Bekijk originele versie : Wanneer ben je wel een goed islamitische meisje en tot waar liggen de grenzen?
Origineel gepost door ya5mina
nou ik ben benieuwd?
Waarom vraag je naar de bekende weg?
:confused::confused:
Origineel gepost door JunkieXL
:confused::confused:
jullie zitten toch altijd van haram ect...
nou ik wil dus weten wat dus ene goed islamitische meisje is en tot waar de grense ligge...is dat teveel gevraagd?
of mag dat niet?
hoezo bekende weg????
IK wil wete ........dus met andere wrd..ik WEET niet wat dat inhoud...natuurlijk weet ik dat wel maar wil wete hoe jullie erover denke..
snappie?
nou ik wil dus weten wat dus ene goed islamitische meisje is en tot waar de grense ligge...is dat teveel gevraagd?
of mag dat niet?
hoezo bekende weg????
IK wil wete ........dus met andere wrd..ik WEET niet wat dat inhoud...natuurlijk weet ik dat wel maar wil wete hoe jullie erover denke..
snappie?
en met jullie moet niemand het persoonlijk opneme ofzo...over wie ik het heb wete datzelf wel..
of mag dat niet?
hoezo bekende weg????
snappie?
Nou, ik heb het woord haram nu voor de eerste keer getypt. Doe trouwens zelf heel veel dingen die haram zijn, dus wil ik niet preken. :zwaai:
Nou, ik heb het woord haram nu voor de eerste keer getypt. Doe trouwens zelf heel veel dingen die haram zijn, dus wil ik niet preken. :zwaai:
ok, ja ik ben ze3ma ook heilig;)
ik doe ook vele dinge die haram zijn maar alles wat ik doe weet mijn moeder..
IS ER WEL IEM DIE PERFECT IS??? kwa islamitische voorschriften?
De grenzen zijn niet gesteld door de mensen op deze forum, ze zijn gesteld door Allah (swt). Ga je bronnen door: El Koran el kariem, de verschillende hadiths en islamitische geleerdes die je op de goede weg kunnen helpen maar ga zelf op zoek naar de waarheid...
Chatefemqemamu
17-08-2002, 00:38
Een goed islamitisch meisje... hmm de eerste vraag die bij me opkwam toen ik deze stelling las was "wie zijn wij om daarover te oordelen??"
juist ... niemand!!! t is als eerste niet aan ons om dat te oordelen dus de vraag is bij voorbaat al overbodig!
Verder is deze vraag erg moeilijk om objectief te beantwoorden ... vooral omdat de Islam door mensen vaak gecombineerd wordt met cultuur. Dus door sommigen wordt iets als verkeerd gezien, terwijl dat in de Islam niet zo is, maar in de desbetreffende cultuur wel.
(denk zelf maar na over de voorbeelden)
Toch nog even benadrukken dat wij t recht helemaal niet hebben om uitspraken te doen wat we een goed islamitisch meisje vinden, en dit oordeel te vellen door naar haar laten en doen te kijken.
Als ik er toch antwoord op moest geven, zou ik zeggen dat t iemand is die Allah (swt) in zijn/haar hart heeft en naar zijn/haar mogelijkheden zo veel mogelijk probeert te dienen.
Ik moet nu verder toch even op m'n vingertjes gaan zitten om me niet uit te laten over uitspraken hier en hoe hypocriet die zijn... hmppfff damnzz wat is t moeilijk!!!!!!!!
Petit_Taxi
17-08-2002, 00:39
[B]
Heel goed neergezet!
nou ik ben benieuwd?
Zoals anderen hebben aangegeven: een vrouw die leeft naar de regels van de koran en de hadith.
Dus een vrouw die innerlijk én uiterlijk op en top moslima is. Dus niet alleen het gedrag, maar ook de kleding. Goed zou zijn als ze een hijab zou dragen, want dat is een plicht. Verder moet ze zich bedekken en mag de kleding niet strak zijn.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.