Bekijk originele versie : Marokaanse Tweede Generatie!!!!!!!, de 1e was beter!!!!
anouar_boukarie
18-10-2003, 12:43
EWA,
Vroeger in marokko moesten de meeste van ONZE ouders trouwen met iemand waarvan ze niet hielden, en ook meestal die ze nog nooit hadden gezien en als ik het zo bekijk hebben die mensen het veel en veel beter dan de Marokaanse mensen nu die gaan trouwen en die van elkaar houden.
Ik zie meer scheidingen tegenwoordig in de Marokaanse samenleving, ALs ik mijn ouders zo zie en andere ouders die vroeger zijn getrouwd (jullie weten wel war ik bedoel) dan zijn de 1e generatie ouders veel gelukkiger,
en ik zou echt niet weten hoe dat komt?????????????
Weet iemand dat misschien????
Het is toch zo of niet???
Miss_Honey
18-10-2003, 12:50
Origineel gepost door anouar_boukarie
EWA,
Vroeger in marokko moesten de meeste van ONZE ouders trouwen met iemand waarvan ze niet hielden, en ook meestal die ze nog nooit hadden gezien en als ik het zo bekijk hebben die mensen het veel en veel beter dan de Marokaanse mensen nu die gaan trouwen en die van elkaar houden.
Ik zie meer scheidingen tegenwoordig in de Marokaanse samenleving, ALs ik mijn ouders zo zie en andere ouders die vroeger zijn getrouwd (jullie weten wel war ik bedoel) dan zijn de 1e generatie ouders veel gelukkiger,
en ik zou echt niet weten hoe dat komt?????????????
Weet iemand dat misschien????
Het is toch zo of niet???
Ze waren gelukkiger omdat ze niet beter wisten. In deze generatie kun je kiezen...je hebt een eigen keuze (meestal)...dat hadden ze toen niet. Ik vind het prettiger om zelf een keuze te hebben...jij niet dan???
Maarre over die huwelijken...EMANCIPATIE! Jij hebt het nu natuurlijk hebt over de tweede generatie in het Westen...natuurlijk is het daar anders. Vrouwen hebben nu een keuze...zij kunnen scheiden als ze willen. Toen was dat een taboe (voor sommigen nog steeds)...als een vrouw ongelukkig is maakt zij de keuze om te scheiden en om gelukkig te worden.
Ik persoonlijk moet er niet aan denken om geen keuze te hebben in de dingen die ik doe...
anouar_boukarie
18-10-2003, 12:51
jah, maar ze zijn niet gelukkig met elkaar, over het algemeen dan, niet allemaal en vroeger wel terwijl ze helemaal geen keus hadden, elmohiem ik moet weg en hoor wel van je/jullie
Angel_82
18-10-2003, 12:55
Op gebied van huwelijken was de eerste generatie zekerrrr beter!!
Als ik kijk hoe mijn ouders samen leven is gewoon prachtig. Als je kijkt naar de jonge koppels van deze tijd zie je dat t allemaal niet zo soepel verloopt. (niet bij iedereen overigens want ikzelf ben gelukkig getrouwd)
Het verschil van nu en toen is dat de vrouw nu gewoon meer te zeggen heeft en meer te zeggen wil hebben...
De meeste mannen kunnen daar weer niet mee leven enz...
En bij de eerste generatie was een scheiding geen optie.
Terwijl de stelletjes van nu na een ruzie gelijk een advocaat inschakelen....
Liefs Angel
Ligt niet aan een generatie, maar aan de personen zelf. :)
Miss_Honey
18-10-2003, 12:59
Origineel gepost door anouar_boukarie
jah, maar ze zijn niet gelukkig met elkaar, over het algemeen dan, niet allemaal en vroeger wel terwijl ze helemaal geen keus hadden, elmohiem ik moet weg en hoor wel van je/jullie
Dat lijkt alleen maar zo...
Een huwelijk was in de eerste generatie geregeld en alles...en je wist wat je te doen stond...de man wist zijn taak en de vrouw de hare. In de tweede generatie kunnen/mogen vrouwen werken...er zijn nog veel mannen die traditie hoog hebben en van het één op het andere moment kunnen veranderen in tirannen...omdat ze van hun vader hebben gezien dat dat de taak van de man is. Iedere generatie laat z'n sporen op de andere generatie achter...
Veel mannnen hebben het moeilijk met het feit dat veel vrouwen zich niet als slaafje laten gebruiken...ze hebben een mening en een keuze...dan treden ze maar ff harder op, want ja: "dat deed mijn vader ook als mijn moeder hem tegensprak ofzo"!
Ik kan mijn mening over dit onderwerp echt heel moeilijk onder woorden brengen (zoals je kunt zien)...mijn excuses daarvoor. Ik hoop dat je me toch een beetje kunt begrijpen :)
Miss_Honey
18-10-2003, 13:01
Origineel gepost door Angel_82
Op gebied van huwelijken was de eerste generatie zekerrrr beter!!
Als ik kijk hoe mijn ouders samen leven is gewoon prachtig. Als je kijkt naar de jonge koppels van deze tijd zie je dat t allemaal niet zo soepel verloopt. (niet bij iedereen overigens want ikzelf ben gelukkig getrouwd)
Het verschil van nu en toen is dat de vrouw nu gewoon meer te zeggen heeft en meer te zeggen wil hebben...
De meeste mannen kunnen daar weer niet mee leven enz...
En bij de eerste generatie was een scheiding geen optie.
Terwijl de stelletjes van nu na een ruzie gelijk een advocaat inschakelen....
Liefs Angel
Precies...ze nemen die keuze veel te snel. Ze denken er niet goed over na..."ik heb de keuze om dat te doen dus ik doe dat"! Heel jammer dat velen er niet eerst goed over nadenken. Maja dat ligt vooral aan de mensen zelf...als je niet aan je huwelijk werkt blijft er niets van over...
Origineel gepost door Kadieja
Ligt zeker aan de generatie meid.
Je hebt nu de keuze om te scheiden vroeger was dat een taboe.En wat nu ook veel telt is dat naarmate je gevorderd bent de vrouw is hoog gestudeert en ja de sommige mannen willen niet dat hun vrouw carrière maakt.
Vele meiden zien een huwelijk als een sprookje één al rozenschijn maar als ze getrouwd zijn valt alles tegen en wensten ze dat niet getrouwd zijn en sommige gaan dan scheiden.Want trouwen is hard werken aan je huwelijk in voor en tegenspoed.Ze weten niet dat de was en de plas erbij komt en fanatseren te veel.
Dan heb je van die meiden en jongens die uitgehuwelijkt zijn en trouwen maar niet lang volhouden en dan gaan ze scheiden.
Vele meiden denken alleen maar aan het geven van het mooie feest en alles moet groot zijn.
Ja mannen die agressief zijn,alcoholist,streng,...
De omstandigheden zijn nu anders.
Maar als je man niet wil dat jij een carrière maakt, waarom trouw je dan met hem?
En dat veel meiden het huwelijk als een sprookje zien, dat is toch hun fout?
Wat heeft dat met de tweede generatie te maken?
NaamLooS
18-10-2003, 13:16
ff snel tussendoor;
het is MaroKKaanse, niet Marokaanse.
zo, dat is er ook weer uit. :)
Origineel gepost door Kadieja
Ja dat is de fout van de meiden maar onze moeders hadden die gedachten niet ze dachten we gaan trouwen en dat is een grote verantwoordelijkheid die we moeten nemen ze liepen niet in een roze wolk ;)
Ik weet niet of je dat kunt zeggen.
Iemand van 14 (een kind) die moet trouwen van haar ouders, is nog veel te jong om te denken: 'Goh wat een verantwoordelijkheid moet ik nu nemen'
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.