profeet (vrede zij met hem) hierover te vragen vanwege (mijn huwelijk met) zijn dochter. Ik droeg Miqdaad bin al-Aswad op om de Profeet (vrede zij met hem) hierover te vragen. De Profeet (vrede zij met hem) zei: “Hij dient zijn geslachtsdeel te wassen en vervolgens al-Woedoe te verrichten.”
{ boekharie en musliem en ahmed en nissa ie }
en in een andere athaar van ibn abaas radia allahu 3anhu wa arda
Ibn cAbbaas verhaalt: “Al-Maniey, al-Wadhiey en al-Madhiey, wat betreft al-Maniey (zaad), dit vereist al-Ghoesl. En wat betreft al-Wadhiey en al-Madhiey. Was je geslachtsdeel of je Madhaakier (testikels) en verricht el-Woedoe zoals je die verricht voor het gebed!”
{ sahih sunnan abi dawoed }
al wadiy is navocht
uit deze athaar leren we dus het volgende
1 dat waneer maniy ( sperma ) uit het geslachtsdeel komt van een man of een vrouw dat het dan verplicht is om ghoesel te verrichten
2 dat wadiy en madhy nadjasa is ( onrein ) en dat het verplicht is om het te reinigen van jou geslachtsdeel of als het op je kleding komt
3 dat al madhy jou woeduw verbreekt
vreemdje
23-09-2007, 12:14
Is dat niet wat je deot voor je gaat bidden?
als je gaat bidden doe je woedoe
als je geslachts gemeenschap hebt gehad doe je ghoesel
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.