Bekijk originele versie : De reactie komt eraan ...
Nou, het verbaast me niets, eerlijk gezegd vroeg ik me af waar het bleef, die reactie op de overkill aan aandacht voor immigranten, allochtone, boeven en rabiate jodenhaters.
Maar hier is de reactie. Hadden de mensen van buitelandse afkomst wat minder opzichtig anti-Nederlands gedaan, dan had het zover niet hoeven komen. Nou dreigt er polaristie, straks hebben we narigheid. En waarom? Omdat mensen van buitenlandse afkomst veel te negatief doen over Nederland en de hier levende waarden en normen. Hadden zij zich gewoon aangepast, dan was dit niet nodig geweest.
Zo.
Lees en denk er het jouwe van ...
Volkskrant zaterdag 18 oktober 2003 uur.
NieuwRechts groeit op onvrede
Van onze verslaggever Raoul du Pré
ROTTERDAM - Ze zijn blank, tussen de twintig en de dertig, hebben gestudeerd en houden van hun Vaderland, liefst met hoofdletter. Bijna wekelijks zijn ze met een groeiende groep van nu enkele tientallen autochtone jongeren bijeen in Rotterdam om zich te beraden op een uitgewerkt beginselprogram voor NieuwRechts, Nederlands nieuwste rechts-radicale partij.
De hoofdlijnen staan: strijd tegen de 'oprukkende islam' en behoud van de 'nationale identiteit'. Of, zoals ze vandaag duidelijk maken in de Volkskrant: 'We moeten ons niet laten wegjagen.'
NieuwRechts groeit. Acht maanden geleden scheidde partijleider Michiel Smit zich af van de raadsfractie van Leefbaar Rotterdam uit onvrede over de 'veel te slappe koers' van Pim Fortuyns volgelingen, vooral in het immigratie- en integratiebeleid.
Sindsdien doet Smit opzichtig wat hij bij de LPF niet mocht: hij onderhoudt intensieve contacten met groeperingen als de Italiaanse Lega Nord en het Vlaams Blok van Filip Dewinter - onlangs op bezoek bij NieuwRechts - én met Nederlandse bewegingen als de Nieuwe Nationale Partij (NNP), de partij van Eigen Volk Eerst.
Zodoende profileert Smit zich meer en meer als het nieuwe politieke gezicht van radicaal rechts in Nederland, de beweging die sinds 1998 met de nederlaag van de Centrumdemocraten goeddeels uit de politiek verdween.
NieuwRechts raakt ontegenzeggelijk een snaar bij een deel van de bevolking. In ruim een halfjaar heeft Smit een netwerk van 150 zeer actieve vrijwilligers om zich heen verzameld, onder wie veel teleurgestelde LPF'ers. Zijn website behoort tot de best bezochte politieke sites van Nederland.
Bovendien leidt elke steekpartij, elke roofoverval, elke aanranding in Rotterdam, al dan niet door Antilliaanse of Marokkaanse jongeren, steevast tot een stroom e-mail en telefoontjes : 'Omdat u, mijnheer Smit, dit soort dingen tenminste nog durft te zeggen.'
Extreem-rechts? Erkende tegenstanders zoals de antifascistische onderzoeksgroep Kafka maken zich grote zorgen: Smit legt op z'n minst 'de brug van het Fortuynisme naar extreem-rechts', stellen zij. Smit zelf ziet dat heel anders: 'NieuwRechts is een duidelijke rechts-radicale volkspartij. Een partij voor de gewone man in de straat die wel weer eens iemand wil horen zeggen wat hij denkt. Geloof me, daar is een enorme behoefte aan.'
Maar waar komt zijn aantrekkingskracht op studerende en net afgestudeerde jongeren vandaan? Een van zijn trouwste aanhangers verklaart : 'Deze generatie, die nu studeert, dat zijn de autochtone jongeren die met de derde, meest millitante generatie moslimjongeren op school heeft gezeten. Zij weten uit eigen ervaring dat het fout gaat, dat groepen langs elkaar heen leven, dat er niks van die veelgeprezen integratie terechtkomt. Daarop is het een reactie.'
Degelijk als ik ben, hier de link:
www.nieuwrechts.nl
DonAgewan
18-10-2003, 13:19
Origineel gepost door Scottie
Nou, het verbaast me niets, eerlijk gezegd vroeg ik me af waar het bleef, die reactie op de overkill aan aandacht voor immigranten, allochtone, boeven en rabiate jodenhaters.
Maar hier is de reactie. Hadden de mensen van buitelandse afkomst wat minder opzichtig anti-Nederlands gedaan, dan had het zover niet hoeven komen. Nou dreigt er polaristie, straks hebben we narigheid. En waarom? Omdat mensen van buitenlandse afkomst veel te negatief doen over Nederland en de hier levende waarden en normen. Hadden zich gewoon aangepast, dan was dit niet nodig geweest.
Wat een kull.
1) Zoals je weet was die persoon al veeeel langer actief ;) Neem even de moeite om wat achtergronden te onderzoeken van Smit bijvoorbeeld zou ik zeggen.
2) Aandacht is er te veel geweest door de (autochtone) NEDERLANDSE media niet door allochtonen die anderen die fout zaten in de hemel prezen.
3) Polarisatie is pas versneld toen wijlen Voortuin het zo nodig vond om iedereen achterlijk te noemen en bewust tot polarisatie over ging. En toen heeft zijn beweging al het maximale aantal extremistische Nederlanders aangetrokken. Meer dan die 26 Zetels zal Nieuw Rechts ook niet halen.
4) Wij doen dingen inderdaad minder opzichtig daar zouden de meeste mensen eens een voorbeeld aan moeten nemen dan weet iedereen gelijk wat de ander ervan vindt.
5) Wij hebben ons redelijk aangepast en verder aanpassen doen we niet behalve als we zien dat dat voordelen heeft en niet omdat het moet. De onvrede die er is is niet omdat men zich niet goed heeft aangepast maar uit onvrede over de aanpak van de kleine criminelen.
Nou, Don, dan moet je dit maar eens lezen. Hier win je heeeel veel stemmen mee. Dit is concreet, dit is duidelijk, dit is taal die Nederlanders niet durfden te zeggen.
Als ik een beetje moslim was, of gewoon een burger die zich Nederlander voelt, dan zou ik me toch maar eens achter het oor krabben en me afvragen: "Wat is er gebeurd dat deze woorden gesproken en geschreven worden?".
Maar ja, kritiek, hoe zinnig ook op de islam, of op moslims of zelfs maar de vraag of het wel goed is, zoals moslims en islamisten dien, dat is bijna vloeken in de kerk. Er steken hele grote tenen door die *******n puntmuiltjes ....
Halt! Stop de islamisering
Het Centraal Bureau voor de Statistiek heeft vandaag cijfers gepubliceerd, waaruit blijkt dat het aantal islamieten in Nederland de afgelopen jaren is gegroeid naar 920.000. Onze politiek correcte media spreken van \"een kleine 920.000\" en \"aantal groeit gestaag\". Als we ook nog alle illegalen erbij tellen zijn dat er dus al 1.000.000. Dit is meer dan een verdubbeling over de afgelopen tien jaar. Als we deze trend doortrekken is het aantal islamieten in 2023 gegroeid naar 4 miljoen. Dit is geen gestage groei of een klein aantal, maar een schrikbarende invasie van cultuurvreemde invloeden.
De islam is per definitie cultuurvreemd, want Nederland is gebouwd op de moderne westerse traditie. De 'Allochtonenknuffelaars' zeggen vaak dat immigratie iets is wat onze cultuur verrijkt. In voorbije eeuwen kwamen immigranten echter om geheel andere redenen. Mensen verhuisden naar Nederland, omdat ze zich konden identificeren met onze cultuur. De situatie waarin we nu verkeren is een geheel andere. De huidige immigranten dagen onze cultuur uit, de Nederlandse moet maar wijken voor hun eigen cultuur.
NieuwRechts vindt dan ook dat de invloed van de islam drastisch moet worden ingeperkt. Dit kan door een verbod op islamitische scholen, algemeen verbod op het dragen van hoofddoekjes in openbare ruimte en het verbieden van gezinsvorming met een partner uit het 'thuisland'.
We moeten ons niet laten wegjagen. Als het bepaalde groepen niet zint, pakken ze maar de koffers. Ik help graag een handje mee .
Michiel Smit
Landelijk voorzitter NieuwRechts
Bron: http://www.nieuwrechts.nl/rechtsom/2.html
Vreemdelingenhaat en moslimhaat in het bijzonder wordt goed gekweekt door de media die er een kunst van hebben gemaakt alles wat buitenlands is (behalve westerlingen want die praten zo leuk nederlands met een amerikaans, duits , frans etc accent)
zwart te maken en groepen tegen elkaar te zetten, want zij hebben wel gemerkt wil je kijkers/lezers dan moet je elke dag wel wat te vertellen hebben over buitenlanders:
marokkanen weer agressief, marokkanen integreren (lees: assimilieren) niet, een imam zegt iets wat de heren en dames schijnheiligerds niet bevalt en paginagroot worden dingen totaal uit context gerukt en dramatisch opgeblazen als voorpagina nieuws gebracht)
Het is algemeen bekend als het economisch minder gaat (recessie), neemt de vreemdelingenhaat toe: ze pikken immers onze banen in, leven alleen van uitkeringen enz.
Kijk naar het duitsland van Hitler: mensen zonder baan zijn bereid achter een mafkees te lopen als deze roept dat alles de schuld is van de allochtonen.
En nieuwrechts: wat is er nieuw aan alleen de jas anders maar dezelfde rascisten, waaronder die michiel smit vinden hun plekje. Hoogstens enkele zetels halen ze: en wat dan nog.
Straks bloeit de economie weer als nooit tevoren en deze mafkezen verdwijnen dan weer in de anonimiteit.
DonAgewan
18-10-2003, 14:13
Origineel gepost door Scottie
Nou, Don, dan moet je dit maar eens lezen. Hier win je heeeel veel stemmen mee. Dit is concreet, dit is duidelijk, dit is taal die Nederlanders niet durfden te zeggen.
Als ik een beetje moslim was, of gewoon een burger die zich Nederlander voelt, dan zou ik me toch maar eens achter het oor krabben en me afvragen: "Wat is er gebeurd dat deze woorden gesproken en geschreven worden?".
Maar ja, kritiek, hoe zinnig ook op de islam, of op moslims of zelfs maar de vraag of het wel goed is, zoals moslims en islamisten dien, dat is bijna vloeken in de kerk. Er steken hele grote tenen door die *******n puntmuiltjes ....
Halt! Stop de islamisering
Het Centraal Bureau voor de Statistiek heeft vandaag cijfers gepubliceerd, waaruit blijkt dat het aantal islamieten in Nederland de afgelopen jaren is gegroeid naar 920.000. Onze politiek correcte media spreken van \"een kleine 920.000\" en \"aantal groeit gestaag\". Als we ook nog alle illegalen erbij tellen zijn dat er dus al 1.000.000. Dit is meer dan een verdubbeling over de afgelopen tien jaar. Als we deze trend doortrekken is het aantal islamieten in 2023 gegroeid naar 4 miljoen. Dit is geen gestage groei of een klein aantal, maar een schrikbarende invasie van cultuurvreemde invloeden.
De islam is per definitie cultuurvreemd, want Nederland is gebouwd op de moderne westerse traditie. De 'Allochtonenknuffelaars' zeggen vaak dat immigratie iets is wat onze cultuur verrijkt. In voorbije eeuwen kwamen immigranten echter om geheel andere redenen. Mensen verhuisden naar Nederland, omdat ze zich konden identificeren met onze cultuur. De situatie waarin we nu verkeren is een geheel andere. De huidige immigranten dagen onze cultuur uit, de Nederlandse moet maar wijken voor hun eigen cultuur.
NieuwRechts vindt dan ook dat de invloed van de islam drastisch moet worden ingeperkt. Dit kan door een verbod op islamitische scholen, algemeen verbod op het dragen van hoofddoekjes in openbare ruimte en het verbieden van gezinsvorming met een partner uit het 'thuisland'.
We moeten ons niet laten wegjagen. Als het bepaalde groepen niet zint, pakken ze maar de koffers. Ik help graag een handje mee .
Michiel Smit
Landelijk voorzitter NieuwRechts
Bron: http://www.nieuwrechts.nl/rechtsom/2.html
Gut mogen we straks ook geen kinderen krijgen :rolleyes:
EN die cijfers van het CBS moet je toch even ZELF bekijken.. Tip ;) Als je het Rapport hebt gelezen moet je dat dan vergelijken met de tekst die jij van Nieuwrechts hebt gecopieerd
RitaMaria
18-10-2003, 14:53
Laat ze maar 'komen', zou ik zeggen :rolleyes:
(algemeen verbod handdoekjes in openbare ruimtes,
hoe verzinnen ze het.. :giechel: )
Scottie, ik heb niet alles gelezen,maar ik hoop niet dat jij de opkomst van nieuws rechts een positieve ontwikkeling vindt.
Uiteindelijk zijn die enger dan de AEL, en ze vissen in de zelfde woonwijken. De ene club voor de ontevreden blanken en de ander voor de ontevreden marokkkanen.
maar beide streven ze niet naar een oplossing, maar naar het uiteendrijven van de gemeenschap
Nou, jullie komen niet net reacties op die tekst. Jullie, moslims, kunnen je maar beter gaan voorbereiden en nadenken over wat daar staat. Voorbereiden van tegenargumenten bedenken, kom met tegencijfers, toon aan metargumenten dat ze ongelijk hebben.
Ik zelf geloof niet in die toename van moslims, al helemaal niet in actief-gelovigen.
Scottie.
Ik heb echt een hekel aan die rotkop van die michiel smit
Origineel gepost door sabir 18
Ik heb echt een hekel aan die rotkop van die michiel smit
Nou, ik vind het een stoere kerel, met die lekkere mond.
Als ik z'n foto frijg, dan plaats ik die hier, gewoon, voor wat frisse lucht .....
Scottie.
barbiesweet21
19-10-2003, 02:55
Scottie je praat onzin michiel heeft echt een rotkop maar die joop iedereen moet die foto checken als je dacht dat balkenende een klotekapsel had joop slaat alles.die mensen een groot gedeelte ervan in ieder geval spoort gewoon niet :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.