Bekijk originele versie : Geen toegang meer tot de harde schijf..?!
Mocrorifboy
22-09-2007, 08:49
Salaam,
Wie zou me hiermee kunnen helpen, ik heb namelijk 2 harde schijven op de pc staan, en sindskort krijg ik geen toegang meer tot 1 van deze. Als ik erop klik dan krijg ik een melding van:
D:\ is niet toegankelijk.
Toegang geweigerd.
En je kan bij eigenschappen ook niet meer zien hoeveel GB erop staat. Alleen als je het via via gaat zoeken, maar niet direct. Heel appart.
Iemand die weet hoe ik dit probleem kan verhelpen?
brownboy
22-09-2007, 18:37
Eerst zelf proberen eruit te komen en dan pas om advies vragen
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=D%3A%5C+is+niet+toegankelijk&btnG=Google+zoeken&meta=
Misschien heeft dat toch ook wel gedaan ? Maar is google toch iets waar hij niet op is gekomen en kwam hij hier om hulp vragen.
En dan nog jij bent niet verplicht om te helpen dus of hij wel of niet zelf heeft geprobeerd eruit te komen gaat jou niks aan.
Helpen ? Gewoon doen. Niet ? Niet reageren dan.
tonyboy2
22-09-2007, 19:09
Salaam,
Wie zou me hiermee kunnen helpen, ik heb namelijk 2 harde schijven op de pc staan, en sindskort krijg ik geen toegang meer tot 1 van deze. Als ik erop klik dan krijg ik een melding van:
D:\ is niet toegankelijk.
Toegang geweigerd.
En je kan bij eigenschappen ook niet meer zien hoeveel GB erop staat. Alleen als je het via via gaat zoeken, maar niet direct. Heel appart.
Iemand die weet hoe ik dit probleem kan verhelpen?
misschien heb je spyware.
Mocrorifboy
22-09-2007, 19:25
Eerst zelf proberen eruit te komen en dan pas om advies vragen
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=D%3A%5C+is+niet+toegankelijk&btnG=Google+zoeken&meta=
Ik ben niet op m'n achterhoofd gevallen hoor.
En google daar hoef je al helemaal niet over te praten, want dat is altijd optie nummer 1.
Ik heb verschillende dingen geprobeerd, maar het is niet gelukt. Nu dacht ik, ik vraag het wel op marokko.nl, aan mensen als Jabir_A bijvoorbeeld, die altijd met creatieve oplossingen komen.
(:p)
Maar goed, zoals Jabir al zei, jij bent niet verplicht te antwoorden.
Zater er bestanden op die schijf?
brownboy
22-09-2007, 19:36
Misschien heeft dat toch ook wel gedaan ? Maar is google toch iets waar hij niet op is gekomen en kwam hij hier om hulp vragen.
En dan nog jij bent niet verplicht om te helpen dus of hij wel of niet zelf heeft geprobeerd eruit te komen gaat jou niks aan.
Helpen ? Gewoon doen. Niet ? Niet reageren dan.
Jaber is dit een persoonlijke aanval van jou naar mij toe? Want jou reactie is niet eg inhoudelijk. Het is een stuk gemakkelijker om commentaar op mij te leven dan inhoudelijk te reageren op de post.
Tot slot voor jou notitie Jabir...
Als je een techneut om hulp vraagt reken er dan maar op dat 9 van de 10 keer er aan je wordt gevraagt wat je zelf hebt gedaan om het probleem te verhelpen.
Plus hoe kan ik het ruiken wat hij allemaal heeft geprobeerd als hij dit niet specifiek vermeld?
Mocrorifboy
22-09-2007, 19:37
Zater er bestanden op die schijf?
Jep..
Mocrorifboy
22-09-2007, 19:38
Maar ik ga, El Maghreb is bijna..
Shoukran nog, jullie beiden!
En hopelijk kan het verholpen worden..
Jaber is dit een persoonlijke aanval van jou naar mij toe? Want jou reactie is niet eg inhoudelijk. Het is een stuk gemakkelijker om commentaar op mij te leven dan inhoudelijk te reageren op de post.
Tot slot voor jou notitie Jabir...
Als je een techneut om hulp vraagt reken er dan maar op dat 9 van de 10 keer er aan je wordt gevraagt wat je zelf hebt gedaan om het probleem te verhelpen.
Plus hoe kan ik het ruiken wat hij allemaal heeft geprobeerd als hij dit niet specifiek vermeld?
Nee helemaal niet zelfs..Ik wil jou gewoon een beeld geven van wat een soort houding je moet nemen op hetgebied van helpen.
Kijkbijvoorbeeld een betaald hulp he, als je die opbelt om hulp dat gaat hij jou vragen of je wel zelf geprobeerd er wat aan te doen. Omdat hij zo min mogelijk tijd aan jou wil verdoen zodat hij minder kosten maakt. Jij kan natuurlijk nee zeggen en dan wordt jij geholpen.
Op dit forum is het vrijwilligers hulp. Dit stukje forum is voor mensen die problemen hebben met hun pc. Dus je MOET niet reageren maar het MAG. Dat wil zeggen dat jij niet moet vragen of hij zelf heeft geprobeerd de probleem op te lossen. Maar proberen te helpen.
En daarbij zijn vraag is best techisch. Geen simpele vraag zoals, ik heb een virus wat moet ik doen ?
Dus bij deze..
Jep..
Dus het zou erg zijn als deze bestanden weg zouden gaan ?
brownboy
23-09-2007, 03:26
Aghie Jabir DjazakAllah Ghairan voor je positieve reactie.
Ben blij dat dit niet op een onnodige discussie is uitgelopen.
Ik denk je gelijk hebt op het punt van betaalde hulp, mede dat ik het dagelijks leven inderdaad op deze manier support lever aan cliƫnten. Afijn de intentie van mijn eerste post was allerminst negatief bedoeld. Ghair waardeer het toch je me op bepaalde punten heb gewezen en mijn beeld te verbrederen.
Maar...hahaha ja er is een maar...dit neemt niet weg dat ik vind dat een ieder een soort van vooronderzoek moet doen alvorens voor hulp aan te kloppen. Dit geldt voor elk soort kennis die men opdoet vindik. Want zeg nou eerlijk waar doe je het meeste kennis van op zelf onderzoeken of alleen maar vragen?
Maar terug naar de orginele thread laten we deze broeder dan maar proberen te helpen.
Wat ik tot nu toe heb gelezen kan het duiden op een kapotte hd. Je kan je hd eens scannen op fouten. Wat je ook kan proberen is met beheer je schijf d een andere schijfletter toe te kennen
Aghie Jabir DjazakAllah Ghairan voor je positieve reactie.
Ben blij dat dit niet op een onnodige discussie is uitgelopen.
Ik denk je gelijk hebt op het punt van betaalde hulp, mede dat ik het dagelijks leven inderdaad op deze manier support lever aan cliƫnten. Afijn de intentie van mijn eerste post was allerminst negatief bedoeld. Ghair waardeer het toch je me op bepaalde punten heb gewezen en mijn beeld te verbrederen.
Maar...hahaha ja er is een maar...dit neemt niet weg dat ik vind dat een ieder een soort van vooronderzoek moet doen alvorens voor hulp aan te kloppen. Dit geldt voor elk soort kennis die men opdoet vindik. Want zeg nou eerlijk waar doe je het meeste kennis van op zelf onderzoeken of alleen maar vragen?
Maar terug naar de orginele thread laten we deze broeder dan maar proberen te helpen.
Wat ik tot nu toe heb gelezen kan het duiden op een kapotte hd. Je kan je hd eens scannen op fouten. Wat je ook kan proberen is met beheer je schijf d een andere schijfletter toe te kennen
Hahaha het is al goed man :o;)
Hij kan kijken of hij via Appraatbeheer erin kan komen, dan moeten we ff wachten totdat ie komt..
Mocrorifboy
23-09-2007, 11:23
Ja jongens, I'm back..!:D
Kom maar op met die oplossingen.:haha:
Ik heb Windows Vista Business erop staan, dus naar apparaatbeheer moet ik nog zoeken.. Ik zal hem ook een andere naam geven.
En Vista staat er geloof ik alleen op. Is dus wel belangrijk.
Mocrorifboy
23-09-2007, 11:27
Ehm.. Hoe geef ik hem een andere naam om te beginnen..?
Ik heb hem gewoon Lokaal Station genoemd, maar de ( D: ) kan ik niet weghalen. Hij heette daarvoor trouwens ineens ''Nieuwvolume''.
Apparaatbeheer kan ik niet vinden.. En k heb nog steeds geen toegang..
Bedoel je er staat vista op geinstaleerd of een ISO bestand of zo.?
Ik had eigenlijk over persoonlijke bestanden en dergelijke..
Rechtermuisknop Deze computer> Beheren>Schijfbeheer.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.