Bekijk originele versie : Een enquete-onderzoek over Marokkaanse jongerencriminaliteit. Doe mee!
Geef je mening!
Inleiding
Marokkaanse jongeren komen steeds vaker in de negatieve publiciteit. Hen wordt verweten dat zij voor het grootste deel verantwoordelijk zijn voor straatroof, inbraken, openlijke geweldpleging, diefstal etc. Voornamelijk in die steden waar veel allochtonen wonen. Steden als Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Roterdam worden bij uitstek genoemd. De onderzoekscijfers liegen er niet om, hoe vervelend dat ook is. DE CBS, justitie en de politie geven met behulp van monitoren deze cijfers vrij. De afgelopen jaren was het een taboe om deze schrikbarende cijfers naar buiten te lekken. Nu is deze taboe doorbroken. Men vindt dat deze cijfers benoemd moeten worden om de problematiek onder de Marokkaanse jongeren effectief aan te pakken.
Vraag
De vraag nu echter is of het wel terecht is om deze Marokkaanse jongeren uitdrukkelijk te benoemen in de publiciteit. Er zijn tal van voorbeelden waarbij delicten worden gepleegd door Marokkanen. Ik ga daar verder niet op in. Jullie weten donders goed welke voorbeelden er te noemen zijn. Zij worden dan ook MAROKKAAN genoemd in de publiciteit.
Voorwaarde
Wil jij ook je mening geven op de vraag, dan is het essentieel van belang dat je zelf nooit bent veroordeeld door de rechter voor een geweldsdelict of vermogensdelict. Natuurlijk mag je meedoen als je een keer ten onrechte bent opgepakt en weer vrijgelaten bent. Deelnemers die vrijgesproken zijn door de rechter mogen ook meedoen.
Voor de concrete vraag en je mening te geven zie boven!
Alvast bedankt voor jullie medewerking!
Groetjes,
Tala_Youssef vanuit Aruba.
De vraag nu echter is of het wel terecht is om deze Marokkaanse jongeren uitdrukkelijk te benoemen in de publiciteit
Terecht.
Angel_82
18-10-2003, 13:01
Terecht.... (helaas)
NoraCasa
18-10-2003, 15:27
Terecht of niet, ze moeten gewoon ophouden met steeds wijze naar de marokkanen, als ik in Amsterdam-Zuidoost ben voel ik me ook niet veilig of als ik naar een of andere boere dorp ga waar iedereen mij loopt aan te staren voel ik me ook niet op mijn gemak!
Maar als ik naar die groep marokkanen kijk waar zij het over hebben, zijn het jongens tussen de 14 en 25 jaar en die goep verziekt het voor alle generaties die hier zijn! voor ons ouders, voor ouders en onze kinderen. Dat vind ik pas erg, dat zo een kleine groep.........de hele Marokkaanse gemeenschap een slechte naam geeft!
Ik vind het onterecht.....
Ik vind het terrecht...
marokkanen zijn gewoon een stelletje onruststokers..
het is misschien een kleine groep die het voor de rest verziekt..
maareh over negers turken hoor je niet meer zoveel..en dat is terrecht,,natuurlijk word het grotendeels opgeblazen,,jammer...
Trebendo
18-10-2003, 17:10
Origineel gepost door sherine
Ik vind het terrecht...
marokkanen zijn gewoon een stelletje onruststokers..
het is misschien een kleine groep die het voor de rest verziekt..
maareh over negers turken hoor je niet meer zoveel..en dat is terrecht,,natuurlijk word het grotendeels opgeblazen,,jammer...
Sherine zegt: marokkanen zijn gewoon een stelletje onruststokers..
Oooh ja joh, dus mijn familie zijn ook onruststokers, en de families van onschuldige marokkanen ook :confused:
zomaar kom je lullen
lees de eerst volgende regel daarna dan :rolleyes:
niet allemaal maar de meeste marokkanen zijn onruststokers..en dat is gewoon zo,,spanning en sensatie aand8 vraging is blijkbaar het doel.,,
kijk hoeveel er de afgelopen 2 jaar al is gebeurd man,,,damn
in Marokko moeten ze dat ook niet ******* waarom hier in nl wel dan
Trebendo
18-10-2003, 17:21
zomaar kom je lullen
lees de eerst volgende regel daarna dan :rolleyes:
niet allemaal maar de meeste marokkanen zijn onruststokers..en dat is gewoon zo,,spanning en sensatie aand8 vraging is blijkbaar het doel.,,
kijk hoeveel er de afgelopen 2 jaar al is gebeurd man,,,damn
in Marokko moeten ze dat ook niet ******* waarom hier in nl wel dan
Omdat je eerst de hele groep aanspreekt zeg ik dat ;)
Trebendo
18-10-2003, 17:27
ja ok :)
:)
:zwaai:
Mysteriousgirl
18-10-2003, 17:57
Origineel gepost door Sami®a
De vraag nu echter is of het wel terecht is om deze Marokkaanse jongeren uitdrukkelijk te benoemen in de publiciteit
Terecht.
Salaam,
Ik wil graag van jou en alle anderen dat jullie je mening onderbouwen. Leg eens wat feiten op tafel!?
Zelf ben ik van mening dat het niet terecht is, dat elke keer naar de afkomst van een persoon wordt verwezen werkt alleen maar averechts voor de integratie. Vele autochtone Nederlanders, die weinig contact met marokanen hebben, vormen zo hun mening. Ik vindt het ook hypocriet van de media, een voorbeeld:
als het nederlandse elftal een wedstijd heeft in het buitenland en een allochtone nederlander maakt een doelpunt, wordt de afkomst van die persoon niet vermeld. Er staat dan groot op de voorpagina van "De Telegraaf": "Nederlanders Scoren"!
Ik kan nog wel een heel A4tje volschrijven, maar dit is een van de redenen waarom ik tegen ben!
:kwaad:
Mysteriousgirl
19-10-2003, 15:16
Origineel gepost door MidGet
feiten zijn feiten...
Feiten zijn inderdaad feiten ja, niemand beweerd hier dat dat niet zo is.
Wat zijn de consequenties? Veel onbegrip! Spanningen tussen marokanen en autochtone nederlanders!
De manier waarop wordt vermeld dat het om een marokaan gaat, zou anders overgebracht kunnen worden door de media. Dat is mijn punt.
Deze topic had trouwens beter bij "Marokaanse jongeren en actualiteiten geplaatst kunnen worden, dan waren er meer inhoudelijke reacties geweest.
naadje83
20-10-2003, 19:03
Terecht hoor.......ze zijn toch ook Marokkaanss....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.