Bekijk originele versie : Nederlandse spelling!
Dames,
Aangezien ik vaak commentaar krijg op mijn Nederlandse spelling, lijkt het me een goed idee om hier elkaar te wijzen op elkaars fouten, want als niemand het zegt blijf je het fout schrijven, vinden jullie niet?
Dus kom maar op :D
Vele zullen denken aan mijn.. 'ingevriest'.. vreselijk he!! :hihi:
Gooisevrouw
21-09-2007, 10:34
Scheinheilig moet zijn Schijnheilig.
De mensen die bovenstaande het meest gebruiken en die over dat woord dromen, blijven het keer op keer verkeerd schrijven, dus bij dezen......!!!
Zit hier ergens een leerkracht NL tussen?
Of zullen we elkaars fouten aanwijzen?
SweetCheeks
21-09-2007, 10:36
Ook zinsopbouw is belangrijk, dames.
BiDaWiJa
21-09-2007, 10:38
Dames,
Aangezien ik vaak commentaar krijg op mijn Nederlandse spelling, lijkt het me een goed idee om hier elkaar te wijzen op elkaars fouten, want als niemand het zegt blijf je het fout schrijven, vinden jullie niet?
Dus kom maar op :D
om op elkaars fouten te wijzen
Ook zinsopbouw is belangrijk, dames.
Ja inderdaad! Zinsopbouw!
Insaf nee, er is hier geen leraar NL, gewoon elkaar aanwijzen op fouten..
En de voorvoegsels, is het nou het boek of de boek, het meisje of de meisje...
:maf:
Oke tank u :kus:
Lella_Nigella
21-09-2007, 10:41
JALOERS en JALOEZIE
Klopt.
Soms gluipt die spreektaal er bij mij ook in. Als ik later de zin teruglees, denk ik: Wahh!?
Een leerkracht Nederlands zou inderdaad handig zijn. Die de regels even stap voor stap nog een keer uitlegd :hihi: .
JALOERS en JALOEZIE
Is toch allebei goed?
Klopt.
Soms gluipt die spreektaal er bij mij ook in. Als ik later de zin teruglees, denk ik: Wahh!?
Een leerkracht Nederlands zou inderdaad handig zijn. Die de regels even stap voor stap nog een keer uitlegd :hihi: .
Ben het eerlijk gezegd ook wel verleerd hoor :jammer:
Ik heb ook een tijd thuis gezeten dus vandaar... :moe:
Is toch allebei goed?
Daar staat die ''en'' voor : p.
Ben het eerlijk gezegd ook wel verleerd hoor :jammer:
Ik heb ook een tijd thuis gezeten dus vandaar... :moe:
Mijn smoes: ik lees al heel lang niet meer en ik hang rond op m.nl waar alle foute mensen bij elkaar komen : p.
RENTMEESTER
21-09-2007, 10:45
Klopt.
uitlegt, zou jij moeten weten als redactrice :moe:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.